Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871010 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2535 Dátum: 2008.11.25 20:16:18 »
Tudja valaki hogyan lehet hozzáférni az facelift-es E11 ablakmosó csövéhez? Ha teletöltöm az ablakmosó tartályt, akkor elfolyik belőle kb. 1 liter. És a tócsa jobb első kerék két oldalán jelenik meg.
Én annyi látok, hogy bemegy a cső a lemez mögé és kijön az alaktörlőnél.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2536 Dátum: 2008.11.27 02:17:09 »
...Illetve, ha már itt tartunk, még egy fontos dolog - MELEG motornál, hosszabb, tartósan magas fordulaton autózások után (pl. autópálya) ne állítsd le rögtön a motort. Hagyd alapjáraton ketyegni még legalább kb. fél percet - ha nagyon pörgős volt a menet, akár egy percet is. Ez nagyon fontos a turbó élettartama érdekében.

Ezt így szoktam csinálni, már beszéltük régebben:D
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2537 Dátum: 2008.11.27 13:55:41 »
A HAsználatiban is benne van, hogy inditás után azonnal induljunk, nem kell várni, csak ne huzassuk 3-4-5ezer nél kapcsoljunk, nemtom melyik tipusoknál hogyan van, de a lényeg, hogy no gyilok! amíg a víz üzemire nem melegszik ( ez nekem 5-8 km... :S, a régi Diesel Corollámnál (1.8 dxl ) 2km volt max :) )

Benzinesnél érdemes várni a manual szerint egy fél percet min., ha nem Németo.-ban vagy, mert ott tilos.

A motort meg max 3.000-ig szabad pörgetni, de még az is sok, amíg hideg. Már 2.000-res fordulaton kinyit a megkerülő-szelep a nagy nyomás miatt a legtöbb kocsiban. Ergo nem fokozódik az olajáramlás, a max kenés már 2.000-res fordulaton kialakul...

A víz üzemmelegre történő melegedését követően még kell pár perc, amíg a motorolaj és az egész motor rendesen átmelegszik. Addig érdemes várni. Van néhány kocsi, ami jelzi az olajhőfokot és az mindig késik a hűtővízhez képest.

A másik pedig, hogy átver a vízhőfokmérő, középen áll mint a cövek akkor is, ha 60, meg akkor is, ha 95 fokos a víz. Csak ha nagy gond van, akkor indul meg felfelé. Ez optikai nyugalomérzetet kelt, hogy nem táncol állandóan a mutató.
Ennek az a következménye, hogy amikor eléri a mutató a középszintet, akkor még a víz nem is igazán üzemmeleg, az olaj meg pláne nem.

A diesel más rendszerű, ott az alapjárati melegítés nem javasolt, mert sok "traktor" nem is melegszik be, ha csak alapjáraton megy a gép. (A kézikönyvem is ezt írja, nem én találtam fel a spanyolviaszt.)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2538 Dátum: 2008.11.27 20:59:57 »
Benzinesnél érdemes várni a manual szerint egy fél percet min., ha nem Németo.-ban vagy, mert ott tilos.

Ez tényleg benne van a manualban  :eek: ? Bakker, pedig ártalmas dolog  ::) ... Írnak hőmérsékletet is, ti. hogy mégis mekkora hidegben kellene ezt szerintük csinálni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2539 Dátum: 2008.11.27 21:38:00 »
Ez tényleg benne van a manualban  :eek: ? Bakker, pedig ártalmas dolog  ::) ... Írnak hőmérsékletet is, ti. hogy mégis mekkora hidegben kellene ezt szerintük csinálni?
A kézikönyv ezt írja, hogy Németországon kívül 30 másodpercig járassa, mielőtt elindulna...

Hőmérsékletet nem írnak, meg évszakot sem.

Amúgy meg a környezetre ártalmas biztosan, de a motorra nem hiszem. Különben nem írnák ezt le. Meg miért is lenne ártalmas az, ha egy fél percig átolajzódik, meg picit átmeleszik a rendszer, mielőtt terhelést kapna. :whistling:

A kézikönyv még azt is írja, hogy a diesel motor esetében ne várjunk vele semmit, hanem induljunk el azonnal, mert a diesel motorok közül sok (gondolom a Toyota motorja is, ha ezt írja) nem tud alapjáraton órák alatt sem bemelegedni nagy hideg esetén...

Szerintem a benzinest érdemes kicsit járatni, nem azonnal menni vele, a diesel-t meg nem kell kerregtetni hidegen alapjáraton. A kézikönyv is ezt írja.

Egyébként olvastam több tanulmányt, hogy mi a jobb, hidegen azonnal indulni vagy melegíteni. És azt mondják a szakik, hogy ha azonnal indulunk és finoman toljuk neki, akkor gazdaságosabb az üzem, meg kevésbé környezetszennyező, míg ha alapjáraton melegítjük terhelés előtt, az jobb a motornak.

Én úgy szoktam, hogy beindítom, kigurulok a garázsból, majd kiszállok és becsukom, beülök, bekötöm maga, lámpa fel, majd indulás. Így kb olyan fél percet megy terheletlenül a gép, majd finoman indulok és melegítem a motort, ügyelve arra, hogy alacsonyan tartsam a fordulatszámot, de ne erőltessem a motort.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2540 Dátum: 2008.11.27 21:54:28 »
Énis hasonlóképp, beindít, kapun kiáll, kaput becsuk, menetlevelet megír, beköt, go. - A kétikönyv nekem is írja, hogy 0°C alatt kb. fél percet járjon, de legalább addig, amíg egyenletes lesz a motor járása ( a fél perc szokott összejönni, mert -15°C nál is 3-4 másodperc múlva egyenletes.) persze 0 alatt úgyis lederesedik, amíg meg vakarom, addig hagy dörmögjön kicsit :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2541 Dátum: 2008.11.27 22:26:13 »
Ez tényleg benne van a manualban  :eek: ? Bakker, pedig ártalmas dolog  ::) ... Írnak hőmérsékletet is, ti. hogy mégis mekkora hidegben kellene ezt szerintük csinálni?
A kézikönyv ezt írja, hogy Németországon kívül 30 másodpercig járassa, mielőtt elindulna...

Hőmérsékletet nem írnak, meg évszakot sem.

Amúgy meg a környezetre ártalmas biztosan, de a motorra nem hiszem. Különben nem írnák ezt le. Meg miért is lenne ártalmas az, ha egy fél percig átolajzódik, meg picit átmeleszik a rendszer, mielőtt terhelést kapna. :whistling:

A kézikönyv még azt is írja, hogy a diesel motor esetében ne várjunk vele semmit, hanem induljunk el azonnal, mert a diesel motorok közül sok (gondolom a Toyota motorja is, ha ezt írja) nem tud alapjáraton órák alatt sem bemelegedni nagy hideg esetén...

Szerintem a benzinest érdemes kicsit járatni, nem azonnal menni vele, a diesel-t meg nem kell kerregtetni hidegen alapjáraton. A kézikönyv is ezt írja.

Egyébként olvastam több tanulmányt, hogy mi a jobb, hidegen azonnal indulni vagy melegíteni. És azt mondják a szakik, hogy ha azonnal indulunk és finoman toljuk neki, akkor gazdaságosabb az üzem, meg kevésbé környezetszennyező, míg ha alapjáraton melegítjük terhelés előtt, az jobb a motornak.

Én úgy szoktam, hogy beindítom, kigurulok a garázsból, majd kiszállok és becsukom, beülök, bekötöm maga, lámpa fel, majd indulás. Így kb olyan fél percet megy terheletlenül a gép, majd finoman indulok és melegítem a motort, ügyelve arra, hogy alacsonyan tartsam a fordulatszámot, de ne erőltessem a motort.

Én erről azt olvastam, hogy a motor terhelés nélkül sokkal lassabban melegszik (a benzines is), magyarul a helyben járatás csak szükségtelenül elnyújtja a káros hideg üzemet, megy az üzemanyag meg a kondenzvíz az olajba, stb. Azonmód leszoktam a helyben brümmögtetésről, azt leszámítva, hogy előbb beindítom, utána bekötöm magam, bekapcsolok dolgokat, és aztán indulok - ez, mondjuk, 15-20 mp, amit megadok neki a kenés "felépülése" érdekében - de ezt is csak akkor, ha fagypont közelében vagy az alatt van a hőmérséklet. Hosszabban járatni kizárólag csak akkor szoktam, ha nagyon hideg van, és totálisan le van fagyva a szélvédő - ilyenkor jár a motor, míg a jeget kapirgálom (hogy utána hamarabb legyen fűtés és ne fagyjon egyből vissza).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2542 Dátum: 2008.11.28 10:14:09 »
na ez volt nekem ma. kapirgálás. 15 percig járattam a motort mire leolvadt a jég :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2543 Dátum: 2008.11.28 10:43:27 »
Meg miért is lenne ártalmas az, ha egy fél percig átolajzódik, meg picit átmeleszik a rendszer, mielőtt terhelést kapna. :whistling:


Mert ha "rögtön" elindulsz akkor fordulaton magasabb az olajnyomás, hamarabb átmelegszik a rendszer, hamarabb átugrod a hidegindítási folyamatot ami ugye káros a motornak, más kérdés hogy én se indulok el rögtön, nem is tudnék: garázsból ki, megáll, garázsajtó bezár, visszaszáll, beköt, aztán go, simán van 30mp, de sztem több is :innocent:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2544 Dátum: 2008.11.28 21:27:01 »
Biztos sokszor volt már szó róla, de mi a véleményetek a JAKOPARTS termékekről (pl féktárcsa, fékbetét, szűrők stb)? Nekem a következő évben esedékes lehet egy komplett első/hátsó betét+tárcsa csere, ami állítólag márkaszervizben kb 100e Ft, így nézegetek alternatívákat is. Ugye ezek állítólag egy német cég által japánból importált alkatrészek, amik elvileg jó minőségüek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2545 Dátum: 2008.11.29 16:20:10 »
Biztos sokszor volt már szó róla, de mi a véleményetek a JAKOPARTS termékekről (pl féktárcsa, fékbetét, szűrők stb)? Nekem a következő évben esedékes lehet egy komplett első/hátsó betét+tárcsa csere, ami állítólag márkaszervizben kb 100e Ft, így nézegetek alternatívákat is. Ugye ezek állítólag egy német cég által japánból importált alkatrészek, amik elvileg jó minőségüek.

Ez a volt Nipparts. Holland alapítású, amely különféle beszállítóktól származó cuccokat csomagol és forgalmaz a saját neve alatt. Van közte valóban japán holmi, és más is. Igazából nem derül ki, mert a gyártás helye nincs feltüntetve. Szerintem a "vállalható közepes minőség" kategória.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.29 16:26:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2546 Dátum: 2008.11.29 18:58:29 »
felesleges már drága fékbetéteket venni. kitiltották az azbesztet mindegyik kopik mint állat
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2547 Dátum: 2008.11.29 19:23:21 »
felesleges már drága fékbetéteket venni. kitiltották az azbesztet mindegyik kopik mint állat
Azért van közöttül különbség. A Jurid és tsai kopnak nagyon és nem bírják  hőt, eltörnek, stb, ami nekem bejött az az ATE és a Ferodo. A Bosch se rossz. A többi náéam lebőgött.

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2548 Dátum: 2008.11.29 20:17:31 »
A többi náéam lebőgött.

Azért a Textart se mondanám xarnak...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2549 Dátum: 2008.11.29 20:25:56 »
A többi náéam lebőgött.

Azért a Textart se mondanám xarnak...
Jónak sem. Azért egy Ferodo jobb és nem drágább vagy max minimálisan.