Fékfolyadékot nem kell 2 évente cserélni. Inkább 4-5 évente. Avensisben 4 évesen cseréltük először (szervíz szerint még ráért volna), 2005-ös Corollában jövőre fogjuk.
De kell. A 2 évenkénti vagy 60.000 km-enként csere az az előírás, legalábbis a mi E12-esünk esetében.
Amúgy mindenhol ezt javasolják, nem véletlenül. Elöregszik a folyadék, magába szívja a nedvességét és ezáltal lecsökken a forráspontja. Továbbá a csövek faláról kivált gumi és fémpor szintén nincs jó hatással a rendszerre.
A legtöbb helyen a tartályból leszívva mérik a forráspontot. Ez már ott rossz, ahol van, ugyanis más ott a folyadék állapota ott és más a fékeknél. Ezért az ilyen mérések nem jelentenek semmit sem.
Azon kívül meg a szennyeződések is károsak, az meg nincs kapcsolatban a forrásponttal.
Mikor leengeded a folyadékot, akkor látod, hogy mennyivel sötétebb, mint a friss folyadék. De nem a levegő nedvességtartalmártól lesz az fekete. Hanem a csövekben és a fékrendszerben keletkező "kosztól". Nah, ez az ok még a cserére.
Aztán inkább cseréljék le az emberek idő előtt, mint túl későn, én azt mondom. Különös tekintettel arra, hogy olcsó a folyadék, ami bárhol kapható.