Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294824 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7005 Dátum: 2012.05.29 10:29:21 »
No, megtaláltam az ide illő írást a másik fórumról. A srác, aki ezt írta, majd' 2 éve javít Toyota motorokat, azon a fórumon vakon bíznak a szavában, én sajnos nem ismerem személyesen a tagot. Mindenesetre érdekes dolgokat ír, biztos, hogy van benne igazság:
Idézem az általa leírtakat:
"A baj az hogy sokan erősen tévedésben vannak a kopás fogalmával.
Ezeknél a motoroknál elsősorban öregedésről beszélhetünk és lerakodásokról, kicsapódásokról.
Az általad említett alkatrészeknek többnyire, ismétlem többnyire semmi bajuk 5-600e kilóméterig, ha csak egy kicsit is odafigyelnek a szervizek betartására.
Bontottam már jó pár motort félmillió kilóméter környékén és olyan hengerfallal mint ha most emelték volna ki belőle a hónolót, a dugattyúk mintha most esztergálták volna, csupán elszíneződés volt ott ahol a hengerfalon fut, a gyűrűk a gyári legkisebb hézaggal rendelkeztek és még is 1000Km/l olajfogyasztás.
Többnyire a gyenge minőségű olajaknak köszönhetően lekokszolja az olajáteresztő gyűrű járatait amin keresztül be kellene jutni az olajnak a dugattyú belsejébe.
Ennek eredménye kép túl sok olaj szakad rá az olajlehúzó gyűrűre, ami nem tud mit kezdeni az olajjal, nincs neki hova vezetni, ezáltal halad felfelé a kompresszió gyűrűhöz és utána az égéstérbe, ami természetesen olajfogyasztással fog járni.
Ezt a jelenséget még tovább fokozza az hogy miután nem jut a dugattyúfedélbe az olaj, ami ott a fejhűtést lenne hivatott megoldani, még jobban melegszik a dugattyú és még több koksz rakódik a túlhevült felületre.
Ez a jelenség akár dugattyútörést is szokott okozni sajnos.
A másik ok ami szintén nem kopásból, illetve csak részben kopásból ered, a tömítések, pontosabban a szimeringek megkeményedése és ezután kopása, ami azt eredményezei, hogy a szívószelepeknél, zárt pillangószelep esetén,a szívócsőben létrejött vákum miatt igen nagy mennyiségű olajat tud beszippantani a motor szívás ütemben és ez szintén olajfogyasztáshoz vezet.
Tehát jelen pillanatban leírtam egy motort amiben mondjuk van 500e, zabálja az olajat és nincsen kopása.
Ekkor szokták nagyon okosan a motorfelújítósok felfúrni és tehetségesen telepakolni a motorokat utángyártott alkatrészekkel amik utána tényleg kopnak mert nem ahhoz a hőtáguláshoz,nem azzal az illesztéssel és nem azzal az anyagminőséggel készülnek mint amit a JAPAN kitalált már sok-sok éve és bizonyított sok százezer kilóméteren keresztül.
(ezt bevallom töredelmesen onnan tudom mert a 90-es években én is beleestem ebbe a csapdába sajnos, de tanultam belőle  )

Tehát nem arról szól a dolog hogy kopott e egy motor vagy nem, hanem milyen az előélete és vannak benne olyan illesztések és olyan alkatrészek (pl.olajpumpa+nyomásszabályzó) ami megköveteli a gyárilag előírt paramétereket.
Ezzel nem azt mondom most sem hogy nem szabad beleönteni a korszerűbb olajat, csak arra próbáltam rávilágítani hogy az minőségi termék legyen és durván ne térjen el a gyárilag előírottól.
"

Ezek alapján jutottam arra a következtetésre, hogy nem biztos, hogy a dugattyút is ki kell cserélni egy esetleges felújításnál. Amiatt sem érdemes ezzel kezdeni, mert a dugattyúk (gyári) darabja is 40.000Ft körüli összegbe fáj.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7006 Dátum: 2012.05.29 11:35:53 »
No, megtaláltam az ide illő írást a másik fórumról. A srác, aki ezt írta, majd' 20 éve javít Toyota motorokat...
Egy db 0 lemaradt a 2-es után, javítottam.  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.29 11:49:41 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #7007 Dátum: 2012.05.29 11:43:31 »
Ezért beidézted az egész hsz-t  :eek:
(telefonon olvasom, lehet scrollozni rendesen  :D)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7008 Dátum: 2012.05.29 11:50:38 »
Jó van már! Nem kell egyből nafizni...  :D Javítottam azt is, amúgy igazad van...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7009 Dátum: 2012.05.29 13:06:53 »
A harmadik, hogy esetleg próbáld meg a 10W60 Castrol olajat, Toyota szervizes tapasztalat, hogy ez az (egyébként sport) olaj csökkenti az olajfogyást.
Noha továbbra sem értek hozzá, de azért 10W-60-at nem töltenék bele... Szerintem az nem megoldás, hanem csak tüneti kezelés lenne, ami közben meg más problémát generálhat.
Ráadásul, ha a fogyás az ismert VVT-i hiba miatt van, akkor szerintem pont, hogy még rosszabb lehet egy sűrűbb olajjal (ld. fentebb).
Olvasnivaló.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.29 13:33:54 írta gomzol »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7010 Dátum: 2012.05.29 14:44:15 »
Noha továbbra sem értek hozzá, de azért 10W-60-at nem töltenék bele... Szerintem az nem megoldás, hanem csak tüneti kezelés lenne, ami közben meg más problémát generálhat.
Ráadásul, ha a fogyás az ismert VVT-i hiba miatt van, akkor szerintem pont, hogy még rosszabb lehet egy sűrűbb olajjal (ld. fentebb).
Olvasnivaló.
Próbáltam érthetően és anyagi oldalról fokozatosan felépítve leírni a dolgot. Viszont azt még csak nem is sugalltam, hogy a 10W60 olaj megoldást jelentene, hisz, ahogy írod is, időnyerésre jó. Ez így helyes megfogalmazás. Csak azzal nem számolsz, hogy van, akinek nem áll rendelkezésre bő 100-150e Ft-ja ilyen javításra. No, ezeknek (mint pl. én is) amíg össze gyűlik a oénze, de közben használnia kell az autót pl. munkába járáshoz, 3-4 hónapig simán elmegy a 10W-60 (egyébként full szintetikus, sport igénybevételeknek is megfelelő) olajjal. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy egy sok évet Toyota szervizben dolgozó embernek jobban hiszek - még mindig -, mint egy "ki tudja, ki írta" cikknek.  :flowers: Igen, elolvastam már én is, többször is, de ez a cikk általánosságban ír, és nem kifejezetten az ismert VVT-i problémáról. Azonban az általánosságokat jól leírja (Nem ajánlott nagyon eltérni a gyári előírástól).  :)

Amire én gondoltam az írásomban, az egy fokozatosság, hogy ne egyből a dolog legköltségesebb oldalát vegyük számba, mert nem biztos, hogy szükséges.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Szerviz
« Válasz #7011 Dátum: 2012.05.29 16:47:23 »
A 10W60 valóban túl sűrű lenne, főleg a "hideg oldalon" nem mennék fel az 5W-ről 10-re. Inkább akkor szerencsésebb lenne az 5W50-t megpróbálni.
Azért is szóltam hozzá, mert van otthon 7l-nyi BP 5W50-em, de most nincs olyan motorom amibe ez kellene. Azt fel tudom ajánlani - mondjuk vmi alap 10w40 árában.

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7012 Dátum: 2012.05.30 06:39:23 »
Sziasztok Skacok,

köszi a sok jó ötletet.
Ami fontos nekem, hogyha valamit bontani kell, akkor becsülettel csinálja meg az, aki bontja, és csak azt javítsa, ami szükséges:)

Az olajfelajánláson elgondolkodom.
Mert őszintén azt számoltam, hogy ha pl fél liter olajat eszik, akkor jó helyen vásárolt olajból az 1000Ft/1000Km, tehát 1 Ft/ km.
Igen a nagy kérdés, hogy akár 80-100e , vagy 150e Ft-os javítás költsége 80-100-150e Km olajtöltögetéses időszakra jó-e?
Fogjuk-e használni az autót még 2-3-4 év múlva? ( jelenleg kb 2500km/hó a futástejlesítmény)

Szóval:
1. aki a cikket írta, neki van elérhetősége? Hova valósi?
2. 7l Olajfelajánlás: milyen kiszerelésben van az olaj, csak egészben lehetne elhozni? ÉS majd privátban beszélhetünk az árról is:)
Amíg nyomozok, hogy hol lehetne helyrerakni az autót.

3. más téma: gáz a kocsiban: kinek van ilyen a fórumon, és mik a tapasztalatok?
Gondolkodunk rajta, mert azért évi közel 30e Km-nél gondolom 250Ft/l gázáron elég hamar visszapörögne.
Eladáskor meg biztos egy 50-70-100e Ft-tal drágábban adni...

Köszi
Robi


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Szerviz
« Válasz #7013 Dátum: 2012.05.30 08:25:13 »
sztem ne bontsd meg a motort. soxor nem sikerül jól a művelet egy rakás pénz és idegeskedhetsz tovább mert rossz az autó.
töltögesd és jóvan.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #7014 Dátum: 2012.05.30 08:33:58 »
murray: ez elég jelentős olajfogyasztás. 1000km-ként 1L olaj, az még egy olcsóbb olajból is legalább 2000Ft. Ez havi szinten legalább 4000Ft plusz kiadás, éves szinten közel 50.000Ft (és akkor más gonddal még nem is számoltam).  :excl:
Nekem ez túl sok lenne. Egy gyűrűzést és dugattyú pucolást megérne a dolog mindenképpen, sztem 100.000-ből kijönne a végösszeg munkadíjjal és a szükséges tömítések cseréjével együtt, gyári gyűrűkkel (utángyártottat nem ajánlja senki). Persze, ez sem kis összeg...  :whistling:
Ez sarzs jelenlegi futásteljesítményével számolva 2-3 éven beül egészen biztosan visszahozza az árát.  :surrender:
Ha hozzám hasonlóan elvétve használná az autót, az más dolog, akkor nem biztos, hogy visszajönne az ára, de évi 25.000km mellett egészen biztosan.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Szerviz
« Válasz #7015 Dátum: 2012.05.30 08:59:00 »
murray: ez elég jelentős olajfogyasztás. 1000km-ként 1L olaj, az még egy olcsóbb olajból is legalább 2000Ft. Ez havi szinten legalább 4000Ft plusz kiadás, éves szinten közel 50.000Ft (és akkor más gonddal még nem is számoltam).  :excl:
Nekem ez túl sok lenne. Egy gyűrűzést és dugattyú pucolást megérne a dolog mindenképpen, sztem 100.000-ből kijönne a végösszeg munkadíjjal és a szükséges tömítések cseréjével együtt, gyári gyűrűkkel (utángyártottat nem ajánlja senki). Persze, ez sem kis összeg...  :whistling:
Ez sarzs jelenlegi futásteljesítményével számolva 2-3 éven beül egészen biztosan visszahozza az árát.  :surrender:
Ha hozzám hasonlóan elvétve használná az autót, az más dolog, akkor nem biztos, hogy visszajönne az ára, de évi 25.000km mellett egészen biztosan.

Mind:
Az olajfogyasztásom szerintem 0,5l/1000 km.
De ahogy a "szakirodalomba" beástam magam, úgy néz ki, hogy az olajfogyasztás nem lineáris, hanem exponenciális, tehát egy idő után gyorsulva fogy.
Mostani állapot: motorolajcsere óta 4.000 km-t mentünk vele, így fogyasztott kb. 2 l-t.
Lehet ha 1.000-renként megnézem, töltöm, akkor talán kevesebb.
Ezt próbálom most tesztelni:)

Soha nem volt ilyen autóm még, így most tesztelgetem, hogy mi a legoptimálisabb.
Az hogy 1.000km-enként ránézek, az... őő majd rá kell szoktatnom magam:)

Köszi a színes, és különböző nézőpontokat!:)

Robi

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7016 Dátum: 2012.05.30 10:49:39 »
Ez még egy nagyon jó kis oldal olajtémában (ld. a témákat a baloldalon is!).  ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Szerviz
« Válasz #7017 Dátum: 2012.05.30 16:24:31 »
Az olaj-témához: az imént töltöttek a 62 ezret (nálam) futott 2004-es 4ZZ Corollámba a Toyota Budánál 5W-40 Shell olajat... :eek:

Tudom, hogy ez a márkaszervizes olajuk már egy ideje, de mégis fura, hogy a gyár ajánlása 5W-30, a szervizek meg ezt használják. Persze más márkánál és más országban is tapasztaltam hasonlót, nem vagyok különösebben meglepve...no meg örülök, hogy nyár jön, így talán jobb is az a magasabb melegoldali érték :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #7018 Dátum: 2012.05.31 09:00:18 »
no meg örülök, hogy nyár jön, így talán jobb is az a magasabb melegoldali érték :)
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/13-a-megfelel-viszkozitas-megvalsztasa (3. bekezdés)
De nagy baj szerintem nem lehet abból a 40-es melegoldali viszkozitásból.  ;)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Szerviz
« Válasz #7019 Dátum: 2012.05.31 12:45:42 »
No, megtaláltam az ide illő írást a másik fórumról. A srác, aki ezt írta, majd' 2 éve javít Toyota motorokat, azon a fórumon vakon bíznak a szavában, én sajnos nem ismerem személyesen a tagot. Mindenesetre érdekes dolgokat ír, biztos, hogy van benne igazság:

Megmondanád, melyik fórumon irogat és mi a nickneve?