Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294956 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Szerviz
« Válasz #8640 Dátum: 2013.08.01 20:33:49 »
Igazából azért kérdezem, mert megfordult a fejemben a Micra váltóolajcseréje, és nekem API GL-4, 75W 80 illetve 75W 85 van előírva. Tehát arra akartam kilyukadni, mennyit számít a "meleg oldali" érték, mit fog befolyásolni főleg? Csak nem akartam ennyire konkrétan, mégis csak Toyota fórum, nem Micra :D

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8641 Dátum: 2013.08.01 20:37:00 »
Nah ma elvittem a verdát a soproni Toyotásokhoz. Elmondtam minden problémát, és első kérdésük az volt, hogy 75w90 olajat tettem-e bele. Mondtam, hogy igen, Castrol van benne. Erre ők: igen-igen tudják az van a könyvében a kocsinak, ők is márkás, ilyan viszkozitású váltóolajakat használtak kezdetben és egyre több panasz jött a recsegős váltókra. Állításuk szerint több Toyota szervizzel és a magyarországi forgalmazóval is egyeztettek ez ügyben és arra jutottak, hogy a sima 75W olaj a legmegfelelőbb ezekbe a váltókba, és azóta nincs panasz rájuk. Amivel ők dolgoznak az a gyári Toyota LV75W váltóolaj. Az én problémára pedig annyit mondtak, hogy kezdjek egy váltóolaj cserével, folytassam egy fék-kuplung folyadékkal és ha semmi sem vezet eredményhez, akkor kéne csak megbontani kuplungot/váltót. használ valaki 75W olajat itt? Egyébként ingyen átnézték a futóművemet is, meg valami kipufogó tűzgyűrű cserét emlegettek, hogy az okoz nyöszörgést alulról, szóval meg vagyok elégedve velük, bár az áraiktól dobtam egy hátast. Váltóolaj cserére fél órás munkadíjjal kaptam 15881Ft-os ajánlatot. Hát inkább kézbe veszem én azt a racsniskulcsot...:)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8642 Dátum: 2013.08.01 20:48:43 »
Öcsém Nexiájában 80w volt gyárilag, ha jól emlékszem.
Tudtommal egyfokozatú, kevésbé  adalékolt, élethosszig tartó olaj. Egyik télen úgy bedermedt neki, alig indult el. Azóta 75w90-nel jár, és semmi baja. Ezután viszont 4 évente cserélnie kell, ennyi.
Ebből azt tudom mondani, ha kinnt áll a kocsid, akkor lehet, hogy hasonlóan jársz.

Többiek lehet, hogy mondanak valami hasznosat, de esetleg írd be a kérdést az olajos topicba, hátha.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8643 Dátum: 2013.08.01 20:53:59 »
Nah ma elvittem a verdát a soproni Toyotásokhoz. Elmondtam minden problémát, és első kérdésük az volt, hogy 75w90 olajat tettem-e bele. Mondtam, hogy igen, Castrol van benne. Erre ők: igen-igen tudják az van a könyvében a kocsinak, ők is márkás, ilyan viszkozitású váltóolajakat használtak kezdetben és egyre több panasz jött a recsegős váltókra. Állításuk szerint több Toyota szervizzel és a magyarországi forgalmazóval is egyeztettek ez ügyben és arra jutottak, hogy a sima 75W olaj a legmegfelelőbb ezekbe a váltókba, és azóta nincs panasz rájuk. Amivel ők dolgoznak az a gyári Toyota LV75W váltóolaj. Az én problémára pedig annyit mondtak, hogy kezdjek egy váltóolaj cserével, folytassam egy fék-kuplung folyadékkal és ha semmi sem vezet eredményhez, akkor kéne csak megbontani kuplungot/váltót. használ valaki 75W olajat itt? Egyébként ingyen átnézték a futóművemet is, meg valami kipufogó tűzgyűrű cserét emlegettek, hogy az okoz nyöszörgést alulról, szóval meg vagyok elégedve velük, bár az áraiktól dobtam egy hátast. Váltóolaj cserére fél órás munkadíjjal kaptam 15881Ft-os ajánlatot. Hát inkább kézbe veszem én azt a racsniskulcsot...:)

Nah ez hasznos info, kár h nem előbb jött :) Ha nem válik be ez a most beletett olaj, akkor keresek ilyen 75W-set.

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8644 Dátum: 2013.08.01 20:56:01 »
Öcsém Nexiájában 80w volt gyárilag, ha jól emlékszem.
Tudtommal egyfokozatú, kevésbé  adalékolt, élethosszig tartó olaj. Egyik télen úgy bedermedt neki, alig indult el. Azóta 75w90-nel jár, és semmi baja. Ezután viszont 4 évente cserélnie kell, ennyi.
Ebből azt tudom mondani, ha kinnt áll a kocsid, akkor lehet, hogy hasonlóan jársz.

Többiek lehet, hogy mondanak valami hasznosat, de esetleg írd be a kérdést az olajos topicba, hátha.
Most látom, hogy a forumon is volt már ilyen téma az olajos topicban. Semmi baj a 75w90-nel, csak az újabb Toyoták úgy látszik erre is érzékenyek sok minden más mellett. Elmegy vele csak nem szereti.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8645 Dátum: 2013.08.01 20:56:43 »
Nah ez hasznos info, kár h nem előbb jött :) Ha nem válik be ez a most beletett olaj, akkor keresek ilyen 75W-set.

Azért én csak várnék a helyetekben pár tapasztalatra az ügyben  :hmmmm:
Vagy rákeresni pl. az olajos topicban, ahogy írtátok, hátha van rá infó.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #8646 Dátum: 2013.08.01 20:58:12 »
75W 80 illetve 75W 85
A 80 -al még hidegen is könnyebb váltás, a 85 meg valószínűleg jobban ellenáll a terhelésnek.-)


egyre több panasz jött a recsegős váltókra. Állításuk szerint több Toyota szervizzel és a magyarországi forgalmazóval is egyeztettek ez ügyben és arra jutottak, hogy a sima 75W olaj a legmegfelelőbb ezekbe a váltókba, és azóta nincs panasz rájuk.
Még.
A recsegést lehet, hogy megszünteti, de hosszú távon kérdésesnek tartom az alkalmazását. Nagyon nem egy kategória a sima 75W egyik 75-össel sem.
Szerintem a LV75 a fogyasztáscsökkentési dömping miatt lett bevezetve. Nagyon híg.
Amivel ők dolgoznak az a gyári Toyota LV75W váltóolaj.  Váltóolaj cserére fél órás munkadíjjal kaptam 15881Ft-os ajánlatot. Hát inkább kézbe veszem én azt a racsniskulcsot...:)
2l gyári váltóolaj szép összeg. A munkadíj meg közteherrel és profittal terhelt. Hiába olcsóbb mint külföldön, nem a magyar béreknek megfelelő.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.01 21:02:25 írta Agyarka »

szp91

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #8647 Dátum: 2013.08.01 20:58:28 »
Nah ez hasznos info, kár h nem előbb jött :) Ha nem válik be ez a most beletett olaj, akkor keresek ilyen 75W-set.
Utána néztem, hogy kapni-e ilyen 75W olajat de elég rossz a helyzet. Toyota gyárit úgylátom sehol, egyedül Castrol SYntrans FE75W van ilyen 3500körüli liter áron.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8648 Dátum: 2013.08.01 21:04:58 »
Utána néztem, hogy kapni-e ilyen 75W olajat de elég rossz a helyzet. Toyota gyárit úgylátom sehol, egyedül Castrol SYntrans FE75W van ilyen 3500körüli liter áron.

Jaja, én is most néztem, 2-t találtam.. Valami Elf a másik 7500ért egy webshopon..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8649 Dátum: 2013.08.01 21:06:07 »
Az előbb már írtam pár adatot 75w90 olajokról.
Ez a Castrol 75w olaj jóval viszkózusabb a 75W90-nél: 40 és 100 fokon 154 és 32,2.

Szerk.:
Ezt benéztem, bocs, Agyarka írja jól, ez tényleg híg: 32,2 és 6,3 a viszkozitása, bocs! Tényleg híg!

A recsegést megszünteti, érthető. De másra mit eredményez? Nem tudom, necces. Csapágyak is vannak egy váltóban...

Autótékánál 2500 literje.

Rövid áttekintés a kérdésben pl. itt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.01 21:38:41 írta vd1234 »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8650 Dátum: 2013.08.01 21:22:09 »
Az előbb már írtam pár adatot 75w90 olajokról.
Ez a Castrol 75w olaj jóval viszkózusabb a 75W90-nél: 40 és 100 fokon 154 és 32,2.
A recsegést megszünteti, érthető. De másra mit eredményez? Nem tudom, necces. Csapágyak is vannak egy váltóban...

Autótékánál 2500 literje.

Rövid áttekintés a kérdésben pl. itt.

 :hmmmm: Nekem inkább sűrűbb olaj kéne, mert mint mondtam, hidegen sokkal lágyabban kapcsolható. Egyébként recsegési gondjaim nincsenek(eddig..)


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8652 Dátum: 2013.08.01 21:54:54 »
Na jó. Akkor a 75W90es közül választok majd valami sűrűbbet  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #8653 Dátum: 2013.08.01 22:59:51 »
Na jó. Akkor a 75W90es közül választok majd valami sűrűbbet  :hmmmm:
Először azért próbáld ezt a Meguint. Már látszik, hogy nem válik be??
Eneos kicsit "sűrűbb".
Agyarka táblázatában jól benne vannak az értékek, de olyan olaj kellene, ami nem túl drága, meg beszerezhető.
A Motulok viszkózusabbak, de elég drágák (Pl. a Gear 300 75w90 72,6 és 15,2, 222-es viszkozitási indexszel, 5500Ft/l-től, ez nem lehet rossz...)
Agip Rotra SX-et nem nagyon találtam forgalmazni.

De pl. a TOTAL TRANSMISSION SYN FE 75W90 GL4/GL5 viszkozitása 101 és 15, 2350 a formula3000-nél.



Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8654 Dátum: 2013.08.01 23:11:16 »
Először azért próbáld ezt a Meguint. Már látszik, hogy nem válik be??
Eneos kicsit "sűrűbb".
Agyarka táblázatában jól benne vannak az értékek, de olyan olaj kellene, ami nem túl drága, meg beszerezhető.
A Motulok viszkózusabbak, de elég drágák (Pl. a Gear 300 75w90 72,6 és 15,2, 222-es viszkozitási indexszel, 5500Ft/l-től, ez nem lehet rossz...)
Agip Rotra SX-et nem nagyon találtam forgalmazni.

De pl. a TOTAL TRANSMISSION SYN FE 75W90 GL4/GL5 viszkozitása 101 és 15, 2350 a formula3000-nél.

Természetesen próbálom, nem cserélem azonnal, csak ha xarabb lesz tőle a váltó :) ha ugyanolyan, akkor marad. De van egy olyan érzésem, h xarabb lesz  :hmmmm:
Most jutott eszembe a táblázatot nézve, h a cégnél mintha Mol Hykomol(korábban meg Agip Rotra rémlik) lenne  :hmmmm: Bár nem tudom 75W-s e, de majd utánajárok. Ha jó, akkor ingyé hozok 2 lityót :)