Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871129 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3255 Dátum: 2009.04.29 09:29:50 »
Erről csak annyit hogy a TTE-nél azt mondták hogy egy akso fel és le utén csináljak egy olyat hoy 4000rpm fél perc,6000rpm fél perc és 8000rpm fél perc.Ezt az ottani mérnök mondta.Hát érdekesen néztek a nulláson amint 1-esben 8000-res fordulaton mentem fél percig 65-tel vészvillogóval:-)))
Ez tetszik :) Megneztem volna szivesen...

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3256 Dátum: 2009.04.29 09:38:03 »
Ha nem csippelt, akkor semmit, mert letilt (fuel cut-off) 6400-as fordulatszámon.

Ne mondd. :)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3257 Dátum: 2009.04.29 09:38:30 »

Ha nem csippelt, akkor semmit, mert letilt (fuel cut-off) 6400-as fordulatszámon. Esetleg, ha berakod 70-nél egybe, majd hirtelen kuplung ki... :devil: :lol:

Miért akarod széttépetni a kuplungját??? - a betanítás idejére ki kell ütni a tiltást - aztán maradhat is úgy  :devil:


Ezt nem hiszem hogy meg tudod tenni legalábbis hogy kiütöd a tiltást.
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.29 10:26:26 írta Szuti »

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3258 Dátum: 2009.04.29 09:47:38 »
De zár, egyik ismerősömé bezárt, sőt még az ablakot is felhúzta, mehettünk a pótkulcsért :clap:

Akkor ott gondolom valami utólagos riasztó zavarhatott be, mert a Coriba alapból az ablakemelő modul sincs benne.

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3259 Dátum: 2009.04.29 09:50:16 »
Megoldottam az akksihelyzetet...

Elfelejtettem megkérdezni: nem volt gond az akksi magasságával, tehát letudtad fogatni a gyári rögzítéssel???

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3260 Dátum: 2009.04.29 15:08:54 »


Miért akarod széttépetni a kuplungját??? - a betanítás idejére ki kell ütni a tiltást - aztán maradhat is úgy  :devil:


Ezt nem hiszem hogy meg tudod tenni legalábbis hogy kiütöd a tiltást.

-Sajna a Toyoták nem tuningbarát gépek, a gyári compon nemsokmindent lehet csinálni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3261 Dátum: 2009.04.29 15:12:31 »


Miért akarod széttépetni a kuplungját??? - a betanítás idejére ki kell ütni a tiltást - aztán maradhat is úgy  :devil:


Ezt nem hiszem hogy meg tudod tenni legalábbis hogy kiütöd a tiltást.

-Sajna a Toyoták nem tuningbarát gépek, a gyári compon nemsokmindent lehet csinálni.


Pont Te írtad hogy ki tudod ütni a tiltást aztán meg hogy nem lehet.Nem értelek:-)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3262 Dátum: 2009.04.29 15:16:09 »

Pont Te írtad hogy ki tudod ütni a tiltást aztán meg hogy nem lehet.Nem értelek:-)

Nem ezt írtam, csak hogy ki kell addig ütni, ami a corollánál csak külön dobozzal érhető el. - Anno az Corolla miatt körbejártam a témát, de 5 éve ~75000 lett volna egy doboz a tiltás kilövésre+3-5% teljesítményre - letettem róla.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3263 Dátum: 2009.05.01 00:15:28 »
Erről csak annyit hogy a TTE-nél azt mondták hogy egy akso fel és le utén csináljak egy olyat hoy 4000rpm fél perc,6000rpm fél perc és 8000rpm fél perc.Ezt az ottani mérnök mondta.Hát érdekesen néztek a nulláson amint 1-esben 8000-res fordulaton mentem fél percig 65-tel vészvillogóval:-)))

Kezdem erosen elvesziteni a hitemet a TTE-ben. 240km-t mentunk autopalyan hangolva az uj cuccokat es az elmult 2 napon megtett tovabbi 200km alatt sokminden erosen megvaltozott. Azaz felezer kilometeren is valtoztak a megtanult benzinmennyisegek, amit az ECU kiad, uzemmodtol fuggoen. Hogy mondhat egy "mernok" ekkora baromsagot? Ez mar faj...foleg, hogy egy sima ODB-II szkennerrel minden le is ellenorizheto. Nem fel, hogy hazugsagon kapjak?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3264 Dátum: 2009.05.02 18:01:47 »
CSináltam a kocsiban egy ECU resetet és teljesen másképp viselkedik az autó. Sokkal jobban gyorsul, egy picit csöndesebben jár a motor meg amikor berakom 2-be nem rángat kis gáznál mint eddig. Dinamikusabb lett mindenesetre. A fene tudja miért, már sok minden cserélve lett benne mióta nálam van, most hogy az új kerekek is fönn vannak mások a menettulajdonságok is.
Ezekszerint gyertyák, légszűrő, olajok és téli-nyári kerékcserék után érdemes csinálni 1-1 resetet, hogy magához térjen az ECU.

Kiszereltem a légtömegmérőt is de nem mertem hozzányúlni mivel kb 170 ojrós tétel, van benne 2 vékony fémszalag ami egy barna színű cseppszerő gömbbe van összekötve. Féktisztitítóval lehet tisztítani de én azt se tudom szükséges e a tisztítás mivel nem tudom milyen a piszkos és a tiszta állapot.


barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3265 Dátum: 2009.05.02 21:24:00 »
CSináltam a kocsiban egy ECU resetet és teljesen másképp viselkedik az autó. Sokkal jobban gyorsul, egy picit csöndesebben jár a motor meg amikor berakom 2-be nem rángat kis gáznál mint eddig. Dinamikusabb lett mindenesetre. A fene tudja miért, már sok minden cserélve lett benne mióta nálam van, most hogy az új kerekek is fönn vannak mások a menettulajdonságok is.
Ezekszerint gyertyák, légszűrő, olajok és téli-nyári kerékcserék után érdemes csinálni 1-1 resetet, hogy magához térjen az ECU.

Kiszereltem a légtömegmérőt is de nem mertem hozzányúlni mivel kb 170 ojrós tétel, van benne 2 vékony fémszalag ami egy barna színű cseppszerő gömbbe van összekötve. Féktisztitítóval lehet tisztítani de én azt se tudom szükséges e a tisztítás mivel nem tudom milyen a piszkos és a tiszta állapot.


És hogyan csináltad az ECU resetet? Leszedted az akkusarukat?

Én a légtömegmérőt fékspray-vel megküldtem. Lejött róla 2 kiló koksz. Pedig csak 75.000 volt kb a gépben... Azóta tiszta.  :yes: Különbség nulla. ;)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3266 Dátum: 2009.05.03 21:40:48 »
Ha legtomegmerot tisztitasz mindig vedd le a negativ akkusarut 5 percre, igy az ECU is ki lesz nullazva rogton (egyebkent is hozzatanul, de tovabb tart). Utana johet az ujra betanitas, amit megcsinal az ECU magatol, vezess normalisan, ahogy elotte. Ha igy sincs semmi kulonbseg, akkor jo volt az autod elotte is.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3267 Dátum: 2009.05.03 21:53:38 »
CSináltam a kocsiban egy ECU resetet és teljesen másképp viselkedik az autó.

Az ECU folyamatosan hozzatanul a valtozo korulmenyeknek. A resettel csak felgyorsitottad a tanulasat, mert normal esetben, ha a korabbinal jelentosen eltero adatokat mer, akkor csak a masodik-harmadik hasonlo eset utan kezdi modositani a parametereket, raadasul a korabbi es az uj adat atlagat veszi.

Pl: padlogazon valamiert eddig el kellett vennie a benzinbol mondjuk -8%-ot. Most valamiert hozza kell adnia, hogy meglegyen a megfelelo keverek, mondjuk +10%-ot. Akkor a +10%-ot beirja a STFT-be (rovidtavu benzin adagolas) majd ha 2-3x ugyanolyan esetben (6 kulonfele motorterheles van alapjarattol teljes padlogazig + motorfek) elofordul, hogy megint +10%-ot kell adnia, akkor ugy dont, hogy ezt mar hosszu tavu adagolasnak minosul (LTFT). Azonban, ha van mar korabbi LTFT-d eltarolva ehhez a motormukodeshez (mindig van, ha nem volt elotte kozvetlenul resetelve az ECU), akkor a ketto atlagat veszi, biztos ami biztos. Azaz -8% es +10%, igy kb +2%-ra rakja. Mivel ez meg keves, hiszen +10%-ot mar megszavazott korabban, az LTFT szepen lassan az atlagolasok utan fel fog kuszni +9-10%-ra.

A masik jopofa dolog a digitalis gazpedalos Toyotaknal az ECU reset sokszor segit a gazpedal allasat is ujrakalibralni. Ritkan elofordul, hogy padlogazt adsz es megsem azt lat a motor, de ez nagyon ritka.

Gyertyacsere, legtomegmero tisztitas, direkt legszuro es egyeb eroteljes beavatkozasok = ECU reset kotelezoen. Ha nem csinaljatok meg, akkor sincs tul nagy gubanc, csak tovabb tart a tanulas.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.03 21:56:52 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3268 Dátum: 2009.05.03 21:58:00 »
Ha legtomegmerot tisztitasz mindig vedd le a negativ akkusarut 5 percre, igy az ECU is ki lesz nullazva rogton (egyebkent is hozzatanul, de tovabb tart). Utana johet az ujra betanitas, amit megcsinal az ECU magatol, vezess normalisan, ahogy elotte. Ha igy sincs semmi kulonbseg, akkor jo volt az autod elotte is.
Az akkusarut levettem direkt, de nem volt észlelhető különbség a menetteljesítményt tekintve.

A légtömegmérőről lejött egy csomó fekete kosz (ami ráégett), de ezek szerint előtte is jó volt...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3269 Dátum: 2009.05.03 22:03:38 »
6 kulonfele motorterheles van alapjarattol teljes padlogazig + motorfek

Ez csak elektromos gázpedál esetén igaz ugye?

Mert nálam a bowden fokozatosan nyitja a pillangószelepet...