Ez tényleg benne van a manualban ? Bakker, pedig ártalmas dolog ... Írnak hőmérsékletet is, ti. hogy mégis mekkora hidegben kellene ezt szerintük csinálni?
A kézikönyv ezt írja, hogy Németországon kívül 30 másodpercig járassa, mielőtt elindulna...
Hőmérsékletet nem írnak, meg évszakot sem.
Amúgy meg a környezetre ártalmas biztosan, de a motorra nem hiszem. Különben nem írnák ezt le. Meg miért is lenne ártalmas az, ha egy fél percig átolajzódik, meg picit átmeleszik a rendszer, mielőtt terhelést kapna.
A kézikönyv még azt is írja, hogy a diesel motor esetében ne várjunk vele semmit, hanem induljunk el azonnal, mert a diesel motorok közül sok (gondolom a Toyota motorja is, ha ezt írja) nem tud alapjáraton órák alatt sem bemelegedni nagy hideg esetén...
Szerintem a benzinest érdemes kicsit járatni, nem azonnal menni vele, a diesel-t meg nem kell kerregtetni hidegen alapjáraton. A kézikönyv is ezt írja.
Egyébként olvastam több tanulmányt, hogy mi a jobb, hidegen azonnal indulni vagy melegíteni. És azt mondják a szakik, hogy ha azonnal indulunk és finoman toljuk neki, akkor gazdaságosabb az üzem, meg kevésbé környezetszennyező, míg ha alapjáraton melegítjük terhelés előtt, az jobb a motornak.
Én úgy szoktam, hogy beindítom, kigurulok a garázsból, majd kiszállok és becsukom, beülök, bekötöm maga, lámpa fel, majd indulás. Így kb olyan fél percet megy terheletlenül a gép, majd finoman indulok és melegítem a motort, ügyelve arra, hogy alacsonyan tartsam a fordulatszámot, de ne erőltessem a motort.