Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2870930 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

koril

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
szelephézag?
« Válasz #2805 Dátum: 2009.02.16 15:08:35 »
Sziasztok!
A VVt-i-ben tapasztalt tagok véleményére volnék kíváncsi. A 2000-es Corollámban 1,6-os VVt-i van 120.000 km-rel és pár hónapja kezdett szelephangot adni. Legalábbis én arra gyankszom, de kérem, hogy aki tapasztaltabb erősítsen meg. Főleg mostanában a nagy hidegkeben történő indítás után és amíg hideg a motor olyan háttérhangja van, mint egy dízelnek és fordulatszámmal arányosan változik a kattogás frekvenciája. Gyorsításkor terhelés alatt olyan, mint egy varrógép. Viszont motorféknél vagy gázelvételkor szinte elhallgat. Bemelegedés után szintén alig hallható, de ott van a zaj.
A kocsi gyönyörűen megy egyébként, normálisan fogyaszt, úgyhogy nem szívesen bontatnám meg, ráadásul korongos, tehát nem egyszerű és olcsó a beállítási művelet. Mi a véleményetek?
Köszi!

Koril

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2806 Dátum: 2009.02.16 15:26:59 »
Akik a háttérfényeket szeretnék cserélni, innen induljanak el:
http://web.archive.org/web/20071017025709/www.toyota-workshops.de/corolla/

A toyota-workshops.de oldal már bezárt, de az archive-orgon elvileg le lehet vadászni régebbi verziókat. Ilyeneket találtam még 5 perc alatt:
http://web.archive.org/web/20080127124010/www.toyota-workshops.de/corolla-e12/cd-radio-umbau-rote-beleuchtung-e12.html
http://www.clubtoyota.es/foro2/viewtopic.php?p=69764

Ezen el lehet indulni. Gondolom, a középkonzol is hasonló kis ledekkel van tele, mint a fejegység... (Ja, és én is cserélnék szívesen.)

barna.czukor

  • Vendég
Re: szelephézag?
« Válasz #2807 Dátum: 2009.02.16 15:28:43 »
Sziasztok!
A VVt-i-ben tapasztalt tagok véleményére volnék kíváncsi. A 2000-es Corollámban 1,6-os VVt-i van 120.000 km-rel és pár hónapja kezdett szelephangot adni. Legalábbis én arra gyankszom, de kérem, hogy aki tapasztaltabb erősítsen meg. Főleg mostanában a nagy hidegkeben történő indítás után és amíg hideg a motor olyan háttérhangja van, mint egy dízelnek és fordulatszámmal arányosan változik a kattogás frekvenciája. Gyorsításkor terhelés alatt olyan, mint egy varrógép. Viszont motorféknél vagy gázelvételkor szinte elhallgat. Bemelegedés után szintén alig hallható, de ott van a zaj.
A kocsi gyönyörűen megy egyébként, normálisan fogyaszt, úgyhogy nem szívesen bontatnám meg, ráadásul korongos, tehát nem egyszerű és olcsó a beállítási művelet. Mi a véleményetek?
Köszi!

Koril

Nem kell filózni, el kell vinni egy szerelőhöz, aki megbízható. Amúgy eléggé sanszos, hogy egy szelephézag állítás kell, illetve valami gond van ott. Ha hagyod, csak drágábbra rúghat a javítás. A másik meg, hogy így látatlanba senki sem tud biztosat mondani. Mindenféle módon javaslom a szerelőt :excl: Lehet pl a vezérműláncnál is gond, lehet, hogy túl laza... De ez is csak találgatás.

A megbontás mellesleg annyit jelent, hogy a szelepfedelet leszedik és megnézik a szelepeket. Ez nem nagy cucc. Lehet, hogy már itt kiderül a hiba. Max egy szelepfedél-tömítés kellhet... Ha ott minden OK, akkor sem kell feltétlenül szétszedni mindent, a vezérműlánchoz is hozzá lehet férni komolyabb bontás nélkül...

Megjegyzem, hogy a nem megfelelő motorolaj is kiválthat hasonló reakciókat. De látatlanban nem lehet többet mondani. Milyen olajat használsz a kocsiban?
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.16 15:35:51 írta barna.czukor »

Czimtom

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Corolla Sedan 1,6 VVTI 2004
    • http://www.soundhead.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2808 Dátum: 2009.02.16 16:05:12 »
Akik a háttérfényeket szeretnék cserélni, innen induljanak el:
http://web.archive.org/web/20071017025709/www.toyota-workshops.de/corolla/

A toyota-workshops.de oldal már bezárt, de az archive-orgon elvileg le lehet vadászni régebbi verziókat. Ilyeneket találtam még 5 perc alatt:
http://web.archive.org/web/20080127124010/www.toyota-workshops.de/corolla-e12/cd-radio-umbau-rote-beleuchtung-e12.html
http://www.clubtoyota.es/foro2/viewtopic.php?p=69764

Ezen el lehet indulni. Gondolom, a középkonzol is hasonló kis ledekkel van tele, mint a fejegység... (Ja, és én is cserélnék szívesen.)

Fain, hogy utánanéztél de németül sajna egy szót sem értek. Próbálok angol fórumokon keresgélni, ha találok valami hasznosat megosztom.

Detox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2809 Dátum: 2009.02.16 16:15:08 »
Hello!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy 2002-es új Corollához honnan tudnék ködlámpát szerezni! Interneten sehol nem találok! Bontóban is kerestem, semmi! Valmi internetes oldalt nem ismertek? Vagy esetleg valakinek nincs eladó? Köszi szépen!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2810 Dátum: 2009.02.16 16:29:41 »
e-Bay.

Detox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2811 Dátum: 2009.02.16 16:39:09 »
e-Bay.
Hát ott sajnos nagyon drága! Valami közelebbi? Köszi!


Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2813 Dátum: 2009.02.16 16:47:15 »
Fain, hogy utánanéztél de németül sajna egy szót sem értek.

Babelfish?

Egyébként ahogy nézem, egyszerű a helyzet: venni kell kis ledeket, szétszedni, kicserélni, összerakni, örülni. :) Csak a ledek cikkszámát és árát kéne megtudni, mert ahogy már párszor szétkaptam a rádiót és a középkonzolt, abból nem gondolom, hogy nagyon ördöngős lenne a művelet. Egy barkács-szombat elég lehet az egészre. :D Viszont ha lúd, legyen kövér: ki kéne cserélni az ablakemelők háttérfényét is. Ahhoz nem mernék hozzákezdeni, az ajtókárpitot nem lehet egyszerű sérülés nélkül leszedni, majd pontosan helyretenni.


Czimtom

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Corolla Sedan 1,6 VVTI 2004
    • http://www.soundhead.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2815 Dátum: 2009.02.16 17:21:49 »
Viszont ha lúd, legyen kövér: ki kéne cserélni az ablakemelők háttérfényét is.

Naná, eleve csak így állnék neki. Elég szarul is nézne ki ha kéken zölden pirosan világítana minden össze vissza  [rohog]

koril

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re: szelephézag?
« Válasz #2816 Dátum: 2009.02.16 17:45:17 »
Köszi a választ! Ezek szerint saját tapasztalatod nincs a témában.
Most 5W-40-es fullsynt Divinol van benne, de nem köthető az olajcseréhez a zaj megjelenése. Előtte volt 10W-40-es Castrol (kipróbáltam, hátha abból kevesebbet eszik de nem :(  ) Azelőtt pedig Valvoline SynPower 5W-40 többször. Az olajfogyasztás miatt kísérletezgetek az olajokkal. Ez a mostani Divinol eddig nem rossz: átlag 3dl/1000 km az olajcsere óta. Persze gondolom ettől sokan a hajukat tépnék a sajátjuk esetén.
A befecskendező szelepek is adhatnak elvileg "varrógép-hangot" nem igaz? Az a  fura, hogy 120e km után szelephézagot kelljen állítani, mialatt itt a fórumon körülnézve nem nagyon találtam ilyen témájú tárgyalásokat, pedig van pár tulaj.


Idézetet rendbetettem. Kleingy
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.16 20:20:01 írta kleingy »

barna.czukor

  • Vendég
Re: szelephézag?
« Válasz #2817 Dátum: 2009.02.16 18:19:22 »
Köszi a választ! Ezek szerint saját tapasztalatod nincs a témában.
Most 5W-40-es fullsynt Divinol van benne, de nem köthető az olajcseréhez a zaj megjelenése. Előtte volt 10W-40-es Castrol (kipróbáltam, hátha abból kevesebbet eszik de nem :(  ) Azelőtt pedig Valvoline SynPower 5W-40 többször. Az olajfogyasztás miatt kísérletezgetek az olajokkal. Ez a mostani Divinol eddig nem rossz: átlag 3dl/1000 km az olajcsere óta. Persze gondolom ettől sokan a hajukat tépnék a sajátjuk esetén.
A befecskendező szelepek is adhatnak elvileg "varrógép-hangot" nem igaz? Az a  fura, hogy 120e km után szelephézagot kelljen állítani, mialatt itt a fórumon körülnézve nem nagyon találtam ilyen témájú tárgyalásokat, pedig van pár tulaj.

Ilyen jellegű hibajelenséget én még nem tapasztaltam. Szerintem a szelepek környékén lesz a hiba, de nem tenném azért rá a nyakam. Elvileg azok kattognak, ha gond van velük. Meg azért is erre gondolok, mert ha motorfékkel lassítasz, akkor a VVT-i motor lezárja a szelepeket, hogy jobban lassuljon, illetve ne fogyasszon addig benzint, ezért nem kattog addig neked.

A motorolaj-fogyasztás  a VVT-i motorok esetén orvosolható garanciális cserével, ha a kocsi <180.000 km-t futott, <7 éves. Szervízkönyv nem kell. A tied beleesik?

Ha igen, akkor mielőbb jelezd a Toyota felé a motorolaj problémát és a másikra is akkor gombot lehet varrni.

Ha nem esik bele, akkor egy szerelőt javaslok, aki megnézi a motort, kezdve a szelepekkel.

Ha a motorolaj fogyasztás az egekbe szökik, akkor a dugattyú-gyűrűzés a megoldás. A motorolaj legyen minél inkább hígabb, ekkor ugyanis nem melegszik a jobb áramlás miatt az olaj annyira fel és így a motor sem. A motor túlmelegedése is kilágyítja a dugattyúgyűrűket, ez okoz magas olajfogyasztást többek között...
Nem véletlen, hogy a kapott új blokkomba már 4,3 l olaj kell, hiszen a nagyobb mennyiség jobban elvezeti a hőt, kevésbé melegszik.

Javaslatom, hogy 0W-30-as vagy 5W-30-as olajat használj. Ezzel lehet, hogy nő az olajfogyasztásod kissé az 5W-40-hez képest, viszont hosszabb távon tovább megy még így is el a motor...
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.16 18:22:12 írta barna.czukor »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2818 Dátum: 2009.02.16 18:49:12 »
Azt szeretném kérdezni, hogy van e valakinek rossz/negatív tapasztalata az alábbi márkákkal féktárcsa/fékbetét területen kimondottan E12-es Corollánál. Ha ez már volt itt téma akkor sorry, de nem találtam.

Textar
Bosch
ATE
Japanparts/jakoparts/nipparts (ezek között mi lehet a különbség, csak a név?)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2819 Dátum: 2009.02.16 18:59:31 »
Azt szeretném kérdezni, hogy van e valakinek rossz/negatív tapasztalata az alábbi márkákkal féktárcsa/fékbetét területen kimondottan E12-es Corollánál. Ha ez már volt itt téma akkor sorry, de nem találtam.

Textar
Bosch
ATE
Japanparts/jakoparts/nipparts (ezek között mi lehet a különbség, csak a név?)

Textar: régen rossz volt, most közepes.

Bosch: szerintem jó, kissé puha, de jól fog és a tárcsát is kíméli. A fater E12-esén ez van hátul és OK. Amúgy a Toyota is gyárilag több kocsira ilyet rak.

ATE: a Jurid-nak a prémium márkája. Eléggé jó minőség, de az ára sem alacsony. Szerintem megbízható, ez is gyári beszállító több márkánál. Pl az E11-esem fékrendszerére ATE van ütve...

Japanparts és tsai: Közepes minőség, kb azonos a Textar-ral, csak olcsóbb.

Bosch, ATE az magasabb kategória, míg a Textar és a Japanparts közepes, átlagos, de használható. Szemetek: sima Jurid, Mintex, olasz és egyéb gagyik...

Javaslatom egy másik, nem említett, a Ferodo, nekem ez vált be előre a legjobban. Hátul nem érezni akkora különbséget. Ez az egyik legdrágább, hasonló árban van, mint az ATE vagy a Bosch, viszont szerintem a legkirályabb... Ha ez nincs akkor az említettek. Árban nincs akkora különbség a "standard" és a "premium" minőség között, ezért én Ferodo-t, ATE-t vagy Bosch-t vennék a helyedben.