Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294584 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Szerviz
« Válasz #6435 Dátum: 2012.02.05 13:43:15 »
Nos, időközben eltelt majd egy év. Mivel eddig nem volt igazi telünk, nem is jelentkezett a probléma.
Továbbra is második indítózásra indult a motor, időjárásról függetlenül.
Most, hogy igazán hideg az idő -7-10 °C. Fél órával előbb kell elinduljak a kocsihoz, mivel nem akar indulni, csak sokadik próbálkozásra.
Pár napja volt szervizben, ezt is megnézettem rajta, de nem találtak semmi hibát.
Izzítógyertyák jók, injektorok szintén, aksi rendben. Esetleg az üzemanyag szűrő cseréjét javasolták, de ezt is csak tippelték.

Egyébként az utóbbi napokban több dízeles is pórul járt. Egyszerűen megállt alattuk a kocsi, vagy leesett a fordulatszám.
Ezeket állítólag a gyenge minőségű gázolaj okozta és az üzemanyagszűrőt eltömítette.

Emiatt öntöttem én is dermedésgátlót a tankba, de úgy látszik nem volt hatása.
A sokadik (3-4) indítózásnál a olajnyomás visszajelző lámpa már nem is akar világítani. Csak ha várok 5 percet akkor világít újra rendesen gyújtás ráadásakor.

Valami ötlet?  :?:

A céges autómmal is ugyan ez a probléma, igaz az egy  :censored: Fiat. Ott is rendben voltak az izzítók, még is alig akar beindulni. Szerelő ismerősöm átnézte, és az egyik izzító gyertya kábel volt rossz, de sajnos ez se oldotta meg a hibát. :no: Alaposabb átvizsgálás után kiderült, hogy porlasztó csúcsokat kéne cserélni, ami alsó hangon 200-300ezer forint. Egyenlőre úgy néz ki, hogy majd a tavasz megoldja a problémát. :lol:
Érdemes komolyabban átvizsgáltatni, mert hidegbe nem fog beindulni és további gondok lesznek (aksi, önindító stb..)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #6436 Dátum: 2012.02.05 15:54:16 »
Viszont a dot 3 és az 5.1 úgytudom kompatibilis egymással, a 4 pedig nem. Szóval no para!
Nem. A 3, a 4 és az 5.1 kompatibilis. Az 5.0-t nem szabad beletenni.
         

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Szerviz
« Válasz #6437 Dátum: 2012.02.05 16:20:33 »
A lényeg, hogy a 3 kompatibilis az 5.1el ezek szerint.  Mert én a 3ra töltöttem 5.1et.  ::)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #6438 Dátum: 2012.02.05 17:53:12 »
A lényeg, hogy a 3 kompatibilis az 5.1el ezek szerint.  Mert én a 3ra töltöttem 5.1et.  ::)
Én mondjuk az egészet lecseréltem volna, de sztem így is jó lesz.
         

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #6439 Dátum: 2012.02.05 18:38:30 »
Én mondjuk az egészet lecseréltem volna, de sztem így is jó lesz.
Hát, ha benne maradt az esetleg felvizesedett DOT 3-as, akkor azért mégsem az igazi, nem?  :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6440 Dátum: 2012.02.05 18:42:05 »
Hát, ha benne maradt az esetleg felvizesedett DOT 3-as, akkor azért mégsem az igazi, nem?  :hmmmm:
Én ahogy láttam a cserét, nem könnyű mindent leereszteni belőle :no:

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #6441 Dátum: 2012.02.05 18:57:29 »
Hát, ha benne maradt az esetleg felvizesedett DOT 3-as, akkor azért mégsem az igazi, nem?  :hmmmm:
Persze még így is jobb, mintha csak a min. szint alatti 3-as lenne benne. Később is le lehet cserélni az egészet.

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6442 Dátum: 2012.02.05 19:06:36 »
Én ahogy láttam a cserét, nem könnyű mindent leereszteni belőle :no:

Alul ki kell csavarni a csavart, felül meg önteni.  :D

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #6443 Dátum: 2012.02.05 19:25:45 »
Nos, időközben eltelt majd egy év. Mivel eddig nem volt igazi telünk, nem is jelentkezett a probléma.
Továbbra is második indítózásra indult a motor, időjárásról függetlenül.
Most, hogy igazán hideg az idő -7-10 °C. Fél órával előbb kell elinduljak a kocsihoz, mivel nem akar indulni, csak sokadik próbálkozásra.
Pár napja volt szervizben, ezt is megnézettem rajta, de nem találtak semmi hibát.
Izzítógyertyák jók, injektorok szintén, aksi rendben. Esetleg az üzemanyag szűrő cseréjét javasolták, de ezt is csak tippelték.

Egyébként az utóbbi napokban több dízeles is pórul járt. Egyszerűen megállt alattuk a kocsi, vagy leesett a fordulatszám.
Ezeket állítólag a gyenge minőségű gázolaj okozta és az üzemanyagszűrőt eltömítette.

Emiatt öntöttem én is dermedésgátlót a tankba, de úgy látszik nem volt hatása.
A sokadik (3-4) indítózásnál a olajnyomás visszajelző lámpa már nem is akar világítani. Csak ha várok 5 percet akkor világít újra rendesen gyújtás ráadásakor.

Valami ötlet?  :?:

Hasonlóképp jártam én is pénteken este (-13).
Egész nap kinn állt reggel óta.
-Izzítás kétszer ,ráindítás (az önindító rendesen pergett a megszokott fordulaton),kb 15 másodpercig semmi,kulcs elfordít.
-Újból 2-szeri izzítás,indítózás,5mp után beindult,majd rögtön leállt.
-izzítás 1-szer ,indítózás,2-mp.múlva beindult,de eléggé össze vissza járt még vagy 5-mp.ig.
Azóta a garázsban áll (kb.-2.fok)
Holnap reggel kiderül.
-Vagy holnap este???

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:Szerviz
« Válasz #6444 Dátum: 2012.02.05 19:29:44 »
-Ja 30l gázolajra 0.6 l.benzint tankoltam,mert kb.1 hónapja elfogyott az üzemanyag adalékom(spuri),és azóta semmit sem használtam,csak egy hete öntöttem rá ezt a kis benyát.
-az autó 1.4d4d.2006-os.102000km-el.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6445 Dátum: 2012.02.05 20:01:17 »
Alul ki kell csavarni a csavart, felül meg önteni.  :D
Nem ment azért ugy mint egy kertislag :devil:

TSityu

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #6446 Dátum: 2012.02.05 20:04:13 »
Pedig egy átlagautóba a fékolaj/kuplung olaj csere nem egy agyműtét.  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #6447 Dátum: 2012.02.05 20:14:40 »
Én csak azt mondtam amit láttam:  nem cserélődik könnyen le az összes folyadék, nem az a kérdés hogy mennyire könnyű megcsinálni.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Szerviz
« Válasz #6448 Dátum: 2012.02.05 20:19:12 »
nem értem ezt a sok diesel hideginditási problémát, 2 szeres izzitás  és indul elsöre az összes itthon, pedig van km böven bennük

most -21 fok van, reggelre -23-24 simán lesz... :whistling:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Szerviz
« Válasz #6449 Dátum: 2012.02.05 20:31:32 »
Köszi @Xanyi. Pontosan ezt szeretném: olyan alapos kivizsgàlàst kérni, ami fényt derithet esetleg valami rejtett dologra, megelözendö a nagyobb kiadàsokat.

Amùgy a 60.000 km-es szervizet màr nem hiszem, hogy megcsinàlta a régi tulaj, és ùgy làttam, hogy ennek elég teljes az ellenörzési listàja is.
Vajon kérjem ezt a szervizelést, vagy csak mondjam el nekik konkrétan mire lennék kivàncsi?

Ha nem volt rajt 60.000-es szervíz, akkor azt mindenképpen csinálják meg, és kérd meg szépen a szervízt, hogy alaposan nézzék át...
Xanyi