Naszóval, turbósítás.
Nem vagyok ebben valami profi de gyorsan tanulok, ha olyan dologról van szó, ami érdekel.
Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.
Tartók attól, hogy nagy megterhelésnek teszem ki a motort meg minden fölmelegszik körülötte . Bírják a dugattyúk meg a főtengely ezt ?
Ezenkívül hallok még mindenféle csoda szavakat , hoggy "boost" , meg "wastegate", lefújószelep . Ezek valahol kellenek de nem tudom mik.
Meg a vezetékezés ami kérdéses. Ezek most milyen vezetékek lennének ? Levegő vagy elektromos vezetékek ?
Mozso autójában a motortérben is rengeteg vezeték van, amikor megláttam "na ez hogy fértbe ide és mi mihez van odakötve ,érti ezt valaki" mondatok ugrottak be, ha esetleg az utcán valami bibi lesz, mit kezdek vele
??
Amúgy a tisztán látás miatt itt a turbó elvi sémája.
Ebből látszik, mit és mi után kell berakni. Ez alapján megértettem - én legalábbis - mi is a turbósítás lényege. Remélem nem hibás az ábra.
[a csatolmányt egy admin törölte]