Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294602 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #6840 Dátum: 2012.04.02 18:11:48 »
Jó hogy mondod, meg is locsolom vele a villany fűnyírómat  :D
Nagyon helyes, az ernyém ugy berohadt a tengelye, hogy már nem segit rajta semmi. Igaz tavaly késig belvizben állt szegényke :devil:

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6841 Dátum: 2012.04.02 18:55:21 »
A vezérlés SKF készletben 17.000,- ebben SKF vezérműszíj van.

Gates szokott benne lenni, (skf szerintem nincs) olajból Eneos 5w-30-at raknék 7000-ért.  :)

Előtte rákérdeznék az skf márkaboltba a vezetőre.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.02 18:56:53 írta TSityu »

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6842 Dátum: 2012.04.02 19:06:31 »
Gates szokott benne lenni, (skf szerintem nincs) olajból Eneos 5w-30-at raknék 7000-ért.  :)

Előtte rákérdeznék az skf márkaboltba a vezetőre.

Én elég sok SKF vezérlésszettet építek be, régebben mindig GATES szíj volt benne, de mostanában a szíj is SKF.

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6843 Dátum: 2012.04.02 19:12:22 »
...régebben mindig GATES szíj volt benne, de mostanában a szíj is SKF...

Akkor, sorry.  :flowers: Lehet skf szíjat külön is kapni, vagy csak a szett kedvéért "gyártják".  :?:

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6844 Dátum: 2012.04.02 19:18:22 »
Külön csak SKF vezérműszíjat még nem láttam, az sem kizárt hogy a GATES-től szerzik be "kopaszon" és rányomják az SKF feliratot.
Példának:
1.9PDTDI SKF vezérlésszettben a görgők is LITENS gyártmányúak, ami a gyári szerelés is a PDTDI-nek

zoli0526

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #6845 Dátum: 2012.04.02 20:52:03 »
a véleményetekre lennék kíváncsi! teljes első és hátsó fékcserére van szükségem. toyotás szerelő ismerősöm otthon végezné. azt mondta,h a tárcsákat 10 ezresért szabályozzák és szerez nekem optifit betéteket 4 kerékhez kb 30 ezerért és még plussz a munka 10-15 db ezres. mi a véleményetek? milyen ez az optifit betét? válaszotokat előre is köszi! zoli

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6846 Dátum: 2012.04.02 20:57:55 »
Mik a kocsid adatai?

TZoli

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6847 Dátum: 2012.04.02 20:58:52 »
Teljes első és hátsó fékcserét írsz, majd később szabályozást. Most akkor nem veszel 4 új tárcsát csak a fékbetéteket cseréltetnéd?
Én azt tapasztaltam az évek során, hogy ha hűtőbordás féktárcsát szabályoznak az tuti méret alá megy és rövid időn belül ütni fog.
Hűtőbordásat már nem is szabályoztatok, csak a vállakat kapatom le, ha "hordós" vagy méret alatt van megy a méhtelepre.




bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6848 Dátum: 2012.04.02 20:59:01 »
a véleményetekre lennék kíváncsi! teljes első és hátsó fékcserére van szükségem. toyotás szerelő ismerősöm otthon végezné. azt mondta,h a tárcsákat 10 ezresért szabályozzák és szerez nekem optifit betéteket 4 kerékhez kb 30 ezerért és még plussz a munka 10-15 db ezres. mi a véleményetek? milyen ez az optifit betét? válaszotokat előre is köszi! zoli
:eek: :eek: :eek:
Bocs, de ez nem gyenge összeg...

Ha nem laksz Váctól messze, keresd itt (pont előtted postolt) TZolit, Ő Vácon szervizben dolgozik, biztosan jobb anyagot (Ferodo) ad neked és korrektül dolgozik. Nehogy szabályoztasd a tárcsát, mert nem bírja el! Utána fékezel 2 nagyobbat és a tárcsa meghullámosodik, aztán vehetsz újakat, meg betéteket is hozzá.  :yes:
Csak új tárcsákat vegyél betétekkel együtt.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zoli0526

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #6849 Dátum: 2012.04.02 20:59:47 »
Mik a kocsid adatai?


2005-ös, 1.4 benzines, japán gyártmány

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Szerviz
« Válasz #6850 Dátum: 2012.04.02 22:57:02 »
na elegem lett a közös japán-német olajkeresésből. annyit nem ért a dolog, mint amennyit elszúrtam rá. Hansba megy a Castrol Magnatec 5W-40 c3, oszt kuss neki.
eneosból ami jó a yarisba, toyotába az a Premium Hyper 5W-30, és 3 + 4 liter, ez stimmt? a sustina jóval drágább.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.02 23:06:24 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #6851 Dátum: 2012.04.04 08:22:43 »
Márkaszervizben (Kiskőrös) 25 ezret kérnének sok fékfolyadék- és gyertyacseréért (ha nem én viszem a cuccokat). Szerintem ez nagyon sok.  :devil:Szerintetek? És a 23 ezres műszaki az drágának számít? Szerintem annyira azért nem, mert itt 27-et kérnek érte.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Szerviz
« Válasz #6852 Dátum: 2012.04.04 08:55:14 »
Sziasztok!

Fékfolyadékot milyen gyakran kell cserélni? 62 ezer km van az autóban, és utoljára 35 ezernél, 2 éve volt cserélve. A szervizkönyv csak azt írja, hogy teljes ellenőrzéskor kell cserélni, ami 30 ezer km-enként van. Nem szoktam intenziven használni a féket, próbálom kímélni, inkább motorfékezek. Viszont a biztonságon nem akarok spórolni, tehát ha muszáj, akkor ki fogom cseréltetni. Mit ajánlotok? Ki lehet tolni a cserét néhány ezer km-rel? Egyébként milyen fajtát érdemes belerakni és mennyit kell vennem? DOT 5.1?
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6853 Dátum: 2012.04.04 09:03:54 »
Márkaszervizben (Kiskőrös) 25 ezret kérnének sok fékfolyadék- és gyertyacseréért (ha nem én viszem a cuccokat). Szerintem ez nagyon sok.  :devil:Szerintetek? És a 23 ezres műszaki az drágának számít? Szerintem annyira azért nem, mert itt 27-et kérnek érte.
Ha hivatalosan viszed szervizbe, akkor a munkadíjat normák szerint kalkulálják, ami fix költség. Azt kéne tudni, hogy a folyadékokat hogyért mérik.

A műszakival kapcsolatban nem értem, miért nem egyenesen a Közlekedési Felügyelethez viszed...  :surrender: (<17000Ft)
Van valami baja a kocsidnak?
Én idén is direktben viszem a felügyelethez, ahogy 2010-ben is tettem. 10 perc volt a vizsga, csupa "pipa" eredménnyel. Miért fizetnél 6-7000-rel többet?
Annyit megtehetsz, hogy egy futómű ellenőrzésre (lengéscsillapítók + fékhatás mérés) befizeted az autót, ezt nekem 1000Ft-ért csinálták...  :whistling: ...és nincs meglepetés...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Szerviz
« Válasz #6854 Dátum: 2012.04.04 09:07:00 »
Sziasztok!

Fékfolyadékot milyen gyakran kell cserélni? 62 ezer km van az autóban, és utoljára 35 ezernél, 2 éve volt cserélve. A szervizkönyv csak azt írja, hogy teljes ellenőrzéskor kell cserélni, ami 30 ezer km-enként van. Nem szoktam intenziven használni a féket, próbálom kímélni, inkább motorfékezek. Viszont a biztonságon nem akarok spórolni, tehát ha muszáj, akkor ki fogom cseréltetni. Mit ajánlotok? Ki lehet tolni a cserét néhány ezer km-rel? Egyébként milyen fajtát érdemes belerakni és mennyit kell vennem? DOT 5.1?
30.000-ként cserélni kell, 2 évente ellenőrizni. Nem elsősorban az számít, hogy mennyire nyomod a féket, hanem, hogy a folyadék a rendszerben mennyire öregszik. Kiválhatnak belőle bizonyos alkotóelemek, amik befolyásolhatják a fékek működését, ezért írják a 30.000km-kénti cserét.
Nekem talán még az 1L-es flakonban maradt is egy kevés, úgyhogy nem kell sok belőle (a pontos mennyiséget nem tudom fejből). Én a gyári DOT5.0 Toyota fékfolyadékot javaslom, az a biztos.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i