Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871227 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2160 Dátum: 2008.06.26 23:43:01 »
Nekem nincs vele tapasztalatom. És hallani se hallottam...

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2161 Dátum: 2008.06.27 08:42:08 »
Köszi a tanácsokat!! Tényleg a jobb, csk szemből gondolkodtam. Ma este otthon ismét próbálkozom. Lehet, előtte levágom pár ujjamat és faragok a kézfejemből.   :)

Ok lehet, hogy ABS. Nem kellett még sose foglalkoznom vele. Minek is, ez egy Toyota. Csak benzin kell bele meg ablakmosó lötty. (és olajcsere néha)
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2162 Dátum: 2008.06.27 10:06:55 »
Miután levetted a kupakot, esetleg egy csavarhúzót dugva a csati alá, egy kicsit forgatva le tudod lazítani
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2163 Dátum: 2008.06.27 12:57:57 »
Ok lehet, hogy ABS.

Nem lehet hanem tuti, hogy az ABS... ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2164 Dátum: 2008.06.28 00:17:56 »
Az a klíma az ABS. Valóban kell egy kis kézügyesség, meg a kis méretű kéz, de megoldható a dolog.

Misi: a márkaszervizben láttam árulnak titanium gyergyákat.

Erről van tapasztalat ?

Titanium? Inkább iridium,nem?

Amúgy ilyen gyertyát olyan autóba célszerű tenni, aminél a gyár kimondottan ezt írja elő. Ha olyan autóba teszed, amibe jó a "sima" gyertya is, akkor nem lesz semmi előnye, ergo kidobott pénz. OK, ritkábban kell cserélni, de nem annyival, mint amennyivel többe kerül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2165 Dátum: 2008.06.28 11:46:00 »
Az a klíma az ABS. Valóban kell egy kis kézügyesség, meg a kis méretű kéz, de megoldható a dolog.

Misi: a márkaszervizben láttam árulnak titanium gyergyákat.

Erről van tapasztalat ?

Titanium? Inkább iridium,nem?

Amúgy ilyen gyertyát olyan autóba célszerű tenni, aminél a gyár kimondottan ezt írja elő. Ha olyan autóba teszed, amibe jó a "sima" gyertya is, akkor nem lesz semmi előnye, ergo kidobott pénz. OK, ritkábban kell cserélni, de nem annyival, mint amennyivel többe kerül.

Vannak a Toyotának gyári (Denso) iridium gyertyái. Adott is ki egy táblázatot, hogy melyik sima helyett melyik iridiumot lehet beletenni a különböző típusokba. És persze van mellé egy nagyon jó marketing szöveg, miszerint mittomén hány %-al nagyobb teljesítmény, jobb fogyasztás, stb... Jah és ritkábban kell cserélni.
Ha jól emléxem 5% fogyasztáscsökkenést ígér. De én nem hiszek neki, legyen 2%... Mondjuk a Yaris 6 helyett csak 5,88-at enne 100 km-en. Minden 100 km-en megmaradna 1,2 dl benzin. Az 1000 km 1,2 l, 10000 km-en 12 l, 60000 km-nél (amikor a gyári gyertyát cserélni kellene) 72 liter. 310 Ft-os üzemanyaggal számolva spórolt nekem a gyertya 22320 Ft-ot, plusz még nem is kell cserélni, majd csak 100000-nél!
Ha így nézzük megéri beletenni. Kérdés csak az, valóban érhető-e el vele fogyasztáscsökkenés?!  ::)
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2166 Dátum: 2008.06.28 12:05:22 »
Az a klíma az ABS. Valóban kell egy kis kézügyesség, meg a kis méretű kéz, de megoldható a dolog.

Misi: a márkaszervizben láttam árulnak titanium gyergyákat.

Erről van tapasztalat ?

Titanium? Inkább iridium,nem?

Amúgy ilyen gyertyát olyan autóba célszerű tenni, aminél a gyár kimondottan ezt írja elő. Ha olyan autóba teszed, amibe jó a "sima" gyertya is, akkor nem lesz semmi előnye, ergo kidobott pénz. OK, ritkábban kell cserélni, de nem annyival, mint amennyivel többe kerül.

Vannak a Toyotának gyári (Denso) iridium gyertyái. Adott is ki egy táblázatot, hogy melyik sima helyett melyik iridiumot lehet beletenni a különböző típusokba. És persze van mellé egy nagyon jó marketing szöveg, miszerint mittomén hány %-al nagyobb teljesítmény, jobb fogyasztás, stb... Jah és ritkábban kell cserélni.
Ha jól emléxem 5% fogyasztáscsökkenést ígér. De én nem hiszek neki, legyen 2%... Mondjuk a Yaris 6 helyett csak 5,88-at enne 100 km-en. Minden 100 km-en megmaradna 1,2 dl benzin. Az 1000 km 1,2 l, 10000 km-en 12 l, 60000 km-nél (amikor a gyári gyertyát cserélni kellene) 72 liter. 310 Ft-os üzemanyaggal számolva spórolt nekem a gyertya 22320 Ft-ot, plusz még nem is kell cserélni, majd csak 100000-nél!
Ha így nézzük megéri beletenni. Kérdés csak az, valóban érhető-e el vele fogyasztáscsökkenés?!  ::)

Kizárt, hogy ennyi csökkenés érhető el. Mérni meg ekkora kis különbséget nem is lehet, mert rengeteg minden befolyásolja a fogyasztást. (Hőmérséklet, cipő, szél, stb...) Ha picivel finomabban nyomod a gázt, az észrevehetőbb sokkal. Szerintem ez az iridium gyertyás dolog egy nagy lehúzás, aránytalanul drágák a gyertyák. És 100.000 km-ig tuti nem hagynék 1 gyertyát sem  kocsimban.

Láttam a neten több videot, hogy nem sokat ér a gyertya, észrevehető különbség nincsen. Lehet, hogy nagyon picivel jobb, de ez annyira pici, hogy normál használat mellett észre sem venni...

Amúgy meg a legtöbbet az éri, ha a normál gyertyát 60.000 km helyett 30.000 km-enként kicseréled. Sokkal finomabb lesz az alapjárat, egyenletesebben megy a kocsi. És egy normál gyertyaszett egy Corollába kb 4.400 Ft. Nem egy nagy tétel. Én mindig 30.000-nél cserélem őket újra, mert nem egy nagy tétel egy normál gyertya, viszont a különbség látványos.

Láttam több teszetet a neten, ahol összehasonlították különböző szempontok szerint a normál gyertyákat, 5 féle alapgyertyát egymás ellen állítottak. NGK, Beru, Denso, Bosch, Champion asszem. Mérhető különbség nem volt a gyertyák között, az jött ki a végére. Mindegy, hogy melyiket veszed. Élettartamban volt csak kis különbség, másban nem. Az NGK, meg a Denso bírta a legtovább, de 60.000 km-et mindegyik simán kibírt, tehát ez sem szempont.

Nem akarok senkit sem megbántani, de a magyar, az egy Tesco Gazdaságos nemzet. Mindig csak azt nézi a magyar, hogy hol lehet 2 Ft-ot spórolni, ez motiválja az embereket. A Tescos kút is pont annyira drága nálunk, Siófokon, mint a Mol, ÖMV, Shell, de mégis a Tescoba mennek, mert az olcsóbb. (Szerintük, csak mert mást meg sem néznek. Beléjük lett nevelve, hogy Tesco=occó) És ezt használja ki a sok nagy multi cég is. Az iridiumot is nálunk úgy lehet eladni a legjobban, hogy csökkenti a fogyasztást, nem úgy hogy növeli a teljesítményt. Szerintem ezzel lehet megfogni a magyar autóst, hogy spórol 5%-ot. Szerintem nem csökken semmivel sem a fogyasztás, de a teljesítmény sem nő látványosan. Viszont az árusító cég (Toyota, Meteor, stb) nagyon jól jár ezzel a biznisszel.

Én nem adnék ki érte több pénzt, mert semmi látványos eredménye nincs szerintem. Amúgy a fater kocsijában mi is próbáltuk, megvetettem vele régebben (kb 17.000-ért), onnan a tapasztalat, de nem volt jó üzlet...
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.28 12:07:10 írta barna.czukor »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2167 Dátum: 2008.06.28 12:07:59 »
Az a klíma az ABS. Valóban kell egy kis kézügyesség, meg a kis méretű kéz, de megoldható a dolog.

Márkaszervizben 3 ezerért kicserélik és be is állítják. Nekem megért ennyit a macera elkerülése.
Optiblue izzókat vettem bele.

Nem árt tudni azt is, bár nem volt kérdés, hogy ha valaki ülteti a kocsiját, ültetés után újra be kell állítani az izzókat.
3E egy izzócseréért?? :eek:  Oké, ennyi az ára a szervizben...

 :excl: Figyu, meghívsz ebédre a menzán és napközben meghekkelem Neked.  :whistling: A maradék pénzből meg a microtalin kijön egy vacsi. ;)
Ráadásul megspórolod a szervizbe az utat oda-vissza, meg az időt is.  :1eye:



« Utoljára szerkesztve: 2008.06.28 12:10:23 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2168 Dátum: 2008.06.28 12:12:59 »
Köszi a bíztatást! Tegnap megtörtént a csere. Csak kellett keresni hozzá egy görbe végű fogót, amivel a csatlakozót le lehetett húzni. Tudtam, hogy ide bátran fordulhatok tanácsért, javaslatért.   :clap:
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2169 Dátum: 2008.06.28 22:29:48 »
Vannak a Toyotának gyári (Denso) iridium gyertyái. Adott is ki egy táblázatot, hogy melyik sima helyett melyik iridiumot lehet beletenni a különböző típusokba. És persze van mellé egy nagyon jó marketing szöveg, miszerint mittomén hány %-al nagyobb teljesítmény, jobb fogyasztás, stb... Jah és ritkábban kell cserélni.
Ha jól emléxem 5% fogyasztáscsökkenést ígér. De én nem hiszek neki, legyen 2%... Mondjuk a Yaris 6 helyett csak 5,88-at enne 100 km-en. Minden 100 km-en megmaradna 1,2 dl benzin. Az 1000 km 1,2 l, 10000 km-en 12 l, 60000 km-nél (amikor a gyári gyertyát cserélni kellene) 72 liter. 310 Ft-os üzemanyaggal számolva spórolt nekem a gyertya 22320 Ft-ot, plusz még nem is kell cserélni, majd csak 100000-nél!
Ha így nézzük megéri beletenni. Kérdés csak az, valóban érhető-e el vele fogyasztáscsökkenés?!  ::)

Szerintem nem. Mert mégis hogyan lenne elérhető? Nagyobbat szikrázik, vagy mi? (Úgy mellesleg az nem is jó, ha tényleg nagyobbat szikrázik.)

Ez mind szemfényvesztés, profitorientált rizsa.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2170 Dátum: 2008.06.29 08:53:40 »
Nem egészen.
Elektromos kisülést kell produkálni a test és a pozitív csúcs között. Ez lobbantja be a benzin-levegő keveréket.

Namost inettől lehet kisérletezni sokféle anyaggal.

Az ívről azt kell tudni, hogy a lehető legrövidebb utat választja és a kisebb ellenállás felé megy. Ez alaptörvény.
Ezzel meg is van a kulcsszó: ellenállás.

Azonkívűl ott van még a másik fontos dolog, elektródák távolsága és csúcsainak kiképzése.

Meg az se mindegy, mekkora az az energia, amit ahhoz kell kiadni, hogy akkora ív keletkezzen, ami képes berobbantani a benzin-levegő keveréket.
Ez minél kisebb, annál jobb.

Elekródának jól vezető és kis ellenállású anyagokat használnak.

Ezüst, platina, iridium illetve ittrium.

Nézd meg ezeket a periódusos rendszerben és látni fogod, hogy mind-mind más szerkezettel rendelkezik máshogy helyezkednek el bennük az elektronok, protonok stb.  más a vezetőképességük más más tulajdonságaik vannak.

Az ittriumnál és az iridiumnál kisebb energia is elég ugyanakkora szikra kicsikarásához mint a platinánál vagy más egyszerűbb fémnél.

Ebben van a jófajta tuning tartaléka.

Tisztában vagyok vele nagyjából, hogy egy gyújtógyertya hogyan működik ;) ...

OK hogy nem egyformák a fémek, nyilván; de megeszem a sapkámat, ha ilyesmivel 5 %-os fogyasztáscsökkenést lehet elérni. Olvastam az évek során egy rakás ilyen-olyan összehasonlítást "csodagyertyák" meg egyéb varázscuccok, illetve a széria állapot között, és a következtetés mindig ugyanaz volt: a különbség olyan kicsi, hogy gyakorlatilag a mérési tolerancia sávján belül marad, vagyis elhanyagolható. Adjon ki ilyesmire plusz pénzt az, aki a pincében nyomtatja a bankókat :) ...

Egyvalamit tudok elképzelni: hogy az iridium gyertya jobban megőrzni az eredeti (új korabeli) képességeit az élettartama előrehaladtával, mint a hagyományos. De ezt rendszeres cserével ki lehet küszöbölni, és anyagilag még mindig jobban járok így is a hagyományos gyertyával.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2171 Dátum: 2008.06.29 15:50:31 »
A gyertya árakat nem tudom, fogalmam sincs mibe kerülnek , de ha pl 2x olyan drága egy ittrium gyertya egy másiknál az szimpla lehúzás és nincs értelme.

Az iridium, platina stb. gyertyák ára kb. négyszerese a normál gyertyáénak. Ezért mondom, hogy pénzkidobás - hacsak nem kifejezetten ilyen van az adott motorba előírva (mint pl. a szegénykeverékes Carinába a platina).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2172 Dátum: 2008.06.29 15:50:56 »
a különbség olyan kicsi, hogy gyakorlatilag a mérési tolerancia sávján belül marad, vagyis elhanyagolható. Adjon ki ilyesmire plusz pénzt az, aki a pincében nyomtatja a bankókat :) ...


Ha ez a külömbség tényleg ilyen kicsi, akkor a gyerty árában sem kéne lennie nagyobb külömbségnek ennél a pár %-nál.

A gyertya árakat nem tudom, fogalmam sincs mibe kerülnek , de ha pl 2x olyan drága egy ittrium gyertya egy másiknál az szimpla lehúzás és nincs értelme.
De valószínű nem azok árazzák ezeket be, akik kifejlesztik.

Mondjuk kiváncsi lennék egy versenyautóban használt gyertyára pl. Le Mans vagy DTM-ben milyen gyertyákat használnak. Iyenek biztos nem lehet kereskedésben kapni.
Egyre több izzítógyertyát. ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2173 Dátum: 2008.07.01 21:01:31 »
Sziasztok!
A Toyotámban /2003-as Corolla/ van egy Méta Max 2000 típusú riasztó. Ehhez kellene nekem kapcsolási vagy bekötési rajz. A hibajelenség az, hogy 2-3 naponként a ledes visszajelzője azt jelzi vissza, hogy riasztás történt.
4-et villog, ami azt jelenti leírás szerint, hogy "motor indítás". Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2174 Dátum: 2008.07.03 16:56:41 »
Jól gondoltam, hogy az USA-ban népszerű ez , itt nem.

Az USA-ban is max. bizonyos (nagyvárosi gettós) (szub) "kultúr" körökben lehet ez népszerű. És nem tartom valószínűnek, hogy az ottani rendőrök rajonganának érte.

Amúgy elég masszívan offolunk  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )