Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871209 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9135 Dátum: 2012.10.26 22:21:14 »
FUBA!
Erre gondoltam én is, de aztán mindig jól esett, amikor kattogott a fék alattam, mikor jött felém az oszlop a parkolóban..  :surrender:  :whistling: vagyis én csúsztam az oszlop felé...

Vicces (vagyis nem), de nekem meg az mentett meg az életem, hogy nem volt ABS az autóban. Ha lett volna akkor a kocsi közepével oldalra sodródás közben telibe kapok egy beton villanyoszlopot!
Mutatok egy példát, hogy érthető legyen:

0:17-nél a lassításnál látszik, hogy a második korrigálás (ellenkormány) késik, emiatt a kocsi lerepül jobbra az útról, szerintem a sofőr nem lép le a gázról, de ez csak tipp mert nem túl jó minőségű a videó (abból gondolom, hogy mikor jobbra letér a hátsó kerék még mindig kaparja/szórja a földet, mint egy túlpörgő kerék, nem mint egy blokkoló), a jó megoldás hangsúlyozom szerintem az lehetett volna, hogy 0:17 és 0:18 között érzékeli a sofőr, hogy elkésett az ellenkormánnyal ezért ha nyom egy padlóféket 0:18-nál és ha nincs ABS akkor igaz, hogy meg fog pördülni, de nem tér el nagyon az útiránytól, és nem repül le az útról oldalra. Velem ez történt versenyen, miután ugyan így elkéstem az ellenkormánnyal, nyomtam egy blokkféket és megpördültem, hátrafelé mentem kb. 150-nel de sávban maradtam, nem repültem le balra, de éreztem, hogy a betonoszlop lett volna az amit eltalálok, nem sok esély maradt volna a túlélésre. Az ember mintha lassított felvételt nézne, miközben átéli...
ABS-es autónál nem tudod megszüntetni/ennyire drasztikusan lecsökkenteni a tapadást, ezért ott ha padló féket is nyomsz, akkor is leszállsz az útról oldalra egy ilyen helyzetben. Ez persze csak az én tapasztalatom/elméletem.
ABS-es autóknak persze egy más helyzetben szerintem is sok előnye van képzetlenebb sofőröknél, pl. nekem több mint 2 évembe telt, mire sikerült beleégetni a reflexeimbe, hogy egy valódi vészhelyzetben miután reflexből padlóféket nyom az ember, aminek ugye blokkolás az eredménye ha nincs ABS, képes legyen az ember felengedni a féket, hogy lehessen kerülni közben. ABS-es autónál erre nincs szükség, ott meg a képzetlenebb sofőrök azt a hibát követik el, hogy pont nem nyomják elég erővel a fékpedált, vagy megijednek a pulzáló fékpedáltól és elengedik, na erre lett kitalálva a vészfékasszisztens...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9136 Dátum: 2012.10.27 10:32:45 »
    Én ezt a Corollával már sajnos tapasztaltam:idáig 3-szor a kézi fék húzott ki szarból(ugyanis arra hál istennek nem hat semmi elektronika:a hátsó tárcsaféken belül van egy mechanikus bovdenes dobfék)ilyenkor meg a gázt hiába nyomod ellenkormánnyal,hogy a kerék majd kihúz és elkerüld az esetleges ütközést mert ott a kipörgésgátló meg az elektronika ami nem nagyon engedi kaparni az első kerekeke


ezzel csak az a gond, hogy a corolládban nincs kipörgésgátló , sem olyan elektronika amiről írsz :) :flowers:

-Akkor mért van az,ha nyomok egy padlógázt :elkezd kaparni,majd nagyon rövid  idő után nem(nem hiszen,hogy kevés lenne  ehhez a 90 LE.akkor talán mégis az elektronika korlátol vagy nem?)
-Amúgy próbáld ki:
Ássz a gázon 2-őbe szindróma,majd rugdosd a kuplungot(nekem nagyon max 2-3 másodpercig kapar)
A butított autók meg jóval tovább jóval kevesebb LE-rővel is.
Így például a  zsigával olyon szép köríveket rajzolok,hogy körzővel sem tudnál szebbet(na ja az hátsókerekes mint minden igazi versenyautó)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9137 Dátum: 2012.10.27 11:30:20 »
mondom nincs benne ;)

annyit tud......... nekem 2dikban is kapar még :tt2:

rav4 ben van, ott csipog és jelez mikor beavatkozik :flowers:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9138 Dátum: 2012.10.27 15:13:54 »
Nekem is kapar 2 be jó bőven ha le van fagyva még 3 asban is  :tt2: :devil:

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9139 Dátum: 2012.10.27 15:17:52 »
Egyszer én is gyorsabban vettem egy kanyart a céges kocsival mint ahogy kellet volna és ellenkormány már nem segített és nyomtam egy pillanatnyi blokkoló fékezést közben persze ment az ellenkormány is és megrázta magát a kocsi és tovább mentem vele :D
Jártam vezetéstechnikára  ;)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9140 Dátum: 2012.10.27 20:53:31 »
    Én ezt a Corollával már sajnos tapasztaltam:idáig 3-szor a kézi fék húzott ki szarból(ugyanis arra hál istennek nem hat semmi elektronika:a hátsó tárcsaféken belül van egy mechanikus bovdenes dobfék)ilyenkor meg a gázt hiába nyomod ellenkormánnyal,hogy a kerék majd kihúz és elkerüld az esetleges ütközést mert ott a kipörgésgátló meg az elektronika ami nem nagyon engedi kaparni az első kerekeke


ezzel csak az a gond, hogy a corolládban nincs kipörgésgátló , sem olyan elektronika amiről írsz :) :flowers:

-Akkor mért van az,ha nyomok egy padlógázt :elkezd kaparni,majd nagyon rövid  idő után nem(nem hiszen,hogy kevés lenne  ehhez a 90 LE.akkor talán mégis az elektronika korlátol vagy nem?)
-Amúgy próbáld ki:
Ássz a gázon 2-őbe szindróma,majd rugdosd a kuplungot(nekem nagyon max 2-3 másodpercig kapar)
A butított autók meg jóval tovább jóval kevesebb LE-rővel is.
Így például a  zsigával olyon szép köríveket rajzolok,hogy körzővel sem tudnál szebbet(na ja az hátsókerekes mint minden igazi versenyautó)

Van benne valószínűleg fékasszisztens, elektromos fékerő szabályzó és ABS.

Kipörgésgátló, menetstabilizátor csak a sportvan-okban és a TS-ekben van.
Egész más ha van benne...én egy Terrából ültem át egy TS-be.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9141 Dátum: 2012.10.28 11:20:31 »
Sziasztok!
Corolla 4E-FE (ha minden igaz) egyik gyújtó kábelét cserélnem kellene (ez a második leghosszabb), hol tudok 1db olcsón beszerezni? (hiszitek vagy nem eltűnt a kábelből 20cm-es rész.....)

Válaszokat előre is köszönöm

Les

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9142 Dátum: 2012.10.28 11:43:29 »
Hengerenkénti trafós, vagy gyertyakábel kell neki?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9143 Dátum: 2012.10.28 11:52:34 »
Gyertyakábel kell neki, ami oldalról a trafóból jön ki és a hengerfej tetején bemegy. Amúgy mennyire bonyolult ezt cserélni, leszed, kicsar visszarak, jónapot?

Hengerenkénti trafós, vagy gyertyakábel kell neki?

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9144 Dátum: 2012.10.28 11:58:53 »
Balról a második kábelből hiányzik 20cm


Gyertyakábel kell neki, ami oldalról a trafóból jön ki és a hengerfej tetején bemegy. Amúgy mennyire bonyolult ezt cserélni, leszed, kicsar visszarak, jónapot?

[a csatolmányt egy admin törölte]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9145 Dátum: 2012.10.28 12:02:38 »
Gyertyakábel kell neki, ami oldalról a trafóból jön ki és a hengerfej tetején bemegy. Amúgy mennyire bonyolult ezt cserélni, leszed, kicsar visszarak, jónapot?
Üdv!
Ebből a képből sajnos nem sokat látni, érdekes, hogyan tűnik el egy kábel?  :?:
Gyertyakábelt egyszerű cserélni. Régi kivesz, új visszarak, max. 1-2 perc.
Egyet nem tudom hol lehet kapni, talán bontóban. Ha régiek, akkor érdemes mind lecserélni. Arra kell figyelni, ne cserélje fel őket az ember, és a helyükön legyenek, hogy ne kopjanak szét idő előtt.
Kis pontosítás, ha szabad: a gyújtáselosztóból szoktak kijönni a gyertyakábelek  :flowers:
Toronymerevítő gyári? Hogy szuperál?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9146 Dátum: 2012.10.28 12:08:55 »
Ha hagyományos gyertyakábel kell akkor ajánlom a TraWaLa autósboltot a Dráva utcában, van náluk jóféle Tesla kábel, nem is drágán. Én a Suzukihoz vettem ott.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9147 Dátum: 2012.10.28 13:08:41 »
ööö, bocsi, nyilván az elosztóból jön :) ez a kép nem a kocsiról készült, így nem tudok nyilatkozni a merevítőről sem :) balról a második hengernél nincs kábel a gyerytához menő pipán(?), gumi burkolat is hiányzik róla...

Üdv!
Ebből a képből sajnos nem sokat látni, érdekes, hogyan tűnik el egy kábel?  :?:
Kis pontosítás, ha szabad: a gyújtáselosztóból szoktak kijönni a gyertyakábelek  :flowers:
Toronymerevítő gyári? Hogy szuperál?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9148 Dátum: 2012.10.28 13:33:49 »
ööö, bocsi, nyilván az elosztóból jön :) ez a kép nem a kocsiról készült, így nem tudok nyilatkozni a merevítőről sem :) balról a második hengernél nincs kábel a gyerytához menő pipán(?), gumi burkolat is hiányzik róla...
3 hengerrel mentél vele?
Azért kérdezem, hogy tűnt el egy darab kábel, mert még ilyent nem hallottam, és lehet, hogy legközelebb megint eltűnik egy darab, ha nem derül ki az oka.
Ez a jelenség nekem nagyon meglepő  :eek:

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9149 Dátum: 2012.10.28 13:47:10 »
asszony  :clap:
mondta, hogy mintha nem húzna a kocsi, meg zabál...megnéztem, 1 gyertyán nincs kábel....gyertya pipa részről hiányzik a gumi, vezetékből 20cm...ez teljes igazság ;) szóval akkor teljes kábel kell, ami az elosztóból a hengerfej felső bemeneteléig ér?

3 hengerrel mentél vele?
Azért kérdezem, hogy tűnt el egy darab kábel, mert még ilyent nem hallottam, és lehet, hogy legközelebb megint eltűnik egy darab, ha nem derül ki az oka.
Ez a jelenség nekem nagyon meglepő  :eek: