CSináltam a kocsiban egy ECU resetet és teljesen másképp viselkedik az autó.
Az ECU folyamatosan hozzatanul a valtozo korulmenyeknek. A resettel csak felgyorsitottad a tanulasat, mert normal esetben, ha a korabbinal jelentosen eltero adatokat mer, akkor csak a masodik-harmadik hasonlo eset utan kezdi modositani a parametereket, raadasul a korabbi es az uj adat atlagat veszi.
Pl: padlogazon valamiert eddig el kellett vennie a benzinbol mondjuk -8%-ot. Most valamiert hozza kell adnia, hogy meglegyen a megfelelo keverek, mondjuk +10%-ot. Akkor a +10%-ot beirja a STFT-be (rovidtavu benzin adagolas) majd ha 2-3x ugyanolyan esetben (6 kulonfele motorterheles van alapjarattol teljes padlogazig + motorfek) elofordul, hogy megint +10%-ot kell adnia, akkor ugy dont, hogy ezt mar hosszu tavu adagolasnak minosul (LTFT). Azonban, ha van mar korabbi LTFT-d eltarolva ehhez a motormukodeshez (mindig van, ha nem volt elotte kozvetlenul resetelve az ECU), akkor a ketto atlagat veszi, biztos ami biztos. Azaz -8% es +10%, igy kb +2%-ra rakja. Mivel ez meg keves, hiszen +10%-ot mar megszavazott korabban, az LTFT szepen lassan az atlagolasok utan fel fog kuszni +9-10%-ra.
A masik jopofa dolog a digitalis gazpedalos Toyotaknal az ECU reset sokszor segit a gazpedal allasat is ujrakalibralni. Ritkan elofordul, hogy padlogazt adsz es megsem azt lat a motor, de ez nagyon ritka.
Gyertyacsere, legtomegmero tisztitas, direkt legszuro es egyeb eroteljes beavatkozasok = ECU reset kotelezoen. Ha nem csinaljatok meg, akkor sincs tul nagy gubanc, csak tovabb tart a tanulas.