Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871218 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4770 Dátum: 2010.01.05 21:23:13 »
Máris írok a Toyotának, hogy adjon ki egy sajtóközleményt, hogy évekig félrevettek mindenkit.
Ugyanis ők hívták 1.4-nek.  :flowers:

Amúgy 1332 cm3 a 4E-FE.
 ;)

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4771 Dátum: 2010.01.05 22:43:17 »
Naszóval, turbósítás.

Nem vagyok ebben valami profi de gyorsan tanulok, ha olyan dologról van szó, ami érdekel.

Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.

Tartók attól, hogy nagy megterhelésnek teszem ki a motort meg minden fölmelegszik körülötte . Bírják a dugattyúk meg a főtengely ezt ?


Ezenkívül  hallok még mindenféle csoda szavakat , hoggy "boost" , meg "wastegate", lefújószelep . Ezek valahol kellenek de nem tudom mik.
Meg a vezetékezés ami kérdéses. Ezek most milyen vezetékek lennének ? Levegő vagy elektromos vezetékek ?
Mozso autójában a motortérben is rengeteg vezeték van, amikor megláttam "na ez hogy fértbe ide és mi mihez van odakötve ,érti ezt valaki" mondatok ugrottak be, ha esetleg az utcán valami bibi lesz, mit kezdek vele ?????

Amúgy a tisztán látás miatt itt a turbó elvi sémája.

Ebből látszik, mit és mi után kell berakni. Ez alapján megértettem  - én legalábbis - mi is a turbósítás lényege. Remélem nem hibás az ábra.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.05 22:53:55 írta tutinet »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4772 Dátum: 2010.01.05 23:44:17 »
Masik forumban mar felmerult a dolog es megcsinaltam a teljes rendszer rajzat. Keretik nem rohogni az abran 6 perc alatt dobtam ossze.



[a csatolmányt egy admin törölte]
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

pzs

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4773 Dátum: 2010.01.06 07:56:45 »
Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.

Raksz bele egy idozitot ami akar homerseklettol fuggoen vagy fix x percig jaratja tovabb a motort. Nemreg Imprezaban lattam ilyet (gondolom az gyari). Srac meg a parkoloban is hajtotta mint az allat. Leallt mellem, kiszalt, bezarta az autot es elment. Amikor kiszalltam eszleltem, hogy a motor meg jar. Elszivtam egy cigit, kozben a motor egyszer csak leallt...  :whistling: Gondolom nem egy egetrengeto osszeg meg ezt plusszba beletenni....

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4774 Dátum: 2010.01.06 08:33:44 »
Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.
Azért ez nem így működik  :)  Ott szükséges a hűtés ahol nagyon felmelegszik a turbó (folyamatos hajtás a pályán, forszírozott menet lakott területen kívül) Városi használatban nincs akkora terhelésnek kitéve a turbó, hogy hűteni kellene leállítás előtt. A legtöbbször elkövetett hiba, amikor több órát hajtanak autópályán, majd ki a parkolóba és rögtön motor leállít.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4775 Dátum: 2010.01.06 10:29:23 »
Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.

Raksz bele egy idozitot ami akar homerseklettol fuggoen vagy fix x percig jaratja tovabb a motort. Nemreg Imprezaban lattam ilyet (gondolom az gyari). Srac meg a parkoloban is hajtotta mint az allat. Leallt mellem, kiszalt, bezarta az autot es elment. Amikor kiszalltam eszleltem, hogy a motor meg jar. Elszivtam egy cigit, kozben a motor egyszer csak leallt...  :whistling: Gondolom nem egy egetrengeto osszeg meg ezt plusszba beletenni....

úgy hívják hogy turbo timer kb 10eft körül lehet kapni és jól dolgozik...Amúgy bármilyen autót járatni kell a hajtás miatt nehogy ráégjen az olaj ha túl hamar volt leállítva...

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4776 Dátum: 2010.01.06 16:53:38 »
Némely riasztó is tudja ezt, hogy járatja a motort!

Azt hiszem a Magic Car ilyen!

A rossz benne, hogy az immo kulcsát le kell másolni hozzá! (valami dobozba rakják a másikat és a gyújtásra rákötik)

Konrád

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4777 Dátum: 2010.01.06 17:00:39 »
Holnap bent lesz a váltózáram!

A Hondanal rakják be, ott a legolcsóbb! :innocent:

Délelőtt alaposan tanulmányozni fogom a Hondákat :devil:
Konrád

pzs

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4778 Dátum: 2010.01.06 17:04:54 »
Némely riasztó is tudja ezt, hogy járatja a motort!

Azt hiszem a Magic Car ilyen!

A rossz benne, hogy az immo kulcsát le kell másolni hozzá! (valami dobozba rakják a másikat és a gyújtásra rákötik)



Az csak siman elinditani meg jaratni tudja. Meg max olyan idozito van benne, hogy x idopontban elinduljon de olyat biztos nem tud, h x perc mulva lealljon. Azt hiszem a jobb pager-eknek 1-2000 m a hatotavolsaguk, szoval ha azzal akarod leallitani akkor a kozelben kell maradni. A magic car-hoz meg azt hiszem opcionalisan rendelheto felarert az a valami amibe el kell rejteni az imo-s kulcsot... Abbol jopar turbo timert lehet mar venni :D
En is nezegettem a Magic Car-t meg regebben. Sztem tul kockazatos potkulcsot bezarni az utasterbe...

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4779 Dátum: 2010.01.06 17:14:34 »
A drábább tudja, a kulcsot valóban bezárod a kocsiba, ezért nem is veszek ilyen riasztót!
A biztosítónak úgyis lopás esetén le kell raknom az összes kulcsot! (különben nem fizet, illetve igazolást a Toyotától hogy nem lett másolva a kulcs)

Én csak ötletnek adtam, engem nem érint. (Nem turbós a kicsike.)

Konrád

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4780 Dátum: 2010.01.07 00:52:43 »
Ez egy 1ZZFE motor 320 LE-re turbósítva. Ez már brutális.






barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4781 Dátum: 2010.01.07 00:57:55 »
Ha ránkszakad az OTP, akkor együtt csináljuk ezt meg...

Hol csinálta ezt és kicsoda?

Ha van még képed róla, akkor küldd el lécci.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.07 01:07:56 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4782 Dátum: 2010.01.07 10:01:14 »
Azt írja, hogy 1.4, szóval 4E-FE.  ;)
Nem figyeltem.

Amúgy nincs 1,4-es, a 4E-FE az 1331 köbcentis. Ha meg kerekítünk, akkor az inkább 1.3-as.
Én is 1.4-esnek hívom a 4E-FE motort. Általában ezt a megjelölést használják rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4783 Dátum: 2010.01.07 10:07:35 »
Egyik dolog ami miatt kicsit félek tőle az a motorleállítás. Úgy tudom, hogy nem lehet a motort csak úgy leállítani.
Mozso is mindig járatja mikrotalin a parkolóban. De ha be kell mennie pl. egy boltba akkor már le kell állítani nem hagyhatja benn a kulcsot.
Meg kell várni míg a turbó lehül valamennyire. Ha most ez minden parkolás után meg kell csinálni akkor nem nagyon van kedvem ehhez. Ezt sokszor tutira el fogom felejteni, főleg egy rohangálós nap.
Vagy ha épp dolgozni megyek stb.
Csak akkor szükséges leállítás előtt járatni, ha pörgetted előtte. Tipikusan ilyen az országút, autópálya. Városban, ha a megállást közvetlenül nem előzte meg különösebb hajtás, akkor fölösleges. Vársz néhány másodpercet, kikötöd magad stb, és már le is állíthatod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4784 Dátum: 2010.01.10 12:48:06 »
Szüleim 98-as Corollajában elromlott a vezető oldali ajtózár, konkrétan kulccsal nem lehet nyitni-zárni, de belülről gombbal igen.
Ez esetben mi a logikus megoldás szerintetek? Lehet ilyesmit javítani, vagy zárat kell rendelni a kulcshoz?
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995