Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871010 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6930 Dátum: 2011.06.26 23:13:47 »
[akkor marad a sarulehuzás vagy van még vmi megoldás? köszi a választ
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.26 23:17:27 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6931 Dátum: 2011.06.27 08:21:39 »
Nem kell feltétlenül levenni a sarut.
Most írta Xanyi, ugyanaz az eredmény ha kiveszed az EFI biztosítékot.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6932 Dátum: 2011.06.27 10:38:51 »
Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....

Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6933 Dátum: 2011.06.27 10:44:30 »
Barnát vagy Gyöngyit kérdezd meg, mert valamelyik pénteken éppen emiatt szedték szét Gyöngyi autóját.
Egyébként nem lehet, hogy nem a megfelelő izzót tetted bele? Nekem a Suzukinál volt az, hogy a műszerfalba talán 4 vagy 4,5 W-os izzók mentek. Amikor beletettem az 5w-osat akkor pár hét múlva kiégett, amikor sikerült szerezni pontosan belevalót azzal sokáig jó volt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6934 Dátum: 2011.06.27 10:45:55 »
Azert az ECU resethez annyit hozzafuznek, hogy a bizti kivetele soran erdemes varni par percet, illetve a fekpedalt parszor megnyomni, hogy aramtalaitva legyen teljesen a rendszer, a kondenzatorok is elveszitsek a toltesuket.

Jo ez a modszer, mert nem veszti el a radio a beallitasokat, nem kell tanitani az ablakemelot, stb.

Akkor erdemes ECU resetet csinalni, ha hosszabb ut elott all az ember, mert akkor van ideje betanulnia a rendszernek, illetve valos forgalmi helyzeteket sajatit el. Kell kb 20-30 km, mire beall a rendszer, ezt onnan venni eszre, hogy a kezdeti magas fogyasztas kezd lemenni, az alapjarat simabb, stb. Varosi hasznalatkor nem annyira szerencses szerintem az ECU reset, mert a dugozaskor elegge idiota adatokat gyujt be a szamitogep.

Az ECU reset amugy egy jo dolog, komolyabb szerviz (gyertyacsere, legszurocsere) utan erdemes csinalni, mert akkor az aktualis ertekeknek megfeleloen allitja a vezerlest a rendszer, nem csak lassan kezdi el eszrevenni az ECU, hogy tobb levegot kap, stb.

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6935 Dátum: 2011.06.27 10:51:04 »
A nívópálca az hogy dönti el a dolgot? :hmmmm:

Kihúzod, és ha a tetején van egy zöld gyűrű, akkor cserélt blokkos a motorod, és 4.3 liter olajat kíván. Egyébként a szerelő nekem annyit mondott, hogy csak a nívópálcában van különbség egy "régi" és egy "új" vvti között, szóval nyugodtan túl lehet tölteni azt a motort is, amibe elvileg csak 3.8 litert kellene önteni.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6936 Dátum: 2011.06.27 10:54:21 »
Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....

Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...
Attol fugg, hogy milyen markat veszel. A Tungsram altalaban elegge sokaig szokta birni, mig az Elring, meg teszkos markak viszonylag hamar meghalnak.

Olyan izzo kell, ami kb 1 centi hosszu, 3 mm atmeroju, kor keresztmetszetu. A foglalata keses, azaz az uveg laposra van vekonyitva, a csatlakozok pedig az uveg ket oldala ki vannak hajtva. Hosszu laba nincsen, a keses labon van 1-1 rezdrot csak.

Lehet venni 1,2 es 2 W-osat ebbol. Szerintem a kisebb eleg, mert azzal is kelloen eros a kozepkonzol vilagitasa, cserebe nem termel annyi hot, illetve az izzo elettartama is nagyobb nemileg. Erdemes ilyen 1,2 W-os izzobol venni 6-8 darabot, mert elegge sok helyre kell belole: 2 a kozepkonzolba, 1 a szivargyujtoba, 1 a hamutartoba. Meg meg 1-et eltorsz, meg meg 1 gyarilag rossz...

A nyomogombok mas fajta izzoval mennek. Oda a rizsszem izzo kell, az izzok merete is a riszzsemmel azonos kb. Ezeknek hosszu laba van, amit egy muanyag pocokre kell terekni, a muanyag pockot pedig bajonettzaras megoldassal tudod rogziteni a nyomogomb foglalataba.

A lampamagassag-allito is izzos megoldasu, szeret az is kiegni. Ennek a csereje maceras, mert az egeszet szet kell szedni, a regi izzot ki kell belole forrasztani, majd egy uja szines izzot bele kell forrasztani. Ide is rizsizzo kell, viszont itt a szint nem a folia adja, hanem az izzon a gumisapka, vagy az uveg festese. A kozepkonzol nyomogombjainak a szinet is a zold gumisapka adja, mig a kozepkonzolet a folia, ami a tekerok mogott van.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6937 Dátum: 2011.06.27 10:59:26 »
Látom, moist jobban van forgalom, így nekifutok még egyszer, hátha olvasható lesz a láthatatlan tintám  ::)


Hali.
.....Na most a kérdésem az lenne, hogy szerintetek honnan és milyen (márka stb.)  vízpumpát lenne érdemes beszerezni.   :helpsmilie:  Nem feltétlenül ragaszkodom a "gyárihoz" mert ha az is hasonlóan "tartós" pl. francia vagy a t..öm tudja milyen csoda darab lesz, olyat inkább nem kérek bele megint.

Még annyi hozzá, hogy 1.4 vvti 4ZZFE motorhoz kellene ez a vízpumpa. Továbbra is várom az ötleteket, tanácsokat...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6938 Dátum: 2011.06.27 10:59:58 »
Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....

Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...
Megvannak még a kiszedett, kiégett mintadarabok. Fotózzam? :) Nálam az egyszerű, autósboltosok 3 évig bírták. Nem rossz.
Ja és ez csak a középkonzol, a műszerfalban tökéletesek még mindig (ergo azt tudom fotózni, ami a középkonzolba kell)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6939 Dátum: 2011.06.27 11:00:51 »
Még annyi hozzá, hogy 1.4 vvti 4ZZFE motorhoz kellene ez a vízpumpa. Továbbra is várom az ötleteket, tanácsokat...
Nekem SKF-et, Aisint, Nippartsot vagy Gates-t javasoltak, tehát márkásat. És bármelyik alkatrészkereskedőtől (Láng, Unix, Bárdi, ahol van ismerősnek kedvezménye). :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.27 11:07:31 írta kleingy »
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6940 Dátum: 2011.06.27 11:10:16 »
Szerdán apunál lesz a Corim, megkérem majd, hogy nézze már meg a km órát (spirált?). Ma már nagyon táncolt a mutató... :helpsmilie:
         

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6941 Dátum: 2011.06.27 11:14:16 »
Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....

Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...
Megvannak még a kiszedett, kiégett mintadarabok. Fotózzam? :) Nálam az egyszerű, autósboltosok 3 évig bírták. Nem rossz.
Ja és ez csak a középkonzol, a műszerfalban tökéletesek még mindig (ergo azt tudom fotózni, ami a középkonzolba kell)

Nekem négy évig húzták. De ez egy Toyotánál kevés....  :devil:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6942 Dátum: 2011.06.27 11:15:23 »
Megnézettem a utastérbefúvóból jövő csikorgást, ciripelést. Kiszedték a fűtőventilátort, bezsírozták. Úgy hallom sajna nem segített a dolog. Nem nyikorog mindig, hanem olyan 60%-ban, és hol halkan, hol kicsit hangosabban. De pont elég idegesítő.
Gyári új cucc bele 100rugó, szóval irány a bontó rövidesen.
 
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_COROLLA_ZZE120L-AHMNKW_8714.html

A 87103B jelű cumó (alul, jobb oldali ábrán) ment tönkre nálam.....  :no:
Ilyet kellene szereznem a bontóban. Az enyém a toyodiy szerint (2004, japán, SOL=automata klíma) 87103-02080 számú alkatrész.
Viszont rákeresve a hasonló E12-es corollákra, valahol 87103-02070-et ír ki.
Egyszerűen nem tudom mitől függ, mert szerintem egyértelműen sem nem attól, hogy automata klímás vagy manuális klímás, sem nem attól hogy japó vagy angol, bal vagy jobb kormányos,
faceliftes vagy facelift elötti.... szóval még agyalnom kell  ..... :wacko:

nekem a 88568B volt a ciripelés oka, egyszer-kétszer halkan csinálta a gyári, egyszer meg utángyártott-de az durván!. Ha túl sok párát kapott a pollenszűrő, a ventillátor beszívta magába, ha néhány napig száraz meleg volt, szépen elkezdett halkulni a ciripelés. - próbáld ki, hogy kiszedett pollenszűrővel is csinálja-e, mielőtt kicseréled a fél kocsit :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6943 Dátum: 2011.06.27 11:23:32 »
Sziasztok, gyors kérdésem az lenne, hogy milyen izzót keressek E11-es műszerfalvilágításába? Most pár hét alatt kábé az ötödik halálozott el....

Van, ahol gyári Toyotát is beszerezhetek anélkül, hogy horror árat kellene kifizetni értük? Gyanúsí, hogy azok haltak meg, amiket én cseréltem annak idején, és a rendszámtábla-világítással is így jártam: kéthavonta cserélgettem, míg egyszer ki nem cserélték gyárira...
Attol fugg, hogy milyen markat veszel. A Tungsram altalaban elegge sokaig szokta birni, mig az Elring, meg teszkos markak viszonylag hamar meghalnak.

Olyan izzo kell, ami kb 1 centi hosszu, 3 mm atmeroju, kor keresztmetszetu. A foglalata keses, azaz az uveg laposra van vekonyitva, a csatlakozok pedig az uveg ket oldala ki vannak hajtva. Hosszu laba nincsen, a keses labon van 1-1 rezdrot csak.

Lehet venni 1,2 es 2 W-osat ebbol. Szerintem a kisebb eleg, mert azzal is kelloen eros a kozepkonzol vilagitasa, cserebe nem termel annyi hot, illetve az izzo elettartama is nagyobb nemileg. Erdemes ilyen 1,2 W-os izzobol venni 6-8 darabot, mert elegge sok helyre kell belole: 2 a kozepkonzolba, 1 a szivargyujtoba, 1 a hamutartoba. Meg meg 1-et eltorsz, meg meg 1 gyarilag rossz...

A nyomogombok mas fajta izzoval mennek. Oda a rizsszem izzo kell, az izzok merete is a riszzsemmel azonos kb. Ezeknek hosszu laba van, amit egy muanyag pocokre kell terekni, a muanyag pockot pedig bajonettzaras megoldassal tudod rogziteni a nyomogomb foglalataba.

A lampamagassag-allito is izzos megoldasu, szeret az is kiegni. Ennek a csereje maceras, mert az egeszet szet kell szedni, a regi izzot ki kell belole forrasztani, majd egy uja szines izzot bele kell forrasztani. Ide is rizsizzo kell, viszont itt a szint nem a folia adja, hanem az izzon a gumisapka, vagy az uveg festese. A kozepkonzol nyomogombjainak a szinet is a zold gumisapka adja, mig a kozepkonzolet a folia, ami a tekerok mogott van.

Ó! Ezek szerint az ablakfűtés, és a klíma kapcsolójának háttérvilágítása is cserélhető a foglalat cseréje és forrasztás nélkül? Mert nekem arra egy diszkrét 4.500.- Ft-os összeget bírtak mondani, a márkaszervízben, amikor rákérdeztem....

Hol találok itt a nagyfaluban olyan üzletet, ahol ezek a kicsi izzók megvásárolhatóak? Asszem portyára indulok....

Szegény kis Corolla.... Annyit szüttyögök az autóhifivel, hogy már-már szinte az összes többi nyomora másodlagos lett. Kéne fényezni a lökösöket, rendbe hozni a szélvédő körül, meg a tavalyi tahó által a tojással okozott fényezési sérüléseket. De egyáltalán: le kéne mosni. Én meg nem törődök semmi mással, csak a zenével.... Kicsit szégyellem ám magam...  :surrender:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6944 Dátum: 2011.06.27 11:47:14 »
Azert az ECU resethez annyit hozzafuznek, hogy a bizti kivetele soran erdemes varni par percet, illetve a fekpedalt parszor megnyomni, hogy aramtalaitva legyen teljesen a rendszer, a kondenzatorok is elveszitsek a toltesuket.

Jo ez a modszer, mert nem veszti el a radio a beallitasokat, nem kell tanitani az ablakemelot, stb.

Ha az akksi saruit veszem le, akkor ugye azonnal resetelődik az ECU, tehát nem kell várni néhány percet?
Corolla 1,4 VVT-i 2005