Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871260 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8595 Dátum: 2012.06.30 19:16:42 »
Idézet
Azt viszont egyértelműen állították hogy a vezérműlánc nem feszül fel az első pillanatban,ezért van!
Ha egyértelműen onnan jön, akkor más már nincs játékban, csak a lánc. Mindenesetre elöbb cseréltettem volna azt, mint VVT-i-t...

Idézet
A lánc biztos nem nyúlt.A feszítőpatront is cserélték,a régin látszik,hogy mennyire ment be,vagyis mennyit kellett neki feszíteni.Minimálisat,bőven tudott még volna feszíteni ha kell,ebből a szalon és én is azt a következtetést vontuk le,hogy a lánc jó.
Azért a márkaszervíznek illett volna tudnia, hogy a feszítő sehogy sem megy be 3-4 kattanásnál jobban. Ha már folyamatosan zörög a lánc annyira meg van nyúlva, akkor se megy ki jobban a feszítő. Ezt egy topictárs már végigjátszotta Corollával, én is láttam nem egy Yarisnál...

Idézet
Az autóban a TMH által igazolt km szám van,ami 85500,szóval ennyi alatt nem lehet baja a láncnak.
Ezt hagyjuk. Bármi tönkremehet bármikor. Saját kezüleg cseréltem 30 ezret futott Yarisba vezérműláncot.

Szóval a kérdésem továbbra is fennáll. Ha már levették a láncot, megmérték-e, esetlegesen összehasonlították-e egy újjal?
Mert ha nem, akkor nem biztos hogy jó a lánc, csak tipp!És bár nem szeretem az ilyen kizárásos alapon munkát, de ha onnan jön a hang, és minden más kicserélve, akkor már csak az marad. Ha már szét volt szedve a VVT-i miatt, újjal kellett volna összerakni.
Xanyi

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8596 Dátum: 2012.06.30 20:58:48 »
Menj el egy bontóba. Tegn.énis keresgéltem ködlámpás indexkapcsolót,sehol nemvolt neten, és a legdrágábbnak mondott bontót felhivtam,haverra hivatkoztam és kaptam 5rugóért egyet.
bontoba nagyon ritka...... benyás nem jo a d4d hez, új ára meg horror.......... :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8597 Dátum: 2012.06.30 21:51:31 »
Ha egyértelműen onnan jön, akkor más már nincs játékban, csak a lánc. Mindenesetre elöbb cseréltettem volna azt, mint VVT-i-t...
Azért a márkaszervíznek illett volna tudnia, hogy a feszítő sehogy sem megy be 3-4 kattanásnál jobban. Ha már folyamatosan zörög a lánc annyira meg van nyúlva, akkor se megy ki jobban a feszítő. Ezt egy topictárs már végigjátszotta Corollával, én is láttam nem egy Yarisnál...
Ezt hagyjuk. Bármi tönkremehet bármikor. Saját kezüleg cseréltem 30 ezret futott Yarisba vezérműláncot.

Szóval a kérdésem továbbra is fennáll. Ha már levették a láncot, megmérték-e, esetlegesen összehasonlították-e egy újjal?
Mert ha nem, akkor nem biztos hogy jó a lánc, csak tipp!És bár nem szeretem az ilyen kizárásos alapon munkát, de ha onnan jön a hang, és minden más kicserélve, akkor már csak az marad. Ha már szét volt szedve a VVT-i miatt, újjal kellett volna összerakni.
Hello Xanyi!

No,ne höbölögj annyit! :D
Amúgy értékelem,hogy próbálsz segíteni és foglalkozol a témával.De tényleg,és ezért ezer köszönet!
Na,a VVT-i kicseréléséhez nem kell levenni a láncot,és megbontani azt az oldalt.Elég levenni a szelepfedelet,és kibillenteni a 2 vezérműtengelyt,ekkor enged annyit a lánc már,hogy kitudja venni a VVT-i egységet.Ergo,nem látta a láncot teljes egészében.Ez volt Győrben.
Veszprémi szalonban azt mondták a lánc 90ezer forint,és semmi garancia rá,hogy akkor jó lesz!
És most jöjjenek az én kérdéseim,mely előre mondom nem ellened irányulnak,csak felmerülnek bennem :
- ha meglenne nyúlva a lánc akkor miért nem csörögne egyfolytában?ez a csörgés "csak" 1 másodpercig tart indításkor
- miért nem megy beljebb 3-4 kattanásnál tovább a feszítőpatron fogazott rúdja?Akkor minek a többi 10 fog rajt?


fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8598 Dátum: 2012.07.01 08:51:17 »
Kérdésem lenne.
Corolla Luna 2007 Oktoberi 1.4
Mennyit bír normál használatnál az első fékbetét?
Ha cserélni kell milyen márkát  érdemes venni ami olcsó de jó, nem nyikorog egy hónap után?
Előre is köszi
üdv

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8599 Dátum: 2012.07.01 09:32:35 »
Az előbb elfelejtettem van vissza jelzés a kopásrol, az a lemez fülecske vagy estleg elektromos?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8600 Dátum: 2012.07.01 10:12:24 »
Az előbb elfelejtettem van vissza jelzés a kopásrol, az a lemez fülecske vagy estleg elektromos?
Ha a kopásjelző (lemezke) eléri a tárcsát, észre fogod venni mert csikorogni fog. Jobb mert egyszerübb, mint az elektromos visszajelzős :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8601 Dátum: 2012.07.01 15:16:59 »
kicsi8304!

Utánakérdeztem neked, ezt az ötletet adták:

Szia!

 

Nem Toyota, de hátha...

Néhány alkalommal javítottam Reno, Volvo variaszelepes motort, állítókerék, meg vezérlőszelep gondokkal küzdöttek,

Ezek a motorok szijjasak, mégis inditáskor ilyen kerregést produkáltak. (a Volvó alapjáraton is )

Minden  esetben a VVT olajellátása volt a gond. Vagy a vezérlőszelep kokszosodott (olajcsere elhanyagolása) vagy az állítókerék átengedte az olajat.

Természetesen ettől még bőven lehet lácfeszítő probléma.


Mindenképpen ird meg a megoldást, ha megvan a hiba oka!

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8602 Dátum: 2012.07.01 15:24:54 »
Ha a kopásjelző (lemezke) eléri a tárcsát, észre fogod venni mert csikorogni fog. Jobb mert egyszerübb, mint az elektromos visszajelzős :D
Jófajta olcsó betét tipus esetleg.
Tükörrel benéztem csere lessz.

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8603 Dátum: 2012.07.01 15:30:05 »
kicsi8304!

Utánakérdeztem neked, ezt az ötletet adták:

Szia!

 

Nem Toyota, de hátha...

Néhány alkalommal javítottam Reno, Volvo variaszelepes motort, állítókerék, meg vezérlőszelep gondokkal küzdöttek,

Ezek a motorok szijjasak, mégis inditáskor ilyen kerregést produkáltak. (a Volvó alapjáraton is )

Minden  esetben a VVT olajellátása volt a gond. Vagy a vezérlőszelep kokszosodott (olajcsere elhanyagolása) vagy az állítókerék átengedte az olajat.

Természetesen ettől még bőven lehet lácfeszítő probléma.


Mindenképpen ird meg a megoldást, ha megvan a hiba oka!
A VVT a felső vezérmű kerék ?
Cseréltem ismerősöknek C6- és C5- ben is .
A probléma első indításnél rövid kerregő hang, 150000km volt bennük.
A két kereket kicseréltük és a probléma megszünt szijas motorok, jobb teljesítmény és jobb fogyasztás lett az eredmény, és a hang eltünt.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8604 Dátum: 2012.07.01 15:35:53 »
Ezek felülvezérelt motorok, úgyhogy nem értem a kérdésed.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8605 Dátum: 2012.07.01 16:20:36 »
Jófajta olcsó betét tipus esetleg.
Tükörrel benéztem csere lessz.
Ráérsz cserélni ha hangja van már :D Nekem a jobb hátsó félrekopott, de még így is volt 2-3mm betét
( először azt hittük elölről jön a hang, kicseréltettem elöl a betéteket, de még 6-7mm-esek voltak a cca 1cm-esből, így azokat akár még vissza is lehetne rakni. Most Ferrodo van elől, hátul meg Textar mindkettő prima, mindez 60 e km-nél történt)Lehet, hogy az első betétek elmentek volna 120e-ig-lineáris kopást feltételezve ;), de ezt már nem fogom megtudni.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8606 Dátum: 2012.07.01 16:50:18 »
kicsi8304!

Utánakérdeztem neked, ezt az ötletet adták:

Szia!

 

Nem Toyota, de hátha...

Néhány alkalommal javítottam Reno, Volvo variaszelepes motort, állítókerék, meg vezérlőszelep gondokkal küzdöttek,

Ezek a motorok szijjasak, mégis inditáskor ilyen kerregést produkáltak. (a Volvó alapjáraton is )

Minden  esetben a VVT olajellátása volt a gond. Vagy a vezérlőszelep kokszosodott (olajcsere elhanyagolása) vagy az állítókerék átengedte az olajat.

Természetesen ettől még bőven lehet lácfeszítő probléma.


Mindenképpen ird meg a megoldást, ha megvan a hiba oka!
Szia!

Köszönöm!Rendes tőled!
Láncfeszítőt(gyári,újat) és VVT-i vezérlőegységet(bontottat) már vettem másikat,de ezzel ugyanolyan hangot ad ki.
A vezérlőszelep(OCV) menet közben játszik,indításnál nem.Ha jól tudom,de javítsatok ki ha tévednék!
Most egyenlőre hagyom,mert lövésem sincs mi a probléma,költeni meg már nem akarok rá.
Köszi mégegyszer!

fábián

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8607 Dátum: 2012.07.01 17:28:25 »
Ráérsz cserélni ha hangja van már :D Nekem a jobb hátsó félrekopott, de még így is volt 2-3mm betét
( először azt hittük elölről jön a hang, kicseréltettem elöl a betéteket, de még 6-7mm-esek voltak a cca 1cm-esből, így azokat akár még vissza is lehetne rakni. Most Ferrodo van elől, hátul meg Textar mindkettő prima, mindez 60 e km-nél történt)Lehet, hogy az első betétek elmentek volna 120e-ig-lineáris kopást feltételezve ;), de ezt már nem fogom megtudni.
Levettem a bal elsőt van még 3-4mm, vezsek tarcsiba, de egyenlőre marad.
Viszont jó, hogy a külsö belső betéten van az a lemezke, sokszor csak az egyiken van , ha félre kopik gáz van.
üdv

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8608 Dátum: 2012.07.01 17:33:32 »
Levettem a bal elsőt van még 3-4mm, vezsek tarcsiba, de egyenlőre marad.
Viszont jó, hogy a külsö belső betéten van az a lemezke, sokszor csak az egyiken van , ha félre kopik gáz van.
üdv
Fékbetétnek ajánlom a Remsa-t. Olcsóbb mint a Textar, de nekem jobban bevált, jobb a fékhatása de jobban is kopik.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8609 Dátum: 2012.07.01 17:46:18 »
Levettem a bal elsőt van még 3-4mm, vezsek tarcsiba, de egyenlőre marad.
Viszont jó, hogy a külsö belső betéten van az a lemezke, sokszor csak az egyiken van , ha félre kopik gáz van.
üdv
Tudtommal csak a belsőn van, hogy ne legyen olyan egyszerű, de nem vennék mérget rá.
 :wacko: