Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871010 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2415 Dátum: 2008.11.05 17:38:39 »
Tisztában vagyok vele, hogy a VW-csoporttal összedolgozik, de ez miért baj? Nehogy már az olajakat így osztályozzuk. Toyota-ba akkor most nem szabad beletenni úgy általában Catrolt, mert a "nagy ellenség"-el együtt fejleszt a castrol? Mit lehet akkor beletenni? Nyomozzuk le az összes olajgyártót, hogy nem e dolgozik össze kicsit is valamelyik más autógyártóval? Amennyiben a motor számára gyárilag előírt paramétereket teljesíti a Castrol, akkor miért rosszabb, mint egy olyan olajmárka, ami nem a VW-vel együtt fejleszt?
Szerintem Palaczk arra gondol, hogy a VW motorba fejlesztett Castrol olajnál a Toyotába jobb egy általános Castrol olaj. Bár én nem néztem meg a Edge 5w30 minősítéseit...

Az Edge a legujabb fejlesztésű Castrol olaj, vagyis elvileg a legjobb. Logikusan következtetve jobb lehet, mint pl. a softec meg a magnatec. Palackot az első hozzászólásánál félreértettem, mert nem olvastam vissza. Én nem ismerem a d4d corolla olajszükségletét, ezért abba nem is akarok véleményt formálni. Nekem 1,4 vvt-i-m van, és Edge 5w30 van benne. Anno megnéztem az előírásokat és ajánklásokat, így ezt tettem bele. Én az olajgyártók közül a Castrolt preferálom, így adott volt mit teszek a kocsimba. Természetesen az előírásoknak megfelel az edge.

Cisc0

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 236
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2416 Dátum: 2008.11.05 19:47:28 »
HY!

Egy első olvasásra kicsit hü**ének tűnő kérdést tennék fel:
Tehát adott egy E12-es faceliftes Corolla Sedan. A hátsó lámpabúrán belül egy döglött legyet látok, mind a két oldalon.
Kérdés h ez hogy kerülhetett bele, ill hogy lehet kiszedni?
'05 Corolla HB 1.4 D-4D

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2417 Dátum: 2008.11.05 19:52:23 »
HY!

Egy első olvasásra kicsit hü**ének tűnő kérdést tennék fel:
Tehát adott egy E12-es faceliftes Corolla Sedan. A hátsó lámpabúrán belül egy döglött legyet látok, mind a két oldalon.
Kérdés h ez hogy kerülhetett bele, ill hogy lehet kiszedni?

Próbáld meg kiszedni az izzó foglalatát, és kiporszívózni esetleg.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2418 Dátum: 2008.11.05 19:56:49 »
HY!

Egy első olvasásra kicsit hü**ének tűnő kérdést tennék fel:
Tehát adott egy E12-es faceliftes Corolla Sedan. A hátsó lámpabúrán belül egy döglött legyet látok, mind a két oldalon.
Kérdés h ez hogy kerülhetett bele, ill hogy lehet kiszedni?

Próbáld meg kiszedni az izzó foglalatát, és kiporszívózni esetleg.

Aztan pedig legypapirt bele, igy legkozelebb nem kell porszivozni  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Cisc0

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 236
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2419 Dátum: 2008.11.05 20:36:45 »
Próbáld meg kiszedni az izzó foglalatát, és kiporszívózni esetleg.
Ezek szerint ki lehet szedni.
(Nem az én gépem csak kérdeztem)
'05 Corolla HB 1.4 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2420 Dátum: 2008.11.05 21:50:32 »
Az Edge a legujabb fejlesztésű Castrol olaj, vagyis elvileg a legjobb. Logikusan következtetve jobb lehet, mint pl. a softec meg a magnatec. Palackot az első hozzászólásánál félreértettem, mert nem olvastam vissza. Én nem ismerem a d4d corolla olajszükségletét, ezért abba nem is akarok véleményt formálni. Nekem 1,4 vvt-i-m van, és Edge 5w30 van benne. Anno megnéztem az előírásokat és ajánklásokat, így ezt tettem bele. Én az olajgyártók közül a Castrolt preferálom, így adott volt mit teszek a kocsimba. Természetesen az előírásoknak megfelel az edge.

Van 0 W 40-es és 0 W 30-as Edge is, ami nem speciálisan VW-olaj, ellentétben az 5 W 30-al. Ennek alapján mindkettő jobb választás Toyotába, ehhez jön, hogy a 0 W viszkozitás is kedvezőbb az 5 W-nél. De mindegy, ahogy gondolod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2421 Dátum: 2008.11.05 21:51:23 »
Próbáld meg kiszedni az izzó foglalatát, és kiporszívózni esetleg.
Ezek szerint ki lehet szedni.
(Nem az én gépem csak kérdeztem)

Hát ha be tudott menni, akkor ki is lehet szedni  :shifty:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2422 Dátum: 2008.11.05 22:13:27 »
Az Edge a legujabb fejlesztésű Castrol olaj, vagyis elvileg a legjobb. Logikusan következtetve jobb lehet, mint pl. a softec meg a magnatec. Palackot az első hozzászólásánál félreértettem, mert nem olvastam vissza. Én nem ismerem a d4d corolla olajszükségletét, ezért abba nem is akarok véleményt formálni. Nekem 1,4 vvt-i-m van, és Edge 5w30 van benne. Anno megnéztem az előírásokat és ajánklásokat, így ezt tettem bele. Én az olajgyártók közül a Castrolt preferálom, így adott volt mit teszek a kocsimba. Természetesen az előírásoknak megfelel az edge.

Van 0 W 40-es és 0 W 30-as Edge is, ami nem speciálisan VW-olaj, ellentétben az 5 W 30-al. Ennek alapján mindkettő jobb választás Toyotába, ehhez jön, hogy a 0 W viszkozitás is kedvezőbb az 5 W-nél. De mindegy, ahogy gondolod.

Biztos nem ez az olajtopic, de ha már így belemelegedtünk. Ha a 0w viszkozitás a legkedvezőbb, a Toyota kezelési kézikönyv miért ajánlja egyértelműen a 5w30-at?
Ezt írja: "Ajánljuk, hogy a SAE 5w-30 viszkozitású olajat használjon...bla..bla".

Másik. Miben mutatkozik meg, hogy az 5w30 speciális vw-olaj és kevésbé jó a vvti-be, mint az állíítólag nem speciális vw-olaj 0w30 és 0w40? Persze, én most itt nem marketingszövegekre, benyomásokra gondolok, hanem egzakt dolgokra.

EDGE 5w30
 Jóváhagyások és minősítések

    * ACEA A3/B3, A3/B4

    * BMW Longlife-04

    * MB-Approval 229.51

    * VW 504 00/507 00

EDGE 0w30
 Jóváhagyások és minősítések

    * SAE 0W-30

    * API SL/CF

    * ACEA A3/B3/B4

    * BMW Longlife-01

    * VW 502 00/ 503 01/ 505 00

    * MB-Approval 229.3/ 229.5

    * GM-LL-A-025/ GM-LL-B-025

EDGE 0w40
 Jóváhagyások és minősítések

    * ACEA A3/B3, A3/B4, C2, C3

    * API SM/CF

    * BMW Longlife-04

    * MB-Approval 229.31/ 229.51

    * VW 502 00/ 503 01/ 505 00

    * Porsche jóváhagyás, kivéve Cayenne (V6)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2423 Dátum: 2008.11.05 22:23:00 »
Biztos nem ez az olajtopic, de ha már így belemelegedtünk...

Nem melegedtünk bele, mert én ezt a VW-kérdést nem ragozom tovább, nem tudok mit hozzáfűzni. Ha gondolod, nézd meg pl. a castrol.de-n, mit írnak erről az olajról.

A 0 W azért jobb, mint az 5 W, mert kevésbé dermed le, ergo hideg motorral jobb kenést, gyorsabb átolajozást biztosít.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.05 22:25:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2424 Dátum: 2008.11.06 01:19:05 »
Egy hozzászólás erejéig beszállnék a vitába, témába.

Tisztáznék vmit: attól, hogy egy olaj teljesíti a VW előírásait vagy a Rözsóét vagy a GM-ét, az még nem jelenti azt, hogy nem jó egy olyan kocsiba, aminek nincsenek saját előírásai. Az inkább pozitív, hogy több féle szabványt is teljesít egy olaj, hiszen nem csak a standard szabványokat tudja, hanem a plusszokat is. Pl. ha vkinek több nyelvvizsgája van, mint kevesebb az jó, holott még a nyelvvizsgával nem rendelkező is beszélhet jól nyelveket...

A nagyobb gond az az, hogy a Castrol Edge 5W-30 nincs bevizsgálva az API szabványrendszer szerint. Ergo nem tudni milyen a motorolaj minősége. Az ACEA szintek a motorolaj tulajdonságaira utalnak, nem a minőségére.

Az ACEA jelölésekről:
A1/B1 Ez az olajspecifikáció az alacsony belső súrlódású motorolajokra vonatkozik, amelyek HTHS viszkozitása a 2,6.....3,5 mPas közötti értéktartományba tartozik. Alkalmazható személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek benzin- és dízelmotorjaihoz. Az A1/B1 specifikációjú motorolajok bizonyos motortípusokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi ajánlásokat be kell tartani.

A3/B3 Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű benzin/dízelmotorokhoz, akár hosszú csereperiódusra is, amennyiben ezt a gépkönyvi előírások lehetővé teszik.

A3/B4 Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű benzin- és közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz, alkalmazható azokban a motorokban is, amelyekre a B3 előírás vonatkozik.

A5/B5 Viszkozitásstabil motorolajok hosszú olajcsereperiódusra, nagy teljesítményű benzin- és dízelmotorokhoz (személygépkocsi+könnyű haszongépjárművek). Az ilyen motorolajokat alacsony belső súrlódás jellemzi, a HTHS viszkozitás a 2,9....3,5 mPas értéktartományban fekszik. Az A5/B5 motorolajok bizonyos motorokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi előírásokat be kell tartani.

C katalizátor kompatibilis személygépkocsi/könnyű haszongépjármű motorolajok

C1 Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.

C2 Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.

C3 Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát.

C4 Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát.



Visszatérve annyit kellene akkor látni, hogy az B1/B5 abban tér el igazán a B3/B4től, hogy a HTHS viszkozitása az olajnak kisebb, azaz 100 fok felett hígabb. Ez üzemanyagtakarékossági szempontból előnyös, viszont a B3/B4 nagyobb kenési biztonságot nyújt. Tehát nem rossz döntés, hogy ha valaki B1/B5-ös előírású kocsiba B3/B4-es olajat rak, max a fogyi lesz nagyobb, de a motornak nem árt.

Mellesleg olvastam egy fórumon, hogy próbálta több flotta az alacsony HTHS viszkozitású olajat és a magasabbat is. A magasabb HTHS-es olajjal többet mentek el a kocsik.

Egy <20.000 km-t futott D4D Corollától horribilis egy ilyen magas olajfogyasztás, ott tuti, hogy gond van, nem lehet semmilyen olajjal sem orvosolni ezt. A hátsó fékbetét sem kophatna el ennyi km alatt, valószínűsítem, hogy elkenték már rendesen a száját a gépnek, emiatt eszi az olajat is...

Amúgy meg a mai dieselek sz.rok, minden szakértő ezt mondja, akivel csak beszéltem. Megy a nyomatékháború, és a végtelenségekig fel vannak pöckölve a dieselek már, ami a motort kinyírja. Sok 177 LE-s Avensis motorját cserélték már 40.000 km előtt ki, mert kipurcant. Egy 1.4-es diesel kb 60 lóerősen normális, a 2.0-as 100-120 lóerősen. Én nem is mernék ma már dieselt venni, mert mindegyik pöckölt és széthullik...

A Castrol-t mostanság nagy divat itt szidni és a Mobil-t, az LM-et és a Fukszot meg dícsérni. Pedig a Castrol egy kimagaslóan jó olaj, megfizethető áron.
És az agyondícsért LM-ről meg annyit, hogy nincs egy olaja sem iagzán, ami teljesítené az API SM szintet, míg a Castrolba és Mobil-ba a legtöbb ilyen már. A Fuchs is hasonló, mint az LM.
Mellesleg az LM marha drága és nem igazán van választéka a szintetikus palettán szerintem. A MOS2 a nagy csodájuk, ha annyira jó, akkor miért nem rakják már az 5W-s és 0W-s olajaikba. Én nem védeni szeretném a Castrol-t, csak szeretném, ha mindenki reálisan látná az igazságot.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.06 01:25:47 írta barna.czukor »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2425 Dátum: 2008.11.06 07:46:13 »
A nagyobb gond az az, hogy a Castrol Edge 5W-30 nincs bevizsgálva az API szabványrendszer szerint. Ergo nem tudni milyen a motorolaj minősége. Az ACEA szintek a motorolaj tulajdonságaira utalnak..

Való igaz, hogy a castrol cég az edge 5w30-ra nem végeztette el a API (Amerikai Olajminősítő Intézet) minősítést, ettől szerintem még egy utcai 1,4-es benzinesbe megfelelő minőséget jelenthet a Castrol cég új fejlesztése. A kérdés az, miért nem végeztette el? Az a kocsi is lehet még biztonságos, amit nem tesztelt még az EURNacp.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2426 Dátum: 2008.11.06 07:50:33 »
Biztos nem ez az olajtopic, de ha már így belemelegedtünk...

Nem melegedtünk bele, mert én ezt a VW-kérdést nem ragozom tovább, nem tudok mit hozzáfűzni. Ha gondolod, nézd meg pl. a castrol.de-n, mit írnak erről az olajról.

A 0 W azért jobb, mint az 5 W, mert kevésbé dermed le, ergo hideg motorral jobb kenést, gyorsabb átolajozást biztosít.

Jó, értem én mit mondasz. Szerinted jobb egy olyan motorolaj, amit a gyártó úgy fejlesztett, hogy nem működött szorosan együtt egy adott céggel. Kérdés az, hogy mennyi hátrányt jelenthet ez a gyakorlatban. A castrol edge-t állítólag az FSI meg PdTDI motorokhoz fejlesztették. A vicc az, hogy ebből  a szempontból a VW-csoporthoz sem kellene jónak lennie, hisz egy rakás motorjuk van......1,4 16v vagy 1,6 8v 102Le, vagy 1,6 16v 105(?) Le, 1,2 16v 65Le, 1,4 TSI, 2 TFSI.. amit ma is forgalmaznak és más korszakból valók.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2427 Dátum: 2008.11.06 08:34:05 »
A tisztánlátás kedvéért erről beszélünk:

Edge 5W-30 4 l

Az Edge 5W-30 a VW csoporttal szoros együttműködésben fejlesztett szintetikus technológiával gyártott motorolaj. Az Edge 5W-30 alacsony szulfáthamu, kén- és foszfortartalma révén a VW csoport legkorszerűbb, részecskeszűrővel felszerelt, meghosszabbított szervízciklusú gépkocsijaihoz is alkalmazható. A Castrol korszerű technológiája a VW csoport gyártmányainak széles körében lehetővé teszi az Edge 5W-30 használatát. Az Edge 5W-30 kivételes motor tisztaságot és megnyugtató kopással szembeni védelmet biztosít a korszerű FSI és TDI motorokban is.
Tulajdonságai és előnyei

    * A legszigorúbb VW teszteknek is megfelel.
    * Ideális megoldást jelent a korszerű VW benzin- és dízelüzemű motorokhoz.
    * Az FSI motorok kritikus szeleptartományában is megelőzi a lerakódások kialakulását

Minősítések és jóváhagyások

    * ACEA A3/B3/B4
    * VW 504 00/507 00
    * BMW LL-04
    * MB 229.51

Fizikai-kémiai tulajdonságok

    * SAE besorolás: 5W-30
    * Viszkozitás 40°C-on: 73.2 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 11.9 mm2/s
    * Viszkozitási index (VI): 160
    * Relatív sűrűség (15°C-on):850 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 6.0 mgKOH/g
    * Lobbanáspont (zárttéri): 209°C
    * Dermedéspont: –42°C
    * Szulfáthamu tartalom: 0.6 tömeg%


Ez számomra annyit mond, hogy kimondottan a VW igényei szerint fejlesztve, mellesleg teljesíti egy-két más specifikációt is. (És Castrolos Tribologus szerint is inkább a VW kocsijaiba, abból is az újabb 16 szelepesekbe, mert a régieknek jobb, egy általános olaj )

Én inkább egy jó általános olajat használok. Pl Miobil1 0w30 vagy Castrol EDGE 0w30



Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2428 Dátum: 2008.11.06 10:29:28 »
Az Edge 5W-30 tényleg nem a legjobb szerintem sem egy Toyotába. Nekem az nem tetszik, hogy az API szabványt nem teljesíti. Azért kíváncsi lennék, hogy SL vagy SM szintű lenne az olaj.
SL szintű olajat már nem annyira szívesen töltök a kocsiba, mikor van SM szintű olaj is már.

A másik dolog meg az, hogy ugyan jó lenne ez az olaj a Toyotákba szerintem, de ebben a szegmensben vannak nekünk jobb olajak is.

Mind pl a Mobil1 ESP Formula 5W-30. Én ilyet vettem, lassan majd ezt töltöm a kocsimba, van még addig 2.000 km. Ez teljesíti az API SM szintet, az ACEA A3/B4 osztályba sorolható, normális HTHS értékkel. Amúgy a konkurensekhez képest híg eléggé, a 0W-30-as Castrol Edge-dzsel versenyzik ebben.

Amúgy azért sem venném meg ezt az olajat (Edge 5W-30), mert olcsóbb a Mobil1 ESP, valamint az Edge 0W-30 sem sokkal drágább, de annak vannak mindenféle tanusítványai és jobbak a paraméterei. Megjegyzem, hogy az Edge 0W-30 sem teljesíti az API SM szintet, "csak" az SL-t.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2429 Dátum: 2008.11.06 20:25:32 »
Az Edge 5W-30 tényleg nem a legjobb szerintem sem egy Toyotába. Nekem az nem tetszik, hogy az API szabványt nem teljesíti. Azért kíváncsi lennék, hogy SL vagy SM szintű lenne az olaj.
SL szintű olajat már nem annyira szívesen töltök a kocsiba, mikor van SM szintű olaj is már.

Igazából nem értem, hogy miért nincs API minősítése az 5w30 edge-nek. Az én kocsimban is edge5w30 van, de még nem állt be miatta a motor, nem csörög a motor, nem ment fel a fogyi, nem ereget rendellenes füstöt a kipufogóm. Viccet félretéve egyébként meg legközelebb valószínű Mobil1-et fogok belerakni.