Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294866 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3030 Dátum: 2010.04.05 20:25:09 »
Még egy kérdés:
A fékbetétnél és tárcsáknál mennyi mm a tűrés? ami alatt cserélik? A múltkor a gumisnál amikor cserélték a kereket, egy hozzáértő haverom azt mondta, hogy a betétekben még van 4-6 mm, azt nem kell cserélni, és szerintem a tárcsán  is elmegy még 1-2 szezont. 120 ezer van a kocsiban, betétek voltak cserélve, a tárcsák még nem (ezt olvastam a kocsi szervíztörténetében).

Betét: kb 2mm, tárcsa: eredeti méret -2mm (aszem az eredeti 25mm, tehát 23mm-nél) csere érett.

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re: Szerviz
« Válasz #3031 Dátum: 2010.04.06 18:41:53 »
Furcsa kérdés !

A gyújtógyertyának mekkorának kell lennie a hézagnak ?
NGK gyertyák .
Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3032 Dátum: 2010.04.06 20:22:20 »
Furcsa kérdés !

A gyújtógyertyának mekkorának kell lennie a hézagnak ?
NGK gyertyák .

Én 1.1mm-re emlékszem.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3033 Dátum: 2010.04.06 21:22:13 »
CSütörtökön viszem szervízbe a gépet a Mayerhez.
Ma, amikor kértem időpontot, kérdezgettem a fickót és a fék árakra a következőt mondta:
- előszőr az első kerekeken kell cserélni, első kerekere 60 ezer a szett (nyilván előbb a betét kopik el, de nekem 120ezer van a gépben)
- hátul előbb a betét kopik el, ezt 13 ezer a két kerékre
- ha hátul tárcsát is kell cserélni, akkor az 30 ezer, de szerinte ezt még nem kell, de majd megnézik és kiderül.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3034 Dátum: 2010.04.06 21:24:47 »
- előszőr az első kerekeken kell cserélni, első kerekere 60 ezer a szett (nyilván előbb a betét kopik el, de nekem 120ezer van a gépben)
Ez a tárcsa+betét szett és munkadíj ár? Hát nem olcsó!
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3035 Dátum: 2010.04.06 21:56:06 »
Ez a tárcsa+betét szett és munkadíj ár? Hát nem olcsó!

Szerintem csak az anyag ára, és a munkadíj erre jön rá. De ebben nem vagyok biztos. Csütörtök este többet fogok tudni mondani :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3036 Dátum: 2010.04.06 22:02:03 »
Ha csak anyag, akkor nagyon sok  :hmmmm:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3037 Dátum: 2010.04.06 22:03:18 »
Márkaszervizes ár. Kb a fele lehet a "normál", nem kedvezményes anyagár máshol.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3038 Dátum: 2010.04.06 22:04:04 »
Ha csak anyag, akkor nagyon sok  :hmmmm:

Lehet, hogy munkadíjjal együtt, mert úgy kérdeztem, hogy mennyibe jön ki.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3039 Dátum: 2010.04.06 22:07:11 »
Márkaszervizes ár. Kb a fele lehet a "normál", nem kedvezményes anyagár máshol.

Lehet, hogy kicsit sznob vagyok? :-)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3040 Dátum: 2010.04.06 22:09:34 »
Nem baj az, ha tényleg, leinfózhatóan vezetett márkaszervizes lesz az autód. :D Mások a preferenciák.  ;)
         

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3041 Dátum: 2010.04.06 22:42:20 »

Annó a TS-re 2tárcsa (brembo) betét (ate) 34200 volt, igaz kedvezményesen.  :)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3042 Dátum: 2010.04.06 22:46:19 »
Márkaszervizes ár. Kb a fele lehet a "normál", nem kedvezményes anyagár máshol.
120-130ezer körül van a márkaszervizben munkadíjjal együtt az első-hátsó betét+tárcsa. Ebből most le tudsz szedni 20%-ot. Mondi, beregeltél a -20% szervizakcióra??? Így már akkor egy 100asból kijön.
Privát úton kedvezménnyel, számla nélkül, garázsszervizben kb 70ezerből jön ki rosszabb minőségű (jakoparts) anyagokkal.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3043 Dátum: 2010.04.06 23:11:30 »
Azért relatív ez a rosszabb anyagokkal. A gyári betét/tárcsa sem egy csúcs anyag. Messze jobb egy Ferodo betét, mint a gyári Pagid...

Nálunk az utólag vásárolt Bosch hátsó tárcsa sokkal jobban bírja pl, mint az eredeti Toyota és sokkal olcsóbb volt...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3044 Dátum: 2010.04.07 00:00:19 »
Amikor a 135 ekm szervizen voltam a KOTO-ban, szóltak, hogy hamarosan csereérettek az első betéteim. Kérdezték kicseréljék-e, mivel olaj bizniszben nagykereket is kiszolgálunk, és köztük szerencsére páran alkatrész nagykereznek is, ezért mondtam, hogy köszönöm nem kérem a cserét. 12 000 ft-ból vettem egy komplett első TEXTAR fékbetét garnitúrát (a KOTO-nál is ezt ajánlották, meg itt a fórumon is többen). Faterral hamarosan kicseréljük. Visszanéztem a szervízszámlákat (na ezért is érdemes dokumentált előéletű autót venni!  :yes:), az autó új kora óta egyszer, a 90 000 szerviznél cseréltek első tárcsákat. Az autóban most 137 ekm van, az új betétek berakásánál "illik" szabályoztatni a tárcsákat, nem?  :hmmmm: Egy kis vállat érezni rajtuk (a gyári könnyűfém kerék küllői közt benyúlva...)...  :hmmmm: