Köszi a választ! Ezek szerint saját tapasztalatod nincs a témában.
Most 5W-40-es fullsynt Divinol van benne, de nem köthető az olajcseréhez a zaj megjelenése. Előtte volt 10W-40-es Castrol (kipróbáltam, hátha abból kevesebbet eszik de nem ) Azelőtt pedig Valvoline SynPower 5W-40 többször. Az olajfogyasztás miatt kísérletezgetek az olajokkal. Ez a mostani Divinol eddig nem rossz: átlag 3dl/1000 km az olajcsere óta. Persze gondolom ettől sokan a hajukat tépnék a sajátjuk esetén.
A befecskendező szelepek is adhatnak elvileg "varrógép-hangot" nem igaz? Az a fura, hogy 120e km után szelephézagot kelljen állítani, mialatt itt a fórumon körülnézve nem nagyon találtam ilyen témájú tárgyalásokat, pedig van pár tulaj.
Ilyen jellegű hibajelenséget én még nem tapasztaltam. Szerintem a szelepek környékén lesz a hiba, de nem tenném azért rá a nyakam. Elvileg azok kattognak, ha gond van velük. Meg azért is erre gondolok, mert ha motorfékkel lassítasz, akkor a VVT-i motor lezárja a szelepeket, hogy jobban lassuljon, illetve ne fogyasszon addig benzint, ezért nem kattog addig neked.
A motorolaj-fogyasztás a VVT-i motorok esetén orvosolható garanciális cserével, ha a kocsi <180.000 km-t futott, <7 éves. Szervízkönyv nem kell. A tied beleesik?
Ha igen, akkor mielőbb jelezd a Toyota felé a motorolaj problémát és a másikra is akkor gombot lehet varrni.
Ha nem esik bele, akkor egy szerelőt javaslok, aki megnézi a motort, kezdve a szelepekkel.
Ha a motorolaj fogyasztás az egekbe szökik, akkor a dugattyú-gyűrűzés a megoldás. A motorolaj legyen minél inkább hígabb, ekkor ugyanis nem melegszik a jobb áramlás miatt az olaj annyira fel és így a motor sem. A motor túlmelegedése is kilágyítja a dugattyúgyűrűket, ez okoz magas olajfogyasztást többek között...
Nem véletlen, hogy a kapott új blokkomba már 4,3 l olaj kell, hiszen a nagyobb mennyiség jobban elvezeti a hőt, kevésbé melegszik.
Javaslatom, hogy 0W-30-as vagy 5W-30-as olajat használj. Ezzel lehet, hogy nő az olajfogyasztásod kissé az 5W-40-hez képest, viszont hosszabb távon tovább megy még így is el a motor...