Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2871038 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2085 Dátum: 2008.06.14 19:24:44 »
Sziasztok!

Az a helyzet, hogy itt a nyár, szeretném használni a légkondit, de annyira durván büdös, mint az állat. Nem lehet kibírni, az egész kocsiban büdös, dohos szag van.
A pollenszűrő új, nincs ott semmi kosz néztem, gyári Toyotás légkonditisztító-habbal is átfújtam a kocsit. Kapott az összes fúvónyilás, meg a pollenszűrő alatti rész is, hogy szívja át a teljes rendszeren a habot. De nem segített, pedig vagy fél flakon elpattant...

Azt szeretném kérdezni, hogy mi az, ami begombásodik, illetve mit kell kipucolnom, szétszednem? Hol gyűlik a kondenz víz? Lehet, hogy ott van vmi ***. Kérlek segítsetek!
Ha a kocsi alatt kell mászni vagy szét kell bontani, nem gond, megy rutinból, csak nem tudom, hogy mi lehet a gond, minek álljak neki? Mit nézzek meg először.

A habot mindenhová fújtam már, a szűrőnél minden OK, a kondenzvíz kifolyik a kocsi alá, nincs eldugulva szerintem.

Várom a tanácsokat!Barna

Ennek is a klímástopicban lenne a helye, mert szvsz. általános problémáról írtál.

A leírásod alapján ellenőrizd, hogy a klíma hőcserélőjének ejtőcsöve nincs-e eldugulva!  Ugyanis nagy valószínűséggel ez a hiba, és gyüjtőtálcából nem tud lefolyni a kondenzvíz, a pangó vízben meg a bacik szaporodnak és ettől lesz büdös a tisztítást követően is.

Az ejtőcső valahol a torpedólemez magasságában lesz, ahol a hőcserélő van. Egy szilikoncsövet keressél, ami csak úgy lóg. 
Egyszerűbben is lehet ellenőrizni és ezt mindenkinek a igyelmébe ajánlom: Járó motor mellett kapcsoljuk be a klímát, majd hagyjuk egy beton, vagy azfaltfelületen a verdát, olyan 5 percet ketyegni. Álljunk arréb és ha a kocsi alatt víztócsa van, akkor nincsen az a bizonyos ejtőcső eldugulva.

A a csövet kitisztítottad, akkor essél neki megint a gombátalanításnak, mert visszafertőzödött a rendszer.

Ennek megakadályozására az előbb említett teszten kívül javasolom, hogy a klímát a várható megérkezés előtt 5 perccel előbb kapcsold ki, hogy a kondenzvíz kiszáradjon.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2086 Dátum: 2008.06.14 21:14:04 »
Sziasztok!

Az a helyzet, hogy itt a nyár, szeretném használni a légkondit, de annyira durván büdös, mint az állat. Nem lehet kibírni, az egész kocsiban büdös, dohos szag van.
A pollenszűrő új, nincs ott semmi kosz néztem, gyári Toyotás légkonditisztító-habbal is átfújtam a kocsit. Kapott az összes fúvónyilás, meg a pollenszűrő alatti rész is, hogy szívja át a teljes rendszeren a habot. De nem segített, pedig vagy fél flakon elpattant...

Azt szeretném kérdezni, hogy mi az, ami begombásodik, illetve mit kell kipucolnom, szétszednem? Hol gyűlik a kondenz víz? Lehet, hogy ott van vmi ***. Kérlek segítsetek!
Ha a kocsi alatt kell mászni vagy szét kell bontani, nem gond, megy rutinból, csak nem tudom, hogy mi lehet a gond, minek álljak neki? Mit nézzek meg először.

A habot mindenhová fújtam már, a szűrőnél minden OK, a kondenzvíz kifolyik a kocsi alá, nincs eldugulva szerintem.

Várom a tanácsokat!

Barna

A bűzforrás minden bizonnyal a párologtatónál (az utastéri hőcserélőnél), illetve az alatta lévő kondenzvíz-tálcánál lehet, ahogy Trotter is írja. Csak azt tudom elképzelni, hogy oda mégsem juthatott be a tisztítóanyag.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2087 Dátum: 2008.06.15 03:30:53 »
Bármi is az oka, nagyon büdös. Eléggé sok habot nyomtam a ventillátor alá, ahonnan megy a levegő a párologtatóhoz. De nem szűnt meg a bűz.
Szerintem elviszem a kocsit egy klímáshoz, hátha ők többet tudnak mondani, hogy mi az oka. Szerintem ők szagról tudják már, hogy mi a helyzet. Csak jó lett volna, ha házilag megoldható.
A kondenzvíz kifolyik, a kocsi alatt ott a tócsa mindig, tehát az sem lehet.

De azt is hallottam, hogy vmiféle olajat is kell cserélni a rendszerben (kompresszorban??), meg a szárítószűrőt is cserélni kell. Ez a klíma még a habon kívül semmit sem látott. 1x a szalonban nézték a töltetet, azt mondták, hogy OK. De ennyi. Ők sem tudtak mit hozzá szólni, csak a habot adták (gyári Toyota hab). Röviden ennyi. Kifogytam az ötletekből. Szerintem szét kellene szedni a középkonzolt, aztán mögötte izomból nekiállni takarítani minden ilyen alkatrészt...

Köszi az ötleteket!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2088 Dátum: 2008.06.15 06:13:27 »
Bármi is az oka, nagyon büdös. Eléggé sok habot nyomtam a ventillátor alá, ahonnan megy a levegő a párologtatóhoz. De nem szűnt meg a bűz.
Szerintem elviszem a kocsit egy klímáshoz, hátha ők többet tudnak mondani, hogy mi az oka. Szerintem ők szagról tudják már, hogy mi a helyzet. Csak jó lett volna, ha házilag megoldható.
A kondenzvíz kifolyik, a kocsi alatt ott a tócsa mindig, tehát az sem lehet.

De azt is hallottam, hogy vmiféle olajat is kell cserélni a rendszerben (kompresszorban??), meg a szárítószűrőt is cserélni kell. Ez a klíma még a habon kívül semmit sem látott. 1x a szalonban nézték a töltetet, azt mondták, hogy OK. De ennyi. Ők sem tudtak mit hozzá szólni, csak a habot adták (gyári Toyota hab). Röviden ennyi. Kifogytam az ötletekből. Szerintem szét kellene szedni a középkonzolt, aztán mögötte izomból nekiállni takarítani minden ilyen alkatrészt...

Köszi az ötleteket!

Vidd el tényleg klímáshoz, ők valszeg pikkpakk megoldják. Nyilván csak keletkezett benne vmelyik részén vmi nemkívánatos kis élet  :ph34r: ...

A kenőolajat a hűtőközeg keringteti, és tudtommal nem kell külön cserélni vagy ilyesmi. Arról viszont már én is hallottam, hogy a szárítópatront mintha időnként cserélni kéne, de nemtom, hogy ennek mik a pontos kritériumai.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2089 Dátum: 2008.06.15 10:31:35 »
Bármi is az oka, nagyon büdös. Eléggé sok habot nyomtam a ventillátor alá, ahonnan megy a levegő a párologtatóhoz. De nem szűnt meg a bűz.
Szerintem elviszem a kocsit egy klímáshoz, hátha ők többet tudnak mondani, hogy mi az oka. Szerintem ők szagról tudják már, hogy mi a helyzet. Csak jó lett volna, ha házilag megoldható.
A kondenzvíz kifolyik, a kocsi alatt ott a tócsa mindig, tehát az sem lehet.

De azt is hallottam, hogy vmiféle olajat is kell cserélni a rendszerben (kompresszorban??), meg a szárítószűrőt is cserélni kell. Ez a klíma még a habon kívül semmit sem látott. 1x a szalonban nézték a töltetet, azt mondták, hogy OK. De ennyi. Ők sem tudtak mit hozzá szólni, csak a habot adták (gyári Toyota hab). Röviden ennyi. Kifogytam az ötletekből. Szerintem szét kellene szedni a középkonzolt, aztán mögötte izomból nekiállni takarítani minden ilyen alkatrészt...

Köszi az ötleteket!
Vidd el tényleg klímáshoz, ők valszeg pikkpakk megoldják. Nyilván csak keletkezett benne vmelyik részén vmi nemkívánatos kis élet  :ph34r: ...
A kenőolajat a hűtőközeg keringteti, és tudtommal nem kell külön cserélni vagy ilyesmi. Arról viszont már én is hallottam, hogy a szárítópatront mintha időnként cserélni kéne, de nemtom, hogy ennek mik a pontos kritériumai.

Normálisan működő rendszernél is van gázvesztés, és ezzel együtt olajvesztés is. Kb. úgy lehet számolni, hogy 6-8 évenként eltűnik a fele. 4 évente illik elvinni klímáshoz, aki méricskél, pótol usw. Persze nem muszáj, de a kompresszorcsere-felújítás baromi sokba kerül. Átlagosan 10-12E HUF-ból megvan az utántöltés, csírátlanítás.  eked is ajánlom a két Moha Bt.-t Csömörön, a bannerjük a jobb felső sarokban fel-feltűnik, klubtagoknak kedvezmény, holnapjuk is van.
************************************************************
Csak úgy megjegyzem, hogy elég fárasztó két topicban is ugyanazokat leírni... Nem lehetne a klímásban folytatni???? ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2090 Dátum: 2008.06.18 09:44:28 »
Hí All!...

Nem csippan a riasztóm és ma alig akart beindulni a gép és villogott az akku jelző led.Ez ilyenkor cserés vagy van már módszer is?Elég risztó volt így elsőre,de már tegnap is kicsit tovább kellett indítóznom.Lehet hogy a xenon miatt is van nem?Mintha valaki azt mondta volna...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2091 Dátum: 2008.06.18 09:56:50 »
Hí All!...

Nem csippan a riasztóm és ma alig akart beindulni a gép és villogott az akku jelző led.Ez ilyenkor cserés vagy van már módszer is?Elég risztó volt így elsőre,de már tegnap is kicsit tovább kellett indítóznom.Lehet hogy a xenon miatt is van nem?Mintha valaki azt mondta volna...

Cserés az aksi, múlthéten apámnak úgy halt meg az aksija, hogy beindította, előregurult a kertben, hogy bepakoljon, itt leállította, és 15perc mulva nem indult!

A xenon annyiban zavarhatja, hogy nagyfrekvenciás terhelést ad az aksinak, amit annak a + és - oldali első cellája kapja, ettől azok jobban terhelődnek. -mivel azért igensok egyéb terhelés is van az aksin, ez csak akkor jelentős, ha állandőan leállított motor mellett is megy a Xenon.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2092 Dátum: 2008.06.18 10:42:25 »
Hí All!...

Nem csippan a riasztóm és ma alig akart beindulni a gép és villogott az akku jelző led.Ez ilyenkor cserés vagy van már módszer is?Elég risztó volt így elsőre,de már tegnap is kicsit tovább kellett indítóznom.Lehet hogy a xenon miatt is van nem?Mintha valaki azt mondta volna...

Cserés az aksi, múlthéten apámnak úgy halt meg az aksija, hogy beindította, előregurult a kertben, hogy bepakoljon, itt leállította, és 15perc mulva nem indult!

A xenon annyiban zavarhatja, hogy nagyfrekvenciás terhelést ad az aksinak, amit annak a + és - oldali első cellája kapja, ettől azok jobban terhelődnek. -mivel azért igensok egyéb terhelés is van az aksin, ez csak akkor jelentős, ha állandőan leállított motor mellett is megy a Xenon.



Okés,köszi akkor hol,mennyiért és milyet érdemes venni a gépbe?Bontóból esetleg?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2093 Dátum: 2008.06.18 10:54:56 »
Bontott akksi?
 :eek:
Vegyél egy Optifitet, azzal nem lesz gondod.
 :yes:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2094 Dátum: 2008.06.18 10:58:49 »
Bontott akksi?
 :eek:
Vegyél egy Optifitet, azzal nem lesz gondod.
 :yes:

Optifit mint aksi?Mennyiért?A bontott csak véletlenül jutott eszembe,lehet hogy nem is én írtam:-)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2095 Dátum: 2008.06.18 11:01:55 »
Optifit, 55 Ah Btto: 24.600.-

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2096 Dátum: 2008.06.18 11:04:52 »
Optifit, 55 Ah Btto: 24.600.-

Mikor és hova megyek érte?:-)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2097 Dátum: 2008.06.18 11:08:11 »
Optifit, 55 Ah Btto: 24.600.-

Mikor és hova megyek érte?:-)

A., Ha nincs raktáron, akkor rendelünk. Kb. 2 nap. Értejössz ide.
B., Pénteken viszem.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2098 Dátum: 2008.06.18 11:12:01 »
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2099 Dátum: 2008.06.18 11:14:12 »
Az én üzletem nem rontod, max a Toyotáét.
 ::)