Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871312 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7125 Dátum: 2011.08.07 23:00:49 »
Néhányan használják és hisznek benne. Én és a minőségi (OMV)* benzinben hiszek, és a jó használatban, ahol időnként meg van pörgetve a motor.
* tudom, állítólag mindenhol ugyanaz a cucc, de én szeretem azt hinni, hogy nem. Ez vallás, ne próbáljatok meggyőzni  :D

Jól használom, pörgetve is van úgyhogy akkor nagy gond nem lehet. :D

Én kb. 5000 Km-enként tankolok 2-3l E85-öt. Az is tisztít, Én ebben hiszek.  :whistling:

Akkor legfeljebb ezt kipróbálom, mert ez olcsóbb is mint az a flakon lötty, de elvileg ha V-Powert,Evo Neot és társait tankolok azzal is kb ugyanazt vagy hasonló eredményt érnék el, mert gyors utána olvasásom alkalmával azt olvastam hogy kerozin vagy ahhoz hasonló anyag van benne.

Szia!

5 % koruli biokompones, magyarul etanol:- )
mivel a Tied ahogy nezem rev elotti zz, ezert abba a totoya evente egyszer ajanlja az altaluk forgalmazott injektortisztitot. /mint ahogy a felarba kerulo egyeb mast is a szervizek:- )/

udv

toroksultan
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.07 23:12:16 írta toroksultan »
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7126 Dátum: 2011.08.07 23:44:02 »
én a 95ös benya mellé tankonként teszek 1 deci piros spurit....és kb 3-5tankolásonként shellnél televágom 100as oktánszámuval..spuri nélkül....megy akkor rendesen,mint a raketta:)))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7127 Dátum: 2011.08.08 09:01:11 »
Tele lettem hirtelen elektronyos problémákkal  
Jobb első helyzetjelző nem ég (bal ég, szal nem biztosíték), hátsó ködlámpák nem égnek, meg nem sípol a nyavajás ha úgy nyitom ki az ajtót hogy ég valami lámpa.
A lámpijonok valszeg csak kirázódtak, kihűlt a kipufogó majd kiveszem őket   :cool2:
A figyelmeztető berregő izével meg nemtom mi legyen, melyik biztosítékra van kötve, gondolom az ajtó nyitás érzékelése ugyanaz mint a belső világításé (az működik)
Nah megint vaklárma: hátsó ködlámpáim nincsenek, csak a kapcsoló van meg a kocsiban. Pedig úgy emlékeztem hogy még nézegettük is hogy van hátul ködlámpa, de lehet az egy másik kocsi volt.
Első helyzetjelző el volt színeződve, meg ha be volt tekerve a helyére akkor nem világított, úgyhogy kapott egy újat.
A figyelmeztető is berreg, de csak akkor ha le van véve a gyújtás.
Már hogyne lenne hátsó ködlámpád! Csak nem dupla (mindkét oldali), hanem a bal búrában van. A jobb-ban nincs gyárilag sem, kivéve a jobb kormányos autókat, azokban, meg a bal oldali búrából hiányzik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7128 Dátum: 2011.08.08 09:02:15 »
nem csak a gyujtás,hanem a készenléti áram is..magyarul kiveszed a kulcsot..akkor kezd el bugni....
Az enyém már akkor is jelez, amikor 0 állásba fordítom a kulcsot, nem kell kihúzni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7129 Dátum: 2011.08.08 09:04:35 »
Nem bírtam magammal, vettem super gél pillanatragasztót, vissza ragasztottam, de valami nem okés, nem a semmiért maradt a kezembe :( ilyen rugós hangja van mozog, de nem nyit :( Holnap leszedem a csomagtartó burkolatát, megnézem a bovdent hogy megy... amúgy ezek a műanyag elemek mily egyszerűséggel vannak rögzítve fantasztikus, 1 perc alatt lebontottam a baloldalát :D
Igen, egyszerűek, meg könnyedén lebontható, csak így 10 éves kor felé elfáradnak a téli-nyári hőmérséklet hullámzásban, és egy idő után sorra elkezdenek kipotyogni a helyükről. Nem, mintha mélyen zsebbe nyúlós lenne a pótlásuk, szakszervizben néhány szár forintért lehet rendelni megfelelőt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7130 Dátum: 2011.08.08 09:07:14 »
én a 95ös benya mellé tankonként teszek 1 deci piros spurit....és kb 3-5tankolásonként shellnél televágom 100as oktánszámuval..spuri nélkül....megy akkor rendesen,mint a raketta:)))
Jaja, én még a 100-as benyát sem tankolom bele, csak a piros, vagy újabban a kék spurit kb minden 3. tankhoz (100ml). Nem is akarok 100-as benzint bele tankolni, jobban bízok a Spuriban. Tavaly E85-öt kevertem bele (kb. 20%-ban), de hirtelen megnőtt az olajfogyásom, úgyhogy inkább maradok a Spuri mellett. (Az igaz, hogy az E85-ös keverékkel, ha lehet, még finomabban járt és ment a motor, alul nyomatékosabbnak érződött...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7131 Dátum: 2011.08.08 09:31:51 »
nem csak a gyujtás,hanem a készenléti áram is..magyarul kiveszed a kulcsot..akkor kezd el bugni....
Az enyém már akkor is jelez, amikor 0 állásba fordítom a kulcsot, nem kell kihúzni.

enyémben is..:) látom kipihented magad a 7végén Pityesz! mindenhez van hozzászolásod:))  aminek örülök! olvass majd emailt! küldtem egy zsír képet!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7132 Dátum: 2011.08.08 09:37:06 »
én a 95ös benya mellé tankonként teszek 1 deci piros spurit....és kb 3-5tankolásonként shellnél televágom 100as oktánszámuval..spuri nélkül....megy akkor rendesen,mint a raketta:)))
Jaja, én még a 100-as benyát sem tankolom bele, csak a piros, vagy újabban a kék spurit kb minden 3. tankhoz (100ml). Nem is akarok 100-as benzint bele tankolni, jobban bízok a Spuriban. Tavaly E85-öt kevertem bele (kb. 20%-ban), de hirtelen megnőtt az olajfogyásom, úgyhogy inkább maradok a Spuri mellett. (Az igaz, hogy az E85-ös keverékkel, ha lehet, még finomabban járt és ment a motor, alul nyomatékosabbnak érződött...)

én tavaly nyáron tankoltam utoljára etanolt 20liter etanol/30liter 95ös benya arányban...és 1x csak kivillant a motordiagnosztika lámpa. 10körüli összegért vették ki a hibát és olvasták le a hibakodot, szegényes volt a keverék az etanol miatt.  azota csak benzin..adalékkal...95ös meg 100as oktánszámmal.  etanolt az otthoni rally 4ütemű wartburgomba rakok és azzal veretek a hortobágyi pusztában:))))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7133 Dátum: 2011.08.08 10:48:27 »
Sziasztok! A 2009-es Hibrid Toyota Camry-m műszerfalának jobb alsó sarkában szép csendben kigyulladt egy CHECK (ENGINE) sárga felirat, és nem akart eltűnni. (amúgy szinte közvetlenül egy névtelen kúton történt teletankolás után). A toyota szervizben rádugták a műszert és oxigén szenzor hibát jelzett. Kiütötték 2x, de visszajött a hibajel, közben tankoltam rá a szokásos SHELL Vpower 95-öst, de ennyi még nem segített. Kérdezem, hogy valaki járt-e így? A szenzor nyekkenhetett meg 17000mérföld után, vagy katalizátor hiba, esetleg kábelhiba is lehet? Azóta mégegy teletankolásom volt, de hiába ütötték ki, szinte azonnal visszajött a hiba. A szerviz nem tudja, hogy az 1., vagy a 2. szenzor ad hibát, sőt sajna mivel amerikai az autó, még a szenzor típusa is probléma. Köszönöm, ha tudtok segíteni, hogy házilag mit érdemes próbálni vele, vagy honnét, mennyiért lehet ilyen szenzort szerezni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7134 Dátum: 2011.08.08 11:08:19 »
Szia aircom!

Nem irígyellek, bár az autód nagyon tetszik! Ha a hibakód az oxigénszenzor (lambdaszonda) hibáját írja ki egyértelműen, akkor azt kellhet cserélni, bár biztosra nem tudom mondani. A szenzor nem működik, vagy hibás adatot ír ki?  :?:
Nem tudom, a hibrideknél, pláne az USA piacosoknál ez mennyiben különbözik a mienktől, de nálunk a lambdaszonda úgy működik, hogy a katalizátor elé és mögé is be van kötve egy-egy érzékelő, ami adja a jelet. Az első, ugye folyamatosan változik, ahogy növeled a fordulatszámot, a kat. utáninak, viszont mindig egy féle értéket kell, hogy mutasson! Ha ezutóbbinak az értéke váltakozik folyamatosan, az elvileg katalizátor hibát jelent!
Hozzá kell tennem, hogy 17.000 mérföld futásnál el nem tudom képzelni, hogy tönkre menjen üzemszerű használat mellett a katalizátor. Milyen üzemanyagot és hol tankoltál bele, mielőtt világítani kezdett ez a Check engine lámpa?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7135 Dátum: 2011.08.08 11:13:25 »
Sziasztok! A 2009-es Hibrid Toyota Camry-m műszerfalának jobb alsó sarkában szép csendben kigyulladt egy CHECK (ENGINE) sárga felirat, és nem akart eltűnni. (amúgy szinte közvetlenül egy névtelen kúton történt teletankolás után). A toyota szervizben rádugták a műszert és oxigén szenzor hibát jelzett. Kiütötték 2x, de visszajött a hibajel, közben tankoltam rá a szokásos SHELL Vpower 95-öst, de ennyi még nem segített. Kérdezem, hogy valaki járt-e így? A szenzor nyekkenhetett meg 17000mérföld után, vagy katalizátor hiba, esetleg kábelhiba is lehet? Azóta mégegy teletankolásom volt, de hiába ütötték ki, szinte azonnal visszajött a hiba. A szerviz nem tudja, hogy az 1., vagy a 2. szenzor ad hibát, sőt sajna mivel amerikai az autó, még a szenzor típusa is probléma. Köszönöm, ha tudtok segíteni, hogy házilag mit érdemes próbálni vele, vagy honnét, mennyiért lehet ilyen szenzort szerezni.
Szerintem a 17 ezer mérföld önmagában még nem tehetett volna be a szenzornak vagy a katalizátornak, de én igazából nem értek hozzá, majd jönnek a szakik.

Viszont talán érdemesebb lenne az Általános/Hibakeresés topikban feltenned a kérdést, mivel a Camry-s gondolom nem pörög annyira, ez meg Corollás/Auris-os.  :flowers:

Gyenega

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7136 Dátum: 2011.08.08 11:33:44 »
Nem tudjátok véletlenül mitől lehet, hogy ha az autót órákon keresztül tűzi a nap akkor működik a központi zár, egyébként pedig nem?
Szeretném megcsinál(tat)ni, de hátha nem kell ezért leszedni az ajtóborítást.
Egyébként sem távirányítva, sem manuálisan nyitva nem működik (kivéve az említett esetet).
Köszi előre is!

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7137 Dátum: 2011.08.08 11:49:56 »
Köszi mindkettőtöknek! A szervizműszer (szerintem) csak kiolvasni tudta és törölni a hibát, ezért is volt bajban a szaki, hogy melyik szenzor lehet a problémás. A kút AVIA volt, de mivel a dízel autóimat ott tankolom mindig, és nem is biztos, hogy a benyával volt a gond, nem húzom le őket. A motor üzemében semmi változást nem tapasztalok, sőt, mintha kevesebbet fogyasztana most. Bocs, de nem figyeltem, hogy ez corolla/auris... áthurcolkodok a javasolt topikba   :surrender:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7138 Dátum: 2011.08.08 12:17:44 »
Nem tudjátok véletlenül mitől lehet, hogy ha az autót órákon keresztül tűzi a nap akkor működik a központi zár, egyébként pedig nem?
Szeretném megcsinál(tat)ni, de hátha nem kell ezért leszedni az ajtóborítást.
Egyébként sem távirányítva, sem manuálisan nyitva nem működik (kivéve az említett esetet).
Köszi előre is!
Ajtókárpit leszedést nem úszod meg, nem egy nagy feladat.  :flowers: Alatta a bowdeneket, amik működtetik a kp zárat WD-40-nel befújod, átmozgatod, azt viszi láti...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gyenega

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7139 Dátum: 2011.08.08 12:27:55 »
Nem tudjátok véletlenül mitől lehet, hogy ha az autót órákon keresztül tűzi a nap akkor működik a központi zár, egyébként pedig nem?
Szeretném megcsinál(tat)ni, de hátha nem kell ezért leszedni az ajtóborítást.
Egyébként sem távirányítva, sem manuálisan nyitva nem működik (kivéve az említett esetet).
Köszi előre is!
Ajtókárpit leszedést nem úszod meg, nem egy nagy feladat.  :flowers: Alatta a bowdeneket, amik működtetik a kp zárat WD-40-nel befújod, átmozgatod, azt viszi láti...  ;)

Köszi, akkor lehet, hogy nekiugrok most, ha elakadtam majd sikítok...