Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294876 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Szerviz
« Válasz #7620 Dátum: 2012.11.22 17:24:59 »
hozzá kell tennem azért hogy a 20-ban volt egy másik hibakeresés, kicsit átnézték a kocsi hátulját egy furcsa zaj miatt. Ajtó zárásnál csapkodott a csomagtartó kiegyenlítő ajtócskája. Persze nem találták meg, de gondolom állt pár órát az emelőn. Mimdegy, már egy éve volt, tán igaz sem volt ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #7621 Dátum: 2012.11.22 17:52:15 »
A lökhárító alatt/mögött van a kis kiegyenlítőajtócska asszem!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Szerviz
« Válasz #7622 Dátum: 2012.11.22 17:55:35 »
A lökhárító alatt/mögött van a kis kiegyenlítőajtócska asszem!
az emelő rekeszéből elérhető
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #7623 Dátum: 2012.11.22 18:13:09 »
azaz...akkor 1re gondolunk..kb.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Szerviz
« Válasz #7624 Dátum: 2012.11.25 20:44:34 »
kedves kollégák, akik "előszériás" VVT-i-vel nyűglődnek,

átlépte nemrég a Cori a Charlie-féle motorfelújítás utáni 15000. kilométert, amikor a szervizkönyve szerint olajat kell cserélni (amikor Charlie-t kérdeztem, kell-e bármilyen bejáratás a felújítás után, azt mondta, nem, csak tartsam az előírt periódust)

eredmény: a betöltött 5W40-es olajból nem volt kimutatható fogyás, (a ciklus alatt is mindig OK volt, egyszer sem kellett utántölteni), a leeresztett olaj is rendben volt;
most megkapta az új szűrő-szettet (olaj-, lég- és pollenszűrő), 5W40-es ENEOS-t, öröm e bódóttá...

szóval azt gondolom, hogy az elmúlt másfél év és 15000 km tapasztalatai alapján egyelőre bátran mondhatom, hogy jó választás volt a Sintár Károly-féle motorfelújítás és átalakítás, melynek költsége akkor ugyan némiképp fájt, de az egyéb lehetőségekhez képest bőven elfogadható volt, és ha csak az 1000 km-enként füstbe ment 1-1 kiló olaj árát nézem, már most visszahozta vagy a költsége harmadát, arról nem beszélve, hogy milyen károkat okozott volna a további halogatás vagy egy kókány belekendácsolás...

úgyhogy saját tapasztalataim nyomán jó szívvel ajánlom a Charlie Autó Bt-t, ha valaki beletenyerelt az amúgy nyilván tökéletes (...) Toyoták ezen néhány milliónyi apró hibás motorjának valamelyikébe...

üdv, és köszönet a fórumnak, hogy Charlie-t ajánlottátok

Pirx
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7625 Dátum: 2012.11.25 21:23:18 »
kedves kollégák, akik "előszériás" VVT-i-vel nyűglődnek,

átlépte nemrég a Cori a Charlie-féle motorfelújítás utáni 15000. kilométert, amikor a szervizkönyve szerint olajat kell cserélni (amikor Charlie-t kérdeztem, kell-e bármilyen bejáratás a felújítás után, azt mondta, nem, csak tartsam az előírt periódust)

eredmény: a betöltött 5W40-es olajból nem volt kimutatható fogyás, (a ciklus alatt is mindig OK volt, egyszer sem kellett utántölteni), a leeresztett olaj is rendben volt;
most megkapta az új szűrő-szettet (olaj-, lég- és pollenszűrő), 5W40-es ENEOS-t, öröm e bódóttá...

szóval azt gondolom, hogy az elmúlt másfél év és 15000 km tapasztalatai alapján egyelőre bátran mondhatom, hogy jó választás volt a Sintár Károly-féle motorfelújítás és átalakítás, melynek költsége akkor ugyan némiképp fájt, de az egyéb lehetőségekhez képest bőven elfogadható volt, és ha csak az 1000 km-enként füstbe ment 1-1 kiló olaj árát nézem, már most visszahozta vagy a költsége harmadát, arról nem beszélve, hogy milyen károkat okozott volna a további halogatás vagy egy kókány belekendácsolás...

úgyhogy saját tapasztalataim nyomán jó szívvel ajánlom a Charlie Autó Bt-t, ha valaki beletenyerelt az amúgy nyilván tökéletes (...) Toyoták ezen néhány milliónyi apró hibás motorjának valamelyikébe...

üdv, és köszönet a fórumnak, hogy Charlie-t ajánlottátok

Pirx
Üdv!
Ez bizony nagyon jó hír  :yes:
Gondolom, hogy gyűrűt akkor nem cseréltek, igaz?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7626 Dátum: 2012.11.25 21:52:34 »
átlépte nemrég a Cori a Charlie-féle motorfelújítás utáni 15000. kilométert, amikor a szervizkönyve szerint olajat kell cserélni (amikor Charlie-t kérdeztem, kell-e bármilyen bejáratás a felújítás után, azt mondta, nem, csak tartsam az előírt periódust)
Ennek örülök, nagyon jó!   :clap:
Mi mindent is kellett megcsinálni a motoron?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Szerviz
« Válasz #7627 Dátum: 2012.11.25 22:05:16 »
sziasztok; hogy mi mindent "kellett" megcsinálni, arról eltértek az előzetesen megkérdezettek véleményei...

Charlie mindenesetre meghagyta az eredeti, hibás tervezésű dugókat, de egy gépműhelyben átalakította őket az újabb, javított dugók tapasztalatai alapján (egy új, javított gyári dugószett megduplázta volna a projekt költségvetését, ez a megoldás annak csak töredékébe került), viszont új, gyári gyűrűszettet kapott (az eredetiek ebből állítólag nem csak tervezési, de anyagminőségi kihívásokkal is küzdöttek, a 2004-től módosított gyűrűk elvileg orvosolták ezeket a hiányosságokat), és a szétszedés során kiugró tömítésekből, szimeringekből is új, gyárit szerelt be

meg persze belement az új olaj, ami elég jelentős változásként 5W40-es, míg előtte már a 10-15W-40-esből is nagyon zabált (itt, a fórumon már 10W50-est is ajánlottak, mint spéci megoldást, hátha abból kevesebbet kajál...), és persze olajszűrő, de ez természetes...

az eredmény őt látszik igazolni ;)
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7628 Dátum: 2012.11.25 22:09:36 »
sziasztok; hogy mi mindent "kellett" megcsinálni, arról eltértek az előzetesen megkérdezettek véleményei...

Charlie mindenesetre meghagyta az eredeti, hibás tervezésű dugókat, de egy gépműhelyben átalakította őket az újabb, javított dugók tapasztalatai alapján (egy új, javított gyári dugószett megduplázta volna a projekt költségvetését, ez a megoldás annak csak töredékébe került), viszont új, gyári gyűrűszettet kapott (az eredetiek ebből állítólag nem csak tervezési, de anyagminőségi kihívásokkal is küzdöttek, a 2004-től módosított gyűrűk elvileg orvosolták ezeket a hiányosságokat), és a szétszedés során kiugró tömítésekből, szimeringekből is új, gyárit szerelt be

meg persze belement az új olaj, ami elég jelentős változásként 5W40-es, míg előtte már a 10-15W-40-esből is nagyon zabált (itt, a fórumon már 10W50-est is ajánlottak, mint spéci megoldást, hátha abból kevesebbet kajál...), és persze olajszűrő, de ez természetes...

az eredmény őt látszik igazolni ;)
Köszi a leírást!
Azon picit csodálkozom, hogy új gyűrűknél nem szükséges járatni valamilyen szinten, meg 1-2000 km után olajat cserélni, de ha nálad így bejött, akkor minden oké  :yes:
Én mindenesetre gyűrűcsere után kímélem 4-5000 km-ig biztos, és olajat már 1000 km előtt lecseréltem frissre  ;)

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Szerviz
« Válasz #7629 Dátum: 2012.11.25 22:16:47 »
Köszi a leírást!
Azon picit csodálkozom, hogy új gyűrűknél nem szükséges járatni valamilyen szinten, meg 1-2000 km után olajat cserélni, de ha nálad így bejött, akkor minden oké  :yes:
Én mindenesetre gyűrűcsere után kímélem 4-5000 km-ig biztos, és olajat már 1000 km előtt lecseréltem frissre  ;)

egy-két ezer kilométerig persze azért a szokottnál is finomabban vezettem, kihúzatás nélkül, de amúgy sem vagyok már egy boyracer, két óvodással a hátsó ülésen, meg ugye ez az autó sem nagyon kívánja... négy forróseggű Civic után ültem át a Corollába, és elég hamar lejött, hogy ezek a japánok egész másra gondoltak a tervezéskor, mint azok... ::)
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7630 Dátum: 2012.11.25 22:20:32 »
az eredmény őt látszik igazolni ;)
Király! Örülök, hogy sikerült jól megoldani! Sok-sok kilométert kívánok hozzá, mert gondolom hosszútávra tervezel az autóval, ha megcsináltattad.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Szerviz
« Válasz #7631 Dátum: 2012.11.25 23:02:22 »
Köszi a leírást!
Azon picit csodálkozom, hogy új gyűrűknél nem szükséges járatni valamilyen szinten, meg 1-2000 km után olajat cserélni, de ha nálad így bejött, akkor minden oké  :yes:
Én mindenesetre gyűrűcsere után kímélem 4-5000 km-ig biztos, és olajat már 1000 km előtt lecseréltem frissre  ;)

Egyébként miért is kellene cserélni 1000km után az olajat? Mi ennek a magyarázata, értelme? Ha belegondolsz egy tiszta jó olajat dobsz ki.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7632 Dátum: 2012.11.25 23:17:21 »
Egyébként miért is kellene cserélni 1000km után az olajat? Mi ennek a magyarázata, értelme? Ha belegondolsz egy tiszta jó olajat dobsz ki.
Próbálgattam belegondolni, és szerintem nem.
Ami nekem volt gyűrűkészleten 500km megtétele után írták az olajcserét, és többen írták, hogy ők 1000-2000 km után cserélik. Az oka az, hogy az új gyűrűknek be kell járódni, és az említett kilométerek alatt történik meg ez legnagyobb részben. A kopadék meg benne lesz az olajban. Mondhatjuk, hogy ott az olajszűrő, de ezek szerint az sem elég ilyenkor  :hmmmm:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Szerviz
« Válasz #7633 Dátum: 2012.11.25 23:26:47 »
Akkor az új autóknál is le kellene cserélni az olajat 1000km után, nem?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #7634 Dátum: 2012.11.25 23:28:47 »
Van,mikor cserélik!
Pl.asszony 2006decemberi kis micráján,vissza kellett vinni 1000km után szervizre!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки