Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871189 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2400 Dátum: 2008.10.27 22:27:08 »
Egy kis kuplungszag nem a világ, ha nincs más tünet, szerintem nem lesz baj.
Az olajfogyasztásod ellenben elég furcsa, szerintem nem kéne fogynia.
Plán nem ennyire.
Mondjuk a turbódízeleknél előfordul, hogy eszik egy kicsit az olajat, de ez szerintem sok.
Hogy használod az autót? Tempó? Nem folyik valahol az olaj? Nem ütötted meg az alját?

Ha nincs sérülés a kocsin, akkor szerintem indulj el nyugodtan. Féluton nézd meg az olajat, és ha kell, tölts utána.
Itthon azonban mihamarabb vidd el szervizbe!


Mostanaban palyan mentem 120-140 atlaggal eles sokat (7500 km kb.). Megnezetem a kocsi aljat a szervizbe, de a vonohorgot koppantottam csak 1x parkolas kozbe a padkanak mikor nekitolattam. Csak feltunne 1 nagy utodes. Olajfoltot nem lattam, de reggel meg fogom nezni ha elindultam a helyet.

Elindulok akkor, es egyenenesen  szervizbe megyek vele ha odaerek 5ig, ha nem akkor masnap reggel ott kezdek. (Pesten fogok aludni)

Koszi a helpet!
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2401 Dátum: 2008.11.01 19:29:28 »
Sziasztok!
A katalizátor élettartama szerintetek hány év lehet?
Ugyanis nemrég voltam 75.ezres szervizen és jeleztem a szerelőnek,hogy kis zörgést hallok a kipufogóból. Átnézte a gépet, majd behívott,hogy nézzem meg én is amit hallok.
Kézzel megütögette a katalizátort és az a kis csilingelés újra megszólalt. Hát ez érdekes (mondotta) ez csak akkor hibásodhat meg ha mondjuk erős külső ütés éri.De mivel semmilyen külsérelmi nyom nem látszott rajta ezért tanácstalanul álltunk a jelenség előtt.A probléma az,hogy már fél éve nem garanciás a gép és egy komplett csere kb. 160-170 + szerelés.
Ezért én arra gondoltam,ha már esetleg cserére kerülne  a sor (bár szerintem még simán elmennék vele vagy két évet) akkor nem a gyárit tenném vissza,hanem mondjuk WTL leömlővel indítanék,majd egy sportkatalizátorral folytatnám és végül sportrendszeren keresztül egy sportdobban végződne a történet.
Valakinek van már ehhez hasonló rendszere?
Hol csináltatta?
Mennyibe került?

Köszi a válaszokat!
5' - Corolla HB.  1.4 sol

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2402 Dátum: 2008.11.01 21:16:36 »
A katalizátor élettartama szerintetek hány év lehet?
Nekem hat éves katalizátorral simán ment át a zöldkártyán. Most 8 éves, remélem most se lesz gond.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2403 Dátum: 2008.11.03 23:33:02 »
Egy kis kuplungszag nem a világ, ha nincs más tünet, szerintem nem lesz baj.
Az olajfogyasztásod ellenben elég furcsa, szerintem nem kéne fogynia.
Plán nem ennyire.
Mondjuk a turbódízeleknél előfordul, hogy eszik egy kicsit az olajat, de ez szerintem sok.
Hogy használod az autót? Tempó? Nem folyik valahol az olaj? Nem ütötted meg az alját?

Ha nincs sérülés a kocsin, akkor szerintem indulj el nyugodtan. Féluton nézd meg az olajat, és ha kell, tölts utána.
Itthon azonban mihamarabb vidd el szervizbe!

Nah sikeresen hazaértem, első utam szervízbe vezetett. Nincs semmi gáz:
- Kuplung nem csúszik, már a szag is elmúlt, majd figyelnek rá azt mondták.
- Olajcsere megvolt, fogyás a kicsit hígabb olaj miatt nem nagy baj, a turbó is eszi hosszabb távon. (Előnye hogy hamarabb jut el hideg motornál is a kellő helyre)
- Castrol Edge 5W-30 lett bele téve, majdnem 7 liter ment bele, 1-2 deci híjján. Max jelig töltötték. Ha mentem vele pár ezer km-t, majd megnézem és jelentem mi a pálya.
- Hátsó fékeket kellett cserélni.
- Megcsinálták a 30ezres szervizt (Bár még csak 23e-nél járok, de én kértem), töltöttek bele téli szélvédőmosót, szűrőket cserélték.

Köszi a tanácsokat még 1x.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2404 Dátum: 2008.11.03 23:47:12 »
Egy kis kuplungszag nem a világ, ha nincs más tünet, szerintem nem lesz baj.
Az olajfogyasztásod ellenben elég furcsa, szerintem nem kéne fogynia.
Plán nem ennyire.
Mondjuk a turbódízeleknél előfordul, hogy eszik egy kicsit az olajat, de ez szerintem sok.
Hogy használod az autót? Tempó? Nem folyik valahol az olaj? Nem ütötted meg az alját?

Ha nincs sérülés a kocsin, akkor szerintem indulj el nyugodtan. Féluton nézd meg az olajat, és ha kell, tölts utána.
Itthon azonban mihamarabb vidd el szervizbe!

Nah sikeresen hazaértem, első utam szervízbe vezetett. Nincs semmi gáz:
- Kuplung nem csúszik, már a szag is elmúlt, majd figyelnek rá azt mondták.
- Olajcsere megvolt, fogyás a kicsit hígabb olaj miatt nem nagy baj, a turbó is eszi hosszabb távon. (Előnye hogy hamarabb jut el hideg motornál is a kellő helyre)
- Castrol Edge 5W-30 lett bele téve, majdnem 7 liter ment bele, 1-2 deci híjján. Max jelig töltötték. Ha mentem vele pár ezer km-t, majd megnézem és jelentem mi a pálya.
- Hátsó fékeket kellett cserélni.
- Megcsinálták a 30ezres szervizt (Bár még csak 23e-nél járok, de én kértem), töltöttek bele téli szélvédőmosót, szűrőket cserélték.

Köszi a tanácsokat még 1x.

Hátsó fékeket kellett cserélni, egy 23 ezret futott autón? Wow...

Ami az olajválasztást illeti: a kocsi kézikönyvében benne van, hogy a gyár ACEA B1-es olajat ajánl elsősorban, 5 W 30 viszkozitással. Ez a Castrol szerintem nem ilyen, ami nem jelent ugyan veszélyt a motor "egészségére" nézve, de nem is optimális választás - legközelebb, ha teheted, figyelj rá, hogy ACEA B1-es vagy B5-ös (ez utóbbi magába foglalja a B1-et) olaj kerüljön bele.

A kézikönyvet nem tartod az autóban?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2405 Dátum: 2008.11.04 00:10:11 »
Hátsó fékeket kellett cserélni, egy 23 ezret futott autón? Wow...

Ami az olajválasztást illeti: a kocsi kézikönyvében benne van, hogy a gyár ACEA B1-es olajat ajánl elsősorban, 5 W 30 viszkozitással. Ez a Castrol szerintem nem ilyen, ami nem jelent ugyan veszélyt a motor "egészségére" nézve, de nem is optimális választás - legközelebb, ha teheted, figyelj rá, hogy ACEA B1-es vagy B5-ös (ez utóbbi magába foglalja a B1-et) olaj kerüljön bele.

A kézikönyvet nem tartod az autóban?

Persze ott tartom, de a szervíz is Castrolt ajánlott, az Edge meg egy új olaj, modernebb technológia mint a már 5 éves Mobil1.
A fékeket meg cserélni kellett jah, ami az Andorra-i, spanyol, francia és Monacó-i hegyoldalakon lefele nem csoda. Hegyekről lefele fékkel lehet megfogni a kocsit csak, ilyen meredekségnél a motorfék semmit sem ér.

Mellesleg fogalmam sincs melyik olaj milyen szabványokat teljesít. A VW, a BMW és még pár haver is ugyanezt rakja bele, ugyanott vettem én is ahol ők, előtte beszéltem persze a szervízzel (Monoron), ők is egyrészt eleve Castrolt ajánlanak, másrészt azt mondták ez 1 jó olaj. Kicsit hígabb, de hamarabb eljut hidegen is a helyére ahol kenni kell. Nem érdekel ha a kocsiba kell önteni mondjuk 1 liter olajat 15e km-en, ha cserébe hideg motornál a hígabb olaj miatt kevesebb a kopás. (Csak mondjuk jobb lett volna ha előre mondjak, hogy esetleg utántöltés kell majd) Szerintem olajon, féken, téligumin, szervízen és hasonlókon nem szabad spórolni sosem, mert aki megszívhatja az a tulaj, jelen esetben pl. én.

Amúgy elmondanám felhívtam a Toyota telefonszámát kintről. A problémáim ezzel a dologgal:
- Fogalma sem volt a csávónak milyen olaj kell az autómba, 10 percig tartottam a vonalat külföldről, aztán meguntam.
- Hiába mondtam rendszámot, bármit...semmit nem tudott a kocsimról, azt sem milyen olajat rakott bele a szervíz olajcserekor.
Ezt elég érdekesnek találom. Mi az, hogy a HIVATALOS toyota telefonszámon nem látják a HIVATALOS szervízben elvégeztetett munkákat? A csávó azt mondja ők nem látják, mert nem szervíz. Jó fejek, tudnám mi a ráknak vannak akkor, találgatni meg doksit böngészni a neten én is tudok, azért kár volt kifizetni nekik a nagy lóvét az assistance-ért.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2406 Dátum: 2008.11.04 00:40:45 »
Persze ott tartom, de a szervíz is Castrolt ajánlott, az Edge meg egy új olaj, modernebb technológia mint a már 5 éves Mobil1.
A fékeket meg cserélni kellett jah, ami az Andorra-i, spanyol, francia és Monacó-i hegyoldalakon lefele nem csoda. Hegyekről lefele fékkel lehet megfogni a kocsit csak, ilyen meredekségnél a motorfék semmit sem ér.

Mellesleg fogalmam sincs melyik olaj milyen szabványokat teljesít. A VW, a BMW és még pár haver is ugyanezt rakja bele, ugyanott vettem én is ahol ők, előtte beszéltem persze a szervízzel (Monoron), ők is egyrészt eleve Castrolt ajánlanak, másrészt azt mondták ez 1 jó olaj. Kicsit hígabb, de hamarabb eljut hidegen is a helyére ahol kenni kell. Nem érdekel ha a kocsiba kell önteni mondjuk 1 liter olajat 15e km-en, ha cserébe hideg motornál a hígabb olaj miatt kevesebb a kopás. (Csak mondjuk jobb lett volna ha előre mondjak, hogy esetleg utántöltés kell majd) Szerintem olajon, féken, téligumin, szervízen és hasonlókon nem szabad spórolni sosem, mert aki megszívhatja az a tulaj, jelen esetben pl. én.

A Mobil 1 egy egész termékcsalád neve, tehát nem az a lényeg hogy hány éve léteznek így nevezett olajok; igen sokféle Mobil 1 van, és biztos lehetsz benne hogy ők is folyamatosan fejlesztenek. De különben lehet Castrol is az olaj, nem ez a lényeg, hanem hogy teljesítse a gyár által elsősorban ajánlott, említett ACEA B1-es minősítést (amellett, hogy a viszkozitása az említett 5 W 30). Ez -többek közt- kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé. A gyár nem véletlenül ajánlja; sajnos én is többször tapasztaltam, hogy a szervízek magasról xarnak erre (pedig ha valakinek, hát nekik hangsúlyt kellene fektetni rá). Ezért írtam, hogy legközelebb ügyelj rá, hogy ilyen olaj kerüljön bele - van ilyenje a Castrolnak is.

A "hígság" amúgy nemtom, mihez képest értendő a szervíz szerint, ha egyszer ez az 5 W 30-as viszkozitás az, amit a gyár ebbe az autóba elsősorban ajánl! Az, hogy egy olaj alacsony hőmérsékleten folyékonyabb marad, nem hátrány hanem előny; és nem ezért eszi a motorod az olajat, hanem mert ilyen egész egyszerűen előfordul a modern turbódízeleknél. Figyelj oda a szintre, nézegesd időnként.

Fék: OK hogy a hegyekben nagyon kopik, mondjuk részben azon lepődtem meg, hogy a hátsókat előbb kell cserélni, mint az elsőket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2407 Dátum: 2008.11.04 06:34:57 »
Ami az olajválasztást illeti: a kocsi kézikönyvében benne van, hogy a gyár ACEA B1-es olajat ajánl elsősorban, 5 W 30 viszkozitással. Ez a Castrol szerintem nem ilyen, ami nem jelent ugyan veszélyt a motor "egészségére" nézve, de nem is optimális választás - legközelebb, ha teheted, figyelj rá, hogy ACEA B1-es vagy B5-ös (ez utóbbi magába foglalja a B1-et) olaj kerüljön bele.


Mit értesz azon, hogy szerinted nem ilyen? Szerintem 100%-ban jó bele a Castrol edge 5w30.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2408 Dátum: 2008.11.04 20:55:10 »
Ami az olajválasztást illeti: a kocsi kézikönyvében benne van, hogy a gyár ACEA B1-es olajat ajánl elsősorban, 5 W 30 viszkozitással. Ez a Castrol szerintem nem ilyen, ami nem jelent ugyan veszélyt a motor "egészségére" nézve, de nem is optimális választás - legközelebb, ha teheted, figyelj rá, hogy ACEA B1-es vagy B5-ös (ez utóbbi magába foglalja a B1-et) olaj kerüljön bele.


Mit értesz azon, hogy szerinted nem ilyen? Szerintem 100%-ban jó bele a Castrol edge 5w30.

Nem teljesíti a gyári ajánlást  :excl: Lehet szerinted "100 %-ban jó bele" egy olaj, ami nem teljesíti a gyári ajánlást?

A Castrol Edge 5 W 30 speciálisan VW-motorokra optimalizált olaj! Ha már Castrol Edge, akkor az Edge Turbo Diesel családból kéne választani egy dízel Toyotába, lévén ugyan ezek sem teljesítik az említett ACEA-specifikációt, de legalább univerzális (nem speciálisan VW) olajok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2409 Dátum: 2008.11.04 21:22:00 »
Ami az olajválasztást illeti: a kocsi kézikönyvében benne van, hogy a gyár ACEA B1-es olajat ajánl elsősorban, 5 W 30 viszkozitással. Ez a Castrol szerintem nem ilyen, ami nem jelent ugyan veszélyt a motor "egészségére" nézve, de nem is optimális választás - legközelebb, ha teheted, figyelj rá, hogy ACEA B1-es vagy B5-ös (ez utóbbi magába foglalja a B1-et) olaj kerüljön bele.


Mit értesz azon, hogy szerinted nem ilyen? Szerintem 100%-ban jó bele a Castrol edge 5w30.

Nem teljesíti a gyári ajánlást  :excl: Lehet szerinted "100 %-ban jó bele" egy olaj, ami nem teljesíti a gyári ajánlást?

A Castrol Edge 5 W 30 speciálisan VW-motorokra optimalizált olaj! Ha már Castrol Edge, akkor az Edge Turbo Diesel családból kéne választani egy dízel Toyotába, lévén ugyan ezek sem teljesítik az említett ACEA-specifikációt, de legalább univerzális (nem speciálisan VW) olajok.

Most visszaolvasva látom, hogy igazából a 1,4 d4d-ről beszélsz, én meg az 1,4vvt-ire gondoltam. Így mindjárt más. Ettől függetlenül, én a Castrol-t, ami azért egy elég komoly olajgyártó, nem "kezelném le" azzal, hogy a vw-nek gyárt, és így felejtős.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2410 Dátum: 2008.11.04 22:57:05 »
Nem teljesíti a gyári ajánlást  :excl: Lehet szerinted "100 %-ban jó bele" egy olaj, ami nem teljesíti a gyári ajánlást?

A Castrol Edge 5 W 30 speciálisan VW-motorokra optimalizált olaj! Ha már Castrol Edge, akkor az Edge Turbo Diesel családból kéne választani egy dízel Toyotába, lévén ugyan ezek sem teljesítik az említett ACEA-specifikációt, de legalább univerzális (nem speciálisan VW) olajok.

Most visszaolvasva látom, hogy igazából a 1,4 d4d-ről beszélsz, én meg az 1,4vvt-ire gondoltam. Így mindjárt más. Ettől függetlenül, én a Castrol-t, ami azért egy elég komoly olajgyártó, nem "kezelném le" azzal, hogy a vw-nek gyárt, és így felejtős.

Jaj  :eek: ... Kéremszépen, tessék már olvasni  :flowers: ... Az Edge 5 W 30 típus az, ami VW-re optimalizált. Ezt nem én mondom róla, hanem maga a Castrol :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2411 Dátum: 2008.11.05 07:37:47 »
Nem teljesíti a gyári ajánlást  :excl: Lehet szerinted "100 %-ban jó bele" egy olaj, ami nem teljesíti a gyári ajánlást?

A Castrol Edge 5 W 30 speciálisan VW-motorokra optimalizált olaj! Ha már Castrol Edge, akkor az Edge Turbo Diesel családból kéne választani egy dízel Toyotába, lévén ugyan ezek sem teljesítik az említett ACEA-specifikációt, de legalább univerzális (nem speciálisan VW) olajok.

Most visszaolvasva látom, hogy igazából a 1,4 d4d-ről beszélsz, én meg az 1,4vvt-ire gondoltam. Így mindjárt más. Ettől függetlenül, én a Castrol-t, ami azért egy elég komoly olajgyártó, nem "kezelném le" azzal, hogy a vw-nek gyárt, és így felejtős.

Jaj  :eek: ... Kéremszépen, tessék már olvasni  :flowers: ... Az Edge 5 W 30 típus az, ami VW-re optimalizált. Ezt nem én mondom róla, hanem maga a Castrol :excl:

Tisztában vagyok vele, hogy a VW-csoporttal összedolgozik, de ez miért baj? Nehogy már az olajakat így osztályozzuk. Toyota-ba akkor most nem szabad beletenni úgy általában Catrolt, mert a "nagy ellenség"-el együtt fejleszt a castrol? Mit lehet akkor beletenni? Nyomozzuk le az összes olajgyártót, hogy nem e dolgozik össze kicsit is valamelyik más autógyártóval? Amennyiben a motor számára gyárilag előírt paramétereket teljesíti a Castrol, akkor miért rosszabb, mint egy olyan olajmárka, ami nem a VW-vel együtt fejleszt?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2412 Dátum: 2008.11.05 08:37:52 »
Nem teljesíti a gyári ajánlást  :excl: Lehet szerinted "100 %-ban jó bele" egy olaj, ami nem teljesíti a gyári ajánlást?

A Castrol Edge 5 W 30 speciálisan VW-motorokra optimalizált olaj! Ha már Castrol Edge, akkor az Edge Turbo Diesel családból kéne választani egy dízel Toyotába, lévén ugyan ezek sem teljesítik az említett ACEA-specifikációt, de legalább univerzális (nem speciálisan VW) olajok.

Most visszaolvasva látom, hogy igazából a 1,4 d4d-ről beszélsz, én meg az 1,4vvt-ire gondoltam. Így mindjárt más. Ettől függetlenül, én a Castrol-t, ami azért egy elég komoly olajgyártó, nem "kezelném le" azzal, hogy a vw-nek gyárt, és így felejtős.

Jaj  :eek: ... Kéremszépen, tessék már olvasni  :flowers: ... Az Edge 5 W 30 típus az, ami VW-re optimalizált. Ezt nem én mondom róla, hanem maga a Castrol :excl:

Tisztában vagyok vele, hogy a VW-csoporttal összedolgozik, de ez miért baj? Nehogy már az olajakat így osztályozzuk. Toyota-ba akkor most nem szabad beletenni úgy általában Catrolt, mert a "nagy ellenség"-el együtt fejleszt a castrol? Mit lehet akkor beletenni? Nyomozzuk le az összes olajgyártót, hogy nem e dolgozik össze kicsit is valamelyik más autógyártóval? Amennyiben a motor számára gyárilag előírt paramétereket teljesíti a Castrol, akkor miért rosszabb, mint egy olyan olajmárka, ami nem a VW-vel együtt fejleszt?

Ki a fene beszélt ilyesmikről  :eek: :eek: :eek: ?!?!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2413 Dátum: 2008.11.05 12:40:02 »
Tisztában vagyok vele, hogy a VW-csoporttal összedolgozik, de ez miért baj? Nehogy már az olajakat így osztályozzuk. Toyota-ba akkor most nem szabad beletenni úgy általában Catrolt, mert a "nagy ellenség"-el együtt fejleszt a castrol? Mit lehet akkor beletenni? Nyomozzuk le az összes olajgyártót, hogy nem e dolgozik össze kicsit is valamelyik más autógyártóval? Amennyiben a motor számára gyárilag előírt paramétereket teljesíti a Castrol, akkor miért rosszabb, mint egy olyan olajmárka, ami nem a VW-vel együtt fejleszt?
Szerintem Palaczk arra gondol, hogy a VW motorba fejlesztett Castrol olajnál a Toyotába jobb egy általános Castrol olaj. Bár én nem néztem meg a Edge 5w30 minősítéseit...
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2414 Dátum: 2008.11.05 13:54:54 »
Tisztában vagyok vele, hogy a VW-csoporttal összedolgozik, de ez miért baj? Nehogy már az olajakat így osztályozzuk. Toyota-ba akkor most nem szabad beletenni úgy általában Catrolt, mert a "nagy ellenség"-el együtt fejleszt a castrol? Mit lehet akkor beletenni? Nyomozzuk le az összes olajgyártót, hogy nem e dolgozik össze kicsit is valamelyik más autógyártóval? Amennyiben a motor számára gyárilag előírt paramétereket teljesíti a Castrol, akkor miért rosszabb, mint egy olyan olajmárka, ami nem a VW-vel együtt fejleszt?
Szerintem Palaczk arra gondol, hogy a VW motorba fejlesztett Castrol olajnál a Toyotába jobb egy általános Castrol olaj. Bár én nem néztem meg a Edge 5w30 minősítéseit...

Örülök, hogy ezek szerint érthető, amit írok  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )