Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294783 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #4860 Dátum: 2011.01.23 19:37:50 »
Sziasztok!

az ittlévő szakik tanácsaira lenne szükségem! e11 facelift corollám van és ma észleltem,hogy sehogyan se tudom bekapcsolni a középső konzol infoablakának világitását...tegnap reggel még tuti müködött,ma napközben a lánchidról behajtva az alagutba vettem észre,hogy nem világit...azota bármit nyomkodok rajta, nem világit! kiment valami izzó vagy biztositék netalántán én vagyok ekkora bénaaaaa és nemtudom visszakapcsolni???

köszi

üdv!!

valakinek valami ötlete van,hogy az érintkezési problémát hogyan lehet orvosolni vagy ellenőrizni az e11 infopanel pici ablakának világitásánál. elvileg gyárilag ugy kellene müködnie,hogy kulcs be, elfordit egyet.....áramot kap a magno meg a kis ablak középen(elkezd zölden világitani).  na most az nekem kontakthibás lett tegnap derült ki. ma este meg átjöttem egy vasuti átjáron,rázkodott egy elég nagyot és mit ad isten? ujra elkezdett müködni és világit....

de ez nem természetes....meg akarom szüntetni a kontakthibát..!!!

segitsetek ötletekkel lécci!  köszi
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4861 Dátum: 2011.01.25 09:04:33 »
Ma reggel:  :eek: :ph34r:

-check engine lámpa indítás után
-egy hete tankoltam az Agipon sima 95-öt
-egyenetlen alapjárat
-torpan menet közben
-leállítás után újraindításnál nehezen dadogva indul... :eek: :eek: :eek:
-már szervizben csücsül az autó, gyógyul.  :innocent: :wub:

Vazz, nem vagyok én ehhez hozzá szokva!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4862 Dátum: 2011.01.25 09:25:09 »
Én pont az ilyenek elkerülése miatt csak OMW-nél tankolok...  Reméljük csak a benzin lesz a gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4863 Dátum: 2011.01.25 10:14:15 »
A benzinnek semmi köze hozzá, mert mindig Agipozok, a múltkor hidegebb volt, akkor semmi baja nem volt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4864 Dátum: 2011.01.25 10:15:47 »
A benzinnek semmi köze hozzá, mert mindig Agipozok, a múltkor hidegebb volt, akkor semmi baja nem volt.

Azt hittem ezért emelted ki külön, hogy egy hete tankoltál az Agipnál. Ezesetben akkor ez teljesen mindegy, mert mindig ott tankolsz.
Reméljük a legjobbakat!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4865 Dátum: 2011.01.25 10:20:36 »
A benzinnek semmi köze hozzá, mert mindig Agipozok, a múltkor hidegebb volt, akkor semmi baja nem volt.

Azt hittem ezért emelted ki külön, hogy egy hete tankoltál az Agipnál. Ezesetben akkor ez teljesen mindegy, mert mindig ott tankolsz.
Reméljük a legjobbakat!
Persze, nyáron is, meg télen is ott tankolok, oda van kártyám. Teljesen jó üzemanyagot adnak, én valami másra gyanakszom, a szerelőm azt mondta, hogy EGR szelep ezekben nincs, így az negatív, mint hibaforrás, a benzinszivattyú meghibásodása, meg nem jellemző. Nézik, csinálják. Majd leírom, mi az eredmény. Én is reménykedem...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4866 Dátum: 2011.01.25 10:23:37 »
Ettől eltekintve az ilyen rendellenes dadogásokat simán okozhatja, ha Most vizes volt a benzin... mint a régi szép időkben a Román határon...  :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4867 Dátum: 2011.01.25 12:52:29 »
Sziasztok!

E11 4ZZ ECU probléma ügyében írok.
Becsörgés, csörgés hallható a motorból. Korábban sokszor volt téma a hibás ECU.
Nálam új a lambdaszonda, a 4 gyertya és mindenféle (prémium is) benzinnel csinálja, így a hibaforrás igencsak egyértelműnek tűnik.
Meg is néztem az autómban levő ECU számát, ez a 89661-0W130.
Idáig rendben van, kellne egy ugyanilyen számú vezérlő.

Ám azt olvastam korábbi hozzászólásokban, hogy ez a hibás széria tagja, ergo egy másik számú kellene nekem. Valaki még le is írta, hogy neki milyet tettek bele. Íme, idézet egy korábbi hsz-ból:
"A szervízvezető a Realszisztémánál azt mondta, hogy nekem a 89661-0W134 gyári számú ECU ra van szükségem. A kérdésem hogy valóban van különbség a vezérlésben az Angol és a Japán gyártás között? Ha igen akkor hogy lehet az, hogy Nálad a ....2264 jó a W32 helyett?"
"Bontóban vettem egy 20asért.:)Az a lényeg hogy a sorszáma vége ........2264 legyen, ne a .......W32 végű.Ez a kettő van, a ..........W32 végű a szar."

Körbenéztem a neten, 2264 végű nincsen, csak 2664, feltételezem a kollega erre gondolt. És az sem állja meg a helyét, hogy "ez a kettő van", van ugyanis vagy 6 féle különböző számű vezérlő. Az alábbi linken csak egy részük található meg, itt a W-t tartalmazó számok vannak csak. Igaz, csak JPP kódokat látok, tehát arra következtetek, hogy a 266x végűek lehetnek az angol gyártású autó vezérlői, de lehet hogy tévedek.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_TOYOTA_COROLLA_ZZE111L-AGMRKW_8404.3.html?hl=89661

Az én autóm japán gyártású, ez mondjuk alátámasztaná a teóriámat. Viszont a vezérlőnél tudtommal nem mindegy, hogy milyen autóból származik, gondolok itt olyasmikre, hogy klímás, ABS-es, manuál vagy automata stb. Nem szeretnék csak úgy vaktában vezérlőt venni nem kevés pénzért. Viszont nem tudom, honnan tudhatnám meg, hogy mi is kellene az autómba. Nem szeretnék nem belevalót venni, de olyat sem, ami szintén a hibás széria tagja. Azt sem tudom például, hogy gond-e, ha a japán autómba angol vezérlőt tennék.

Egy német fórumon pedig azt olvastam, hogy a 89661-0W130 már megszűnt cikkszám, ennek a helyettesítője a 89661-0W134.

Az volna a kér(d)ésem, hogy ha valakinek van bármilyen gyári hozzáférése, ahol alvázszám alapján kiderül, hogy milyen vezérlőt lehetne még az autómba tenni, vagy bármiféle leírása arról, hogy melyek a hibás ECU-k és tudna nekem segíteni, megköszönném. Végső esetben be tudom tolni valamelyik márkaszervizbe is, vagy a Supratrendbe Ürömre, ők talán tudnak segíteni, bár az a tapasztalatom (más, olyan jellegtelen márkáknál, mint BMW, Mercedes - ja és nem Magyarországon!), hogy az ilyen idősebb autók esetében a márkaszervizek szaktudása nem az igazi, nincsenek már benne napi szinten a javításukban, így az ehhez hasonló problémákkal szemben is tanácstalanok.

Ha bárki tudna ebben segíteni, nagyon megköszönném, akár anyagi javakban mérve is! :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re: Szerviz
« Válasz #4868 Dátum: 2011.01.25 20:26:20 »
Na kicseréltem a hibás izzókat a műszerfalon , és a fűtéskonzolon  :clap: ! Olyan lett az autó mint a karácsonyfa , de megérte !! És minden elismerésem a Japánoknak , mert az egészet olyan egyszerű volt szétszerelni ,és összerakni mint egy legót  :yes: :yes: !!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.25 20:28:27 írta batyu »
Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4869 Dátum: 2011.01.26 10:08:34 »
Húúú, kész lett tegnap az autóm:  :clap:
 
A lényeggel kezdem: Amit írtam tegnap, hogy a check engine lámpa világított és rángatott a motor, az azért volt, mert a hűtővíz hőmérséklet érzékelő gombája (cikkszám: 89422), ami az ECU-ba küldi a hűtővíz hőmérsékleti értéket hamis jelet kapott/érzékelt valamiért, aminek a következtében képtelen volt helyesen szivatózni. Ezért volt a dadogás, meg a nehezen indulás, meg a rángatás. Úgy kell elképzelni ezt, mint anno a Ladán, amikor hidegben túl hamar visszanyomtad a szívatót és a motor le akart fulladni, csak ebben az esetben a szívatást az ECU szabályozza. Ha rossz jelet kap, rossz keveréket állít elő, fullad, torpan a motor.
A hibakód egyébként a P0115/22 volt, ez jelentheti az említett vízhőfok gomba hibáját, vagy a motor ECU hibáját. A hiba orvoslása annyiból állt, hogy szét szedték a csatlakozókat a gomba körül, rendesen megtisztították, majd újra összerakták. Láss, csodát, a hiba eltűnt. Valószínűleg érintkezési hiba okozta ezt a jelenséget, de a szerelőm tanácsára, ha újra előfordul ez, akkor a gombát kell kicserélni. Ez igen költséges, kb 14.000Ft+Áfát emlegetett, ha a szervizen keresztül szerzem be.
Erről, egyébként kaptam egy kinyomtatott angol nyelvű manualt, amiből Ők is dolgoznak, mutatva az említett gomba elhelyezkedését a blokkon, illetve több oldalon keresztül taglalva, hogy az említett hibakód alapján mik a teendők. Ezeket bescannelem, és egy következő hsz-ben csatolom.

Az ablakemelő szerkezet sikeresen be lett építve. Magnetti Marelli gyártmány, cikkszám: AC 391, az ajtó gyári (!!!) furataiba sikerült rögzíteni, az előző típusidegen szerkezet beszerelésekor összehajlítgatott ajtólemezek gyári állásba kellett visszahajlítgatni. Örömteli, hogy a beépített szerkezet méretpontos, annak ellenére, hogy nem a gyári Denso. Az ablak tökéletesen záródik, a szerkezet nem feszül sehol. Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a Marelliék csínnyán bántak a motor hangszigetelésével, nincs valami szép hangja, de minden utángyártott szerkezet hangos. Természetesen a Denso nem.  :)

A műszerfal összes izzója is ki lett cserélve, most a műszerfal világítás a maximum értéktől 2-vel vissza van beállítva, mert max értéken este nagyon világos volt. Nagyon szép így a műszerfal végre, minden úgy világít, ahogy kell.  :clap:

Beszéltük a szerelőmmel a szelephézag állítást is, de erre most nem volt ideje. Viszont a művelet igen bonyolult és időigényes, mert először be kell mérni, hogy az egyes szeleptőkék (ezek emelik a szelepeket, olyan, mint a hidrotőkés autókban a hidrotőke) milyen hézaggal rendelkeznek. Ehhez szintén kaptam egy nyomtatott leírást, mely tartalmazza a hézagok -tól -ig intervallumát. A nagyobb gond akkor van, ha túl kicsi, vagy egyáltalán nincs hézag, mert ebben az esetbe egyszerűen beéghet a szelep.
Ha a hézag több, vagy nagyon a felső határon van, akkor a mért hézagértéknek megfelelően egy táblázat alapján rendelni kell szűkítőt hozzá, amivel újra a gyári intervallumon belül lesz a hézag.
A gond ezzel a dologgal csak az, hogy szét kell bontani a motort, levenni a vezérműláncot, kiszedni a vezérműtengelyeket, mindent. Ebből következik, hogy időigényes folyamat.

Ja, mindezekért az infókért és a szerelésért-karbantartásért 7000 Ft-ot kértek. Már megint baráti összeg, korrekt hozzáállás!  :clap: :clap: :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.26 10:12:51 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4870 Dátum: 2011.01.26 10:23:54 »
Akkor ezt olcsón megúsztad.Tanulság az hogy egy kis érintkezési hiba is nagy galibát tud okozni.Gondolom nem szakszervízben csináltattad a kocsit.?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4871 Dátum: 2011.01.26 10:37:35 »
Akkor ezt olcsón megúsztad.Tanulság az hogy egy kis érintkezési hiba is nagy galibát tud okozni.Gondolom nem szakszervízben csináltattad a kocsit.?
:D

Dehogynem! Mindig ott! Csak jó emberhez kell vinni.  :clap: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Műszerfal izzócsere képekkel , kiegészítés .
« Válasz #4872 Dátum: 2011.01.26 10:52:10 »
Na ma nekiálltam és kicseréltem az összes hibás izzót , mert már nagyon bosszantott a hiányuk .

Határozottan kellett egy két elemet kiszedni , de ugyanúgy vissza ment minden !!
Az 1-es képen található 2-db csavar a szellőző kapcsolójánál , és az irányváltó kapcsolójánál , mind a kettőt ki kell csavarni !!
A Műszerfal hátulján ( 4-es kép ) a pirossal jelzett izzók közül a bekarikázott volt az üzemanyagjelző mögötti  kiégett  izzó . Bajonettzáras volt , tehát egy negyed csavarás , és már kint is volt !
Igaz hogy ami rajta van zöld gumi , azt nagyon óvatosan de nagyjából letudtam fejteni , és az újra rátenni .
A kékkel jelölt izzók , rizsszem izzóknak mondják , abból csak talán 2-volt kiégve ( lassan 13-éves a verda , hát jól bírják  :yes: ) .
Az összköltség nem volt 1000-ft .

1 : http://kepfeltoltes.hu/110126/1_Szell_z__ki_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2 : http://kepfeltoltes.hu/110126/2__Izz__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
3 : http://kepfeltoltes.hu/110126/3__Szivargy_jt___www.kepfeltoltes.hu_.jpg
4 : http://kepfeltoltes.hu/110126/4__M_szerfal_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
5 : http://kepfeltoltes.hu/110126/5__After_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
6 : http://kepfeltoltes.hu/110126/6__Before_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
7 : http://kepfeltoltes.hu/110126/7__F_t_s_vil_g_t_s_ok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.26 11:05:00 írta batyu »
Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4873 Dátum: 2011.01.26 11:11:22 »
Na mostmár mindig láthatod mikor fog a kocsiból a benzin kifogyni ( a lámpa filágítani fog)
Biztos jó ötlet volt ez??? :D :D :D

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re: Szerviz
« Válasz #4874 Dátum: 2011.01.27 00:13:04 »
Na mostmár mindig láthatod mikor fog a kocsiból a benzin kifogyni ( a lámpa filágítani fog)
Biztos jó ötlet volt ez??? :D :D :D

 :hmmmm: Őőőő hát izé ..... nemtom  :D
Olyan lámpa nem volt alaptartozék hogy ha már a hűtőt nyomom visszajelezzen nehogy kinyomjam  :lol: :lol: ??
Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .