Első apróbb észrevételeim: a motor néha becsörög, vagyis ciripel, mint amikor az előgyújtás nem az igazi.
Mivel itt már nem kézi/stoboszkópos állításról beszélünk, ezért arra gondoltam, hogy a lánc nyúlásából adóhat a probléma. A benzin 95-ös, nem gagyi kúton tankolt.
Sajnos volt olyan széria, ahol hibás az ECU, ezeknél a motoroknál néha becsörög a motor, van akinél viszont minden kisebb emelkedőn is csinálta. Régebben már volt róla szó, de végülis nem született más megoldás, mint az ECU cseréje. Előtte érdemes nagyobb oktános benzinnel kipróbálni, mert ha azzal jobb, akkor inkább azt kellene tankolni, mint ECU-t cserélni.
Ha a keresőben utána nézel, le van az egyik hozzászólásban írva, hogy pontosan milyen ECU kell, melyik a jó széria és honnan lehet felismerni azt...
A másik gond pedig egyszer fordult elő: kigyulladt 1-2 napra a sárga motor kontroll-lámpa. Az autó pedig erőtlenebb lett, főleg alacsony fordulaton. Egyébként néhányszor sárga lámpa nélkül is vettem észre olyasmit, hogy kb 3000-ig alig reagál gázadásra, aztán hirtelen megindul.
Tudom, első körben ki kellene olvasni, de egyelőre nincs olyan Toyota specialista szerelő az ismeretségemben, akiben megbíznék. Erre vonatkozóan is szívesen veszek minden tippet, Budapest és Pest megye (Dunakeszi, Vác) vonzáskörzetében.
Ezzel nem lehet tényleg sok mindent csinálni, csak beméretni az ECU-t, hogy adja ki a hibakódot. Ha kiadott már valamilyen jelet, akkor annak mentén el lehet indulni keresgélni.
Sok oka lehet, ha minden alkatrész (gyertya, szűrők, stb.) jó állapotú, akkor lehetséges, hogy tényleg valamelyik mérőműszer a hibás.
Az előző tulajdonos (a második) Újpestre hordta valami szerelőhöz, aki a leírása szerint már cserélt benne lambdaszondát és légtömegmérőt is. Persze kérdés, hogy mire - és miért. Ez a nem gyorsulós probléma valami ilyesmiből adódhat szerintem.
Simán lehet, hogy nem jó alkatrész lett beépítve. Vannak univerzális lambda-szondák, ezek hol passzolnak, hol nem. Ezt is egy szakszervíz meg tudná mondani. Szerintem érdemes lehet elvinni egy szakszervízbe, mert ott ezeket a rejtélyeketet fel tudják tárni és a többi olyan hibára/gyengeségre is felhívják a figyelemet (pl. gumiharangok szakadása, lógó futómű), amit otthon kivülről nem venni észre.
A légtömegmérő nálank mindegyik kocsiban Denso gyártmányú, szerintem ezzel szerelték a legtöbb kocsit. Ha valami más márka van rajta, akkor kezdjél el gyanakodni arra, hogy rossz a légtömegmérő...