Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294783 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8865 Dátum: 2013.09.26 22:34:01 »
Olaja válogatja... MZ-n is így van, az már megköveteli a csúszásgátló adalékot. Kicsit nagyobb nyomaték ébred...  :whistling:

Rendes motorok meg pláne... ::)
No.
Utánanéztem, mert anno ilyenről nem hallottam.
Leszedtem a szocimotorosról az ETZ 250 javításiját, ebből egy idevágó oldal:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Szóval itt nem ír szerintem ilyesmi adalék megköveteléséről.
A súrlódás nyilván függ az olajtól is, de más tényezőktől is, ide még nem kellett, volt annyi rugóerő, felület, anyagminőség. Apunak anno Trophy-ja volt, sosem csúszott meg a kuplungja, nem használt "sima" olajon kívül mást hozzá.

Persze nem vitatom, hogy az újakhoz kell, de támogatom azt, amit írsz, hogy az ilyen csúszásgátlóknak valószínűleg meg megvan a negatívuma a fémalkatrészek kenésénél  :hmmmm:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8866 Dátum: 2013.09.26 22:45:29 »
Felújítottam már pár ETZ-t, rendszeresen szervizelek ilyen motorokat, én is használom (évi ~10-15ekm), versenyzek is ETZ 250-el. Hidd el, jobb a csúszásgátlós.  :flowers:

Hoztak már motort, hogy nem lehet beállítani a kuplungot, mert vagy nem emel ki, vagy csúszik. Cseréltem olajat, egyből jó lett.
Azért a 70-es évek beli olajok kicsit mások voltak...  ;)

MZ kifejezetten hisztis a váltóolaj minőségére. Nekem most Repsol van benne, de 10 perc városozás alatt úgy megmelegszik, hogy akad a váltóm tőle. Előtte Castrollal semmi baj nem volt. Pedig mindkettő 10W-40, és ugyanazokat az előírásokat teljesítik (valami JASO... ) A csúcs meg eddig a 15W-50 -es ELF racing olaj volt. Na az mint az álom.  Csak itthon sajna nem nagyon kapni. Anno vettünk 50L-t hordóban, és úgy jött ki valami 3500/l-re...  :wacko:

Na de ez OFF.  :innocent:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8867 Dátum: 2013.09.26 22:47:23 »
A motorkerékpárolaj viszkozitásának is másnak kell lenni.
Nyugodtan lehet az alsó érték 10-20w , hiszen senki nem motorozik minuszokban, vagy -20-ban.
Viszont simán pörög 10-12 ezret ott meg kell 50-60-as felsőérték.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #8868 Dátum: 2013.09.26 22:52:24 »
Hjaa.... Lehúzásból árulnak motoros fékolajat. Ha ugyanazt a szabványt teljesíti, mint egy "sima autós" fékolaj, akkor bizony a lapra tett motornak a matricáját kell megfizetni, amit a flakonra ragasztanak.


Akkor a motorosoknak szánt szintetikus ELF 5.1 megy a kocsiba.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8869 Dátum: 2013.09.26 22:57:10 »
Felújítottam már pár ETZ-t, rendszeresen szervizelek ilyen motorokat, én is használom (évi ~10-15ekm), versenyzek is ETZ 250-el. Hidd el, jobb a csúszásgátlós.  :flowers:

Hoztak már motort, hogy nem lehet beállítani a kuplungot, mert vagy nem emel ki, vagy csúszik. Cseréltem olajat, egyből jó lett.
Azért a 70-es évek beli olajok kicsit mások voltak...  ;)

MZ kifejezetten hisztis a váltóolaj minőségére. Nekem most Repsol van benne, de 10 perc városozás alatt úgy megmelegszik, hogy akad a váltóm tőle. Előtte Castrollal semmi baj nem volt. Pedig mindkettő 10W-40, és ugyanazokat az előírásokat teljesítik (valami JASO... ) A csúcs meg eddig a 15W-50 -es ELF racing olaj volt. Na az mint az álom.  Csak itthon sajna nem nagyon kapni. Anno vettünk 50L-t hordóban, és úgy jött ki valami 3500/l-re...  :wacko:

Na de ez OFF.  :innocent:
OFF
Nekem nem volt ilyenem, a javításiban csak nem írnak valótlanságot, azt gondoltam  :wacko:
De adalékolás szempontjából nem mindegy, hogy motorolajat teszel bele, ahogy írod, vagy az előírt hajtóműolajat. Mondom, Simsonon motorolaj az előírás, általában 10w40-et tettünk bele. De hajtóműolajjal is mentem sokáig vele, amíg nem töltöttem le a javításit :whistling: ETZ-t akartam venni, de nem érte meg a jogsi, meg a motor, meg minden, mikor volt autóra jogsim, és dolgozni jobb egy Maruti is télen-nyáron  :1eye:
ETZ-ben miért nem jött be a hajtóműolaj?? Abból nem próbáltál többet??
Amúgy az ETZ-k már min. 80-as évekbeli motorok emlékeim szerint  :flowers:
ON
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.26 23:03:14 írta vd1234 »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #8870 Dátum: 2013.09.26 23:04:17 »
2 üteműben csak váltoolaj van , meg a benzinben a motorolaj :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8871 Dátum: 2013.09.26 23:06:02 »
2 üteműben csak váltoolaj van , meg a benzinben a motorolaj :surrender:
Persze. Illetve majdnem.
Több váltóban motorolaj az előírás: Simson, Samara, egyes Hondák  ;)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8872 Dátum: 2013.09.26 23:22:28 »
OFF

1x próbáltam sima hajtóműolajat, valami OMW termék volt, 4000-es fordulattól, erősebb gyorsításkor átment robogóba az MZ....  :lol:
(Igaz nem gyári a motorom 300ccm, nagyobb torkú karbi, könnyített kuplung, - malomkerék, blokkhoz gyártott rezonátoros kipuff, stb... De így is max 10%-al erősebb mint egy jó gyári...)
Amúgy akadni nem akadt a váltó, nem égett meg, semmi. Csak egyszerűen meg-megcsúszott a kuplung tőle.

Motorolaj (autóba való) viszont szeret elmelegedni, és még a váltó is akad. Amellett, hogy beállíthatatlan a kuplung. Jó 4T motorolaj a tuti.  ;)
Csak mint írtam, ebből is ki kell tapasztalni...

Anno az ásványi, pakuraszerű olajokkal gondolom nem volt ilyen gond. Meg ugye a gyári, alig kopott alkatrészekkel....  :hmmmm:

Amúgy 70-es évek eleji konstrukció az ETZ blokk. A kuplung/váltó 80%-a csereszabatos a TS alkatrészekkel. Felépítésben meg inkább 60-as évek....
Nem egy űrtechnika... Ugyanakkor anno mindenkit agyonvertek.  :yes:

Idén voltunk kint, visszamentünk az öregekkel a gyárba (Zschopau), meg az MZ múzeumba (Augustusburg). Na ott vannak csodák  :eek:
70-es évek elején 350 ccm, 3 henger, 75 le. Vagy ~65-től az RZ250-el 3x nyerték meg zsinorban a "motogp"-t (250ccm, 58le, 235km/h végseb), meg utána még 2x. Érdekes story, hogy a Yamaha annyira megirigyelte a sikereket, hogy lefizette az MZ gyári versenyzőjét, aki a futam után nem a csapathoz ment vissza, hanem a Yamaha konténerébe, és eltűnt mind a motor, mind a versenyző. Miután megszerezték a versenytechnikát, lemásolták, és innentől számít sikeresnek a Yamaha a motorsportban...  :szemez:
Tudtak az NDK-s mérnökök.  :clap:
Rengeteg prototípus, pl a "deltabox" vázú ETZ, az öreg verseny ETS-ek, meg a wankelmotoros versenygépek, blokkmetszetek, stb. Kánaán.  ::)

Akit érdekel, küldök linket picasa albumhoz.  ::)
ON

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8873 Dátum: 2013.09.26 23:24:37 »
2 üteműben csak váltoolaj van , meg a benzinben a motorolaj :surrender:

Pontosabban 4T motorolaj/váltóolaj, illetve 2T keverékolaj. 10W-40-nek nem örül a kipuff, meg a csapágyak....  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8874 Dátum: 2013.09.26 23:38:37 »
OFF
PiciPeti:

Küldj linket, engem érdekel  :yes:
Mi csak annyira jutottunk, hogy házilag kiszámolt és elkészített (1,5-es lemezből bevont elektródával hegesztett) rezonátor kipufogóval, 70 ccm-re fúrt hengerrel, SKF C3-as csapágyakkal (C4 nem volt...), Pannónia karburátorral, versenydugóval, emelt főáttétellel Öcsém alatt (kb. 105kg) ment a Simson 110-et.
Megszakítós mágnesgyújtás, előgyújtás 2,6-2,7mm FHP-tól. Az első lánckerék talán 15 fogas volt, ezt már nem tudom.
Persze sokáig nem bírta volna a hengerfej...de azért jelez valamit arról a technikáról, hogy otthon barkácsolva megoldható vele ilyesmi  :cool2:
ON

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8875 Dátum: 2013.09.28 18:10:51 »
Sziasztok,

Làttam ma egy bevàsarloközpontban két féle sprayt: az egyik féktisztito, a màsikon meg azt irta, hogy a fék-zajokat hivatott eltüntetni (nyikorgàs stb.)

Azt szeretném kérdezni, hogy mik a tapasztalatok ezekkel a szerekkel? Erdemes kiprobàlni öket, van valami valos jotékony hatàsuk?

Elöre is köszönöm a véleményeket.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Szerviz
« Válasz #8876 Dátum: 2013.09.29 19:38:31 »
Sziasztok,

Làttam ma egy bevàsarloközpontban két féle sprayt: az egyik féktisztito, a màsikon meg azt irta, hogy a fék-zajokat hivatott eltüntetni (nyikorgàs stb.)

Azt szeretném kérdezni, hogy mik a tapasztalatok ezekkel a szerekkel? Erdemes kiprobàlni öket, van valami valos jotékony hatàsuk?

Elöre is köszönöm a véleményeket.

Mi a célod ezekkel?
A féktisztító jó cucc én sokszor használom, nem kimondottad csak fék tisztításra, jól viszi le mindenről a mocskot.
Másikat nem tudom mi.

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Szerviz
« Válasz #8877 Dátum: 2013.10.05 18:00:01 »
Tiszteletem.
Apró bibit fedeztem fel. Mi nap nézem a tetőantennát. Hát nem elöregedett rajta a tető és antenna közti gumi, vagy műanyaggyűrű. attól félek beázok majd.
Lehet kapni valahol eme dolgot, vagy járt már más is így?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8878 Dátum: 2013.10.05 19:12:03 »
gyerekek!

segítség kéne.
van valakinek törzsvásárló kártyája a speedy szervízhez? most vmi kwikfit lett a nevük.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.05 19:16:17 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #8879 Dátum: 2013.10.05 19:29:57 »
Tiszteletem.
Apró bibit fedeztem fel. Mi nap nézem a tetőantennát. Hát nem elöregedett rajta a tető és antenna közti gumi, vagy műanyaggyűrű. attól félek beázok majd.
Lehet kapni valahol eme dolgot, vagy járt már más is így?
Uaz a problema nalam is.
34 azt hiszem a gyari antenna .
Uhogy utangyartott hirschmannt fogok sztem majd venni ra.
Konrád