Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294723 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #10140 Dátum: 2016.03.14 14:07:39 »
Mindenképpen felezem a csereintervallumot, pláne, hogy ez ki is jön egy évre.
Van/volt persze hosszabb út is, de nem az a jellemző.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #10141 Dátum: 2016.03.14 14:13:15 »
Jónak tetszik, de télleg sűrűn kell cserélni a használati körülmények és a TBN és VI, HTHSV, értékek miá!! Úgy már hasznosabb a zsebednek és az autónak es az ENEOS SUSTINA 5W30
Az Eneos speciel -ahogy nézegetem az árakat- 2-3 rugóval drágább a Mobil1-nél. A fenti rövidítések és azok értékei nem tudom, hogmy hogyan jelentkeznek a vázolt használat mellet, de természetesen nem vagyok semmi jó elrontója. :D

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #10142 Dátum: 2016.03.14 14:34:46 »
Jóféle 5W-30 kell bele. És 10000-renkénti csere.[emoji6]
Az előírás 15 000 Km vagy 1év a cserét illetően (amelyik hamarabb bekövetkezik). Mivel a tisztelt fórumtárs - saját állítása szerint - 8 000 km-t megy évente, így 8 000km-enkénti cserét eredményez a gyárilag előírt évenkénti csereperiódus. De szerintem ezzel a többség tisztában van úgy általában.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #10143 Dátum: 2016.03.14 14:38:21 »
Az Eneos speciel -ahogy nézegetem az árakat- 2-3 rugóval drágább a Mobil1-nél. A fenti rövidítések és azok értékei nem tudom, hogmy hogyan jelentkeznek a vázolt használat mellet, de természetesen nem vagyok semmi jó elrontója. :D
A Mobil1 tökéletes bele, annál jobb nem szükséges, ámde a pénzét szerencsére mindenki arra költheti, amire jólesik.  :D
Én ha jól emlékszem anno Mobil1 ESP Formula 5w30-at használtam, de az utolsó 6évben gyári olaj megy bele, ami szerintem szintén mobil1 (mások szerint pedig más, de ebbe most nem mennék bele, mert már úgy 3-4x ki lettek részletezve a pro-kontra érvek)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10144 Dátum: 2016.03.14 21:14:15 »
Az Eneos speciel -ahogy nézegetem az árakat- 2-3 rugóval drágább a Mobil1-nél. A fenti rövidítések és azok értékei nem tudom, hogmy hogyan jelentkeznek a vázolt használat mellet, de természetesen nem vagyok semmi jó elrontója. :D

Tökéletes az lenne ami cserekor úgy jön ki a motorból, hogy az összes paramétere ugyan olyan mint a betöltés előtt. Az ENEOS SUSTINA n(s)em ilyen,de a magas elvárásoknak megfelelő tulajdonságait tovább megőrzi mint a kategóriatársak, még extrém (oxidatív) használat mellett is. Melyik lenne jobb az autódnak?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #10145 Dátum: 2016.03.14 22:49:28 »
Az előírás 15 000 Km vagy 1év a cserét illetően (amelyik hamarabb bekövetkezik). Mivel a tisztelt fórumtárs - saját állítása szerint - 8 000 km-t megy évente, így 8 000km-enkénti cserét eredményez a gyárilag előírt évenkénti csereperiódus. De szerintem ezzel a többség tisztában van úgy általában.
Új autónál igen, 15000km/1év. De használtnál a Haynes könyv is inkább a sűrűbb cserét javasolja. 200000km körül én már nem mennék 15000-et (pláne sok hidegjárat mellett nem!) egy töltet olajjal. :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #10146 Dátum: 2016.03.14 22:50:43 »
Ilyen használat mellett én 7500 km-ként cserélném, felezve a 15E km-es standardot.
Ha az éves futása nem éri el a 10000-et, akkor természetesen hamarabb indokolt a csere. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Szerviz
« Válasz #10147 Dátum: 2016.03.15 08:48:27 »
Új autónál igen, 15000km/1év. De használtnál a Haynes könyv is inkább a sűrűbb cserét javasolja. 200000km körül én már nem mennék 15000-et (pláne sok hidegjárat mellett nem!) egy töltet olajjal. :surrender:
Én 200000 km felett átálltam a 10000 periódra.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #10148 Dátum: 2016.03.15 09:20:45 »

Én 200000 km felett átálltam a 10000 periódra.
Én is. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Szerviz
« Válasz #10149 Dátum: 2016.03.15 22:41:58 »
Tökéletes az lenne ami cserekor úgy jön ki a motorból, hogy az összes paramétere ugyan olyan mint a betöltés előtt. Az ENEOS SUSTINA n(s)em ilyen,de a magas elvárásoknak megfelelő tulajdonságait tovább megőrzi mint a kategóriatársak, még extrém (oxidatív) használat mellett is. Melyik lenne jobb az autódnak?

Gondolom ez.  :innocent:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Szerviz
« Válasz #10150 Dátum: 2016.03.16 19:42:28 »
Kedves Szikla2, köszönöm a válaszodat. Merre találom a kondenzvíz kivezetőt? Azon kívül, hogy motortér, anyósülés előtt kell lennie valahol. Mostanában nem eléggé párás a levegő, hogy meginduljon a kondenzvíz kifelé így nem tudok arra hagyatkozni hogy megkeresem a csöpögést bekapcsolt klímánál.

Válaszodat előre is köszönöm.

A jobb első ülés előtt, a kesztyűtartó alatt a kárpitot elhúzod az ülés felé, a középső box felől. (könnyen fog menni, nincs patentozva)  Látni fogsz egy kb 15 cm es gumicsövet, ami a hőcserélőből vezeti ki a vizet. Ez a cső az első tűzfal alá fut be, egy gyenge mozdulattal vissza tudod húzni az utastérbe, és ezen keresztül lehet végrehajtani a beavatkozást. Amíg, a hab bent van a cső véget felfele tartsd, hogy ne folyjon ki a szőnyegre, majd egy befőttes üvegbe leengeded (30 perc). Végül a csövet visszadugod a helyére.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10151 Dátum: 2016.03.17 07:23:38 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10152 Dátum: 2016.03.18 14:44:51 »
Corolla e12 illetve egyeb manualok gyari atepiteshez, ha valakit erdekelnek szoljon priviben.
Konrád

ukran21

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10153 Dátum: 2016.03.18 16:06:29 »
Sziasztok. Szerintetek a biztonsági öv csattja javítható? a hátsóülés egyik csatiját most vettem észre hogy nem jo, nem lehet be csatolni.. ez házilag javítható, vagy csere?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #10154 Dátum: 2016.03.18 17:57:21 »
Sziasztok. Szerintetek a biztonsági öv csattja javítható? a hátsóülés egyik csatiját most vettem észre hogy nem jo, nem lehet be csatolni.. ez házilag javítható, vagy csere?
Nem a középsőjébe nem tudod bedugni? Abba az oldal övek nem csattannak be, csak a középső öv.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.