Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294857 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #7335 Dátum: 2012.09.11 23:03:35 »
Már nincs jelentősége, tuti el lett tolva valami; nem valószínű, hogy innen valakinek oda keveredik az autója, így nem árulom el, ha nem gond.
Szia!
Azt elárulod, hogy mennyiért csinálták meg (és mennyi idő alatt) ?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #7336 Dátum: 2012.09.11 23:34:22 »
Köszi srácok, fessétek még az ördögöt a falra, már úgyis nagyon érzem a Lancia Kappát a fenekem alatt :D

Be a center of attention  :D


DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7337 Dátum: 2012.09.11 23:39:16 »

Nagyon szívesen, remélem elégedett voltál :)
 
A vízpumpával kapcsolatban az AD-s motorokon 100% hogy Aisin a gyári, pénteken cseréltem egyet, a gyári mellé téve látszik hogy csak ki van köszörülve belőle a Toyota felirat, szóval ugyanaz, csak sokkal jobb áron.
Holnap megyek le érte a garázsba, mielőtt letettem, felitattam az eddigi csöppeket, de úgysem fog folyni sehol.
Majd a vizipipát megbeszéljük. :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7338 Dátum: 2012.09.11 23:42:48 »
Be a center of attention  :D


Inkább ez, hogy rájöjj: ebben megnéznek a csajok :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Szerviz
« Válasz #7339 Dátum: 2012.09.11 23:43:54 »
Be a center of attention  :D



Végül meg egy ilyen távozás lesz:

&feature=related

:D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7340 Dátum: 2012.09.11 23:51:15 »
Végül meg egy ilyen távozás lesz:

&feature=related

:D
:D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #7341 Dátum: 2012.09.12 00:01:22 »
Inkább ez, hogy rájöjj: ebben megnéznek a csajok :D


Ezt a néphülyítést... nem csodálom, hogy betiltották :D

Hedgehog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Szerviz
« Válasz #7342 Dátum: 2012.09.12 07:52:46 »
Szia!
1. Utána töltesz.
2. másik olajat használsz
3. variálsz a viszkozitással
...
felújítod.

Mennyi km van a motorban, milyen olaj és milyen gyakran volt cserélve?

Nem biztos az olaj fogyás, az autó 10 éves, 115000 km van benne és szerintem a gyári amit ajánlanak hozzá az van benne... még nem cseréltem mióta megvetem mert nemrég volt cserélve benne az olaj... mennyi időnként érdemes 10 éves esetben cserélni...?

Köszönöm a segítséget.
1,4 VVT-i; 6,5 l/100km

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7343 Dátum: 2012.09.12 07:54:54 »
Nem Aisin? :hmmmm: de lehet rosszul emlékszek...
Pénteken cserélek egy 4 éves 2.0dízel Aurison vízpumpát, 60.000km sincs benne, SKF-et teszek bele.
Lehet. Most hogy mondod, amit kivettek az tuti Koyo, azzal kevertem. Amit feltettek azt nem tudom milyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7344 Dátum: 2012.09.12 08:17:22 »
Nem biztos az olaj fogyás, az autó 10 éves, 115000 km van benne és szerintem a gyári amit ajánlanak hozzá az van benne... még nem cseréltem mióta megvetem mert nemrég volt cserélve benne az olaj... mennyi időnként érdemes 10 éves esetben cserélni...?

Köszönöm a segítséget.
Vezetett szervizkönyve van, hogy írod, hogy a vásárlás előtt volt benne cserélve?
Használt autó vásárlás után az első kötelező dolog az olaj- és olajszűrő csere. Azt tudod pontosan, hogy most milyen olaj van benne, vagy csak találgatsz, hogy gyári? Nagyon nem mindegy, mert eladás előtt bele tehettek 15W-40-et is és, ahogy írtad, gyárit is...  :whistling:

Tapasztald ki az olajfogyasztást, hogy van-e!. Ez már 5000km alatt kijön, ha van. Nem az számít, hogy az autó hány éves, hanem elsődlegesen az, hogy milyen állapotban van és mi a gyári ajánlása.
A tiednek 5W-30 API SL a minimálisan megkövetelt gyári ajánlás. Ha csipegeti az olajat, akkor 5W-40 az ajánlott, de 10W-t semmiképpen ne!
Az olajcseréket normális esetben 15.000km/1 évente kell megejteni, amennyiben fogy az olaj, úgy 10.000km-ként.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7345 Dátum: 2012.09.12 08:19:58 »
Oké, ne tegyünk bele 10w-t, de a gépkönyben szerepel az is, mint lehetséges opció. Szóval nem minimális elvárás az 5w30, hanem inkább optimum.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re:Szerviz
« Válasz #7346 Dátum: 2012.09.12 09:23:32 »
Szia!

Nagyon fogy?
2003 vagy azelőtti E12-knél előfordul(hat) olajevés, a hozzáértők majd elmondják ki hogy oldotta meg.

Üdv
1.4 sol 2004

Hedgehog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Szerviz
« Válasz #7347 Dátum: 2012.09.12 11:15:04 »
Szia!

Nagyon fogy?
2003 vagy azelőtti E12-knél előfordul(hat) olajevés, a hozzáértők majd elmondják ki hogy oldotta meg.

Üdv

A jármű első forgalomba helyezése 2002.04. hallottam hogy előfordulhat az evés, és ezért is nézegetem, de még nem egyértelmű a diagnózis...
1,4 VVT-i; 6,5 l/100km

Hedgehog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Szerviz
« Válasz #7348 Dátum: 2012.09.12 11:25:57 »
Vezetett szervizkönyve van, hogy írod, hogy a vásárlás előtt volt benne cserélve?
Használt autó vásárlás után az első kötelező dolog az olaj- és olajszűrő csere. Azt tudod pontosan, hogy most milyen olaj van benne, vagy csak találgatsz, hogy gyári? Nagyon nem mindegy, mert eladás előtt bele tehettek 15W-40-et is és, ahogy írtad, gyárit is...  :whistling:

Tapasztald ki az olajfogyasztást, hogy van-e!. Ez már 5000km alatt kijön, ha van. Nem az számít, hogy az autó hány éves, hanem elsődlegesen az, hogy milyen állapotban van és mi a gyári ajánlása.
A tiednek 5W-30 API SL a minimálisan megkövetelt gyári ajánlás. Ha csipegeti az olajat, akkor 5W-40 az ajánlott, de 10W-t semmiképpen ne!
Az olajcseréket normális esetben 15.000km/1 évente kell megejteni, amennyiben fogy az olaj, úgy 10.000km-ként.

Köszi az infót, megnézem a szerviz számlát... remélem rajta lesz, az eladó műszaki vizsga előtt cseréltett olajat és azóta 400 km került a csak az autóba... Én eddig 1000 km mentem vele, de a diagnózis még nem egyértelmű nézegetem...
1,4 VVT-i; 6,5 l/100km

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #7349 Dátum: 2012.09.12 12:10:19 »
még nem egyértelmű a diagnózis...
Természetellenes olajfogyasztásnak azt tekintem, ha egy teljes csereperiódus alatt a max-ról min.alá csökken az olajmennyisége. (Persze mindenkinél más a lélektani határ. A Toyota kézikönyvben leirt 1L/1000km ugyanolyan túlzás,mint a több oldalon a ki nem nyíló légzsák boncolgatása. Csak a peres követelések ellen van leírva.)
Ráadásul a fogyás nemegyenletes,az olaj "fáradása", és a tartósan magas fordulat felgyorsítja, míg a sok hidegindítás, városi használat felhígítja üzemanyaggal az olajat.

A Toyoták gyári előírása általában 15e km vagy 1 év. Fokozottan rossz üzemi körülmények esetén javasolják a periódus felezését.

Az E12-höz az elsődlegesen ajánlott az 5W30-as olaj. A szervizek szeretnek olcsóbb (5W40,10W40) olajat beletenni, ha cserélnek egyáltalán. Ami nekik jó, a motornak kevésbé. -(
Ár teljesítmény szempontjából valóban az 5W30 optimális választás, de nyugodtan lehet használni 0W30-at ami biztosan teljesen szintetikus, tehát lassabban öregszik,és jobb hidegindítási tulajdonsága van és nagyon jól tisztán tartja a motort.
Többen használunk 0W20 olajat, ami egyébként az összes új benzines Toyota motor elsődleges ajánlása (a GT86-ét nem tudom).

Egy kicsit még árnyalja a képet, hogy a 4ZZE motorokba 3,7l a feltöltési mennyiség, és a száraz (gyári első) feltöltés 4,3l azaz egy átlagos olajcsere esetén az olaj majdnem 15%-a nincs lecserélve. Ezen az elég sokat lehet javítani a hátrafelé megdöntött  kicsepegtetéssel (csak a gk. elejét emelem meg).

Kicsit rövidebben:
A) a szervízkönyből, számlákból nem derül ki milyen olaj van a kocsiban -->cserélj 0 vagy 5W30-ra.
B) jelenleg 5W30 van benne --> kb. 2-3e km futás után cserélj, mert egy olajcserés takarítás jót tesz a motornak és 100% tudod mi lesz benne (ha látod... ,mert a bizalom alapja az ellenőrzöttség)

A korábbi használt olajhoz, karbantartáshoz elég jó támpont az olajbetöltő sapka lecsavarása,ha fémtiszta a védőlemez akkor a motor is tiszta,ha elszíneződött réteg (nem letörölhető fáradt olajfilm), koksz  van rajta akkor elképzelheted mi lehet a nehezebben hozzáférhető szűkebb helyeken.