Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294841 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5700 Dátum: 2011.08.30 13:47:32 »
Új olaj vissza eresztő furatokat is fúrt rá, vagy csak a meglévőket bővítette ki?

sajnos, ilyen részletességgel nem fogom tudni neked megmondani, de ha komolyan érdekel, szerintem Charlie megteszi
kontakt itt:
http://www.charlieauto.xls.hu/

ami az íbéjes olcsó szettet illeti, nem tudom, én erősen bizalmatlan lennék iránta, lehet, hogy nálunk drága, és valahonnan lehet szerezni okosba' 20-30%-kal olcsóbban, de a harmadáért...? persze, lehet, hogy naiv vagyok, amikor a rajta lévő haszonkulcsokra gondolok... vagy használtra gondoltál, ami már a módosított? azt meg legföljebb élőben megnézve (lehetőleg egy szagértővel a vállam mögött) merném megvenni...

azért tanulságként: a 30 éves Vespámhoz (aminek kb. olyan kultusza van a világban, mint a Bogárnak, tehát máig kapható hozzá minden), az olaszoktól lehet rendelni gyári Piaggio csomagolású alkatrészeket, nem is olyan olcsón, amiket Kínában meg Taiwanon meg kitudja hol gyártanak, és olykor mm-nyi a méretpontatlanság...:( pedig hivatalos gyári alkatrész...:(
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5701 Dátum: 2011.08.30 13:53:22 »
Nem, tudtommal az ebayről is gyári bontatlan új dugószettet adnak 40k körül... Méretpontos, teljesen jó. Még én sem láttam, de tudom, van, aki már beszerelte és stimmel vele minden.

Fene tudja, én is mit tennék... Az enyémben 138.0000km van most, sztem a dugók még nem kophattak annyira, hogy cserések legyenek, lehet, hogy egy új gyűrűszett nekem is orvosolná az olajfogyimat. Még nincs napirenden nálam, hogy szétbontassam a mocit, de elképzelhető, hogy 1-2 éven belül meg fogom lépni én is... Kíváncsi leszek, hogy szétbontva milyen állapotban lesznek az alkatrészek a motoromban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #5702 Dátum: 2011.08.30 13:58:52 »
Semmit nem kell visszatekerni, próbáljátok meg légteleníteni a rendszert, a pedálnak a fékpedállal egy vonalba kell állnia.

Egy vonalban vannak. utánajárok ennek a légtelenítésnek.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #5703 Dátum: 2011.08.30 14:00:09 »
Ezt kicsit részletezhetnéd jobban, hogy konkrétan mit alakított rajta!

mivel én madár vagyok, csak nagy vonalakban tudom megmondani: ha igaz, leginkább a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul a japán kollégák, illetve az olajlehúzás nem lett megfelelően kialakítva, utóbbit, gondolom, a módosított gyűrűk orvosolják inkább, így az előbbi hiba "javítására" gyanakszom...
Új olaj vissza eresztő furatokat is fúrt rá, vagy csak a meglévőket bővítette ki? A gyűrűk tiszta sor, hogy a régi ellágyult a hő hatására, ezért csökkent az olajlehúzó képessége. Az újak stabilak már.
Viszont a másik gyári gond a furatok voltak, hogy szűkek és 2-vel kevesebb van belőlük, mint az azóta javított dugattyúkon (2db helyett 4db).
Így elnézve, azért nem kevés a teljes költség, mert, bár a gyári dugattyúk itthon valóban 30-40.000Ft/db áron vannak, de az Ebayről szintén a gyári szett kb 40.000-ből beszerezhető, nyilván, az kicsit macera, de gyári új. Így azzal is megállna bőven 200k alatt a teljes javítás.

Ha, viszont így sem lesz vele gondod a továbbiakban, akkor természetesen elégedett lehetsz.  ;)


Az én dugóim most vannak gépműhelyben, hogy átalakíttasam őket. 2e ftot mondtak darabjára.

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5704 Dátum: 2011.08.30 14:10:15 »
Az én dugóim most vannak gépműhelyben, hogy átalakíttasam őket. 2e ftot mondtak darabjára.

mindenesetre jó árú műhelyt találtál, gondolom, értesz hozzá, amit csináltatni akarsz, én nem, ezért megéri valamivel többet fizetnem érte, hogy egy szakember végeztesse el a munkát
apósomnak is gépműhelye van, ha pontosan tudtam volna, mit akarok, ő ingyen is megcsinálta volna, de én legföljebb akkor mertem volna, ha méretezett műszaki rajzzal tudom menni hozzá... így maradt, hogy Charlie az ő tapasztalatával végeztesse el a munkát, ráadásul így ő vállal érte garit...
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5705 Dátum: 2011.08.30 14:12:34 »
Az én dugóim most vannak gépműhelyben, hogy átalakíttasam őket.

basszus, a profilképeden E11-nél újabb Cori van... azoknak is véres a torka?
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5706 Dátum: 2011.08.30 14:16:41 »
basszus, a profilképeden E11-nél újabb Cori van... azoknak is véres a torka?
Igen, 2003 szeptemberig gyártották hibásan a vvt-i motorokat (Corolla, Avensis, Celica, minden). És mindegyik vvt-it érinti a hiba, nem csak az 1.4-eseket.
         

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #5707 Dátum: 2011.08.30 15:19:43 »
Az én dugóim most vannak gépműhelyben, hogy átalakíttasam őket.

basszus, a profilképeden E11-nél újabb Cori van... azoknak is véres a torka?

kleingynek igaza van, de szerencsére a 2003.6. havi e12-mnek nincs baja, bár az is lehet, hogy ebben még/már gariban cserélt tudók vannak. nem tudok sokat a kocsi előéletéről. Én nekimegyek az 1zz átalakításnak, és az ahoz vett alkatrészeket alakíttatom át elővigyázatosságból.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5708 Dátum: 2011.08.30 21:20:49 »
Csináltam ma egy 2003-as 1.4vvt-i Corollán 180.000km-es szervizt.
Most vették ismerőstől, nem volt zsákbamacska, végig vezetett szervizkönyves. Nagyon egybe van a kocsi, mentem vele egy karikát az új fékbetétek miatt.

Kapott egy igényes csomagot, motorolaj, összes szűrő, gyertyák, fékolaj és előre kellett bele fékbetét:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=jh0yxf3zm9csqj3hwye5.jpg

A féktárcsák vállait vetettem még le szépen esztergályossal, így nem égnek fel az új betétek szélei a vállakon: (a gyári TRW-PAGID fékbetét elég nagy vállat hagy a tárcsa szélén, a FERODO szépen rátakar a tárcsára)
http://www.kephost.com/view3.php?filename=3zp1yu20mi3f6e9y4bta.jpg

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: Szerviz
« Válasz #5709 Dátum: 2011.08.31 11:05:12 »
Csináltam ma egy 2003-as 1.4vvt-i Corollán 180.000km-es szervizt.
Most vették ismerőstől, nem volt zsákbamacska, végig vezetett szervizkönyves. Nagyon egybe van a kocsi, mentem vele egy karikát az új fékbetétek miatt.

Kapott egy igényes csomagot, motorolaj, összes szűrő, gyertyák, fékolaj és előre kellett bele fékbetét:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=jh0yxf3zm9csqj3hwye5.jpg

A féktárcsák vállait vetettem még le szépen esztergályossal, így nem égnek fel az új betétek szélei a vállakon: (a gyári TRW-PAGID fékbetét elég nagy vállat hagy a tárcsa szélén, a FERODO szépen rátakar a tárcsára)
http://www.kephost.com/view3.php?filename=3zp1yu20mi3f6e9y4bta.jpg

Sok szerencsét a tescos Ferrodo Service Line-hoz...Nem csikorog?
BLACK COROLLA TS 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5710 Dátum: 2011.08.31 11:09:02 »
Ha a vevő az olcsóbbat kéri, TZoli azt rakja bele... nem az Ő hibája, hanem az ügyfél tudatlansága...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5711 Dátum: 2011.08.31 11:14:48 »
Nem csikorog, nem is fog, most jöttem meg eredetvizsgáról vele, több garnitúrát beraktam már ebből az olcsóbb Ferodoból is, le kell vetetni a tárcsák vállait és nem fog csikorogni.
A Ferodo betéteken a ferodol nem teljesen mérethű, általában 1mm-rel szélesebb mint a gyári szerelésűeké. Ha a vállakat meghagyod és úgy rakod be akkor fog csikorogni, mert felég azok mentén.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5712 Dátum: 2011.08.31 11:17:51 »
Ha a vevő az olcsóbbat kéri, TZoli azt rakja bele... nem az Ő hibája, hanem az ügyfél tudatlansága...  :whistling:

Ez nem így van, csak azt rakom be ami már bevált és tudom hogy nem lehet vele gond...

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5713 Dátum: 2011.08.31 17:06:54 »
Sziasztok!

Régen jártam erre,de most fel kellett hogy jöjjek!Szombaton jöttem vissza Horvátországból.Most jött ki 1 bizonyos dolog az autómon.
Hidegen nem csinálja,de mikor már nagyon bemelegszik a motor,egy bizonyos fordulatszámnál mikor finoman nyomom a gázt olyan mintha szelephang jönne a motorból,olyan csörgésféle elég hangosan.Mivel hidegen nem csinálja,szelepcsörgésre gyanakszom,de esetleg lehet a torok levált légterelő lemezkéinek a hangja?Hallottam ,hogy ennek az évjáratnak ez gyári hibája volt,de szerintem ha torok terelő lemezke leválás lenne akkor hidegen és melegen is csinálná szerintem.
Tudtok e ebben tippet adni,hogy szerintetek mi lehet ez?Az olajszintem jó,és szinte semmi olajfogyasztása nincs az autómnak.

Előre is köszönöm a segítséget  :)
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re: Szerviz
« Válasz #5714 Dátum: 2011.08.31 17:12:05 »
Fordulatszám/rezonancia függő, nekem se adja hidegen, lévén 1200-1500 a fordulat, aztán ahogy megy le elkezdi :D