Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294985 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2925 Dátum: 2010.03.04 22:03:41 »
Akkor Te tenned az Eneos  (5w30) az enyembe?
Igazából a Mobil1 ESP-vel meg voltam elégedve és ez teljesen szintetikus is és még a B5-ös szintet is tudja, így ezt javaslom elsődlegesen. A többi olajjal alapvetően az a "baj", hogy amelyik tudja a B1-es vagy B5-ös szintet és 5W-30, azok félszintetikusak csak. Hirtelen most csak a M1 ESP jut eszembe, amelyik szintis és tudja, amit kell...
Az enyém most ilyet kapott, meg előtte is, én meg vagyok vele elégedve.
Gabe 254.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2926 Dátum: 2010.03.04 22:22:57 »
Az enyém most ilyet kapott, meg előtte is, én meg vagyok vele elégedve.
Nincs ezzel tapasztalatom, de a paraméterei alapján jónak tűnik.

Árban?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2927 Dátum: 2010.03.04 22:41:50 »
9200 volt a 4 liter. Csókosan, amúgy 13 körül szokott lenni, tehát annyira nem óccó...
Gabe 254.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2928 Dátum: 2010.03.05 09:00:37 »
9200 volt a 4 liter. Csókosan, amúgy 13 körül szokott lenni, tehát annyira nem óccó...
Ezt kisker áron 1950.- Ft, kartonos áron (15X1 L), 1700.- Ft ellenében beszerezheted, és e mögött a Kuwait Petroleum áll, ami azért lényegesen nagyobb konszern, mint a Statoil... (nézz csak utána a neten)!  :)

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2929 Dátum: 2010.03.05 20:08:15 »
Ma cseréltem egy 2005-os Corollában jobb első dobbetétet (össze volt törve az első kis háromszög rész), márkakereskedésekben huszonezer forint környéke az ára.
Bp, Késmárk utcai bontóban volt vadonatúj utángyártott 5.000HUF-ért, el is hoztam, beszereltem, frankón illeszkedik a helyére, nem áll el sehol. Meg egy balos első ajtó is kellett, az 35K volt csupaszon.
Itt a Késmárk utcai bontóban árulnak gyári Toyota cuccokat is, márkakereskedés áraitól 6%-al olcsóbban. Tudom nem sok, de jó tudni.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2930 Dátum: 2010.03.05 20:54:28 »
9200 volt a 4 liter. Csókosan, amúgy 13 körül szokott lenni, tehát annyira nem óccó...
Ezt kisker áron 1950.- Ft, kartonos áron (15X1 L), 1700.- Ft ellenében beszerezheted, és e mögött a Kuwait Petroleum áll, ami azért lényegesen nagyobb konszern, mint a Statoil... (nézz csak utána a neten)!  :)
Biztos az én dilim, de nekem nem előny, hogy mekkora cég áll mögötte... És sztem ezzel vannak mások is így, lásd pl LM. És ezzel nem akarom a terméket minősíteni, biztosan jó olaj, csak nekem nem a mögötte álló cég mérete a perdöntő. Amúgy meg köszi az infót! Ahogy elnézem az adatlapokat, igencsak hasonló a két olaj majd' összes mérhető tulajdonsága.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2931 Dátum: 2010.03.08 10:35:33 »
En vegig a kartonossal szamoltam  :surrender:
ESP ket cserere jelenlegi arakkal:35320Ft
Q8 15x1liter (szinten ket cserere elegendo):28350Ft
Na ezen gondolkodtam el kicsit  :hmmmm:
Szerintem ne gondolkodj ezen  ;) ... Ennyi megtakarításért ne változtass azon, ami bevált. Alapvetően nem szerencsés dolog variálni az olajokat, ha nem muszáj. Mindegyik máshogy van adalékolva, és óhatatlanul keverednek a csere során.

Én a te esetedben egyetlen alternatívát tudnék elképzelni, tekintettel a használati módra is (lásd hosszú lejtmenetek hideg motorral): ez pedig a Mobil-1 0 W-30, ami B1/B5-ös olaj. A mi Corollánkban ilyen van. De ez esetben sem látom igazán indokoltnak a cserét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2932 Dátum: 2010.03.09 14:56:59 »
Ma cseréltem egy leharcolt Aurison hátsó féket.
Szerszámilag elég jól fel vagyunk készülve fékdolgokból, de ilyenre nem számítottam, főleg egy Toyotán.
A hátsó fékmunkahengere olyan hogy egyszerre kell nyomni és tekerni, akkor megy vissza alaphelyzetbe, már szinte az összes újabb autón így működik hátul.
Ilyen szerszám kell hozzá:
http://imagerz.com/QFdCVQ4ABQQ

Bal oldala simán ment, jobb oldalán viszont kicsit megtorpantam, kifelé indult el óramutató járásával egyező irányba való tekerés-nyomáskor.
Jobb oldalon balmenetesre van csinálva a munkahenger, tehát óramutató járásával ellentétes irányba kell tekerni és akkor nyomja befelé a szerszám, de ehhez a szerszámnak is balmenetesnek kell lennie, még jó hogy van a készletben olyan is. Ez a balmenetes még nem is volt használva, Én azt hittem hogy majd valami csigazabáló francia kocsin lesz felavatva, azokon vannak ilyen elmeroggyant megoldások, meg a Ford használja még egyébként.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2933 Dátum: 2010.03.09 15:08:32 »
Ha a légtelenítő csavart kitekered, akkor 1/10 annyi erő kell a munkahenger benyomásához, mint ha a tartályba nyomnád vissza a fékfolydékot.
Így én célszerszám nélkül, kézzel vissza szoktam nyomni a munkahengert.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2934 Dátum: 2010.03.09 15:11:54 »
Ha a légtelenítő csavart kitekered, akkor 1/10 annyi erő kell a munkahenger benyomásához, mint ha a tartályba nyomnád vissza a fékfolydékot.
Így én célszerszám nélkül, kézzel vissza szoktam nyomni a munkahengert.

Ezen nem lehet, nem olyan mint a Corolla E12, ez Auris, nem lehet nyomni, csak tekerni és nyomni egyszerre, szerintem Te még nem láttál ilyet, ezt csak célszerszámmal lehet alaphelyzetbe hozni
 Újabb VW-k, Renaultok, Citröenek mind így vannak hátul tárcsafék esetén
A négykörmös adapter megy a munkahengerbe, balodalt jobbmenet, jobboldalt balmenet
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.09 15:14:17 írta TZoli »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2935 Dátum: 2010.03.09 15:15:23 »
Ilyet még nem láttam. Elég idióta megoldásnak hangzik...

Ha lehet, csinálj képeket!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #2936 Dátum: 2010.03.09 16:33:06 »
Van ilyen, nekem is volt vele dolgom mikor segítettem a szervizben. Pl mazda3 hátsó féke. Elég undorítónak találom én is :) És nem látom értelmét, szerintem csak azért csinálják nehogy otthon tudd szerelni +a célszerszám gyártó cégeket gazdagítsák..
                                                                                                                                                   

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2937 Dátum: 2010.03.09 16:46:21 »
Na látod czukor.
Én már az elsőgenerációs Sharan-oknál találkoztam vele 2000-2001 környékén. Nem olcsó dolog főleg ha megveszed hozzá az adaptereket különböző típusokhoz, de enélkül nem tudsz betétet cserélni ilyen autókon.
Ezt a balmeneteset tavaly vettük, mert valaki említette hogy létezik egyes típusoknál ilyen, az Auris volt az első amibe belefutottunk.

Egy ilyen szett  nagy segítség, jobb-balmenet  és most nézem hogy az ára nagyon baráti rengeteg adapterrel:
http://www.tmtrade.hu/shop/product_info.php?cPath=21_27&products_id=161
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.09 16:54:33 írta TZoli »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2938 Dátum: 2010.03.09 17:31:51 »
Próbáltam itt követni az olajokkal kapcsolatos hozzászólásokat, de mivel nem vagyok szakember, ezért elég gyorsan elvesztettem a fonalat. Egy gyors választ kérek:
Eneos 5w30 jó lesz az 1.4 vvti-be? Mert már megvettem :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2939 Dátum: 2010.03.09 18:09:49 »
Egy gyors választ kérek:
Eneos 5w30 jó lesz az 1.4 vvti-be? Mert már megvettem :-) .
Jó lesz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )