Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294722 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #2625 Dátum: 2010.01.26 05:22:49 »
Sziasztok,

akku témában kérném a segítségeteket: Most egy 65ah-s akku van a corolla 1.4 d-4d wagon-omban. Ez a típus három típusú kijelzőt tartalmaz: zöld, fekete, fehér.

Ahogy láttam, most fekete (lehet, hogy van benne még 1 halvány zöld :) ).

Szerintetek így, töltés nélkül meddig lehet vele járni? (van ilyen tapasztalat?)

Mit javasoltok?
1, töltenem kellene - ha töltöm, azzal elég sokáig elketyeghetek vele? (napi 2-3x indítás, hosszabb-rövidebb utak átlagban)

2, az elektrolit szintet gondolom, nem árt ellenőrizni..

3, ha ne adj Isten meghalna az akku, milyet érdemes venni? Olvastam a fórumban, hogy 48-53-55-60 ah-s akkukról értekeztetek, ki-mit javasol, mit tapasztalt?
65ah-sat azért sem vennék, mert eléggé borsos (40-50 ezer pénz)

Köszi!


Ha fekete, akkor még csak töltened kell, amúgy jó az akkud!
Xanyi

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Szerviz
« Válasz #2626 Dátum: 2010.01.26 08:01:38 »

Ha fekete, akkor még csak töltened kell, amúgy jó az akkud!

Szia,

OK, és mennyit ildomos tölteni?
Hét közben nehezen tudom feltenni több mint 10-11 órára, ha ennél többre kellene, akkor csak hétvégén menne a dolog. Megreszkírozzam, hogy csak hétvégén töltöm?

micimac

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2627 Dátum: 2010.01.26 08:11:31 »
12 óra elég kell, hogy legyen.  :)
         

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #2628 Dátum: 2010.01.26 09:00:38 »
Sziasztok,

akku témában kérném a segítségeteket: Most egy 65ah-s akku van a corolla 1.4 d-4d wagon-omban. Ez a típus három típusú kijelzőt tartalmaz: zöld, fekete, fehér.

Ahogy láttam, most fekete (lehet, hogy van benne még 1 halvány zöld :) ).

Szerintetek így, töltés nélkül meddig lehet vele járni? (van ilyen tapasztalat?)

Mit javasoltok?
1, töltenem kellene - ha töltöm, azzal elég sokáig elketyeghetek vele? (napi 2-3x indítás, hosszabb-rövidebb utak átlagban)

2, az elektrolit szintet gondolom, nem árt ellenőrizni..

3, ha ne adj Isten meghalna az akku, milyet érdemes venni? Olvastam a fórumban, hogy 48-53-55-60 ah-s akkukról értekeztetek, ki-mit javasol, mit tapasztalt?
65ah-sat azért sem vennék, mert eléggé borsos (40-50 ezer pénz)

Köszi!


Ha a -1x fokban is indít akkor teljesen jó, a hidegben jelentősen csökken a kapacitása. Ha egy indítással 4-5km-nél többet mész ( és ezt nem hetente egyszer teszed) , akkor elégnek kell lenni a töltésnek, amit a generátor ad  az aksinak.

74Ah akuk is 20-30 között vannak, rossz helyen nézted az árakat.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Szerviz
« Válasz #2629 Dátum: 2010.01.26 09:53:34 »

Ha a -1x fokban is indít akkor teljesen jó, a hidegben jelentősen csökken a kapacitása. Ha egy indítással 4-5km-nél többet mész ( és ezt nem hetente egyszer teszed) , akkor elégnek kell lenni a töltésnek, amit a generátor ad  az aksinak.

74Ah akuk is 20-30 között vannak, rossz helyen nézted az árakat.

Igen indít, ma reggel is -5 volt, minden gond nélkül indult. és 1 indítással minimum 20 km/nap az biztos.

Akkor kivárom a hétvégét és akkor nyugodtan rá tudom tenni 12 órára....

hol érdemes akku árak után nézelődni?


Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #2630 Dátum: 2010.01.26 10:41:15 »

Igen indít, ma reggel is -5 volt, minden gond nélkül indult. és 1 indítással minimum 20 km/nap az biztos.

Akkor kivárom a hétvégét és akkor nyugodtan rá tudom tenni 12 órára....

hol érdemes akku árak után nézelődni?


-szerintem akkor fölösleges töltögetned, várd meg a jobb időket, zőld lesz a visszajelző - ha nem gondozásmentes verzió akkor a cellában a savszinteket ellenőrizd, és esetleg tölts utána desztillált (ioncserélt) vízzel.

Ha van feszültségmérőd, akkor mérd meg leállítás után legalább fél órával - vagy reggel indítás előtt a kapocsfeszültséget. üresjáratban valahol 12,0-14V között lesz, ha a fényszórót bekapcsolod, akkor kb. 0,5V-al csökken a feszültség. -érdemes megnézni járó motornál is, különösebb terhelés nélkül ~14V körül kell lenni a feszültségnek.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Szerviz
« Válasz #2631 Dátum: 2010.01.26 12:53:24 »

-szerintem akkor fölösleges töltögetned, várd meg a jobb időket, zőld lesz a visszajelző - ha nem gondozásmentes verzió akkor a cellában a savszinteket ellenőrizd, és esetleg tölts utána desztillált (ioncserélt) vízzel.

Ha van feszültségmérőd, akkor mérd meg leállítás után legalább fél órával - vagy reggel indítás előtt a kapocsfeszültséget. üresjáratban valahol 12,0-14V között lesz, ha a fényszórót bekapcsolod, akkor kb. 0,5V-al csökken a feszültség. -érdemes megnézni járó motornál is, különösebb terhelés nélkül ~14V körül kell lenni a feszültségnek.

Szia,

Értem, köszönöm! Hogy érted, hogy zöld lesz a visszajelző?

Utántöltésnél annyi a lényeg, hogy ellepje a cellákat, vagy van más is?

Gondolom, hogyha romlik az indítási hajlandóság, akkor viszont tölteni kellene.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #2632 Dátum: 2010.01.26 18:46:55 »
Sziasztok!

Ma volt 1. éves kötelezőn az autó, akit érdekel az árak:
megnevezés                       menny          bruttó összár
Motorolaj Toyota 5W30        4,2              17168
Olajszűrő                            1                  2470
Munkadíj                             0,8               8295
Összesen                                              27933

(Tudom, hogy vitt olajjal olcsóbb lehetne, nekem jó volt így.)

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2633 Dátum: 2010.01.26 21:40:48 »
megnevezés                       menny          bruttó összár
Motorolaj Toyota 5W30        4,2              17168
(Tudom, hogy vitt olajjal olcsóbb lehetne, nekem jó volt így.)
Ez már nem rossz olaj ár, ennyiért talán én sem vitt olajjal szervizeltetném. Az a gond, hogy nekem 5740Ft/liter árat mondtak a Reálszisztéma Budában, a te árad meg 4080Ft/liter. A hozott olajra meg felszámolnak pluszban 2500Ft veszélyes hulladék díjat. Ha meg viszed az olajat a te esetedben, akkor 5litert kellene venni+2500Ft és már szinte ugyan ott vagy......és a hozott olaj nincs felvezetve a szerviz számlára sem, tehát nem épül be a szerviz dokumentációdba, ami nem jó.
Melyik szervizben csináltattad, gondolom nem budapestiben?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #2634 Dátum: 2010.01.27 08:27:26 »
Motorolaj Toyota 5W30
Ezt az olajat kulon Te kerted, vagy maguktol alapbol ezt adtak?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Szerviz
« Válasz #2635 Dátum: 2010.01.27 08:39:06 »
Már a fékcserekor(csikorgás miatt) megkérdeztem, hogy milyen olajat használnak, akkor is ezt mondták, és az ajánlatban is ez szerepelt.
Toyota Sakura.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #2636 Dátum: 2010.01.27 08:45:52 »
Nekem is 5W-30 TGMO <- (ezt nem tudom mit jelent) töltöttek bele a 30E szerviznél  21.656.- Tsusho
Fery

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #2637 Dátum: 2010.01.27 08:49:37 »
TGMO= Toyota Genuine Motor Oil

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #2638 Dátum: 2010.01.27 08:59:43 »
TGMO= Toyota Genuine Motor Oil
Köszönöm!  :yes:
Fery

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #2639 Dátum: 2010.01.28 15:57:55 »
Igen indít, ma reggel is -5 volt, minden gond nélkül indult. és 1 indítással minimum 20 km/nap az biztos.

Akkor kivárom a hétvégét és akkor nyugodtan rá tudom tenni 12 órára....

hol érdemes akku árak után nézelődni?
Az még kicsit korai lenne  ;) ... Ha simán indít ilyen hidegben, akkor nincs semmi baja; sőt, tölteni is fölösleges. Ne nézegesd, amíg hibátlanul működik  :)

Az a kis ellenőrző "szem" amúgy nem vmi precíziós műszer. Ha fullra fel van töltve az akksi (ebben a hidegben ez alig lehetséges), akkor zöld. Ha nincs fullon, akkor fekete. Ha már cserére szorul, akkor fehér.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )