Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871051 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3585 Dátum: 2009.06.15 21:11:44 »
Így kellene valahogy, mert a kettő együtt most kicsit nagy falat lenne anyagilag...

Igen. Mivel itt is "sima" fizikarol beszelunk, ha tul sok parametert valtoztatsz, akkor mindent nullarol ujra kell tesztelni. Nem beszelve az anyagi reszerol. A valasztas a tied, rugo vagy stabilizator. En az utobbit csinaltam es bejott, de ez nem jelenti azt, hogy a te elmeleted nem jon be. Csak merjetek eszelosen, hogy tobb infonk legyen. :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3586 Dátum: 2009.06.15 21:12:07 »
Mondjuk, ez az 1.4-es dízel motor anno a legkönnyebb volt a kategóriájában, mindössze valami 140 kiló! Szal éppenséggel el tudom képzelni, hogy nem nehezebb, mint a TS 1.8-as benzinese - sőt.

Valami 110 kilóra emlékszem, de a TS topicba be van linkelve egy leírás, ott pontosabban le van írva.
Mit szeretnétek csinálni?  :hmmmm: TS ülés, TS futómű, szóljunk Szutinak, hogy nyisson neked is egy topicot. A címét gondolom kitalálod.  :D

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3587 Dátum: 2009.06.15 21:18:39 »
A címét gondolom kitalálod.  :D

De gonosz vagy... :devil:
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3588 Dátum: 2009.06.15 21:21:49 »
Mit szeretnétek csinálni?  :hmmmm: TS ülés, TS futómű, szóljunk Szutinak, hogy nyisson neked is egy topicot. A címét gondolom kitalálod.  :D

Á neeem  ;) ... Csak minap sokat beszélgettünk barátnémmel az autóról, és tényleg nagyon meg van vele elégedve, imádja, szeret vele menni  :yes: ... Mindössze két dolgot kifogásol: a számára kicsit túl puha, billegős futóművet, és a (szerinte) rövid, puha, nem túl jó oldaltartású ülést. Hiányolja az előző kocsija, egy Volvo 440 GLT feszesebb, keményebb felfüggesztését, és eléggé "kagyló" jellegű üléseit. Ezeket leszámítva mindent jobbnak tart a Corollában  :)

(Az én véleményem: az autó úgy jó, ahogy van... A Volvoban pl. pont az ülését nem szerettem. Dehát ugye nem az én autóm.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3589 Dátum: 2009.06.15 21:26:23 »
Hatha segit:
en a regi corollamban (facelift elotti 1,4 benzin) lecsereltem a rugokat faceliftes TS rugokra (szerintem csak a facelift utan voltak rovidebb rugok a TSben).
Arra jo volt, hogy kanyarban stabilabb lett, es ha nagyon rangatni kellett a kormanyt nem billegett ugy (valamint jobban is nezett ki :)) szoval en elegedett voltam az eredmennyel, mert kb ezt akartam elerni / ennyit vartam ettol a modositastol. Viszont a vege fele (kb 50-60ezer km-rel a csere utan) mintha gyengultek volna a telok. (nem tudom, hogy a csere kozrejatszott-e)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3590 Dátum: 2009.06.15 21:29:25 »

Mondjuk, ez az 1.4-es dízel motor anno a legkönnyebb volt a kategóriájában, mindössze valami 140 kiló! Szal éppenséggel el tudom képzelni, hogy nem nehezebb, mint a TS 1.8-as benzinese - sőt.

Folyadékok nélkül 90-egynéhány kiló...
Gabe 254.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3591 Dátum: 2009.06.15 21:29:58 »
De hat ultetni szeretnel nem? Ha kemenyebb a rugo akkor nem fog ultetni. Csak nehogy nagyon leuljon. Anno en is nyomoztam a temaban, 1.6-ba a TS rugon gondolkodtam, de keptelenseg volt kinyomozni a rugo karakterisztikakat (progressziv / linearis, rugohossz es kemenyseg) igy feladtam.

Pedig semmit nem kell nyomozni. Az 1.4, 1.6 és 1.8 TS-be ugyanaz az ültetőrugó kell. Mindhárom autó kasztnija egyforma a felépítmények is ugyanazok. Én is azt ugyanazt a cikkszámú szettet rendeltem, mint Szuti és ültet is meg keményebb is.
Csak 1 dologra kell vigyázni: a dizelekbe ez NEM jó , oda másféle cikkszámot ajánl a Toyota gyár, azt kell megrendelni. www.rrracing.hu  oldalon fönt vannak a cikkszámok amiket az Eibach cég gyárt a de fizikailag ugyanarról a cuccról van szó ha pl. a www.tte.de szettet rendeled meg akkor is. Mivel a TTE beszállítója az Eibach , de ezt nem tőlen tudod....

A www.tte.de oldalon is jelezve van,  hogy a dizelmotoros E12-höz másféle cikkszámú rugók kellenek.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3592 Dátum: 2009.06.15 21:30:44 »
Igen, de neked benzines volt. Pont ez a faramuci az egeszben, azaz miben ter er a TS/benzines es a diesel rugoja...valoszinu csak akkor kapunk valaszt ha Palaczk meglepi.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3593 Dátum: 2009.06.15 21:30:53 »
Na, ez fontos infó volt, mert kb. ezt várjuk a beavatkozástól  :yes: !

De amitől továbbra is kérdőjeles marad, az ugye a dízel mivolt  :hmmmm: ... Ha a TS motorja tényleg 110 kiló, akkor a 140 kilós dízelhez könnyen lehet, hogy valóban keményebb rugót raktak be gyárilag. Bár nehezen tudom elképzelni, lévén ugye a TS-t mégiscsak másra szánták.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3594 Dátum: 2009.06.15 21:31:57 »
Folyadékok nélkül 90-egynéhány kiló...

Tényleg  :eek: ?!? Az zsír lenne  :yes: !!! Hun van erről adat?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3595 Dátum: 2009.06.15 21:32:30 »
Igen, de neked benzines volt...
Na, ezt kb. egyszerre írtuk ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3596 Dátum: 2009.06.15 21:34:33 »
Folyadékok nélkül 90-egynéhány kiló...

Tényleg  :eek: ?!? Az zsír lenne  :yes: !!! Hun van erről adat?
Az igazi klasszikusok magukat idézik  :ph34r: :flowers:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3597 Dátum: 2009.06.15 21:34:42 »
A www.tte.de oldalon is jelezve van,  hogy a dizelmotoros E12-höz másféle cikkszámú rugók kellenek.

Ja, én is láttam ezt a cikkszám-eltérést. De ugye adott lenne egy szett használt rugó. Ha fizikailag csereszabatos, akkor valszeg meg fogunk próbálkozni vele. Föltéve persze, hogy jóbarátném rámondja a go-t.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3598 Dátum: 2009.06.15 21:35:44 »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3599 Dátum: 2009.06.15 21:45:04 »
Na, ez fontos infó volt, mert kb. ezt várjuk a beavatkozástól  :yes: !

De amitől továbbra is kérdőjeles marad, az ugye a dízel mivolt  :hmmmm: ... Ha a TS motorja tényleg 110 kiló, akkor a 140 kilós dízelhez könnyen lehet, hogy valóban keményebb rugót raktak be gyárilag. Bár nehezen tudom elképzelni, lévén ugye a TS-t mégiscsak másra szánták.

Más , más .
A gyári TS rugó nem ültet csak 1-1.5 centit. Szvsz. ezért nem éri meg kicserélni. Az Eibach beszereléskor 2.5-t ültet ami később felmegy 3 cm-re, tehát 3 centivel kerül lentebb a kocsi. Sportosabban lehet utána vezetni vele főleg kanyarban ugye, mivel az ültetésnek ott jön ki a haszna. Meg a fogyid is kisebb lesz , mivel javul a kocsi légellenálási értéke az úttest közelebbre kerülése miatt. Erről Leszilaci tudna még mesélni. Ő még a visszapillantókat is leszerelné ha arról van szó, hogy 2 deci mínusz..... :clap:

És még egy jótanács, ha akarod megfogadod: az első rugók alatt van egy gumitányér (48158-47010) ez az enyémben 3 év alatt ki volt hasadva olyan 3-4 centit így a rugóacélja hozzáért a lengéscsillapító fémtányérjához. Hallani nem lehetett nagyon semmit de simábban megyek át azóta bármin. 5 ezer HUF a 2 db márkaszervizben.
Aki meg csinálja az ültetést az be is szereli. Maga a 4 rugó cseréje max 2 órás meló de akkor már sokat mondok. Utána vidd el futómű beállításra, azt ne hagyd ki.