Óóóó bakker... Elfelejtettem...
Leírom itt, hátha másnak is jól jön...
Szóval a halott akksi miatt nekem is előjött annó a km/fordulatszám mérő elállítódás. Gyújtás ráadására a km óra beállt konstans 22km/h-ra, a fordulatmérő meg 2500-ra.
Kiszedtem a műszeregységet, levettem a plexit, visszaraktam a helyére az egységet. Itt jön a stupek rész, aki precíz, az csukja be a szemét...
Egyszerűen ujjal meglendítettem a mutatót, úgy, hogy a 0-ás pöcökhöz csapódjon. Lényegében eljátszottam vele azt, amitől kialakult a probléma. (A "léptetőmotor" tehetetlensége magával vitte a tengelyt, és elfordította a mutatóban, amikor az visszatért végállásba.)
A lényeg, hogy érzéssel csinálja az ember, és természetesen az óramutató járásának irányában. Lendítesz rajta 1-et, rárakod a gyújtást, megnézed hol áll, és annak megfelelően csinálod tovább.
Nekem 3-4 pöccintés után beállt a helyére, és azóta is úgy van.
A másik megoldás az, hogy lehúzod a mutatót a tengelyről, ráteszed a gyújtást, és a 0-hoz igazítva nyomod vissza a tengelyre, esetleg kis ragasztóval megspékelve. Én ebben nagyobb kockázatot láttam (mutató törés, tengely görbítés/szakítás, számlap sérülés), ezért maradt az egyszerűbb megoldás.