Ez a hideg motor téma túl van misztifikálva most itt. A hűtővíz hőfokáról beszélünk most és az nagyon nem számít. Addig amíg hideg a motor nem szabad pörgetni ez biztos, ekkor kopik a legjobban. Ha a víz hideg, belül az olaj már melegebb, max a víz nem melegedett még át. Szóval az olaj hőmérséklete a lényeg, nem a vízé, az olaj kenőképessége ami számít kopásnál. Ezt gyárilag nem mutatja semmi műszer, de az tuti hamarabb meleg mint a víz. Szerintem benzines motornál inditás után akár milyen hideg van kb.3 perc és minden ok bent. De ugye először alapjárat (pár másodperc), majd max 2-3000-es fordulat míg meg nem indul a mutató. Ez kis motoroknál persze. De dízel lassabban melegszik, mert nagyobb meg dízel, de a nagyobb benzines is, mert nagyobb. Nekem kell 5-6 perc míg bemelegszik. Meg ott a termosztát is...
Amúgy az autómata is ráhúzza a fűtést, csak a ventit nem kapcsolja nagy fokozatra. Nekem most (reggel 3-5 fok) 1 perc után már nem csont hideg a levegő. Tehát húzzátok csak fel a fűtést és lassan növeljétek a fűtő venti fordulatát.