Jól megjártam a 120 ezres szervízzel.
Márkaszerviz!, a helyet nem nevezném meg, a lényeg, hogy bejelentkezve mentem. A szervizvezető kezdte beírni a munkalapra az elvégzendőket és látom 10w40-es olajat ír.
Szóltam neki, hogy azt azért nem kéne, legyen csak 5w30-as. Mire ő közölte, hogy jelenleg nincs, de ez is ugyanúgy jó bele. Amúgy is jön már a meleg és a jó idő.
Érvelgettünk egy darabig mindketten. Nem győzött meg, de végül elfogadtam a felkínált olajat és elvégezték a szervizt.
Eltelt a hétvége, viszonylag jó időjárással, akkor még nem is volt gond. Jól ment a kocsi is. Majd vasárnap egész nap állt.
Eddig is nehezen indult a kocsi. Gyakran csak második, harmadik indításra, de ami ma reggel volt, az kiverte a biztosítékot.
Vagy tíz percnyi próbálkozás után, a sokadik (egy idő után már nem számoltam) indítózásra volt csak hajlandó elindulni.
Ezek után a hangja is sokkal morgósabbnak tűnt ( a szó rossz értelmében). Mintha egy VW motor lenne benne.
Délután reméltem, hogy csak pillanatnyi gyengeség volt a reggeli eset, de most is nehezen indult, csak a harmadik indítózásra. A hangja ugyanolyan morgós.
Most mi a ló***t csináljak? Már a mérgelődésen túl vagyok, de ez nem oldotta meg a problémát.
Persze a szervizes is mondta még a szervizelés alatt, hogy a nehezen indulást nem biztos, hogy az olaj okozza, de azért érdekes, h olajcsere után ilyeneket produkál a motor.
Gondolom a pollenszűrő cseréje csak nem lehet felelős a dologért.