szia, köszönöm a válaszod
eléggé eszi... 4000 km alatt max. nívójeltől min. nívójel alá... majdnem másfél litert elnyelt tegnap, és utántöltés előtt nagyon zörögtek a szelepek (innen is tűnt fel, hogy nagy a baj, mert az olajnyomás lámpa nem sírt...)
Eneos 10W40 van benne, sűrűbbet nem merek, bár régen a vtec Civicemnek jó volt a 15W40 is
sajnos, az autó legtöbbet rövid úton, hidegen megy (feleség lefut vele a gyerekekkel a boltba, játszóra stb.) - ja, E11 facelift 1.4 vvti Estate (kombi) del Sol
a 10.000 km/1 literrel még ki is békülnék...:/
A min-max távolság 1,3 liter a gépkönyv szerint. Ez eléggé sok, sajnos a teljes motorfelújítás az egyedüli jó megoldás. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy nem elég a gyűrűket cserélni, a dugattyúkat is kell (mert az a hibás konstrukciójú elem), így a javítás alaphangon 200e Ft.
A szintet sosem szabad a min. alá engedni, mert akkor extrán kopik a motor, ezért is volt szelephangod, mert nem volt kellő kenése. Szerintem azért nem annyira nagy dolog 1.000 km-enként megnézni a szintet és utántölteni pár deci olajat... Nem arról van szó, hogy 100 km alatt elpattant 1,5 liter olaj, lett volna időd utántölteni szerintem, de mindegy.
Meg kellene próbálni egy másik viszkozitású, sűrűbb olajat, azzal még a motorgenerálig ki lehet húzni. A helyzet az, hogy a melegoldali viszkozitást kell növelni és nem a hidegoldalit. Ez azt jelenti, hogy xW-50-es olajat kell használnod és nem 15W-40-es ásványi hulladékot, amivel szegény Hondát is mérgezted -- megjegyzem, mindegyiknek 5W-30-as a gyári ajánlása.
Ilyen olaj a Mobil1 5W-50 Rally Formula: ez szintetikus, jó minőségű és sűrűbb, azaz kisebb lesz vele az olajfogyasztásod.
Amúgy szerintem nem "del Sol" a te kocsid, csak "Sol", ami a felszereltséget jelöli; a "del Sol" a kabriós/kupé Hondák megnevezése, pl. CRX del Sol...