Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871028 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4710 Dátum: 2010.01.01 15:07:53 »
Idézet
Elvileg tud még átlagfogyasztást és pillanatnyi fogyasztást is mérni
A dízel Yaris I-ek sem tudják, csak az átlagfogyasztást, ezért gondoltam, hogy ez sem tudhatja.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4711 Dátum: 2010.01.01 15:20:17 »
Idézet
Elvileg tud még átlagfogyasztást és pillanatnyi fogyasztást is mérni
A dízel Yaris I-ek sem tudják, csak az átlagfogyasztást, ezért gondoltam, hogy ez sem tudhatja.
Lehet; passz. E12-ben tudja a pillanatnyit is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4712 Dátum: 2010.01.01 19:15:12 »
Az én E11-em tudta a pillanatnyit is.
Gabe 254.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4713 Dátum: 2010.01.01 19:53:31 »
Az E11-em ugyan olyan, mint az E12-esünk, csak kékesebb kicsit a háttérvilágítása.

Átlagfogyi(AV=average)-->pillanatfogyi-->átlagsebesség(AV)

Amelyiken van, ott hosszan kell nyomni a TRIP-et és akkor nulláz, illetve csippan. (Nekem már nem csippan, mert a magnó ki lett cserélve...)

A nagyon korai E11 facelift-esnek volt olyan kijelzője, ahol a kijelzőn fekete volt a felirat és barnás/szürkés a háttér. Olyan, mint a számológépeken van. Ez is ugyan ezt tudja, csak "csúnyább" (szerintem) a kijelzője.

A mi nem facelift-es E12-esünk és az E11-es sem tudja azt a funkciót, ami kiírja, hogy mennyi km-t lehet még tankolásig elmenni. (Nem is hiányzik nekünk.)

Szerintem az átlagfogyi az egyetlen értelmes funkció, illetve az óra. (Lehetne 12 órás kijelzése is, nekem az fekszik...)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4714 Dátum: 2010.01.01 20:18:24 »
Az én E11-em tudta a pillanatnyit is.
De az nem dízel volt. Xanyi szerint pont ez a különbség. Na mindegy, majd Taktoj cartárs megírja a tutit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4715 Dátum: 2010.01.01 20:21:26 »
A mi nem facelift-es E12-esünk és az E11-es sem tudja azt a funkciót, ami kiírja, hogy mennyi km-t lehet még tankolásig elmenni. (Nem is hiányzik nekünk.)
A faceliftes E12 fedcompjának sincs Range-funkciója. Csak az Avensisnek. De amúgy tényleg majdnem haszontalan. Borzasztóan hozzávetőleges az a szám, amit kiír; és nagyon hamar lemegy nullára. Mi sem szoktuk nézni soha, mióta megfigyeltük ezeket a sajátosságait. Mondjuk, azzal néha szoktam játszani, hogy országúton/pályán, nyugisan menve, mennyivel tudok 1 km-nél többet megtenni azalatt, míg a Range lejjebb megy 1 km-rel - volt, hogy kettőt is sikerült  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4716 Dátum: 2010.01.02 16:29:33 »
Sziasztok!

Auris 2.0 D-vel kapcsolatban szeretnék segítséget, információt kérni. Az autó 2008 -as gyárt., fél éve használt, 4500 km-t futott. Az alábbi problémák jelentkeztek:

- 300 km. után még mindig nehezen volt kapcsolható a 2. fokozat ill. amikor 3.-ba kapcsoltam akkor is kattanás, klattyanás -nem recsegés- kísérte a váltást. Szerviz szerint 5.000 km-ig bekopik majd  :hmmmm: vártam 2.000 -ig majd visszamentem. Váltó olaj cserélve 75-90 TAF-X-re.
Ez az olaj nem belevalo! Ragaszkodj, hogy csereljek ki 75W egyfokozatu valtoolajra, gyarilag is ez van benne.

- Mióta hidegebbek vannak az alapjárat az első beindítás után egyből 1200-on áll, klíma használata nélkül, max-ra fordított fűtésgombbal, de csak akkor ha a ventilátort legalább az 1 fok.-ra tekerem, ha a vent. le van kapcsolva akkor leesik 1000-re.  Ahogy kapcsolgatom a ventil. kapcs.-t úgy ingadozik le és fel pár sec. reakció idő után. Ha bemelegedett a motor az alapjáratom fix 800, ha azonban elfordítom a vent.kapcs-t legalább az 1 állásba pár sec. után megint felkúszik 1200-ra. Ez a jelenség csak 0 fok alatt jelentkezik. A szervizben fejcsóválás, állvakarás, szoftver frissítés történt, akkut mértek 14.15 V környékén mutatott a műszer járó motornál. Ezalatt felmelegedett a motortér a hiba elmúlt. Hazamentem, kint -4 fok. hiba ismét jelentkezik.  Heee?  :helpsmilie:
Ez nem hiba, teljesen ok. Eleinte furcsa, de megszokhato.
Melyik markaszerviz ez? :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sanyika91

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4717 Dátum: 2010.01.02 18:26:09 »
Sziasztok!
Ebbe a Tuning lökhárítóba jó a gyári E10-es irányjelzője? És ha valaki tudja a pontos adatát írja már meg!
Előrre is köszönöm!!!!

[a csatolmányt egy admin törölte]

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4718 Dátum: 2010.01.02 23:07:22 »
Találtam 15 dolcsiért szénszálas pollenszűrőt.
A következő USA piacra készült kocsikba jó:

"Will fit the following:

Toyota
Corolla (2003-2007)
Corolla XRS (2005-2006)
Matrix (2003-2007)
Matrix XRS (2003-2006)"


Ezek belemennek az itteni Corollákba is ????
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.02 23:09:29 írta tutinet »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4719 Dátum: 2010.01.02 23:43:12 »
Találtam 15 dolcsiért szénszálas pollenszűrőt.
A következő USA piacra készült kocsikba jó:

"Will fit the following:

Toyota
Corolla (2003-2007)
Corolla XRS (2005-2006)
Matrix (2003-2007)
Matrix XRS (2003-2006)"


Az itteni E12-esbe szerintem jó. A sportlégszűrő is kompatibilis.


tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4720 Dátum: 2010.01.03 00:15:08 »

Az itteni E12-esbe szerintem jó. A sportlégszűrő is kompatibilis.


Köszi. Amúgy hogy szuperál a direktszűrőd ebben a hidegben ? Harap a motor ?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4721 Dátum: 2010.01.03 00:20:01 »

Az itteni E12-esbe szerintem jó. A sportlégszűrő is kompatibilis.


Köszi. Amúgy hogy szuperál a direktszűrőd ebben a hidegben ? Harap a motor ?
Most télire visszatettem a régit, mert azt hallottam, hogy úgy hamarabb bemelegszik a motor. Meg a nagy tócsák sem biztos, hogy egészségesek...

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4722 Dátum: 2010.01.03 14:50:09 »
Most télire visszatettem a régit, mert azt hallottam, hogy úgy hamarabb bemelegszik a motor. Meg a nagy tócsák sem biztos, hogy egészségesek...

Ezt még nem hallottam. A tócsák meg megvannak nyáron is nemcsak most. Most szívna igazán hideget a motor .
Azt nem próbáltad, hogy gyári szűrődoboz megtoldva nem gyári szívócsővel, ami elölről közvetlenül kapná a hideget vagy alulról valahonnan ???

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4723 Dátum: 2010.01.03 15:41:03 »
Azt nem próbáltad, hogy gyári szűrődoboz megtoldva nem gyári szívócsővel, ami elölről közvetlenül kapná a hideget vagy alulról valahonnan ???
Nem, de annak nem lenne sok értelme. A szívócső eléggé kint van a kocsi szélén a lámpánál, szerintem hideget szív az így is. Meg a szívócső is speckó, mert egyben hangtompító is az, a szövetrésze tünteti el a szívózajt.

Úgy próbáltam, hogy leszedtem a dobozról a csövet, ekkor hangos lett nagyon, hangosabb, mint a direktszűrővel. Jobban nem ment tőle, de rosszabbul sem.

Amúgy a túl sok levegő is lehet problémás, nálam pl eléggé nehezen szokta meg az ECU a többletet. Szerintem a legjobb eredményt a sportlégszűrő-betét adja, mert akkor nem lesz hangosabb, nem kell eldobálni a betétet és több levegőt is kap, annyival, ami még nem fura az ECU-nak...

Az E12-esbe kapni faxa betétszűrőket, csak az E11-hez nem. Amúgy betéteset vettem volna. Ha lehet kapni betétet, akkor olyat veszek, a direktet meg hanyagolom...


A helyedben én vennék egy betétszűrőt a kocsiba. Azzal faxa az ECU is szerintem, meg a levegőmennyiség is több, továbbá védetebb a víz ellen is, meg halkabb sokkal...

A direktszűrő jó móka 1-2 hétig, de utána már idegesítően zajossá vált számomra, nem tudom, hogy visszateszem-e majd tavasszal.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4724 Dátum: 2010.01.03 16:09:45 »
Meg a szívócső is speckó, mert egyben hangtompító is az, a szövetrésze tünteti el a szívózajt.

Hmmm ezt nem is tudtam ezt a szövetrész dolgot. Akkor ha kipufogósoknál is kapható műanyag csövet rakok ide ennek helyére akkor hangosabb lesz a motor. Viszont a gyári szívócsőben van szűkítés is. Ami szerintem nem jó.



Amúgy a túl sok levegő is lehet problémás, nálam pl eléggé nehezen szokta meg az ECU a többletet. Szerintem a legjobb eredményt a sportlégszűrő-betét adja, mert akkor nem lesz hangosabb, nem kell eldobálni a betétet és több levegőt is kap, annyival, ami még nem fura az ECU-nak...

Persze. DE van egy Emanage-d akkor már nem gond mert azzal a megnövekedett levegőmennyisséghez az injektor duty cycle-t is utána állítod vagyis több benyát adagoltatsz, persze ésszel , megtartva az optimális keverékarányt.
A gyári ECU szoftver meg sajna visszaszabályoz, mert nem a teljesítménynövelés hanem a kisebb károsanyag kibocsájtás a fontos.


Az E12-esbe kapni faxa betétszűrőket, csak az E11-hez nem. Amúgy betéteset vettem volna. Ha lehet kapni betétet, akkor olyat veszek, a direktet meg hanyagolom...

Az E11-be másmilyen betétszűrő kell ????? Ebayen nem keresgettél, esetleg a .com oldalon is ?????
E12-be többszáz találat jön fel légszűrőre de direktszűrőre is már vagy kb. 25 féle megoldást láttam. A betétszűrőt olajozni kell és időközönként tisztítani, de a tisztítószer is 4-5 ezer HUF. Van értelme szerinted ?
PÉnteki talin épp ezt beszéltük, hogy meg kell nézni hogy megy a kocsi szűrő nélkül  (300 m-ert pl.)és ha jobban akkor van értelme a betétszűrőnek.
Az igazi megoldás egy intercooler volna de se turbóm se kompresszorom nincs sima szívó motorhoz meg nem lehet intercoolert rakni.