Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294757 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6885 Dátum: 2012.04.06 17:35:51 »
Ha 1693mm szíj helyett 1700-ast tesznek, azt a feszítő még simán megoldja, de egy 1750 az már nagyon sok lenne.
Levéve a szíjat és megpörgetve kézzel a görgőket (vízpumpát, generátort is) érezni-hallani kéne hogy melyik a rossz...vagy beindítani a szíj nélkül, az sem kizárt, hogy a lánctól jön a hang.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #6886 Dátum: 2012.04.06 18:05:03 »
Ha 1693mm szíj helyett 1700-ast tesznek, azt a feszítő még simán megoldja, de egy 1750 az már nagyon sok lenne.
Levéve a szíjat és megpörgetve kézzel a görgőket (vízpumpát, generátort is) érezni-hallani kéne hogy melyik a rossz...vagy beindítani a szíj nélkül, az sem kizárt, hogy a lánctól jön a hang.
Le fogom mérni a szíjhosszt. A láncra is gyanakodtam, de ennek ellent mond, hogy a görgő csere után egy darabig, 1-2 napig nem hallottam ezt a "grízes" hangot. Olyan, mintha zsír nélkül, tök szárazon futna egy golyóscsapágy, terhelés alatt persze. Közel hajolva egyértelműen a "hátsó" terelőgörgő irányából jön a hang. Persze ettől még lehetne lánc is, ami ugye ezen az oldalon van.
1.4VVti (2004)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #6887 Dátum: 2012.04.06 18:11:37 »
Ahogy TZoli is írja, le kell venni a szíjat és mindent szépen átforgatni egyenként. Előfordul olyan, hogy így terhelés nélkül egyik sem fog igazán hangot adni, ilyenkor jön a (hogy is írják?) sztetoszkóp...  ;)
De ha írsz egy alvázszámot privátba, akkor megnézem kiváncsiságból, hogy egész pontosan mekkora szíjat hoz..
Xanyi

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:Szerviz
« Válasz #6888 Dátum: 2012.04.06 21:51:19 »
Az én dízelemet elnézve úgy látom,hogy a generátorral lehet spanolni,utánálítani a szíjat.
Én is most cserélem 1-2 héten belül.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:Szerviz
« Válasz #6889 Dátum: 2012.04.06 22:11:09 »
A corimban 70-ezer körül kiégett mindkét gyári fényszóró izzó szinte egymás után.
-Kicseréltem egyenként őket a cégautókból kivett gagyi izzókészletekből(mert mindkét esetben ez volt a gyorsabb).
-Kb.3 ezer km.után szinte megint egyszerre kiégtek,DE:
-bekormolták belülről a foncsor felső felét ÉS:
-a jobb oldali gagyi izzó úgy égett ki,hogy a közepén még a bakelit is kiégett,VALAMINT a lámpán belül az izzó vezetékéről 5cm-er.távolságban leégett a szigetelés és a saru is megsült.
-Kábelt megtoldottam,sarut cseréltem és vettem bele egy pár "GE."izzót 5 ezer Ft.-ért.
-Na ez bírt vagy 30-40 000 Km.-ert.
-Majd cseréltem ugyan ilyenre és láss csodát 3000 km.-nél a jobb oldali megint kiégett.

Időnként este észreveszem(nagyon ritkán),hogy néha megvillan egy picit az izzók fénye,mintha valami beterhelne.

Kérdés?????

Másnak is volt-e ilyen?
-Hol van a fényszóró reléje,nem e az is egy kicsit meg van sülve?
Ugyanis az autó doksiajiból nem tudtam kihámozni és nem is hallom sehol kattani.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Szerviz
« Válasz #6890 Dátum: 2012.04.06 23:30:24 »
Az én dízelemet elnézve úgy látom,hogy a generátorral lehet spanolni,utánálítani a szíjat.

:yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Szerviz
« Válasz #6891 Dátum: 2012.04.06 23:31:27 »
A corimban 70-ezer körül kiégett mindkét gyári fényszóró izzó szinte egymás után.

Nekem ilyen bajom nem volt, föleg mióta xenon van bent, igaz egy trafom tavaly behalt......
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #6892 Dátum: 2012.04.07 00:37:55 »
:yes:

A dízel szíját a generátorral lehet feszíteni, de a benzinesé autómata feszítős, az kevesebb méretkülönbséget enged.
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6893 Dátum: 2012.04.07 08:41:03 »
A dízel szíját a generátorral lehet feszíteni, de a benzinesé autómata feszítős, az kevesebb méretkülönbséget enged.
Igen, nekem gyárilag túlfeszitették és csapágyas lett (miatta) a generátor, 27 eFt-ba került a csapágycsere, sajna már garin túl.Pedig már elötte is hallottam, csak nem tudtam mi az a hang :D Stetoszkoppal 2perc alatt kiszürték, hol a bibi. Eddig ez volt (5év alatt) a Cori egyetlen hibája, - no meg elkopott a fékbetét [rohog]

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re:Szerviz
« Válasz #6894 Dátum: 2012.04.07 10:22:11 »
OldPiet!
Mennyit mentél a fékbetétekkel mire csere érettek lettek? Azért kérdem mert állítólag a mostani azbesztmentes betétek már feleannyit bírnak mint a régiek. Persze ez nagyon lábfüggő... ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6895 Dátum: 2012.04.07 11:12:35 »
OldPiet!
Mennyit mentél a fékbetétekkel mire csere érettek lettek? Azért kérdem mert állítólag a mostani azbesztmentes betétek már feleannyit bírnak mint a régiek. Persze ez nagyon lábfüggő... ;)
60 e-nél elkezdett valamelyik csilingelni, de nem tudtam melyik az. Elöször az elsőket cseréltettem ki, de azok 80%-asak voltak, lehet,hogy egyszer vissza is rakatom, annyira jók még.
Viszont a jobb hátsó volt félrekopva -2-3mm-es, az is ki lett  cserélve.
Hozzá teszem , hogy én nagyon keveset fékezek, sok az autópálya de egyébként is.

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6896 Dátum: 2012.04.07 11:48:44 »
Eddig ez volt (5év alatt) ...

Km? Mert nem az évektől kopik a kocsi.  :D

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #6897 Dátum: 2012.04.07 15:50:07 »
Ahogy TZoli is írja, le kell venni a szíjat és mindent szépen átforgatni egyenként. Előfordul olyan, hogy így terhelés nélkül egyik sem fog igazán hangot adni, ilyenkor jön a (hogy is írják?) sztetoszkóp...  ;)
De ha írsz egy alvázszámot privátba, akkor megnézem kiváncsiságból, hogy egész pontosan mekkora szíjat hoz..
Nos itt éppen ez volt a helyzet, levettük többször is a szíjat és terhelés nélkül nem lehetett nagy biztonsággal megmondani, hogy valamelyik csapággyal gond lenne. Meg az is gond volt, hogy szíjcserénél nem mértük össze a gyári és az új szíjat. A gyári szíjam 1693 mm volt, de ezt csak most néztem meg, pár napja, hogy ezen a csapágyzaj/szíjhossz összefüggésen agyalok. Elő is szedem már az újabb szíj számláját, ami most van rajta... nos, a számlán az szerepel, hogy "Ékszíj 5K 1750". És Denso szíj. No és még le kell mérjem a tényleges szíjhosszt, mert az 1750 hihetetlen.
1.4VVti (2004)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6898 Dátum: 2012.04.07 20:51:00 »
Km? Mert nem az évektől kopik a kocsi.  :D
3 évesen volt a csapágyhiba, cca 40 ekm volt benne mikor kezdte a hangot adni, éppen már nem volt gari mikor megcsináltattam.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6899 Dátum: 2012.04.07 22:21:17 »
És miért nem volt rá garancia?