Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871357 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5340 Dátum: 2010.06.03 21:25:32 »
...., még a rendőr is szépen megvághat érte…
Ez biztos?
Úgy tudom, hogy indulás előtt ellenőrizni kell, de azt nem olvastam sehol, hogy km-enként meg kell állni, hogy újra megnézd.  Akkor meg mi alapján büntet  :?:

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5341 Dátum: 2010.06.03 21:48:01 »
Tuti...

De majd jön Herr Ritter és leírja pontosan mi merre hány méter, ha menet közbe megy ki és megállítanak? Az szívás :ph34r:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5342 Dátum: 2010.06.03 21:48:55 »
Féklámpát egyedül elég macerás ellenőrizni. -  persze trükközni lehet - fal mellett, kiaat előtt... de nem egyszerű.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5343 Dátum: 2010.06.03 22:19:11 »
Milyen autókban jelzi bármi külön-külön a helyzetjelző és a tompított állapotát? Ott a kapcsoló, rá kell nézni, abból minden kiderül.

Egyébként szerintem egyszerű a felállás: az optitron műszerfalban van kis zöld visszajelző, a hagyományosban nincs.
Amelyeknek olyan a műszerfal világítása, hogy a helyzetjelző felkapcsolásával aktivizálódik, és a tompitott bekapcsolásakor válik láthatóvá a zöld kontrollfény.   :?:
 ;)Üdv.
Én nagyon ritkán használom a helyzetjelzőt.... bár tényleg belerakhatták volna az optitron műszeregységekben azt a plusz 1 ikont. Egyik hétvégén takarítottam az OFF Polo-t, és
a gyári gumiszőnyegeken fel van tüntetve hogy első jobb - bal, hátsó jobb bal.. apró semmiség, de úgy megörültem neki, hogy nem kellett gondolkodni, próbálgatni, melyiket hova rakjam vissza  :1eye:
Anno az Ibizában se kellett próbálgatni, csak egyszer megjegyezni, hogy fordítva írták rá :1eye:
Gabe 254.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5344 Dátum: 2010.06.03 22:23:55 »
Anno az Ibizában se kellett próbálgatni, csak egyszer megjegyezni, hogy fordítva írták rá :1eye:
:clap: Hibatlan  [rohog] :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5345 Dátum: 2010.06.03 22:48:54 »
Tuti...
Ha Te mondod. Én még nem hallottam olyanról, hogy azért büntettek meg valakit, mert a 3 féklámpából ez egyik nem világított. Ennek ellenőrzése gyakorlatilag kivitelezhetetlen.  :whistling:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5346 Dátum: 2010.06.03 23:01:24 »
Mondjuk ugy, hogy Petit tutira megbuntetnek. Mindenki mast pedig nem  :1eye: :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5347 Dátum: 2010.06.03 23:21:00 »
Mondjuk ugy, hogy Petit tutira megbuntetnek. Mindenki mast pedig nem  :1eye: :lol:
Amilyen "mázlista", biztosan  :lol:

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Klíma
« Válasz #5348 Dátum: 2010.06.06 17:29:21 »
Üdv ebben a topicban is

A közelmúltban a flottám része lett egy 2000 márciusi E11 Hatchback 1.4 VVTi. Most kezdem rendbeszedegetni. Ennek kapcsán kivenném belőle a vízhűtőt és magasnyomásúval átmosnám, hogy a 10 év alatt felhalmozódott bogármennyiség eltávozhasson. Ugyanezt megcsinálnám a klímahűtővel is, más autóimon ez a műtét rengeteget számított a hűtési teljesítmény szempontjából.
A kérdésem az lenne, hogy a vízhűtőt a két felső csavaron kívül fogja-e még valami, nyilván a két vízcső mellett. S le kell-e külön venni a ventilátorokat vagy elég csak a vezetéküket tartó műanyag fület elvágni (és ebből egy újat beszerezni értelemszerűen).

Lesz még kérdésem, remélem, van aki hozzám hasonlóan barkácsolós hajlamú és van tapasztalata efféle munkák elvégzésében :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5349 Dátum: 2010.06.08 10:32:54 »
Valaki gyertyaszakértő van itt ???

Mi a különbség pl. a NGK BKR6E-11 és a BKR6EYA-11 gyertyák között egész pontosan ???
Megnéztem a katalógust ez az YA jelölés valami speciális dolog nem tudtam meg mi is az pontosan.
A Corollákba BKR5EYA-11 kell de a 6-os hőértékű is jó. Ha a sima BKR6E-11 kerül bele vagy az ugyanolyan de még hidegebb gyertya pl. a BKR8E-11 akkor az jó lesz e a motornak ?


barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5350 Dátum: 2010.06.08 14:53:00 »
Az első az 1,4 iS, 1,5LS Civic-be való (BRK6E11), a második pedig az olyan Corollákba (BKR6EYA11), amelyet nagyon keményen hajtanak.  :D
Normál esetben mindegyikbe 5-ös, alacsonyabb hőértékű gyertya való.

Elmondom, hogy mi mit jelent az NGK-nál:
BK: 14 mm-es átmérőjű menet, 16 mm-es csavarkulcsfejjel
R: "resistor type", ez a technológiát jelenti az elektródák szigetelését illetően, nem mennék bele fölöslegesen
6: hőérték, a motor hőmérséklete alapján választjuk ki. Cél, hogy az adott motorhőmérséklethez igazítsuk az adott hőre belőtt gyertyákat. Pl. 5-ös kell normál vezetésre, 6-os kell erősen hajtós vezetésre.
E: menethossz: 19 mm
Y: V-hornyú (V-Groove) központi elektróda
A: speciális tervezésű a gyertya, erről külön info nincsen
11: gyertyahézag: 1,1 mm

Ha iridiumos gyertyát veszel, ott pl. már a kettőre ugyan azt a gyertyát adja meg iridiumosként az NGK. Szerintem nagy különbség nincsen közöttük. És ami nekem furcsa, hogy a sima BKR6E-11 is V-hornyos elektródás, pedig nem kéne annak lennie. Szerintem lehet használni őket felcserélve is, de azért a kettőt alaposan meg kéne nézni alakra előtte. De miután kapható mindegyik, ezért nem érdemes összecserélni őket.

A te új 1,8-as motoros, hajtósan (is) vezetett motorodba 6-os hőértékű gyertyát javaslok, az a legjobb, méghozzá az EYA-11-est.

A 8-as hőértékű gyertya már iszonyatosan meleg motorokhoz van, neked az nem lenne jó, mert nem égne le róla a koksz, hiszen alacsonyabb lenne a motorhőmérséklet, mint a gyertya optimális hőmérséklete. (A hőértéket egyébként az befolyásolja, hogy a gyertya a kialakítása során mennyi hőt tud a motornak átadni.)

Az 1,6-os 160 LE-s VTI Civic azért jobban terhelt motor, mint a tiedé, hiszen kisebb köbcentis, nagyobb lóerős és még magasabb fordulaton is pörög. Erre a gépkönyv azt írja, hogy normál vezetésre használjon BKR6E-11-et, erős, hajtós vezetésre pedig BKR7E-11-et. A tiedébe a 6-os bőven elég lesz, a pesti dugózáshoz és araszoláshoz még egy 5-ös jobb is lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.08 15:00:29 írta barna.czukor »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5351 Dátum: 2010.06.08 15:31:40 »
Közben a Denso katalógust is átnéztem, mert az EY ott P-vel van jelölve. Viszont itt leírták hogy mi az. Az alsó elektródát körülveszi egy fehét szigetelőréteg. És ennek a fehér szigetelőrétegnek a vastagságában van különbség az EYA-11 és az E-11 között. Szóval nem teljesen ugyan az a két gyertya, a Toyotákhoz ajánlott EYA-11 vastagabb szigetelésű. Valszeg a nagyobb gyújtó-feszültség miatt, így lehet, hogy zárlatos lenne egy E-11-es változat.




K16R-U11 (=BKR5EYA-11) felépítése:




Gyertyahibák:




Hőértékek az egyes gyártóknál:
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.08 15:40:12 írta barna.czukor »

fonaktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5352 Dátum: 2010.06.08 16:49:17 »
Üdv mindenkinek!

eddig még nem találtam választ a köv. kérdésre:
- mi a különbség a belső hűtésű és a szellőztetett féktárcsa között?

perpill a csatolmányban található tárcsákhoz hasonló a gyári - nekem mindkét megnevezés találónak tűnik, de nem tudom eldönteni, melyik típust vegyem meg.

Előre is köszönöm a válaszokat!

[a csatolmányt egy admin törölte]
2003 Corolla Sedan 1.6 VVT-i

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5353 Dátum: 2010.06.08 18:07:57 »

A te új 1,8-as motoros, hajtósan (is) vezetett motorodba 6-os hőértékű gyertyát javaslok, az a legjobb, méghozzá az EYA-11-est.


Ráhibáztál, pontosan ez van benne most: BKR6EYA-11 :D :D
Egyébként rendes vagy, hogy ennyi mindent válaszoltál, köszönöm. :clap:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5354 Dátum: 2010.06.08 19:51:44 »
Üdv mindenkinek!

eddig még nem találtam választ a köv. kérdésre:
- mi a különbség a belső hűtésű és a szellőztetett féktárcsa között?

perpill a csatolmányban található tárcsákhoz hasonló a gyári - nekem mindkét megnevezés találónak tűnik, de nem tudom eldönteni, melyik típust vegyem meg.

Előre is köszönöm a válaszokat!
A belső hűtésű azt jelenti, hogy két tárcsa van összerakva, középen fémbarázdák tartják össze a kettőt, így képez egy egységet. Pont olyan, mint a linkelt képen. Középen a barázdák között kis "üregek" vannak, amik segítik leadni a hőt. Szerintem ezt szellőztetnek is hívják sok helyen.

A szellőztetett tárcsa a hűtőtt tárcsáktól eltérő, lukak vagy nútok vannak belemarva a tárcsa oldalába, így a lukakon keresztül is tud hőt leadni. Lehet lukakat fúrni hűtött (dupla) tárcsákba is (ilyen az autóipar), de nem hűtött (tömör fémkorong) tárcsákba is lehet szellőztető lukakat marni, ilyen a motoripar.
Tipikus példája ennek: a motorok, már a robogókon is általában "luggatott" tárcsa van, de nem belső hűtésű.

A "lyuggatott" tárcsák általában jobban eszik a betétet, sportos vezetéshez azonban jobbak. Utcai használatra nem javaslom, mert teljesen felesleges és csak a nagyobb kopásban nyilvánul meg a "nem lyuggatotthoz" képest. Bár kétségtelen tény, hogy "menőbben" néz ki.