Sziasztok!
Ne kövezzetek meg azért, mert nem tudom végigolvasni az eddigi összes hozzászólást,- bizonyára megtalálnám az alábbiakra a választ,- de így egyszerűbb. Tehát adott Corolla Wagon, 1,4, 2005. év végi.
Milyen vastag az első és hátsó féktárcsa újonnan, illetve mennyi a min.érték?
Milyen vastag az első és hátsó fékbetét újonnan, illetve mennyi a még elfogadható érték?
Előre is köszönöm az infókat. Igérem, elmentem a kapott adatokat, többször nem kérdezem meg.
Üdv. Czoki.
Corollán belül is van 3 féle tárcsa és betét páros, úgyhogy így megmondani nem igazán lehet. Mikor én cseréltem fateréba, én elvittem a régit mintának, mert amúgy nem lehetett tudni, hogy melyik lesz a jó. Persze, a márkaszervíz tudná az alvázszámból, de egy autósbolt nem. Ha elvinni nem tudod, akkor le kell mérni. Úgy emlékszem, hogy átmérőben különböznek a tárcsák. Hogy melyik van beépítve, arra logikát még nem találtam...
Elméletileg a tárcsán szerepel vhol a min vastagsági érték, érdemes ott keresgélni. Konkrét értéket így nehéz mondani, hisz több típus létezik, de rajta van a tárcsán ez az adat. álatlánosságban elmondható, hogy a belső hűtött tárcsa esetén a két oldalsó fémtárcsa legyen egyenként fél centi vastag.
Ahogyan én tapasztaltam az E12-es Corollánál, a féktárcsa szabályzással olyan 3-4 betétgarnitúrát kiszolgál.
A betét kopását egy ún. kopásjelző alapján veszed észre. Ez egy kis fémlap, ami oldalt van és benyúlik a kopórészbe egy picit (kb 2 mm-t). Mikor a kopórész vár vékony, tehát kopott a betét, a fémlap eléri a tárcsát és elkezd visítani, nyekeregni, stb, innen tudni, hogy kopott már a betét. Amúgy ha nincs rajta kopásjelző (ami kizárt), akkor olyan 2mm-es kopóréteg (ferodo) vastagságnál aktuális a csere. A kopásjelző is kb ilyen kopottság esetén kezd jelezni.
Ami nekem betétbe bevállt: Ferodo, ATE, Nissin, Pagid, Bosch
Ezek közöl a Nissin és a Ferodo a legjobb szerintem. Pontos árat nem tudok, de a Ferodo olyan 16.000 körül van előre, valamivel olcsóbb hátra.