Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871118 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2715 Dátum: 2009.01.27 12:30:19 »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2716 Dátum: 2009.01.27 12:41:27 »
Te milyet fogsz beletenni?
En ezt
Hmhm, most már emlékszem köszi. Milyen amúgy ez az autoteka? Ugy latom  olcsobb, mint az olajshop.hu. Van velük tapasztalat?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2717 Dátum: 2009.01.27 12:44:14 »
Hmhm, most már emlékszem köszi. Milyen amúgy ez az autoteka? Ugy latom  olcsobb, mint az olajshop.hu. Van velük tapasztalat?
En ott vasaroltam. Eleg rugalmasak. Mast nagyon nem tudok roluk.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2718 Dátum: 2009.01.27 12:46:25 »
Nah átolvastam a hozzászólásokat, s lenne pár kérdésem.
Gond volt a klímámmal olymódon hogy a párátlanítás nem működött gyakorlatilag sehogy, sem belső keringetéssel sem anélkül. A szervíz (Monoron) cserélt benne pollenszűrőt 6500 pízért, most jobb, de még mindig nem tökéletes.
A kérdés az hogy betudható-e ez a mostani időjárásnak és nyáron jobb lesz?

Valamint nyáron (Aug-ban) mennénk a párommal nyaralni, európába, s kb. 12.000 km menne bele a kocsiba. Azt hallottam külföldön nem érdemes szervízbe vinni, mert elég borsos ára van, szóval azt tervezem közvetlen az indulás előtt fogom elvinni itthon olajcserére és átnézetni. Kérdéseim:
- Elvileg 1-2e km-rel túllépném előre láthatólag a 15e km-es szervízciklust. Okoz-e ez gondot, vagy neme szólnak be a garancia miatt. (Olaj: Castrol Edge 5W-30, olajshop.hu-tól, szűrő szervízből)
- Nyárra milyen olajat érdemes betenni, ha megyünk madrid felé is, ahol viszonylag meleg lesz, s elég sok pályás szakasz lesz az út folyamán (8e km minimum).
- Érdemes-e elindulás előtt a klímával csináltatni valamit, mert a melegben meg fogunk halni nélküle (szűrőcsere, gombátlanítás, akármi...)
- Miket nézessek meg elindulás előtt (olajcsere, fékek alap.)? A gumik nem kopottak az idén még jó lesz simán. (télre most téli gumim van, nyári pihen a műhelyben)

Tavaly is voltam kinn, októberben, akkor kb. 9000 km-t mentem és megzabált a gyári olajból egy csomót. Utántöltöttem 1 litert szervízzel egyeztetve, de hazaérve is minimumon volt. Ezt szeretném elkerülni most. Viszek is magammal 1 litert abból amit belerakok majd, de hígat állítólag nem érdemes a turbó miatt, mert az megzabálja. 5let?

A most belerakott Edge 5w-30at nem zabálja, gyakorlatilag semmi nem hiányzik belőle. Kb. 7-8e km-t mentem a szerviz óta.

A kocsiban kb 35e km lesz addigra, tavaly májusban vettem újonnan. (a pontos típusa ha számít: Corolla Sedan 2.0 Executive)

Szia!

A klíma akkor megy csak, ha a venti is be van kapcsolva. ;) Gondolom most nem mondtam újat, de biztos, ami biztos.

Ha 1-2.000-rel túlléped az szerviz intervallumot, az nem gond. Amúgy ha viszel magaddal egy kanna olajat, akkor kint sem hiszem, hogy megfizethetetlen a szervizdíj, csak ugye az macera...

A légkondit ajánlott a hosszú út előtt feltöltetni. A klímával kapcsolatosan leírtam nem olyan régen a teendőket, ott majdnem minden kérdésre van válasz.

A párásodásra akkor hajlamos a kocsi, ha a pollenszűrő el van dugulva. Jól tették, hogy kicserélték. Ha az OK, akkor nincs más mód a párásodás csökkentésére. Max ha benyomod a klímát, de amint kikapcsolod, 5x-ösen kapod vissza a párát, amit "elszívott"... Nyáron jobb lesz a helyzet. Ha a belső keringetés aktiválva van, attól is párásodhat a kocsi...

A kocsidat nem ismerem pontosan. Milyen autó, milyen motorral?

Megjegyzem, hogy az A1-es olaj nem azonos az ACEA A5-tel. A5 az alapvetően üzemanyagtakarékossági normaszint (ez is lehet kis HTHS értékű), míg az A1 a kimondottan alacsony HTHS viszkozitásra utal. (Lsd. olajos-topic).

A különbséget szemléltetni: Mobil1 5W-30 ESP: ACEA A3/B3/B4/A5/B5/C3
Ha a HTHS érték 3,6mPas értéken van, akkor az olaj A5 is lehet, meg A3 is egyszerre, de nem A1-es. Itt az A5 az alacsony fogyasztást jelenti (-3,5% a referencia 15W-40-hez képest).

Ha a gépkönyv az A1-es olaj használatát írja elő, akkor olyat kell venni, ami A1/B1 és A5/B5 egyszerre.

Mellékesen jegyzem meg, hogy szerintem az A1 az alacsony fogyasztást (kb -0,1 dl) kivéve semmire sem jó, csak jobban kopik a motor...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2719 Dátum: 2009.01.27 12:49:31 »
Ha a gépkönyv az A1-es olaj használatát írja elő, akkor olyat kell venni, ami A1/B1 és A5/B5 egyszerre.
Olyan motorja van a kocsiban mint nekem, ha jol emlexem.
A gepkonyv 5W-30 viszkozitast ajanl (semmi mast!), illetve azt irja, hogy ACEA C1-nek feleljen meg, ha az nincs, akkor ACEA B5.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2720 Dátum: 2009.01.27 12:51:00 »
A gyaribol nekem semmit nem evett. Majd az elso szervizen Edge TD 0W-30 ment bele. Gyakorlatilag azonos motorunk van. Az elso 9000km-en nekem sem ette, aztan szepen elkezdte. Szoval mostantol kezd el nezegetnini.

Azért eszi 9.000 után, mert elfárad az olaj. Ezért jó ilyenkor lecserélni és nem megvárni a 15.000 km-t...

Nagy verseny folyik ma, hogy kinek a kocsiját kell ritkábban szervizelni. De ez csak marketing, a kocsi nem szereti, ha nem gondozzák.

Nekem több szervízvezető mondta, hogy az új D4D Toyoták mind túl vannak hajszolva, ezért nem egyben cseréltek 40.000 km-nél motort...
Azt javasolta, hogy 5-6.000 km-enként le kell cserélni az olajat, úgy nem lesz vele gond. Szerintem nem hülyeséget beszélnek.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2721 Dátum: 2009.01.27 12:55:05 »
A gyaribol nekem semmit nem evett. Majd az elso szervizen Edge TD 0W-30 ment bele. Gyakorlatilag azonos motorunk van. Az elso 9000km-en nekem sem ette, aztan szepen elkezdte. Szoval mostantol kezd el nezegetnini.

Azért eszi 9.000 után, mert elfárad az olaj. Ezért jó ilyenkor lecserélni és nem megvárni a 15.000 km-t...

Nagy verseny folyik ma, hogy kinek a kocsiját kell ritkábban szervizelni. De ez csak marketing, a kocsi nem szereti, ha nem gondozzák.

Nekem több szervízvezető mondta, hogy az új D4D Toyoták mind túl vannak hajszolva, ezért nem egyben cseréltek 40.000 km-nél motort...
Azt javasolta, hogy 5-6.000 km-enként le kell cserélni az olajat, úgy nem lesz vele gond. Szerintem nem hülyeséget beszélnek.

Nekem csak egy cimborám mondta hogy a hondánál állítólag a type s-nél ami 192 pacis 15ezrenként van javasolva az olajcsere.Amúgy nekem is azt mondják a toyotások ha olyan 7ezrenként cserélem az olajat akkor nem lehet gond a motorral.Így teszek.

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2722 Dátum: 2009.01.27 12:55:52 »
2.0-s dízel, 126 lovas. Mit szeretnél még tudni a motorról?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2723 Dátum: 2009.01.27 12:56:35 »
Azt javasolta, hogy 5-6.000 km-enként le kell cserélni az olajat, úgy nem lesz vele gond.
:eek: :eek: :eek:
Kicsit (nagyon) tulzasnak tartom. Mindemellett orulok, hogy nem 30 ezres a szerviz intervallum.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2724 Dátum: 2009.01.27 12:58:00 »
Ha a gépkönyv az A1-es olaj használatát írja elő, akkor olyat kell venni, ami A1/B1 és A5/B5 egyszerre.
Olyan motorja van a kocsiban mint nekem, ha jol emlexem.
A gepkonyv 5W-30 viszkozitast ajanl (semmi mast!), illetve azt irja, hogy ACEA C1-nek feleljen meg, ha az nincs, akkor ACEA B5.

Az én gépkönyvemben van egy táblázat, amely a diesel és benzinüzeműekre egyaránt vonatkozik. E szerint 30 fokig xW-30, 45 fokig xW-40, a fölött xW-50-es olaj az ajánlott.

Én nem erőltetném az xW-30-at nyáron, pláne sok pályázás mellett...

Amúgy egyszerű a helyzet, olyan olaj kell, ami a C1-es szintet tudja vagy a B5-öt. A motornak mindegy, a katalizátornak meg szintén...
Ergo én nem erőltetném a híg A1-es olajokat, hanem olyat vennék, ami B5-öt tudja és a B4-et is.

Szerintem a legjobb: Mobil1 ESP 5W-30 ebbe a motorba. Teljesíti az előírásokat, de nem túl híg, pont jó minden szempontból...
Ez 30-as, kicsit híg nyáron, viszont B5-be meg ritka a 40-es melegoldali viszkozitás sajna... Ez a legjobb megoldás szerintem.

C1:"Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek."


« Utoljára szerkesztve: 2009.01.27 12:59:35 írta barna.czukor »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2725 Dátum: 2009.01.27 12:58:42 »
A szerviz intervallumot átlépni 1 hónap vagy 1000 km-el lehet!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2726 Dátum: 2009.01.27 13:00:57 »
Én a hosszú út előtt ledobatnám az olajat, azt az jó a mocinak is, meg a szerviznek is...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2727 Dátum: 2009.01.27 13:02:15 »
2.0-s dízel, 126 lovas. Mit szeretnél még tudni a motorról?
Alapvetően az érdekelt, hogy diesel-e vagy sem.

Ha még meg tudnád mondani azt, hogy mit ír pontosan elő a gépkönyv, az jó volna. Bár szinte biztos, hogy azt, amit labiscsakl  kollegának...

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2728 Dátum: 2009.01.27 13:03:39 »
Hát elvileg a Castrol Edge 5W-30 is kb. 6 fokkal jobb mint a gyári szutyok a motorban. Az 5-6 kmenkénti olajcserét kicsit túlzásnak tartom. Elején a szervíz le akart beszélni a 7500asról is, azt mondták nem kell. Mikor ragazkodtam hozzá megcsinálták, de azt mondták pénzkidobás csak, semmi más.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2729 Dátum: 2009.01.27 13:07:09 »
Hát elvileg a Castrol Edge 5W-30 is kb. 6 fokkal jobb mint a gyári szutyok a motorban. Az 5-6 kmenkénti olajcserét kicsit túlzásnak tartom. Elején a szervíz le akart beszélni a 7500asról is, azt mondták nem kell. Mikor ragazkodtam hozzá megcsinálták, de azt mondták pénzkidobás csak, semmi más.

A gyári sem feltétlenül rossz olaj szerintem, csak a bejáratós kocsi mindig több olajat fogyaszt, mint a nem bejáratós.

Az én benzines Corim is az első 15.000 km alatt megevett összesen 3-4 decit. Pedig én 6.000 km után lecseréltem az olajat...

Ha bevált a Castrol, akkor használd azt, de a Mobil1 is jó szerintem. Én mindegyiket kipróbálnám, majd utána döntnék...