Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294980 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2415 Dátum: 2010.01.08 16:09:07 »
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de a műszakiról szeretném leírni a tapasztaltakat.


Nekem december 18-án lett a zöld kártya megcsináltatva, mert ugye lejárt, menni meg kellett. A műszakim viszont csak január 3-án járt le, mert a motorcsere miatt eltolódott egy kicsit.

A Magyar Közlönyben (dec 15-i szám) lehet olvasni, hogyha 30 napon belül csináltatod a műszakit, akkor nem kell a ZK díját kifizetni, mert azt a vizsgaállomások elfogadják.

Ehhez képest mindenhol mellébeszélnek, nem lehet ilyet, azt mondják, ez más, meg ezt nem így kell értelmezni, stb. Szerintem ***ára le akarnak húzni, ezért beszélnek mellé, mert ezt nem lehet más féle képpen értelmezni sem szerintem, sem pedig a jogi emberek szerint a családból...

Erről ti hallottatok-e valamit?

Azt mondták mindenhol, hogy csak kombináltat tudnak csinálni. Miztán 2. tulaj vok, ezért nem kell eredetiségvizsga.
Így az árak 23-26.000 Ft között mozognak.


A fater kocsiját (E12) majd csak 1 év múlva kell műszakiztatni. De állítólag kell arra is eredetiségvizsga, pedig 1. tulaj. Hülyék ezek ***meg?! Ellopta a saját szalonból vett kocsiját?! Mekkora mocskok, hihetetlen. Ezzel lehúznak egy újabb 20.000-rel, elmehetnek a pi..ába...

Már pályázgatok egyébként külföldre, mert 1 éven belül diszidálok innen. Egy életen át én nem fogok szo.pni...


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #2416 Dátum: 2010.01.08 16:20:50 »
A ZK-át szerintem is el kellett volna fogadniuk. Bár most kiadtak egy új lapot, amivel az előzetes környezetvédelmis vizsgálatot igazolni lehet (max 1 hónap), lehet, hogy ezt hiányolták.

Az eredet vizsgálatot meg eddig is el kellett végezni akkor is, ha szalonból vett kocsit adott el az első tulaj. Kérdeztem a Picasso eladásakor, hogy minek kell. Mert hátha rommá törtem és egy forgalomból kivont másikból akarok ennek a papírjaival új autót varázsolni. Mivel hitelre vették meg tőlem, ezért valami extra vizsgálatot kértek, eltartott vagy 80 percig (ja és a sérülés javítását nem vették észre a bal oldalon, hiába méricskéltek  :lol:)

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Szerviz
« Válasz #2417 Dátum: 2010.01.08 16:29:11 »
A fenti egyáltalán nem normális jelenség. Lehet babrálás, de akár kontakthiba jellegű gond is, nem?

Nos a probléma részben megoldódott.
Ma reggel már nem indult a kocsi, 10,3V ot mértem az akksin a sokadik gyújtás-próba után...
Délután megrpróbálom feltölteni, de lehet inkább veszek egy új akksit...
Visszatérve az órára, ez a jelenség pár napja kezdődött tehát nem hiszem hogy babrálás.
Nem lehetséges hogy az elektronika így jelez, hogy alacsony az akku feszültségszintje?
Nos akkor szinte biztos hogy az akksi okozott minden fura jelenséget, így a többi eshetőséggel nem is kell törődnöd!  :clap:

Kipróbáltuk bika kábelen keresztül egy jó aksival.
Motor simán indul, mutatók meg se moccannak...
Most töltőn van az aksi, de nem jósolok neki hosszú jövőt.
Valaki tud ajánlani jó márkát?
Nekem eddig az Exide Excell-t javasolták, állítólag néha hozzá lehet jutni elég baráti áron...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2418 Dátum: 2010.01.08 16:29:33 »
Még nem műszakizattam végülis, próbálkozok itt-ott. Kérlek, mondd el, hogy hol van ez a lap és mi is ez pontosan.

Ők nem tudnak ilyesmiről, aki meg tud, az is mellébeszél, mert kell nekik a pénz... De ha lenne egy ilyen hivatalos NKH-s lapom, akkor azzal már nem tudnának melléugatni.


Az eredetis dolgot félreértetted. Ha eladom, akkor nem árt, ha megcsinálják, bár a hatásfokát nem tartom magasnak. Egy profi csapat tudja, hogy hol és mit néznek és milyennek kell lennie.

Itt arról van szó, hogy nem adjuk el az E12-est, csak leműszakiztatjuk, melynek kötelező része az eredetiségvizsgálat. Nem értem, hogy miért nem akkor kell csak csináltatni, mikor eladjuk majd? Miért kell, hogy a műszaki részét képezze, mikor szalonból vettük és nem is akarjuk eladni. És ha örökre nálunk marad vagy összetörjük, akkor minek kell megint csak? Szerintem teljesen értelmetlen pénzbeszedés csak.

A másik meg, hogy az eredetvizsga is csak x napig jó, asszem 20 napig, utána újra kell csináltatni. Tehát ha el akarjuk a műszaki után fél év múlva adni, akkor megint kell menni eredetvizsgára. Nem túlzás ez egy kicsit?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2419 Dátum: 2010.01.08 16:33:49 »
Kipróbáltuk bika kábelen keresztül egy jó aksival.
Motor simán indul, mutatók meg se moccannak...
Most töltőn van az aksi, de nem jósolok neki hosszú jövőt.
Valaki tud ajánlani jó márkát?
Nekem eddig az Exide Excell-t javasolták, állítólag néha hozzá lehet jutni elég baráti áron...
Ne töltsd fel az akkut, mert úgy sem lesz jó, megint előjön majd a probléma. Ha sokat állt a kocsi és sok a rövid táv, akkor lehet ez az oka a hibának, ez esetben tényleg tölteni kell. Viszont normál üzem esetén nem igazán szabad neki ilyet produkálnia. A 10,3V is azért volt, mert cellazárlatos az akku. Ha le van merülve, akkor is ha kiméred 11,5 V fölött szokott lenni az üresjárati feszültség.

Én minden féle képpen vennék egy új akkut, mielőtt nagyobb kárt tesz a műszerekben a feszingadozás.

Az én autómba 60Ah-s akku van gyárilag, abból 20.000 egy Varta. Én sajnos nem azt vettem, hanem Jász-Akkut, ez messze nem olyan jó, mint a gyári volt.

Ami szerintem jó fajta: Varta, Exxide...

pzs

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2420 Dátum: 2010.01.08 16:35:27 »
Még nem műszakizattam végülis, próbálkozok itt-ott. Kérlek, mondd el, hogy hol van ez a lap és mi is ez pontosan.

Ők nem tudnak ilyesmiről, aki meg tud, az is mellébeszél, mert kell nekik a pénz... De ha lenne egy ilyen hivatalos NKH-s lapom, akkor azzal már nem tudnának melléugatni.


Az eredetis dolgot félreértetted. Ha eladom, akkor nem árt, ha megcsinálják, bár a hatásfokát nem tartom magasnak. Egy profi csapat tudja, hogy hol és mit néznek és milyennek kell lennie.

Itt arról van szó, hogy nem adjuk el az E12-est, csak leműszakiztatjuk, melynek kötelező része az eredetiségvizsgálat. Nem értem, hogy miért nem akkor kell csak csináltatni, mikor eladjuk majd? Miért kell, hogy a műszaki részét képezze, mikor szalonból vettük és nem is akarjuk eladni. És ha örökre nálunk marad vagy összetörjük, akkor minek kell megint csak? Szerintem teljesen értelmetlen pénzbeszedés csak.

A másik meg, hogy az eredetvizsga is csak x napig jó, asszem 20 napig, utána újra kell csináltatni. Tehát ha el akarjuk a műszaki után fél év múlva adni, akkor megint kell menni eredetvizsgára. Nem túlzás ez egy kicsit?

Nem ertem miert vagy igy kiakadva... Eddig is voltak teljesen ertelmetlen penzbeszedesek es a jovoben is lesznek. Ez mindenhol igy van... sajnos nalunk kicsit rosszabb a helyzet. :(
Javaslom a Totalcar-os cikk elolvasasat + video megtekinteset. Mar csak hab a tortara, hogy a muszakira torteno eredetvizsgat nem fogadjak el eredetvizsgakent okmanyirodaban atirataskor :D Mindenki melle beszel, de nem ertem, hogy ezen miert lepodunk meg...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2421 Dátum: 2010.01.08 16:45:33 »
Olvastam a Totalcar-os cikket, de annyit írtak, hogy mennyire jó ez, majd elcsöppentek az új szabályozásra. De egy büdös szót nem ejtettek a 30 napos "kedvezményről", amit a Magyar Közlöny hozott.  :otlet:

Azért vagyok kiakadva, mert megint lehúznak fölöslegesen több 10e Ft-os tétellel, az ember összes pénzét elszedik. Hol ez a kis adó, hol az, a végén meg elmegy az összes pénzed, aztán nem csináltál semmit sem.

Meg az is idegesít, hogy elmegyek 5 vizsgahelyre, mindehol megy a mellébeszélés, az okosítás, kioktatás.



Az utolsó mondat és még két hsz politikai okokból törölve. Kleingy
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.08 17:08:24 írta kleingy »

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Szerviz
« Válasz #2422 Dátum: 2010.01.08 17:08:35 »
Kipróbáltuk bika kábelen keresztül egy jó aksival.
Motor simán indul, mutatók meg se moccannak...
Most töltőn van az aksi, de nem jósolok neki hosszú jövőt.
Valaki tud ajánlani jó márkát?
Nekem eddig az Exide Excell-t javasolták, állítólag néha hozzá lehet jutni elég baráti áron...
Ne töltsd fel az akkut, mert úgy sem lesz jó, megint előjön majd a probléma. Ha sokat állt a kocsi és sok a rövid táv, akkor lehet ez az oka a hibának, ez esetben tényleg tölteni kell. Viszont normál üzem esetén nem igazán szabad neki ilyet produkálnia. A 10,3V is azért volt, mert cellazárlatos az akku. Ha le van merülve, akkor is ha kiméred 11,5 V fölött szokott lenni az üresjárati feszültség.

Én minden féle képpen vennék egy új akkut, mielőtt nagyobb kárt tesz a műszerekben a feszingadozás.

Az én autómba 60Ah-s akku van gyárilag, abból 20.000 egy Varta. Én sajnos nem azt vettem, hanem Jász-Akkut, ez messze nem olyan jó, mint a gyári volt.

Ami szerintem jó fajta: Varta, Exxide...

Nos szerintem sem kellene lemerülnie.
Napi 60km-t megyek vele városon kívül (Mór-Székesfehérvár), az alatt fel kellene töltenie.
Miután beindítottuk és már lekötöttük róla az indító aksit a saruk között 16-17V-ot mértem, ebből arra következtetek hogy töltés is van...
Jól gondolom?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2423 Dátum: 2010.01.08 17:20:19 »
Nos szerintem sem kellene lemerülnie.
Napi 60km-t megyek vele városon kívül (Mór-Székesfehérvár), az alatt fel kellene töltenie.
Miután beindítottuk és már lekötöttük róla az indító aksit a saruk között 16-17V-ot mértem, ebből arra következtetek hogy töltés is van...
Jól gondolom?
Napi 60 km esetén nem lenne szabad, hogy lemerüljön. Tutira az a baj, hogy tönkrement az akkud.

A 16-17 V nekem kicsit soknak tűnik így elsőre... Bár szerintem nem azzal van a gond, hanem az akkuval.

Vegyél egy új akkut, ezt meg add le a MOL kúton. Ott a fáradt olajhoz hasonlóan ezt is ingyen átveszik.


Másoknak is javaslom, hogy az akku szintjét ellenőrizzétek és töltsétek fel a megfelelő szintig, amennyiben az alacsony. Sok akku zártnak tűnik, pedig csak egy takaró műanyaglapot kell kipattintani a tetejéről és akkor már látszanak a cellakupakok is. A szintnek úgy kell lennie, hogy az elektrolit éppen betakarja a cellák tetejét, kb fél centivel, illetve ha van max jelölés, akkor addig kell tölteni.
Nekünk az új akkuink 1 év alatt elpárologtatták a folyadékot úgy, hogy 3 decit kellett majdnem utántölteni. Ha fél évente szintezve van, akkor sokkal tovább bírják a képzést.

Tölteni meg úgy kell, hogy belövöd a szintjét, majd nyitott kupakok mellett töltöd az Ah-s jelölés maximum 1/10-ével. Tehát a 60Ah-s maximum 6 A-rel lehet tölteni. Ki kell számolni, hogy mondjuk mennyi ideig kell tölteni. Mondjuk 5A-nél kell 12 óra kb. Miután fel van töltve, várni kell vele még fél-1 órát, míg a pezsgés megszűnik, ezután kell a kupakokat visszatenni és visszaszerelni az akkut.

A töltés során párologhat belőle folyadék, ezért ezt pótolni kell a végén!

A töltés alatti pezsgés és gázképződés normális, továbbá a melegedése is az akkunak. Egy feltöltött akkunak minimum 12.8V-ot le kell adni, ha ezt nem tudja, akkor hibás.
Felügyelet nélkül sose hagyjuk otthon a töltőn, mert veszélyes!

A kocsiba nem jó tölteni, szereljük ki. Ha nem, akkor a sarukat le kell szerelni minden féle képpen, nem elég csak rácsiptetni a töltőt!

Utántölteni csak desztvízzel, mert az ugye nem vezeti az áramot, a sima víz zárlatot, robbanást és súlyos sérülést eretményezhet!


Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Szerviz
« Válasz #2424 Dátum: 2010.01.08 19:44:14 »
A kocsiba nem jó tölteni, szereljük ki. Ha nem, akkor a sarukat le kell szerelni minden féle képpen, nem elég csak rácsiptetni a töltőt!

[/quote]

Ezzel nem értek egyet, a Gedore katalógusban benne van a Ctek akksi töltő! Megveszed és be tudod rakni a saruját fixre, tud szivargyújtón keresztül tölteni, teljesen profi, van feszültség kijelzője is!


Off, de akksi tipp:

Akksi problémát okozhatja egy tuning box is!
A haver Hondáját a Steinbauer szívja le rendszeresen, mert az akksira lett kötve a gyári beszerelési útmutató szerint! Most fogja gyújtásra átköttetni!




Konrád

Kaiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Szerviz
« Válasz #2425 Dátum: 2010.01.08 21:22:27 »
Nos szerintem sem kellene lemerülnie.
Napi 60km-t megyek vele városon kívül (Mór-Székesfehérvár), az alatt fel kellene töltenie.
Miután beindítottuk és már lekötöttük róla az indító aksit a saruk között 16-17V-ot mértem, ebből arra következtetek hogy töltés is van...
Jól gondolom?
Napi 60 km esetén nem lenne szabad, hogy lemerüljön. Tutira az a baj, hogy tönkrement az akkud.

A 16-17 V nekem kicsit soknak tűnik így elsőre... Bár szerintem nem azzal van a gond, hanem az akkuval.

Vegyél egy új akkut, ezt meg add le a MOL kúton. Ott a fáradt olajhoz hasonlóan ezt is ingyen átveszik.


Másoknak is javaslom, hogy az akku szintjét ellenőrizzétek és töltsétek fel a megfelelő szintig, amennyiben az alacsony. Sok akku zártnak tűnik, pedig csak egy takaró műanyaglapot kell kipattintani a tetejéről és akkor már látszanak a cellakupakok is. A szintnek úgy kell lennie, hogy az elektrolit éppen betakarja a cellák tetejét, kb fél centivel, illetve ha van max jelölés, akkor addig kell tölteni.
Nekünk az új akkuink 1 év alatt elpárologtatták a folyadékot úgy, hogy 3 decit kellett majdnem utántölteni. Ha fél évente szintezve van, akkor sokkal tovább bírják a képzést.

Tölteni meg úgy kell, hogy belövöd a szintjét, majd nyitott kupakok mellett töltöd az Ah-s jelölés maximum 1/10-ével. Tehát a 60Ah-s maximum 6 A-rel lehet tölteni. Ki kell számolni, hogy mondjuk mennyi ideig kell tölteni. Mondjuk 5A-nél kell 12 óra kb. Miután fel van töltve, várni kell vele még fél-1 órát, míg a pezsgés megszűnik, ezután kell a kupakokat visszatenni és visszaszerelni az akkut.

A töltés során párologhat belőle folyadék, ezért ezt pótolni kell a végén!

A töltés alatti pezsgés és gázképződés normális, továbbá a melegedése is az akkunak. Egy feltöltött akkunak minimum 12.8V-ot le kell adni, ha ezt nem tudja, akkor hibás.
Felügyelet nélkül sose hagyjuk otthon a töltőn, mert veszélyes!

A kocsiba nem jó tölteni, szereljük ki. Ha nem, akkor a sarukat le kell szerelni minden féle képpen, nem elég csak rácsiptetni a töltőt!

Utántölteni csak desztvízzel, mert az ugye nem vezeti az áramot, a sima víz zárlatot, robbanást és súlyos sérülést eretményezhet!



A 16-17V lehet hogy tényleg sok, de elég gagyi multiméterrel mértem, viszont ezzel mértem korábban a 10,7V-ot is, lehet valójában az is kevesebb volt:)
Aksiba belenéztem pár milliméterrel a lamellák teteje alatt van a vízszint, azt is töltök bele.
Nem tervezem sokáig használni ezt az aksit, de legalább az autósboltig el tudjak vele menni:)
Utána meg leadom a MOL-nál.
Köszi a tippeket!

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #2426 Dátum: 2010.01.08 21:29:50 »
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de a műszakiról szeretném leírni a tapasztaltakat.


Nekem december 18-án lett a zöld kártya megcsináltatva, mert ugye lejárt, menni meg kellett. A műszakim viszont csak január 3-án járt le, mert a motorcsere miatt eltolódott egy kicsit.

A Magyar Közlönyben (dec 15-i szám) lehet olvasni, hogyha 30 napon belül csináltatod a műszakit, akkor nem kell a ZK díját kifizetni, mert azt a vizsgaállomások elfogadják.

Ehhez képest mindenhol mellébeszélnek, nem lehet ilyet, azt mondják, ez más, meg ezt nem így kell értelmezni, stb. Szerintem ***ára le akarnak húzni, ezért beszélnek mellé, mert ezt nem lehet más féle képpen értelmezni sem szerintem, sem pedig a jogi emberek szerint a családból...

Erről ti hallottatok-e valamit?

Azt mondták mindenhol, hogy csak kombináltat tudnak csinálni. Miztán 2. tulaj vok, ezért nem kell eredetiségvizsga.
Így az árak 23-26.000 Ft között mozognak.


A fater kocsiját (E12) majd csak 1 év múlva kell műszakiztatni. De állítólag kell arra is eredetiségvizsga, pedig 1. tulaj. Hülyék ezek ***meg?! Ellopta a saját szalonból vett kocsiját?! Mekkora mocskok, hihetetlen. Ezzel lehúznak egy újabb 20.000-rel, elmehetnek a pi..ába...

Már pályázgatok egyébként külföldre, mert 1 éven belül diszidálok innen. Egy életen át én nem fogok szo.pni...


A diszidálási szándékodat teljesen megértem, ez egy beteg ország sajnos... :censored: A Cégnél az egyik autót műszakiztatni kellett, és téma volt az új szabályozás. E szerint én úgy tudom, hogy 2010-től nem kell külön zöldkártyázni (-költség évente 1x), viszont minden átírásnál van műszaki és eredetvizsga (pénzkidobás)  :censored:, és itt ellenőrzik a CO-t is. Ha nincs átírás, én úgy tudom, nem kell eredetvizsga... Értelmetlen is lenne, ahogy taglaltad is...  :hmmmm:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2427 Dátum: 2010.01.09 22:07:38 »
http://toyotaujpest.hu/
Super Hősök
10w40 olaj :surrender:
Kis szerviz / normál szerviz = ohne levegőszűrő csere  :?:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #2428 Dátum: 2010.01.09 22:09:25 »
Én ezt a Super topicjába írnám be a helyedben.
         

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2429 Dátum: 2010.01.09 23:46:51 »
http://toyotaujpest.hu/
Super Hősök
10w40 olaj :surrender:
Kis szerviz / normál szerviz = ohne levegőszűrő csere  :?:

Ne csodálkozz a Mayernél Budakeszin ugyanezt csinálták velem is. Azóta én veszem az olajat meg a szűrőket is.