Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294564 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9000 Dátum: 2014.02.24 17:41:17 »
Óóóó bakker... Elfelejtettem...  :wacko:

Leírom itt, hátha másnak is jól jön...

Szóval a halott akksi miatt nekem is előjött annó a km/fordulatszám mérő elállítódás. Gyújtás ráadására a km óra beállt konstans 22km/h-ra, a fordulatmérő meg 2500-ra.

Kiszedtem a műszeregységet, levettem a plexit, visszaraktam a helyére az egységet. Itt jön a stupek rész, aki precíz, az csukja be a szemét...  :D

Egyszerűen ujjal meglendítettem a mutatót, úgy, hogy a 0-ás pöcökhöz csapódjon. Lényegében eljátszottam vele azt, amitől kialakult a probléma. (A "léptetőmotor" tehetetlensége magával vitte a tengelyt, és elfordította a mutatóban, amikor az visszatért végállásba.)
A lényeg, hogy érzéssel csinálja az ember, és természetesen az óramutató járásának irányában. Lendítesz rajta 1-et, rárakod a gyújtást, megnézed hol áll, és annak megfelelően csinálod tovább.
Nekem 3-4 pöccintés után beállt a helyére, és azóta is úgy van.

A másik megoldás az, hogy lehúzod a mutatót a tengelyről, ráteszed a gyújtást, és a 0-hoz igazítva nyomod vissza a tengelyre, esetleg kis ragasztóval megspékelve. Én ebben nagyobb kockázatot láttam (mutató törés, tengely görbítés/szakítás, számlap sérülés), ezért maradt az egyszerűbb megoldás.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9001 Dátum: 2014.02.24 22:39:48 »
Kérdés:

1.4 D-4D (1NDTV) motoros, E12-es Corolla 80e-s szervizére mi van előírva?
Gázolajszűrő 2 éve (~20ekm) lett cserélve, fékek, fékolaj tavaly.
Bordásszíj csere mikor esedékes? 2007-es gyártású az autó, tehát már 7 éves a szíj.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #9002 Dátum: 2014.02.24 22:42:08 »
nincs is 80e szerviz.
csak 60,75,90.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9003 Dátum: 2014.02.24 22:49:42 »
Há akko 90....  :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #9004 Dátum: 2014.02.25 08:21:53 »
Óóóó bakker... Elfelejtettem...  :wacko:

Leírom itt, hátha másnak is jól jön...

Szóval a halott akksi miatt nekem is előjött annó a km/fordulatszám mérő elállítódás. Gyújtás ráadására a km óra beállt konstans 22km/h-ra, a fordulatmérő meg 2500-ra.

Kiszedtem a műszeregységet, levettem a plexit, visszaraktam a helyére az egységet. Itt jön a stupek rész, aki precíz, az csukja be a szemét...  :D

Egyszerűen ujjal meglendítettem a mutatót, úgy, hogy a 0-ás pöcökhöz csapódjon. Lényegében eljátszottam vele azt, amitől kialakult a probléma. (A "léptetőmotor" tehetetlensége magával vitte a tengelyt, és elfordította a mutatóban, amikor az visszatért végállásba.)
A lényeg, hogy érzéssel csinálja az ember, és természetesen az óramutató járásának irányában. Lendítesz rajta 1-et, rárakod a gyújtást, megnézed hol áll, és annak megfelelően csinálod tovább.
Nekem 3-4 pöccintés után beállt a helyére, és azóta is úgy van.

A másik megoldás az, hogy lehúzod a mutatót a tengelyről, ráteszed a gyújtást, és a 0-hoz igazítva nyomod vissza a tengelyre, esetleg kis ragasztóval megspékelve. Én ebben nagyobb kockázatot láttam (mutató törés, tengely görbítés/szakítás, számlap sérülés), ezért maradt az egyszerűbb megoldás.
Köszönöm, amint jó idő lesz, nekilátunk!  :clap:
Ezek szerint rosszul emlékeztem, hogy a 0-nál lévő pöcköt ki kell szedni? Azt anno CCH fórumban olvastam?  :hmmmm:
Viszont érdekes, nekem is 22 km/h-ra állt be a mutató, bár a fordulatszámmérőé hibátlan (meg is tanultam hamar abból tudni, mennyivel megyek, de csak vissza kéne állítani az autentikus állapotot). :D
         

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #9005 Dátum: 2014.02.25 09:20:25 »
Ezután ki lehet venni a pöcköt, de nekem azóta nem fordult el... Lassan 1 éve.

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9006 Dátum: 2014.02.25 18:12:56 »
Megcsináltam ma a kocsimon az éves szervizt, mint mindig most is igényes minőségi anyagokból:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_n85eoqdoh3.jpg

Eneos Sustina 5w-30 motorolaj
Liqui Moly 75w-90 GL5 váltóolaj
Mann W68/3 olajszűrő
Gyári Toyota levegőszűrő
Wix aktívszenes pollenszűrő
Ferodo Premier hátsó fékbetétgarnitúra
Corteco bal oldali féltengelyszimmering

A bal oldali féltengelyszimmeringnél már 2-3 hónapja észrevettem, hogy párádzik, így a váltóolajcserével is egybekötöttem.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_v4yoyau80z.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_bkujbxh1hp.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_54sn93j79u.jpg

A hátsó féktárcsák vállait is szépen levetettem az esztergályosommal és úgy kapta meg az új betéteket.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_syauk9ay69.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_96cewqpklg.jpg

És végül úgy döntöttem, hogy felrakom a nyári kerekeimet is:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_tbssmz00fb.jpg

7éve van nálam a Corolla ezalatt ugyan nem sok, 70.400km ment bele, ez a féltengelyszimering és 2db H7-es izzó volt ami felírható "hibalistának"






OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #9007 Dátum: 2014.02.25 18:27:18 »
Ez volt az első fékbetétcseréd? Az első még a gyári?

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9008 Dátum: 2014.02.25 18:32:21 »
Nem, az elsőket tavaly ilyenkor 55.000km-nél cseréltem

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #9009 Dátum: 2014.02.25 20:04:58 »
szép munka zoli.
az az olajtakony nem volt még vészes,csak csúnya picit.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #9010 Dátum: 2014.02.25 21:21:53 »
Megcsináltam ma a kocsimon az éves szervizt, mint mindig most is igényes minőségi anyagokból:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_2_25_n85eoqdoh3.jpg

Eneos Sustina 5w-30 motorolaj

A hátsó féktárcsák vállait is szépen levetettem az esztergályosommal és úgy kapta meg az új betéteket.
Végül miért Sustina lett LM helyett? Korábban mintha azt írtad volna, hogy egy kicsit fogyott a Sustina és picit zajosabban jár vele.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9011 Dátum: 2014.02.25 22:10:23 »
Jól emlékszel, valóban írtam, hogy egy pici fogyott belőle (kb. 2mm), de egyébként meg voltam/vagyok vele elégedve. Nem tudtam szerezni 0w-30 LM synthoil-t, amit 2 éve használtam, így maradt újra a Sustina

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Szerviz
« Válasz #9012 Dátum: 2014.02.26 22:08:38 »
A hátsó féktárcsák vállait is szépen levetettem az esztergályosommal és úgy kapta meg az új betéteket.
Szia Zoli!
Egy ilyen csodaszép esztergálás kb. milyen összegbe kerül? Lehet énnekem es le kéne esztergáltatnom, mert nem túl szép a felülete, vállai max 1-2 mmesek lehetnek, de a felülete sem szép sima, mint elől. A betétek úgyis lassan csereérettek. Köszi!

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #9013 Dátum: 2014.02.28 12:01:32 »
Jól emlékszel, valóban írtam, hogy egy pici fogyott belőle (kb. 2mm), de egyébként meg voltam/vagyok vele elégedve. Nem tudtam szerezni 0w-30 LM synthoil-t, amit 2 éve használtam, így maradt újra a Sustina
2 mm tényleg minimális, valószínűleg én is Sustinát fogok majd választani. Egyébként LM-ből a TopTec 4300 nem is jött szóba? Lehet kapni Synthoil-t, 5000 Ft literje, de 25000 Ft Az már nekem is jóval a fájdalomküszöb felett van, annyit biztosan nem adok ki olajért...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #9014 Dátum: 2014.02.28 13:38:16 »
Igen lehet, csak amit nekem hoztak az 2009-es töltésű volt, így el se hoztam a boltból. Az ára közel 10e-rel olcsóbb volt amit írtál. De macerás már ezt beszerezni, mert a magyarországi beszállító nem hoz már be belőle, így csak "elfekvő" készletek vannak itt-ott az országban. (lásd az én esetemben több éves).

Szóba jött a TopTec4300 is, de nem akarok minden évben más olajat használni.