Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294868 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4155 Dátum: 2010.08.31 17:47:01 »
Igen, az ECU tanul(ékony) mind akkureset után mind egyébként, viszont ha az E85 hozzátankolását ilyen aránnyal kezdted (70/30), az okozhat hülyeséget. Lassan hozzászoktatva a fed. compot nem szabad, hogy hibát jelezzen az E85 sem.
         

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Szerviz
« Válasz #4156 Dátum: 2010.08.31 17:59:31 »
Persze hogy nem volt fingjuk sem, hiszen levetted az akkusarut... Olyankor felejt mindent, úgyhogy nem is láthattak semmit teszterrel! Amúgy az ABS-nek külön lámpája van, de sok ABS hibakód miatt felvillan a motorkontroll lámpa is, hiszen tárol a motor ECU egy olyan hibakódot, miszerint hibás a kommunikáció az ABS-el.
Az akku levétel után egy kis ideig gyengébb a járgány és az alapjárat is ingadozik. Ez normális. Rángatással még nem találkoztam, de ha csak áramtalanítás után csinálja majd elmúlik, akkor nem kell vele foglalkozni.
csak az elsőnél. és azóta mentem 1500 km-t gond nélkül. meg 350-et ezzel a nyállal.  ez elsővel nem is vittem szervizbe. most a 2-nál ahogy kigyulladt, fél óra múlva szervizben voltam. itt meg a hubakód olvasás után tesztelték az akksit, ehhez gondolom le kellett venniük.
érzésem szerint nincs összefüggésben az etanollal, illetve akkor jól gondoltam, az ecu reset következménye lehet a motor pár 10 km-es furcsasága. okozhat ez az ecu reset esetleg fogyasztásnövekedést pár 100 km-re?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.31 18:03:05 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4157 Dátum: 2010.08.31 18:45:30 »
Igen, az ECU tanul(ékony) mind akkureset után mind egyébként, viszont ha az E85 hozzátankolását ilyen aránnyal kezdted (70/30), az okozhat hülyeséget. Lassan hozzászoktatva a fed. compot nem szabad, hogy hibát jelezzen az E85 sem.

E85- höz nem tud  hozzátanulni.  :szemez:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4158 Dátum: 2010.08.31 18:49:20 »
Jogos, nem írtam teljesen. 50-50%-ig hozzá tud tanulni, 100%-hoz nem.
Érdemes elolvasni a vvt-i tapasztalatokat. Pár %-onként emelve tankolásonként simán hozzátanul a computer és se rángás, se túlfogyasztás, se hibakód nincs. Hirtelen 50%-ban E85-öt tankolva ez mind előjön valószínűleg. Talán a 70/30 aránynál már jelentős a többletfogyasztás.
         

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4159 Dátum: 2010.08.31 18:53:52 »
Pedig túlfogyasztásnak lenni kell, ha nincs, van helyette szegénykeverékes égés, és az nagyon nem jó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4160 Dátum: 2010.08.31 18:58:30 »
Ha van kedved olvasni, nézt át ezt a topicot, nem olyan hosszú. Birka csinál nagyon durva fogyikat E11-gyel. Bár sejtem, hogy magasról teszel rá.  :D
         

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4161 Dátum: 2010.08.31 19:16:36 »
Bár sejtem, hogy magasról teszel rá.  :D

 :eek: Végigolvastad amit írtam, vagy csak az első vesszőig?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4162 Dátum: 2010.08.31 19:24:10 »
Érteni értem, én csak javasoltam egy kis olvasnivalót a témához, ahol másnak elvileg tök jó minden már jó ideje :surrender:. Cáfolj meg, az lenne a lényeg.  :flowers: Na majd újraolvasom, hátha rájövök, hol a bibi a témában, hátha én értettem félre valamit.  :helpsmilie:
         

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4163 Dátum: 2010.08.31 19:38:05 »
Hát, révén, hogy egyezik a típusunk, és egyforma mennyiségben tankoljuk az E85-öt, ráadásul én is AGIP-ozok, szerintem kizárható, hogy emiatt lenne check engine lámpád.


Helyes, így kell lassan tönkrevágni a motort, tankoljatok nyugodtan etanolt felesben.  :clap: :clap:

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Szerviz
« Válasz #4164 Dátum: 2010.08.31 19:40:38 »
Talán a 70/30 aránynál már jelentős a többletfogyasztás.
szerintem benzin-etanol arányt szokás meghatározni, szóval az akkor inkább nem 30/70 lesz? ha jól értem a logikát a nagy többletfogyasztással az 50-50-hez képest. off: én már az fifti-fiftivel sem kínoznám az autót. ezzel a 70/30-al tettem egy próbát, de szerintem nálam ez zsákutca. erőtlenebb a motor a 95-ös és szeszkó párossal, a fogyasztása meg majd kiderül, de gyanítom nem lesz annyival gazdaságosabb, h megérje nekem.  persze nagypapás közlekedéssel lehet alacsony fogyasztást produkálni, de ha szeretném tartani ugyanazt a dinamikát, akkor gyanítom a fizika és a kémia törvényei szerint egyrészt egy benzines motorban az etanol nem fogja azt dinamikát biztosítani és ráadásnak még sokkal több is kell belőle. és arról sem vagyok meggyőzödve, h használ a motornak.
on: én kizárnám a csekk endzsinből az etanolt, szinte biztos, h nem miatta jött elő, a szerelő is abs-ről beszélt. szóval akkor létezik, h ez ilyen pilácsot is okozhat?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.31 19:46:18 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4165 Dátum: 2010.08.31 19:44:15 »
E85-ben válaszoltam.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4166 Dátum: 2010.08.31 19:44:31 »
Biztos én vagyok konzervatív, de az én autom benzinnel megy, ezért azt töltök bele. Ezzel kiküszöbölök egy csomó olyan problémát, ami itt előjön...
Etanol olyan kocsiba való, amit erre felkészítettek (flexifuel stb).
 
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4167 Dátum: 2010.08.31 19:58:57 »
És persze azt se felejtsük el, hogy a Toyota álláspontja szerint max 5% bioetanolt szabad használni az autóikba. Az meg olyan kevés, hogy nem érdemes...
Jah, és a D4 (közvetlen befecskendezés) motoroknál pedig tiltja a bioetanolt.
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4168 Dátum: 2010.08.31 20:03:24 »
Xanyi, erről van valami hivatalos(nak tűnő) info? Pl neten vagy akárhol?
         

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4169 Dátum: 2010.08.31 20:14:47 »
És persze azt se felejtsük el, hogy a Toyota álláspontja szerint max 5% bioetanolt szabad használni az autóikba. Az meg olyan kevés, hogy nem érdemes...
Jah, és a D4 (közvetlen befecskendezés) motoroknál pedig tiltja a bioetanolt.

Ez butaság. Az etanolt használatnál nem a befecskendezés számít, hanem a megfelelő keverékarány és motorvezérlés. Ennek része az injektorhasználat is de más is. Magyarország élen jár kutatás fejlesztésben E85 terén. Magánkezdeményezésből már több nagyszerű motorvezérlő elektronika született .
És most ott tart a fejlesztés, hogy akár fogyasztásmérősdit is játszhatunk egy win-es számítógéppel külön költség nélkül. A szoftver jobb mint a fedcompé és magyar fejlesztés ráadásul benzinre is jó.