OFF
1x próbáltam sima hajtóműolajat, valami OMW termék volt, 4000-es fordulattól, erősebb gyorsításkor átment robogóba az MZ....
(Igaz nem gyári a motorom 300ccm, nagyobb torkú karbi, könnyített kuplung, - malomkerék, blokkhoz gyártott rezonátoros kipuff, stb... De így is max 10%-al erősebb mint egy jó gyári...)
Amúgy akadni nem akadt a váltó, nem égett meg, semmi. Csak egyszerűen meg-megcsúszott a kuplung tőle.
Motorolaj (autóba való) viszont szeret elmelegedni, és még a váltó is akad. Amellett, hogy beállíthatatlan a kuplung. Jó 4T motorolaj a tuti.
Csak mint írtam, ebből is ki kell tapasztalni...
Anno az ásványi, pakuraszerű olajokkal gondolom nem volt ilyen gond. Meg ugye a gyári, alig kopott alkatrészekkel....
Amúgy 70-es évek eleji konstrukció az ETZ blokk. A kuplung/váltó 80%-a csereszabatos a TS alkatrészekkel. Felépítésben meg inkább 60-as évek....
Nem egy űrtechnika... Ugyanakkor anno mindenkit agyonvertek.
Idén voltunk kint, visszamentünk az öregekkel a gyárba (Zschopau), meg az MZ múzeumba (Augustusburg). Na ott vannak csodák
70-es évek elején 350 ccm, 3 henger, 75 le. Vagy ~65-től az RZ250-el 3x nyerték meg zsinorban a "motogp"-t (250ccm, 58le, 235km/h végseb), meg utána még 2x. Érdekes story, hogy a Yamaha annyira megirigyelte a sikereket, hogy lefizette az MZ gyári versenyzőjét, aki a futam után nem a csapathoz ment vissza, hanem a Yamaha konténerébe, és eltűnt mind a motor, mind a versenyző. Miután megszerezték a versenytechnikát, lemásolták, és innentől számít sikeresnek a Yamaha a motorsportban...
Tudtak az NDK-s mérnökök.
Rengeteg prototípus, pl a "deltabox" vázú ETZ, az öreg verseny ETS-ek, meg a wankelmotoros versenygépek, blokkmetszetek, stb. Kánaán.
Akit érdekel, küldök linket picasa albumhoz.
ON