De ez mégis min múlott?Az a 10% miért eszi az olajat,és a többi ami elvileg tök ugyanazon alkatrészekből van miért nem eszi?
Vagy felismerték 10% legyártása után hol a hiba és onnan javított alkatrészt használtak?Én erre gondoltam!!!
Bepi,ez valahogy az én fejembe nem igazán fér bele a gyakorlatilag amit írsz.....Nekem az a kézenfekvő illetve csak azt tudom elképzelni, hogy mikor felismerték a hibát,onnan kezdve konstrukcióban javított alkatrésszel szerelték......
Az valahogy nem fér bele nálam,hogy az akkoriban 2-3 évig gyártott motor mindegyike hibás, és ha nem kíméled kivétel nélkül elkezdi zabálni az olajat!Ahogy az enyémbe kinézett a pollenszűrő már nem vagyok abban biztos hogy az olajperiódusokat és az olajminőséget is makulátlanul kezelték,és mégis ugyan olyan a hangja , minősége,állapota, ereje ,mindene a motoromnak mint szinte 1 új motornak.Sehol nincs a blokkon még olajpára se,minusz 10 ben sem hallottam még hideg indításnál , egy fikarcnyi szelephangot......
Értem, amire gondolsz, DE!
Valahogy úgy derülhetett ez ki, hogy elkezdték gyártani a motorokat 2000-ben, és nem megszokott módon érkezetek vissza a gyárba panaszok, hogy több, különböző helyről is, hogy a motorokkal valami bibi van, mert jelentős olajfogyasztások lépnek fel EGYES motorok esetén (Kihangsúlyozom: Nem Mind!). A gyár elkezdte vizsgálni, mi lehet a gyenge láncszem, vagy ezt pont a szervizek tették meg, nem tom, és rájöttek, hogy az olajlehúzó gyűrű túl gyenge minőségű. Mivel az összes motort ezzel a minőségű alkatrésszel szerelték, úgy döntöttek, hogy, amennyiben az autó bizonyíthatóan előírás szerint volt újkorától kezdve szervizelve, azaz, szervizkönyve márkaszerviz által van vezetve, megkapott minden előírás szerinti gondoskodást, és nincs benne 180.000km-nél több, De ennek ellenére mégis jelentős az olajfogyasztása, akkor garanciában kicserélik a B.S. által az előzőekben leírt dolgokat, kvázi "a blokkot". Ez valóban szokatlan és egyedülálló az autógyártók között, én személy szerint nem is tudok olyanról, hogy más gyártó ilyen szinten oldja meg a problémát!
Az, hogy nem minden motor olajzabálós, szerintem csakis azon múlott, hogy hajtották-e a kocsit, vagy sem. Mivel ugyanaz a gyenge alkatrész van/volt mindben, úgy az esély ugyanúgy mindegyik motornál megvan, hogy ez a hiba jelentkezzen. De nem törvényszerű. A 2003. szeptemberétől gyártott blokkok esetében ez a hiba orvoslásra került, azok, ha hajtják is, jóval többet bírnak, mint ezek az előszériások. Persze, minden motort tönkre lehet tenni, ezt senki nem vitatja, de nem mindegy, mennyi idő alatt! A mi fajta motoroknál már 60.000km körül észrevehető olajfogyasztás jelentkezhetett, ez azért abszolút a rendellenes kategória. Persze, az sem segített megóvni ezt a sérülékeny szériát, hogy a gyári előírások szerint 10W40 volt az ajánlott viszkozitás, amiről Tudjuk, hogy nagyon nem megfelelő. Valószínűleg a Japók is abból a "szokásból" indulhattak ki a gyárban tervezéskor, hogy az eddigi Corollák is olyan eytrém helyszíneken is gond nélkül futnak, hogy Ez a motor is bírni fogja (gondolj az arab országokra, ahol a személyautók 80%-a Corolla. Ott szerinted mennyire foglalkoznak azzal, hogy milyen olaja kerüljön bele?). Tévedtek, egy-két alkatrész el lett "méretezve". Előfordul. De éppen ezért óriási dolog, hogy ilyen mértékű javítást vállalt be a gyár. Ezt nem kis dolog elismerni.
Sajna a Te esetedben, bár a blokkcsere megvolt, nagy valószínűség szerint továbbra sem kapta meg a motor a kötelező figyelmet, ezért került ilyen állapotba, amilyenben van. Az, hogy hangra, teljesítményre nincs jele a hibának...hát, figyelj:
Ezért Toyota a Toyota. Csak m.ű.k.ö.d.i.k. Ebből is látszik, hogy egy nagyon masszív konstrukció, rendkívül széles üzemelési körülményeket képes elviselni. Épp ezért nem dadog, rángat, prüszköl, csak megy, max eszi az olajat, de ha ezt nem figyeled, nem szerzel róla tudomást. Aztán egyszer csak nem fog beindulni, de ez jóval azután van, hogy jelentkeznek az olajfogyasztós gondok. Állítom Neked, több száz ezer km-t is elmenne a Tied is még, csak töltögetni kéne utána az olajat...
Tulajdonképpen sajnálom az ilyen autókat, amiknek ennyire nem volt gazdája, mert éppen azért, mert egy nagyon hálás autóról van szó, amennyiben vigyáznak rá. Végletekig hálás, egyszerűen nem fog váratlanul meghibásodni, nincsenek elektromos gondok, semmi. De ehhez tartani kell az előírások szerinti karbantartásokat szigorúan.
Nézd, jelentős javítási összegről van szó az esetedben, de biztos vagyok benne, hogy megéri. Az jó ötlet volt a részedről, hogy megnézeted a szerelővel, de valahogy én is affelé hajlanék, hogy 1000km/1L olajfogyasztással már kukába való a motorod, mindenképpen a motorcsere jelentheti a legjobb megoldást, mind műszaki-, mind gazdaságossági szempontok alapján.
A
corollaclub.hu fórumon vannak, akik bontanak E11 Corollát, ott kellene körbeérdeklődni a lehetőségeket. Biztos vagyok benne, hogy tudnak segíteni.