Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871243 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3600 Dátum: 2009.06.15 21:47:56 »
Pont, hogy nem akar Palaczk ültetni, az ültetés csak másodlagos "rossz".
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3601 Dátum: 2009.06.15 21:56:33 »
Mondjuk van abban valami, hogy az ültetés a fogyinak is jót tesz. Én csak csodálkozom néha kis_andrás fogyijain, amiben sztem benn van annak a hatása is.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3602 Dátum: 2009.06.15 22:01:39 »
A gyári TS rugó nem ültet csak 1-1.5 centit. Szvsz. ezért nem éri meg kicserélni.

OK, de többször is írtam már, itt az alábbi hsz-aimban, hogy én NEM akarok ültetni, illetve maximum 1-2 centit, de azt is csak azért, mert máshogy nem oldható meg  ;) :otlet: ... Keményítés, kevesebb billegés a cél, nem ültetés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3603 Dátum: 2009.06.15 22:03:07 »
Mondjuk van abban valami, hogy az ültetés a fogyinak is jót tesz. Én csak csodálkozom néha kis_andrás fogyijain, amiben sztem benn van annak a hatása is.

OK, de cserébe könnyebben odaba...od a kocsi alját, illetve alacsonyabb padka is elég hozzá, hogy nekiverd az első spoilert  ::) ... Már így is rohadt alacsonyak ezek a mai autók, akarja a franc még lejjebb rakni őket. Így is rettegés behajtani bármilyen dűlőre, földútra...

Minap voltam Dunaszekcsőn egy házibuliban, jó hosszú földút vezetett a nyaralóhoz. Szutyikával gond nélkül, oda se figyelve hajtottam végig rajta; a többi autó gazdái (Astra, Mazda 121, Merci W124 és egyéb hasonló sportkocsik) meg lépésben, kínlódva, és így is oda-odahorzsolva az autóik alját  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.15 22:05:20 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3604 Dátum: 2009.06.15 22:07:41 »
A gyári TS rugó nem ültet csak 1-1.5 centit. Szvsz. ezért nem éri meg kicserélni.

OK, de többször is írtam már, itt az alábbi hsz-aimban, hogy én NEM akarok ültetni, illetve maximum 1-2 centit, de azt is csak azért, mert máshogy nem oldható meg  ;) :otlet: ... Keményítés, kevesebb billegés a cél, nem ültetés.

Pedig azt írtad nekem, hogy ÜLTETŐRUGÓT keresel.
Akkor nem értem, hogy mit akarsz.....

Ezt írtad tegnap:

""Jóbarátném kicsit magasnak & puhának tartja a Corollája (2005-ös ötajtós HB, 1.4 dízel) futóművét. Mennyiért lehet beszerezni egy szolidabb rugószettet, ami az ültetést nem viszi túlzásba (mondjuk, maximum 2 cm, mert azért ne menjen a praktikum rovására a dolog), de kicsit keményebbé "varázsolja" az autó rugózását?""

""Szia!

Jól emlékszem, hogy te tettél ültetőrugókat a kocsidba? Megkérdezhetem, hogy pontosan milyet, és mennyiért? Jóbarátném is gondolkodik rajta az ő Corolláját illetően.""
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.15 22:10:22 írta tutinet »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3605 Dátum: 2009.06.15 22:09:29 »
A gyári TS rugó nem ültet csak 1-1.5 centit. Szvsz. ezért nem éri meg kicserélni.

OK, de többször is írtam már, itt az alábbi hsz-aimban, hogy én NEM akarok ültetni, illetve maximum 1-2 centit, de azt is csak azért, mert máshogy nem oldható meg  ;) :otlet: ... Keményítés, kevesebb billegés a cél, nem ültetés.

Pedig azt írtad nekem, hogy ÜLTETŐRUGÓT keresel.
Akkor nem értem, hogy mit akarsz.....

Őőőő  :ph34r: :hmmmm: :ph34r:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3606 Dátum: 2009.06.15 22:11:30 »
Akkor nem értem, hogy mit akarsz.....

Ezt írtad tegnap:

""Jóbarátném kicsit magasnak & puhának tartja a Corollája (2005-ös ötajtós HB, 1.4 dízel) futóművét. Mennyiért lehet beszerezni egy szolidabb rugószettet, az ültetést nem viszi túlzásba (mondjuk, maximum 2 cm, mert azért ne menjen a praktikum rovására a dolog), de kicsit keményebbé "varázsolja" az autó rugózását?""

Ott van, hogy mit akarok  :) ... Pici ültetés OK (tényleg csak pici, a TS rugó másfél centije tökéletes lenne), de nem ez a cél igazából.
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.15 22:13:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3607 Dátum: 2009.06.15 22:20:07 »


Ott van, hogy mit akarok  :) ... Pici ültetés OK (tényleg csak pici, a TS rugó másfél centije tökéletes lenne), de nem ez a cél igazából.

Azt mondjuk nem értem ha a 2 centi ültetés belefér akkor a 3 miért nem. :helpsmilie:
Ha viszont ezt akarod , akkor talán elég csak a gátlókat cserélni, KONI gátlókra. Azok állitható keménységűek és a leglágyabb állapotukban is keményebbek, mint a gyári gátló.
De ismerek Pesten fűtóművest, aki a gyári gátlókat is fel tudja keményíteni.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3608 Dátum: 2009.06.15 22:23:15 »
Azt mondjuk nem értem ha a 2 centi ültetés belefér akkor a 3 miért nem. :helpsmilie:
Ha viszont ezt akarod , akkor talán elég csak a gátlókat cserélni, KONI gátlókra. Azok állitható keménységűek és a leglágyabb állapotukban is keményebbek, mint a gyári gátló.
De ismerek Pesten fűtóművest, aki a gyári gátlókat is fel tudja keményíteni.

Nem mondom, adott esetben 3 cm ültetés még talán beleférne  :hmmmm: ... De igazából tényleg ez a TS rugószett hangzik jól nekem: csak pici ültetés, de keményebb, ugyanakkor mégiscsak a gyár által, profin a típushoz hangolt karakterisztika  :yes: ! Ez vonzó.

Gátló-cserére sajnos nincs keret, az átalakítástól meg ódzkodom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3609 Dátum: 2009.06.15 22:26:03 »
Palaczk, te tulajdonképpen már döntöttél, ha jól sejtem. Nem kell ezt cifrázni: meg kell venni Kisa rugószettjét, oszt' hadd szóljon, majd meglátjátok, mi sül ki belőle.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3610 Dátum: 2009.06.15 22:29:15 »
Azt mondjuk nem értem ha a 2 centi ültetés belefér akkor a 3 miért nem. :helpsmilie:
Ha viszont ezt akarod , akkor talán elég csak a gátlókat cserélni, KONI gátlókra. Azok állitható keménységűek és a leglágyabb állapotukban is keményebbek, mint a gyári gátló.
De ismerek Pesten fűtóművest, aki a gyári gátlókat is fel tudja keményíteni.

Nem mondom, adott esetben 3 cm ültetés még talán beleférne  :hmmmm: ... De igazából tényleg ez a TS rugószett hangzik jól nekem: csak pici ültetés, de keményebb, ugyanakkor mégiscsak a gyár által, profin a típushoz hangolt karakterisztika  :yes: ! Ez vonzó.

Gátló-cserére sajnos nincs keret, az átalakítástól meg ódzkodom.

Nem gond a 3 cm. Ha pl. Szuti alsó spoilerei nem érnek le a pesti utakon akkor a te barátnőd spoiler nélküli Corollája még annyira sem fog.
Az enyémnek se ért még le az alja, pedig mentem földúton, csalaköves úton is.


tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3611 Dátum: 2009.06.15 22:35:13 »
A gyári TS rugó nem ültet csak 1-1.5 centit. Szvsz. ezért nem éri meg kicserélni.

OK, de többször is írtam már, itt az alábbi hsz-aimban, hogy én NEM akarok ültetni, illetve maximum 1-2 centit, de azt is csak azért, mert máshogy nem oldható meg  ;) :otlet: ... Keményítés, kevesebb billegés a cél, nem ültetés.

Pedig azt írtad nekem, hogy ÜLTETŐRUGÓT keresel.
Akkor nem értem, hogy mit akarsz.....

Őőőő  :ph34r: :hmmmm: :ph34r:

Nem a lényeget emelted ki. A keményítés és az ültetés nem szétválasztható dolgok. Ha egy ugyanolyan gátló mellé egy keményebb rugót tennének, mint ami eredetileg ott volt, akkor idő előtt elfáradna a rugó, mert az igénybevétel egy részét nem tudná átvenni a gátló. Ezért a keményeb rugók ültetnek is mert így a gátlók munkapontja is fázisban lesz a rugó összenyomódásal. De ami fontos, csak a gyár által ajánlottat tegyük be, dízelét a dízelbe, benzinesét a benzinesbe különben adódnak meglepetések. Én a futóművel nem játszanék. Műszakin is bukik, ha nem gyári vagy nincs műbizonylat, TÜV stb.....
Beragadt az ő betűd ??????
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.15 22:44:20 írta tutinet »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3612 Dátum: 2009.06.15 22:40:31 »
Palaczk, te tulajdonképpen már döntöttél, ha jól sejtem. Nem kell ezt cifrázni: meg kell venni Kisa rugószettjét, oszt' hadd szóljon, majd meglátjátok, mi sül ki belőle.

Neeem, nem én döntök  ;) ... Maximum befolyásolom a döntést  :innocent:

(Amúgy meg olvashattad, hogy nem teljesen tiszta a kép az ügyben: valóban keményebbek-e a TS rugói, mint a dízelé? Na, ezt igyekeztem kideríteni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3613 Dátum: 2009.06.15 22:48:00 »
... valóban keményebbek-e a TS rugói, mint a dízelé? Na, ezt igyekeztem kideríteni.)

Ahogy visszaolvastam, a rendelkezésre álló infók alapján ennek egy próbája van. ;)

Egyébként a mozso által fejtegetettek meggyőzőek: ha leül a TS rugóktól a kocsi, akkor egyrészt puhábbak a rugók. Másrészt ha éles helyzetben keményebben viselkedik az autó, az progresszív viselkedést feltételez.

Szóval rághatjuk a gittet, de most már muszáj lesz bevásárolnod, különben hülyén hal meg a topiklakók nagy része.  :sorcerer:

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3614 Dátum: 2009.06.15 22:52:30 »
Egyébként a mozso által fejtegetettek meggyőzőek: ha leül a TS rugóktól a kocsi, akkor egyrészt puhábbak a rugók. Másrészt ha éles helyzetben keményebben viselkedik az autó, az progresszív viselkedést feltételez.


De van még egy ismeretlen az egyenletrendszerben. a GÁTLÓ.
a TS és a dízel Corolláé más-más cikkszám.  :nono:
A rugókat és a  gátlókat együtt kell vizsgálni.