Ide is leírom, hogy az említett motorfelújítás pénztárca-szükség-igényesség kérdése. Egy magára valamit is adó szerelő - nagyon helyesen - nem kezd hozzá a motorfelújításnak bóvli, utángyártott alkatrészekből, mert tapasztalatok szerint rendkívül rövid ideig működnek jól az így "gyógyított" motorok.
A gyári minőségű alkatrészeknek, viszont megvan az áruk, pontosabban meg kell fizetni, de a felújítást követően a megfelelő olajjal, illetve rendszerességgel cserélt olajjal csalódásmentes lesz a felújított motor (is).
Mivel a szervizben nagyon el voltak havazva a szerelők (2-en vannak), nem tudtak tételes alkatrész árakat mondani, de az anyagköltsége a gyári minőségű alkatrészeknek csak a motorhoz biztosan eléri a 150.000 Ft-ot. Ha ehhez hozzáadjuk a munkadíjat, illetve a közben előbukkanó egyéb költségeket (mondván, ha már szét van kapva a motor, akkor érdemes lenne még ezt, meg ezt is cserélni...), egészen biztosan 200.000 Ft fölé kúszik a végösszeg.
A szerelők tizenéves tapasztalata alapján, azonban még így is megéri ezt a magas költséget rákölteni a motorra, mert az olcsóbb alkatrészek sem nagyságrendileg olcsóbbak, lehet, hogy kb 2/3-ad árba jönne ki ez a projekt, de biztosra vehető, hogy gyengébb alkatrészek miatt nem bír majd annyit a motor.
Ezt mindenkinek magának (illetve a feleségének
) kell eldöntenie...