Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871050 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9015 Dátum: 2012.10.15 23:26:17 »
Hiába van csak a Turbo felújítva, ha a motor nincs.
Megfelelő használat mellet, a Lancia 2.0 Turbo motornak 100-110eKm-enként teljes motorgenerál kell  :yes:.
(Tapasztalatból mondom). Persze én is imádtam az Integrale-mat, csak kell egy amerikai nagybácsi hozzá aki ellát pénzzel, egy saját szervizcsapat, meg egy saját benzinkút, ahol tankolhatom az autót az átlag 25l/100km-es fogyasztásának megfelelően  :D.
Egyszer mindenkinek érdemes kipróbálni!
Hát idén a Toyotát újítom fel, jövőre ki tudja mit hoz a sors, valahogy ezen is mindig meghal valami.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9016 Dátum: 2012.10.15 23:45:04 »
Hát idén a Toyotát újítom fel, jövőre ki tudja mit hoz a sors, valahogy ezen is mindig meghal valami.
Vegyél egyszer egy erős olasz sportautót. Utána sikítva vásárolod vissza az eladott Corolládat.  [rohog]
A Carina-E-t 1993 óta használjuk, semmi baja, nincs még egy ilyen autó!
A Lancia Delta HF Integrale-t 1994-ben vettem. 3 évig bírtam anyagilag. Már réges-régen nincs meg, a gatyámat lezabálta, élménynek élmény volt de eszméletlen sokba került. Carinába ha beülök úgy érzem ez volt a legjobb vétel az életemben.
Lehet sajnos te kifogtál egy macerás darabot aminek ki tudja milyen az előélete, nem tudom használtan vetted-e?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9017 Dátum: 2012.10.16 09:24:31 »
Vegyél egyszer egy erős olasz sportautót. Utána sikítva vásárolod vissza az eladott Corolládat.  [rohog]
A Carina-E-t 1993 óta használjuk, semmi baja, nincs még egy ilyen autó!
A Lancia Delta HF Integrale-t 1994-ben vettem. 3 évig bírtam anyagilag. Már réges-régen nincs meg, a gatyámat lezabálta, élménynek élmény volt de eszméletlen sokba került. Carinába ha beülök úgy érzem ez volt a legjobb vétel az életemben.
Lehet sajnos te kifogtál egy macerás darabot aminek ki tudja milyen az előélete, nem tudom használtan vetted-e?
Nem vagyok híve az autósportnak, én a foteles limókat szeretem.
Nem hiszem hogy macerás darabot fogtam volna ki, egyszerűen idén a 205-215e km között meg a 15 éves kora miatt pár tömítés megadta magát.
De ahogy elnézem mindenki ugyanannyit szív az autójával (vagy a hitel kerül sokba, vagy a szerelés), csak van aki ezt elfogultságból (nem kell javítani illetve nem kell rá hitelt fizetnem) nem hangoztatja :D
Csak kicsit rosszul viselem hogy egy évig semmi baj sem volt az autóval, idén meg kéthavonta jár szakihoz.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9018 Dátum: 2012.10.16 12:30:17 »
De legalább rendben lesz. Egy autót egyébként is gondozni, ápolni kell. Én is költöttem az enyémre eleget (tömítések, fékek, váltócsapágy, kuplung, acélfelni, gumik, ez az amaz kopódolgok) és még nincs 100%-osan vége, viszont nem nyögöm a hitelt ;)
Az ellenben baj, ha nem szeretsz rá költeni!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9019 Dátum: 2012.10.16 12:59:16 »
Hali,
elfogyott a fékem (féktárcsa, fékbetét) és lehetőleg gyári minőségűvel szeretném pótolni a következő márkák közül melyiket ajánlanátok:
ate
breco
brembo
ferodo
jakoparts
jurid
japanparts
QH
nipparts
textar
TRW
JC

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9020 Dátum: 2012.10.16 13:27:35 »
Én személy szerint a Ferodo pártján vagyok, de nem vagyok tisztában azzal, hogy az E10-hez ez mennyire drága. Az E11-hez kevésbé, de az E12-nél szinte ez a márka adja a legdrágább betéteket (előre). Viselkedésre kiváló, csak ajánlani tudom. Ezen kívül még az ATE az ajánlott. Az olcsóbb típusokkal nincs sok tapasztalatom, de a fék az fék. Ha egy húzósabb hegymenetben, ha megég a betét, mert olcsó gyártmány és emiatt elmegy a fékhatás jó része, az cink nemcsak magad számára, de mások felé is.
Az említett két (nem olcsó) gyártmány szinte biztos minőséget adnak, még pályázás alkalmával is jók maradnak.
Nekem a Ferodo Premier betétek kissé jobban porolnak, mint az előző (gyári?) betétek, de a heti autómosások alkalmával könnyedén lemosható a rárakódott fékpor.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9021 Dátum: 2012.10.16 13:50:26 »
Csak kicsit rosszul viselem hogy egy évig semmi baj sem volt az autóval, idén meg kéthavonta jár szakihoz.


Még csak pár hete vagyok itt, eddig Nálad miket kellett cserélni? (Csak kíváncsi vagyok. :) )
Márkaszervízbe hordod, valami toyota guruhoz, vagy máshova?

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9022 Dátum: 2012.10.16 13:59:52 »
de nem vagyok tisztában azzal, hogy az E10-hez ez mennyire drága.
 de a heti autómosások alkalmával könnyedén lemosható a rárakódott fékpor.

1, hetente mosol autót? én már jó párhónapja nem mostam :)
és hány liter fékfolyadékot kell vennem?
 itt az árak:
első féktárcsa/db
ate 19807-40%
breco 19700-40%
brembo 15964-35%
ferodo 14400-40%
jakoparts 9300-35%
jurid 13849-35%
japanparts 8173-35%
QH 8173-35%
nipparts 9300-35%
textar 13849-35%
TRW 14280-30%
JC 8295-30%
 
 
első fékbetét/garn.
ate 18666-40%
brembo 13284-35%
jakoparts 8800-35%
ferodo wagner 10907-35%
ferodo premier 14903-35%
jurid 13284-35%
japanparts 8327-35%
mintex 10550-35%
textar 13284-35%
blue print 6999-35%
nipparts 9465-35%
QH 8635-35%

hátsó fékpofa /garn.
ate 12846-40%
brembo 10230-35%
jakoparts 6361-35%
nipparts 8030-35%
delphi 8388-35%
mintex 6361-35%
japanparts 5700-35%

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9023 Dátum: 2012.10.16 14:02:25 »

Még csak pár hete vagyok itt, eddig Nálad miket kellett cserélni? (Csak kíváncsi vagyok. :) )
Márkaszervízbe hordod, valami toyota guruhoz, vagy máshova?
Tavaly vettem a gépet, akkor kapott új kipuffot, télen meg új termosztátot. Idén márciusban kapott új vezérlést és hátsó fékbetéteket.
Idén nem tervezetten volt kuplung, kuplungmunkahenger, négy lengéscsillapító, kutyacsontok és szilentek hátul, aztán komplett tömítés meg szimering csere a motorban, most a vízpumpa és az elöl lévő porvédő gumiharangok következnek.
Ezen kívül van valami szivárgás a klímánál, meg talán kap első fékbetéteket is.
Maszeknál csináltattam.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.16 14:06:26 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9024 Dátum: 2012.10.16 14:39:54 »
Szép kis lista, köszi az infót!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9025 Dátum: 2012.10.16 15:32:12 »
Szép kis lista, köszi az infót!
Igen, a "Legendához" képest tényleg, most vagyok azon az állapoton hogy "nincs ami elromoljon rajta" ... és mégis lesz :D
Persze lehet mondani hogy a kuplungszerkezet azután romlott el, hogy egy busz letolt a padkára nem éppen cammogós sebességnél, a lengéscsiliknél már egy évvel előre lehetett érezni hogy valami nem 100, a klíma meg vidáman végzi a dolgát, úgyhogy még tanakodom hogy az "amíg működik nem nyúlunk hozzá", vagy az "előre jelezte hogy gond van és ha nem csinálom meg, később tönkre vág még pár alkatrészt" filozófiát kövessem e :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.16 15:40:04 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9026 Dátum: 2012.10.16 15:57:54 »
1, hetente mosol autót? én már jó párhónapja nem mostam :)
és hány liter fékfolyadékot kell vennem?
 itt az árak:
Hmmm... a Ferodo itt sem olcsó, az enyémre a tárcsák 9000Ft/db, a Premier betétek pedig 12000Ft/szett-be kerültek, így együtt 30.000-ben állt meg. Nem olcsó.
Neked kell eldöntened, hogy ennyi pénzt hajlandó vagy-e rászánni, mennyit használod az autót, és hogyan, stb.
Én még kb 5-6 évig megtartom az enyémet, ezért vettem rá inkább a drágábbat. Meg, mondjuk, így valamelyest nyugostabban is alszom, de ez csak ilyen saját hülyeség... :-)
Talán egy Nipparts szettel sem jársz rosszul... (nekem még megrögzöttségem, hogy a tárcsa és a betétek azonos gyártótól legyenek, de ennek semmilyen tudományosan alátámasztott és bizonyított alapja nincs.)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9027 Dátum: 2012.10.16 16:14:35 »

Talán egy Nipparts szettel sem jársz rosszul... (nekem még megrögzöttségem, hogy a tárcsa és a betétek azonos gyártótól legyenek, de ennek semmilyen tudományosan alátámasztott és bizonyított alapja nincs.)
Azért a tárcsát és betétet csak megtervezték, összetételben, keménységben- tudatossan (hogy az tudományosnak nevezhető az most nem kérdés)
Régebben 1 tárcsa 2 betétet bírt ki, az én Corollámnál az arány majdnem 1-1-hez, bár borul az egész ha nagyon vállas lesz a tárcsa...

kepi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9028 Dátum: 2012.10.16 16:54:05 »
Igen, a "Legendához" képest tényleg, most vagyok azon az állapoton hogy "nincs ami elromoljon rajta" ... és mégis lesz :D
Hajrá, kitartást! :) Egyszer a végére érsz... :)
Én csak most nyáron vettem az autót, az utóbbi években nem volt vezetve a szervízkönyv, de optimista vagyok. :) A szakszervíz szerint majd a katalizátort cserélni kell várhatóan a következő egy évben (amire rámondták, hogy 200k), nekem ez lóg a fejem felett. Nem tesz túl boldoggá. :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9029 Dátum: 2012.10.16 16:56:11 »
Nekem 5 éve mondták, hogy ki kéne cserélni a katalizátort. Azóta is hibátlan.  :D (Vmit elbaxcsiztak a zöldkártya mérésnél, azért mondták a cserét). Neked miért kell cserélni? Az olajevés hazavágta? Gyári (vagy utángyártott) anno 80 ezres áron ment, úgy rémlik.