Pajtás! Én 15.000 km-enként cserélek MOTOROLAJAT. Ez általában 8-12 hónap alatt kerül bele az autóba, tehát ideális eset, nem érdemes 15.000 km-nél előbb lecserélni.
Amire te gondolhatsz, az a sebességváltó olaja. Télre 75W egyfokozatú toyota olajjal járok a kényelmesebb hideg kapcsolhatóság érdekében. Ha már melegebbek vannak visszatöltöm bele a 75W-90-es olajat. Ezzel védve a váltót, mert az én váltómhoz a 75W nem ajánlás, de a pozitív tapasztalatok miatt úgy gondoltam, télre jó lesz. Ez nem azt jelenti, hogy én feleslegesen cserélek, és pocsékba megy, mivel ugyanazt az olajat használom, és írom a "bele tett" kilométereket, kb. 60.000 km után megy a megsemmisítésre végleg.
Lehet velem kötekedni ezzel kapcsolatban, csak semmi értelme, mert teljességgel meg vagyok róla győződve, hogy jól csinálom, amit csinálok.
De itt a gyertyáról kérdezett valaki és elég extrém 20-30 ezer km után kidobni a gyertyákat, mikor 60.000 km elteltével javallott a csere. Ráadásul a gyertya nem is az a dolog, ami "csak" állásában tönkremegy. Az ésszerűség és a tartósság jegyében egyaránt határozom meg a cselkedeteimet. És ennek fényében ha valaki kérdezi a gyertya cserét, írtam, hogy 60.000 km, vagy ha az igénybevétel komolyabb a sok hidegindítás rövid városi menetek miatt, akkor 30-40 ezer km után legyen a csere, előbb teljesen felesleges.
Ha még mindig csak belekötsz ezekbe a dolgokba, magadat minősíted le, én ezeken nem vitatkozom többet, szerintem értelmes fórumozó módjára leírtam, s nem azért vagyok itt hogy értelmetlen kommenteket gyűjtsek.
ja,de te az olajat lecseréled télen nyáron...az nem felesleges,mi?? i....a...[emoji13] [emoji13]