Szerintem jobb a nagyobb, tovább bírja a zenehallgatást is a kocsiban, mint a kisebb. Illetve ha sokszor csak nagyon rövid úton használjuk a kocsit, akkor több indítást bír ki, anélkül, hogy tölteni kellene vagy menni vele hosszabb távon.
A nagyobb Ah-s akku indítóárama is nagyobb, jobban bírja a hideg reggeli indítást és az erősítők (már ha van) impulzusos terhelését is.
Ezen felül a nagyobb akku hosszabb ideig szolgál, mert ha a kapacitása fele már elment az évek során, akkor is van még benne annyi, hogy el tudjunk indulni. Ha egy 45-öst veszel mondjuk, annak a fele már nem elég az indításra, ha mondjuk 3-4 éves már az akku.
Ezt nem értem, hogy nem tudja kihasználni a kocsi a nagyobbat. Idő kérdése és feltölt a generátor egy 400 Ah-s akkumulátort is. A használati körülmények határozzák meg azt, hogy mit használ ki az ember. Ha sokat hallgatja álló helyben a zenét vagy komolyabb zene van a kocsiban vagy sokszor nagyon rövid útra megy egy adott időszakaszban, akkor még a 60-as is lehet kicsi. Én pl szereltem a kocsit 2 napig, mikor a szubot beépítettem, közben szólt a zene halkan. 2 nap múlva már be sem tudtam indítani, mer a 60-as akku lemerült teljesen. Ki lehet azt is könnyedén meríteni, csak akarni kell.
Tekintettel az 55 Ah-s és a 60 Ah-s közötti kis árkülönbségre, én a nagyobb mellett döntenék. Azon kívül 60-as nálam a gyári méret, nem szeretném lefelé csökkenteni a kapacitást, mint amit a gyárban kitaláltak. A harmadik meg, hogy 55 Ah-sből én eddig még nem is láttam olyan méretűt, ami pontosan illeszkedett volna a kocsiba a méreteit tekintve.