Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871149 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8580 Dátum: 2012.06.28 22:25:51 »
Alvázszáma hogy kezdődik? Első betűk?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8581 Dátum: 2012.06.29 10:44:23 »
Menj el egy bontóba. Tegn.énis keresgéltem ködlámpás indexkapcsolót,sehol nemvolt neten, és a legdrágábbnak mondott bontót felhivtam,haverra hivatkoztam és kaptam 5rugóért egyet.

Menj már....  :eek: Szereztél ködlámpakapcsolós indexet?  :sorcerer:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8582 Dátum: 2012.06.29 10:47:19 »
Menj már....  :eek: Szereztél ködlámpakapcsolós indexet?  :sorcerer:

Igen,miért fura ez? ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8583 Dátum: 2012.06.29 23:47:20 »
beszereltem a ködlámpát...20perc cakkpakk az egész...nem vészes..olyan,mintha legóztam volna..:)

https://picasaweb.google.com/akibor000/CorollaKodlampa?authkey=Gv1sRgCLHrnannp4i0Pw
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8584 Dátum: 2012.06.30 00:00:54 »
Sziasztok!

Korábban írtam hogy autóm első indításkor egy pillanatra fura kerrenő hangot ad :

&feature=plcp

Azóta cseréltek benne :
-olaj(LM Toptec 5W30),olajszűrő (MANN)
-vezérműlánc feszítőpatron
- komplett VVT-i egységet (ami van a szívooldali vezérműtengelyen)

No,az eredmény,hogy még mindig ugyanúgy kerren.A ráköltött pénz nem kevés,az érzés megfizethetetlen.:D
Olvastam más fórumokon,hogy vezérműláncos autóknál megesik az ilyen,mivel leállítás után: az olaj visszafolyik a teknőbe -->következő indításkor (elég 10 percet várni)már nincs olaj a feszítőpatronnál,és mire újra olajat kap ahhoz kell egy kis idő,vagyis ahhoz hogy újra betudja feszíteni a láncot.Vagyis pár pillanatra a lánc laza és az kerren,azt hallani.
Voltam márkaszervízben,azt mondták ez ilyen el kell fogadni így!
Kérdéseim :
-miért nem csinálja akkor ezt mindegyik?egyik kerren a másik nem???(japánok nem ilyen felelőtlenek)
-van másnak hasonló tapasztalata?
-van olyan aki már hallott ilyenről?

köszi


Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8585 Dátum: 2012.06.30 00:14:59 »
Sziasztok!

Korábban írtam hogy autóm első indításkor egy pillanatra fura kerrenő hangot ad :

&feature=plcp

Azóta cseréltek benne :
-olaj(LM Toptec 5W30),olajszűrő (MANN)
-vezérműlánc feszítőpatron
- komplett VVT-i egységet (ami van a szívooldali vezérműtengelyen)

No,az eredmény,hogy még mindig ugyanúgy kerren.A ráköltött pénz nem kevés,az érzés megfizethetetlen.:D
Olvastam más fórumokon,hogy vezérműláncos autóknál megesik az ilyen,mivel leállítás után: az olaj visszafolyik a teknőbe -->következő indításkor (elég 10 percet várni)már nincs olaj a feszítőpatronnál,és mire újra olajat kap ahhoz kell egy kis idő,vagyis ahhoz hogy újra betudja feszíteni a láncot.Vagyis pár pillanatra a lánc laza és az kerren,azt hallani.
Voltam márkaszervízben,azt mondták ez ilyen el kell fogadni így!
Kérdéseim :
-miért nem csinálja akkor ezt mindegyik?egyik kerren a másik nem???(japánok nem ilyen felelőtlenek)
-van másnak hasonló tapasztalata?
-van olyan aki már hallott ilyenről?

köszi



Én ilyen kerrenést még egy Corollán sem hallottam/tapasztaltam.  :)
A hang eléggé dieseles, remélem a fogyasztási adataid is azok.  :D

Viccet félretéve, szerintem ez annyira nem normális..  :hmmmm:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8586 Dátum: 2012.06.30 09:06:30 »

Én ilyen kerrenést még egy Corollán sem hallottam/tapasztaltam.  :)
A hang eléggé dieseles, remélem a fogyasztási adataid is azok.  :D

Viccet félretéve, szerintem ez annyira nem normális..  :hmmmm:
Én még csak csak elfogadom így,most hogy már ennyit mentem utána a dolognak.
No de ha elakarom adni mit mondok?Mondjam én is,hogy "ez ilyen,ezt így kell elfogadni?".......

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8587 Dátum: 2012.06.30 09:22:08 »
Én még csak csak elfogadom így,most hogy már ennyit mentem utána a dolognak.
No de ha elakarom adni mit mondok?Mondjam én is,hogy "ez ilyen,ezt így kell elfogadni?".......

Amikor megvetted gondolom nem csinálta. Mikor kezdte el? Télen/nyáron ugyanúgy csinálja?

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8588 Dátum: 2012.06.30 09:33:08 »
Amikor megvetted gondolom nem csinálta. Mikor kezdte el? Télen/nyáron ugyanúgy csinálja?
Igen,évszaktól független.
Lassan egy éve van nálam az autó!
Amikor megvettem én nem hallottam ezt a hangot,sajnos nem tudom mihez kötni a kezdetét időben sem!
Elképzelhető,hogy rögtön az első olajcsere után már csinálta(amit egyből vásárlás után megejtettem).De erre nem vennék mérget!Viszont könnyen lehet.:)
Azóta cseréltem benne olajat,és szűrőt is még egyszer.Azzal sem szűnt meg ez a hang,pedig kiváló minőségű olaj és szűrő.
Olajszivattyút már nincs kedvem(értsd pénzem) cserélni!Nem hinném,hogy az lenne a baj!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8589 Dátum: 2012.06.30 10:51:19 »
üdv!

Lehet, hogy irtad,de nem emlékszem rá.

Érdemes lenne ezt a hangot közelröl megfülelni, a motor melyik részéröl hallani pontosan!? Értsd ezalatt, hogy közvetlen a motorhoz hajolni és úgy inditani párat.

Egyébként erre az olaj nem ér oda dologra fényt lehetne deriteni egy olajnyomásméréssel az olajgomba helyén mechanikus órával.
Az olajszürő visszacsapószelepének is ez lenne a feladata, hogy ne engedje vissza egyböl az olajat..

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8590 Dátum: 2012.06.30 11:14:08 »
Jól mondod, nekem a szervizben stetoszkoppal halgatták meg, honnan jön a zörej, nekem egyértelműen a csapágy hangja volt.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8591 Dátum: 2012.06.30 11:37:06 »
A VVT-i egységet miért cserélték? És ha már cserélték, a láncot megmérték nem nyúlott-e?
Xanyi

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8592 Dátum: 2012.06.30 12:32:00 »
Jól mondod, nekem a szervizben stetoszkoppal halgatták meg, honnan jön a zörej, nekem egyértelműen a csapágy hangja volt.
Volt szervízben Veszprémben és Győrben is ezzel a problémával mindenhol ugyanezt mondták!Mármint hogy el kell fogadni így!
Lehet összebeszéltek.:D
Azt viszont egyértelműen állították hogy a vezérműlánc nem feszül fel az első pillanatban,ezért van!
Hallgatás alapján is a vezérműlánc felől jön a hang,pontosabban nem tudom behatárolni füllel!
A szalonban már hülyén néznének ha megint visszavinném!:(

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8593 Dátum: 2012.06.30 12:35:52 »
A VVT-i egységet miért cserélték? És ha már cserélték, a láncot megmérték nem nyúlott-e?
Ennek a cseréjét én kértem!Mivel egyik barátom autójában az mondta be az unalmast,és elmondása szerint hasonló hang jelent meg ekkor nála is.
Nos nálam mint kiderült nem ez a baj!
A lánc biztos nem nyúlt.A feszítőpatront is cserélték,a régin látszik,hogy mennyire ment be,vagyis mennyit kellett neki feszíteni.Minimálisat,bőven tudott még volna feszíteni ha kell,ebből a szalon és én is azt a következtetést vontuk le,hogy a lánc jó.
Az autóban a TMH által igazolt km szám van,ami 85500,szóval ennyi alatt nem lehet baja a láncnak.
Ez is zsákutca.:(

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8594 Dátum: 2012.06.30 18:15:27 »
No az anyja ... a gyárinak :D Két napja feladta(egyik napról a másikra, töltést nem vesz fel egyáltalán, semmit! Se kép se hang, púposodik). 1.5 éves volt, remélem Toyota Sakura gariban cseréli, mák hogy anno fiátból nem vágtam ki a télen gyengélkedőt, 2év ácsorgás után, nuku töltés, beraktam és megy, egy EXIDE 2006ból!
Nekemm a Jazzban, szintén 7 évesen egyik pillanatról a másikban a köruton a lámpánál leállt és nem indult többet. Zárlatos lett.
Lehet, hogyha foglalkoztam volna vele ment volna még, de bármikor megismétlődhetett volna. Ráadásaul már órák óta rótam a várost, tehát még lemerülve se lehetett.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.30 18:17:31 írta Késő Róbert »