Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294944 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8685 Dátum: 2013.08.11 19:38:16 »
Sziasztok!
Ma egy ártatlan kerék fel-leszerelés közben sikerült eltörnöm az egyik keréktartó csavaromat... :wacko: Nem az anyát, hanem ami menetes csavar kijön az agyból. Mire számíthatok, hogyan lehet ezt kicserélni? Ki lehet cserélni csak a csavart, vagy teljes kerékagyat kell cserélni? Találkozott már valaki ilyennel? Köszi ha bárki tud valamit hozzászólni...

Tárcsa féked van, akkor egyszerűbb...de szét kell szedni a féket, a tárcsát is le kell venni, van egy állás amikor nincs semmi a tőcsavar mögött, rá kell sózni kalapáccsal és hátra felé kijön, visszafelé hátulról kell beütni, amíg fel nem fekszik...dob féknél macerásabb, bízd szerelőre. Nem drága, ne ijedj meg tőle...

Így néz ki, kiszedve:

E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8686 Dátum: 2013.08.11 19:51:55 »
Akkor sorry.  :innocent:

Így ellenben szopás...  :wacko:

Ki kell ütni. De sztem le kell venni az agyat.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8687 Dátum: 2013.08.11 19:53:19 »
ha jól emlékszem e12 és e11-nél is kijön agy levétel nélkül.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8688 Dátum: 2013.08.11 19:55:51 »
Akkor sorry.  :innocent:

Így ellenben szopás...  :wacko:
Ahogy Yautja leírta, úgy nem is  :otlet:
Tetszik, hogy van hely erre legalább elöl  :clap:
Azért leírod, hogy tört el? Érdemes nyomatékkulcsot használni meghúzáskor, akár ettől függetlenül is.

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8689 Dátum: 2013.08.11 20:21:07 »
koszi mindenkinek, megnyugodtam, hogy nem kell mindent cserelni, de idohiany miatt ezt most szervizre bizom. amugy ugy tort el, hogy nem a megszokott kulcsomat hasznaltam hanem egy csovel toldott dugokulcsot. ez lett a vege...nyomatekkulcs beszerzeset fontolgatom :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8690 Dátum: 2013.08.11 20:24:59 »
kingtony 13rugó.
ajánlom.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Szerviz
« Válasz #8691 Dátum: 2013.08.11 20:36:50 »
kingtony 13rugó.
ajánlom.
Az mettől meddig megy (Nm-re gondolok) ?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8692 Dátum: 2013.08.12 06:52:01 »
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 07:15:13 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #8693 Dátum: 2013.08.12 17:57:02 »
Sziasztok!

Olyan problémában szeretném a segítségeteket kérni, hogy mitől lehet az hogy ha megállok egy nem túl meredek lejtőn orral lefelé (máshogy még nem próbáltam) és nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom az autót (1-be) akkor "elugrál" nem kezd el folyamatosan gurulni hanem úgy mikor ugye megáll vele az ember hasonló körülmények között és leveszi a lábát a fékről akkor kicsit elindul előre. És itt is megindul ugrik egyet, mintha nem akadna be a fogaskerék.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Szerviz
« Válasz #8694 Dátum: 2013.08.12 18:04:35 »
fejböl nem vágom.
napközben megnézem,h melyiket is vettem én.

megnéztem:  http://www.ricrova.hu/king-tony-szerszamwebaruhaz.html?page=shop.product_details&flypage=flypage&product_id=1107&category_id=118
Nagyon hercig. Ehhez még alkatrészt is lehet kapni, és lezárható  :otlet:
Jó márka is.
Szerintem költséghatékonyabb hobbi szinten, ha éppen van akcióban Lidl-Aldi-ban ilyen szerszám, az is hasonló nyomatékú azt hiszem, és lezárható is - csak alkatrész nincs hozzá tudtommal, és olyan 7000 körül szokták vesztegetni azt hiszem  :hmmmm:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #8695 Dátum: 2013.08.12 18:04:56 »
Érdemes nyomatékkulcsot használni meghúzáskor, akár ettől függetlenül is.

Á mi a brének kéne, hisz megyen az rutinybó, mit fogalmazák itten a fórumon többen és (döbbenet) es.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8696 Dátum: 2013.08.12 18:09:45 »
Á mi a brének kéne, hisz megyen az rutinybó, mit fogalmazák itten a fórumon többen és (döbbenet) es.
Ja, nekem is megy az, de kellett egy nyomatékkulcs a hengerfejtömítés csere miatt anno, az nem tudom, kinek megy rutinból.
Gyűrűzéskor is nagyon jól jött.
Ha meg már van, a kerekeket is azzal cserélem, és érdekes, hogy sokkal kevésbé elég meghúzni, mint amennyire rutinból húzná az ember.
Ezért nem terheli annyira a szerkezetet, tuti nem tépi el a csavart és le sem esik.
A gyártó meg valamiért megadja, hogy légyszíves 103 Nm-rel húzd meg   :excl:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8697 Dátum: 2013.08.12 18:51:58 »
Sziasztok!

Olyan problémában szeretném a segítségeteket kérni, hogy mitől lehet az hogy ha megállok egy nem túl meredek lejtőn orral lefelé (máshogy még nem próbáltam) és nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom az autót (1-be) akkor "elugrál" nem kezd el folyamatosan gurulni hanem úgy mikor ugye megáll vele az ember hasonló körülmények között és leveszi a lábát a fékről akkor kicsit elindul előre. És itt is megindul ugrik egyet, mintha nem akadna be a fogaskerék.

A motor fordul át. Azért "ugrál" mert ahogy a sűrítés után eléri a holtpontot a dugó (ami eddig támasztott), elindul lefelé, lényegi ellenállás nélkül. Majd ahogy a másik hengerben elkezd sűríteni a dugó, újra ellenállás keletkezik, és megtámasztja kicsit a főtengelyt, és ezzel a kereket. És így tovább... 
Nem hiba, természetes dolog. Ezért van a kézifék, és/vagy esetleg egy ék, ha sűrűn állsz meg ilyen meredek úton...  ;)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8698 Dátum: 2013.08.12 18:57:05 »
Sziasztok!

Olyan problémában szeretném a segítségeteket kérni, hogy mitől lehet az hogy ha megállok egy nem túl meredek lejtőn orral lefelé (máshogy még nem próbáltam) és nem húzom be a kéziféket csak sebességbe hagyom az autót (1-be) akkor "elugrál" nem kezd el folyamatosan gurulni hanem úgy mikor ugye megáll vele az ember hasonló körülmények között és leveszi a lábát a fékről akkor kicsit elindul előre. És itt is megindul ugrik egyet, mintha nem akadna be a fogaskerék.

Mivel kicsi a motor, elkezdi tekerni a motort a kereken keresztül...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8699 Dátum: 2013.08.12 19:02:22 »
Mivel kicsi a motor, elkezdi tekerni a motort a kereken keresztül...
Nekem a Maruti egyben egész meredek lejtőn sem ugrik át, az is elég kicsi motor 796ccm, a kocsi 620 kg - annyira más az áttétel ott ? :hmmmm: