Hűtőfolyadék-cserével kapcsolatban még nem világos teljesen minden, ehhez kéne egy kis segítség. A csináld magad-os leírást és ezt: http://www.paulstravelpictures.com/Toyota-Corolla-Engine-Coolant-Antifreeze-Change-Guide/ már elolvastam.
1. Az addig oké, hogy első körben annyit töltök a hűtőbe, amennyi belefér, de ekkor már a kiegyenlítő tartályt is a maxig töltsem fel?
2. Megvárom, hogy teljesen lehűl a motor. Utána a hűtőt és/vagy a kiegyenlítő tartályt töltsem maximumig?
3. A későbbiekben meleg vagy hideg motornál nézzem a szintet a kiegyenlítő tartályban?
jól írta robi. Mindig a hűtő legyen tele, a kiegyenlítő tartály másodlagos. Majd a végén legyen az is kb maxon.
Bele töltöd, ameddig megy. Ez az ún. első fázis. Ezután, amikor látszólag megtelik a hűtő (valójában csak a levegő miatt látszik hogy tele van), elkezded kézzel pumpálni a vastag gumi csövet. Közben nézed a hűtőben a víz szintjét, ha kell, utána töltöd.
Ha már a pumpálás ellenére sem jön fel buborék a hűtőből, akkor beindítod, ez hagyod járni a motort, amíg a mutató el nem éri az üzemi hőfokot. Ha ez megvan, leállítod a motort, és megvárod, amíg kihűl. Ekkor ellenőrzöd újra a szintet a hűtőben, pótolni kell, ha nincs tele.
Ezt a folyamatot addig kell ismételni, ameddig után töltést kíván. Ha úgy látod, hogy több már nem megy bele, akkor menj vele egy nagyobb kört, 10-20km-t, majd újból ellenőrizd a szintet, természetesen továbbra is a hűtőben. Az autó könyvében szereplő száraz töltésnél kb 7-8 decivel ment bele kevesebb. 5.4 helyett kb 4.6 liter. Azóta is maxon van a tartályban is a szint.
Ez elég geccselős és időigényes jól megcsinálni, a márkaszerviz is legalább 2-2.5 órát dolgozott rajta.
Mindezt a saját szememmel láttam a szervizben, onnan tudom.