Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871297 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6855 Dátum: 2011.06.13 09:38:25 »
Futómű átnézetés jó ötlet lehet, de a kormányrázás lehet még rossz fék vagy beragadt csúszka (nekem állandóan beragad a jobb első). Ha egyik sem, mégiscsak érdemes lenne megnézetni a kerekeket (centrírozás és/vagy felniátnézetés).
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6856 Dátum: 2011.06.13 10:36:15 »
Futómű átnézetés jó ötlet lehet, de a kormányrázás lehet még rossz fék vagy beragadt csúszka (nekem állandóan beragad a jobb első). Ha egyik sem, mégiscsak érdemes lenne megnézetni a kerekeket (centrírozás és/vagy felniátnézetés).
Nem fékezés közben jelentkezett a jelenség (igaz eddig csak egyszer figyeltem meg, ótópályán is 110-120-szal megyek csak). Mi az a csinszka és mi köze Ady Endrének az autómhoz? :szemez:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6857 Dátum: 2011.06.13 10:38:00 »
Beragadt csúszkánál nekem se - csak - fékezésnél rázott, hanem 100 felett pályán egyenesen, normálisan... (ergo fékcsere kell, mert a beragadt istentudja mi miatt a hőtől hullámost lett a tárcsa=kuka)
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6858 Dátum: 2011.06.13 11:53:14 »
Beragadt csúszkánál nekem se - csak - fékezésnél rázott, hanem 100 felett pályán egyenesen, normálisan... (ergo fékcsere kell, mert a beragadt istentudja mi miatt a hőtől hullámost lett a tárcsa=kuka)
Ahha. Szal nyomjak egy két nagyobb féket és nézzem hogy ráz é a kormány, meg nézzek guminyomást.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6859 Dátum: 2011.06.13 11:56:34 »
Mint mondtam, nekem simán, fék nélkül is rázott a kormány. Fékezésnél meg nagyon, de csak nagy sebességnél. Mivel állandóan fogott a jobb fékem... Keréknyomás meg 2.4-2.5-ön lenne ideális.
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6860 Dátum: 2011.06.13 14:06:47 »
Mint mondtam, nekem simán, fék nélkül is rázott a kormány. Fékezésnél meg nagyon, de csak nagy sebességnél. Mivel állandóan fogott a jobb fékem... Keréknyomás meg 2.4-2.5-ön lenne ideális.
A keréknyomás meg a másik: az automax-ban ahol felszerelték a gumikat, ha jól rémlik valami spéci gázt használnak, ami oxigénmentes és megakadályozza a korróziót, a tescós gumival lealázol egy formaegyes autót és 90 fokos emelkedőn alapjáraton felmászik a kocsi, bla bla bla ...
Beállok valami benzinkútra, guminyomást ápolni, nemtom milyen szinten befolyásolja majd ezt a gázt, persze sok más választásom nincs ...

U.I.: pontyosítok: "A hagyományosan kompresszorból fújt levegő oxigént, vízpárát és olajat is tartalmaz: A vízpárás oxigén oxidálja a felnit, elöregíti az abroncsot és a szelepeket, az olajcsepekkel együtt olyan éghető elegyet képez, ami durrdefekthez vezethet."
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.13 14:11:55 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6861 Dátum: 2011.06.13 14:11:23 »
Ha zöld szelepsapkát raktak rá akkor valóban gázzal van töltve, az előnye, hogy hőmérséklet hatására nem változik a guminyomás. Ha ilyen akkor ne fújd fel sima levegővel.  :)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6862 Dátum: 2011.06.13 17:18:59 »
Asszem lassan esedékes lesz egy futómű átnézés: 130nál vibrált a kormány, lassú tötymörgésnél meg olyan mintha a hátsó kerék tojásalakú lenne (fel le jár a segge), de az lehet persze útminőség is. Nem hinném hogy gumi, mert azokból vadi új lett felrakva 1500-2000km-rel ezelőtt és a gumis nem tett semmi megjegyzést a felnikre. Még bizakodom hogy csak alacsony a guminyomás és ez is hozzájárult a legutóbbi "magas" fogyihoz, de várom az egyéb ötleteket is. Kocsi is már a 197. ezrest tapossa.

Mindkét probléma inkább gumi/centrírozási hibának tűnik... Szerintem a gumisnál kellene inkább reklamálni elöször.
Xanyi

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6863 Dátum: 2011.06.13 20:41:08 »
Asszem lassan esedékes lesz egy futómű átnézés: 130nál vibrált a kormány, lassú tötymörgésnél meg olyan mintha a hátsó kerék tojásalakú lenne (fel le jár a segge), de az lehet persze útminőség is. Nem hinném hogy gumi, mert azokból vadi új lett felrakva 1500-2000km-rel ezelőtt és a gumis nem tett semmi megjegyzést a felnikre. Még bizakodom hogy csak alacsony a guminyomás és ez is hozzájárult a legutóbbi "magas" fogyihoz, de várom az egyéb ötleteket is. Kocsi is már a 197. ezrest tapossa.

Mindkét probléma inkább gumi/centrírozási hibának tűnik... Szerintem a gumisnál kellene inkább reklamálni elöször.
Felfujattam: 2,2-2,3-an voltak, 2,5-ös javaslatomra elég furcsán nézett rám a kutas, kiegyeztem egy 2,4-ben. Zajosabb a gumi (Uniroyal hiba hidegen állítólag), de mintha lehelletnyit jobban gyorsulna.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

diegho

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6864 Dátum: 2011.06.14 20:47:58 »
94-es Corolla XLI-ben, hogyan lehet a kesztyűtartót kinyitni, ha nem működik a kis kallantyú? :D előző tulaj is mondta, hogy nála is be szokott ragadni, hát most nálunk is beragadt és az istenért nem akar kinyílni.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6865 Dátum: 2011.06.16 11:27:32 »
Valaki meg tudja mondani, hogy mennyibe kerül tételesen (oké nyilván köbö) egy olajevős vvt-i Corolla helyrehozása?
Tehát új dugószett, adott esetben gépmunka, minden, amit ilyenkor meg szokás csinálni, ha már úgyis szét van bontva a motor, munkadíjjal együtt?
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6866 Dátum: 2011.06.16 11:46:24 »
Valaki meg tudja mondani, hogy mennyibe kerül tételesen (oké nyilván köbö) egy olajevős vvt-i Corolla helyrehozása?
Tehát új dugószett, adott esetben gépmunka, minden, amit ilyenkor meg szokás csinálni, ha már úgyis szét van bontva a motor, munkadíjjal együtt?
celiccás a Celica topicban levezette ezt a műveletet képekkel, de, ha jól tévedek, árat nem írt hozzá. Most délben megyek a szervizbe, viszem a kocsit, megkérdezem csak Neked, csak Most!  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6867 Dátum: 2011.06.16 12:04:20 »
celiccás a Celica topicban levezette ezt a műveletet képekkel, de, ha jól tévedek, árat nem írt hozzá. Most délben megyek a szervizbe, viszem a kocsit, megkérdezem csak Neked, csak Most!  :hug:
:hug: :winkiss:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6868 Dátum: 2011.06.16 13:20:43 »
Ide is leírom, hogy az említett motorfelújítás pénztárca-szükség-igényesség kérdése. Egy magára valamit is adó szerelő - nagyon helyesen - nem kezd hozzá a motorfelújításnak bóvli, utángyártott alkatrészekből, mert tapasztalatok szerint rendkívül rövid ideig működnek jól az így "gyógyított" motorok.
A gyári minőségű alkatrészeknek, viszont megvan az áruk, pontosabban meg kell fizetni, de a felújítást követően a megfelelő olajjal, illetve rendszerességgel cserélt olajjal csalódásmentes lesz a felújított motor (is).
Mivel a szervizben nagyon el voltak havazva a szerelők (2-en vannak), nem tudtak tételes alkatrész árakat mondani, de az anyagköltsége a gyári minőségű alkatrészeknek csak a motorhoz biztosan eléri a 150.000 Ft-ot. Ha ehhez hozzáadjuk a munkadíjat, illetve a közben előbukkanó egyéb költségeket (mondván, ha már szét van kapva a motor, akkor érdemes lenne még ezt, meg ezt is cserélni...), egészen biztosan 200.000 Ft fölé kúszik a végösszeg.

A szerelők tizenéves tapasztalata alapján, azonban még így is megéri ezt a magas költséget rákölteni a motorra, mert az olcsóbb alkatrészek sem nagyságrendileg olcsóbbak, lehet, hogy kb 2/3-ad árba jönne ki ez a projekt, de biztosra vehető, hogy gyengébb alkatrészek miatt nem bír majd annyit a motor.

Ezt mindenkinek magának (illetve a feleségének  :devil: ) kell eldöntenie...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

GAbo_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6869 Dátum: 2011.06.18 18:47:02 »
Sziasztok!

Egy technikai kérdésem lenne...van egy 2004-es E12-es Toyota Corollám....a kézifékem egy kicsit ki van nyúlva kb 10-et kattan.
Be szeretném magamnak állítani de szervízbe nem akarom elvinni. Ha a műanyag burkolatot leveszem akkor ott tudok állítani a kéziféken???
Toyota Corolla 1.4 Vvti E12