Corollámnak (4ZZ-FE) közel a 150.000-es szervize. A kopó alkatrészeken kívül sajnos más gondok is vannak.
Az egyik: 15.000 km alatt után kell tölteni kb. 3 liter olajat (Castrol Magnatec 5W40) .
A nagyobb baj több jelenség, aminek az okozója lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás.
130 - 140 km/órás sebesség körül teljesen véletlenszerűen rángat az autó. A rángatás 1-2 mp-ig tart, aztán magától megszűnik.
Előfordul, hogy 100 km folyamatos autópályázás alatt nem rángat, van, hogy 30 km-en belül többször is.
Másfél éve van nálam, azóta alig észrevehetően, de egyre sűrűbben tapasztalható.
A másik, kb. 2000-2200-as fordulatról erőteljes gázadás hatására csörrenő hang jön a motortérből.
Legutóbbi zöldkártyán elvittem Debrecenben a Road Service-hez, ahol azt mondták, az ECU-t kell cserélni, az megszüntetné a csörrenést, de ne foglalkozzak vele, mert más hibát nem okoz, és különben is kb. 250.000 Ft lenne a csere.
A rángatásra nem tudtak semmit mondani.
Rángatás: ez így még egyáltalán nem hangzik vészesnek. Első körben szvsz próbálkozz meg egy ECU resettel: vedd le az akkusarut kb. fél órára. Ezen kívül tankolj rendszeresen (legalább minden 2. alkalommal) a sima 95-ösnél jobb minőségű benzint, és időnként (mondjuk, 5 ezer km-enként) önts a tankba (mikor legalább félig van) egy flakon injektor-tisztító adalékot. Jó esély van rá, hogy ezektől csökkenni fog a jelenség. De amúgy sem kell attól tartanod, hogy ettől üzemképtelenné válna az autód, károsodna a motor vagy ilyesmi.
Olajfogyasztás: az 1 liter/5000 km nem sok, és ha odafigyelsz pár dologra, jó esély van rá, hogy nem vagy csak nagyon lassan fog rosszabbodni. A lényeg igazából annyi, hogy használj jó minőségű olajat (én az eddig használt helyett inkább javasolnám pl. a Mobil-1 5 W-30 ESP Formulát), cseréld mindig időben (talán nem ártana 15 ezerről 10 ezerre rövidíteni a csereperiódust, mert az olajfogyasztás felgyorsul, mikor már öregszik az olaj), és nagyon figyelj a szintre, tartsd mindig a maximum közelében.